- 1 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (160 opinii)
- 2 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (275 opinii)
- 3 Wyższy zasiłek pogrzebowy (94 opinie)
- 4 Wakacje składkowe przyjęte przez Sejm (27 opinii)
- 5 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (229 opinii)
- 6 W Porcie Gdańsk powstał terminal dla wojska (103 opinie)
Goodman rozpoczął budowę Pomorskiego Centrum Logistycznego
Rozpoczęła się budowa Pomorskiego Centrum Logistycznego w sąsiedztwie gdańskiego terminala DCT. Na początek stanie obiekt o powierzchni 14 tys. m kw, ale docelowo centrum będę tworzyć obiekty o powierzchni 500 tys. m kw! Inwestorem jest australijska Grupa Goodman. Szacuje się, że wartość całej inwestycji może przekroczyć 300 milionów euro.
- Wśród potencjalnych klientów, dla których dedykowany jest ten projekt są podmioty działające w skali lokalnej, krajowej jak również spółki międzynarodowe z sektora transportu morskiego, logistyki, dystrybucji, spożywczego czy FMCG - mówi Błażej Ciesielczak, dyrektor regionalny Goodman na Polskę. - Nasza elastyczność pozwala oferować magazyny, zaplecza produkcyjne, centra dystrybucji oraz przestrzeń biurową, dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów.
Magazyny o minimalnej powierzchni już 3 500 m kw. będą budowane na zamówienie konkretnych klientów i dopasowywane do ich indywidualnych potrzeb. Zarówno cały park logistyczny, jak i same nieruchomości będą zarządzane przez zespół wewnętrznych specjalistów Goodman. Plany na najbliższe lata są jednak bardzo ambitne. Docelowo na obszarze 109 hektarów, jakie zajmie centrum, ma powstać wiele obiektów, które będą oferowały w sumie aż 500 tys. m kw. powierzchni. Jest to plan przynajmniej na 15 lat. Tym samym gdańskie centrum stanie się największą i strategiczną inwestycją Grupa Goodman w Polsce.
Goodman jest globalny ekspertem w dziedzinie powierzchni logistycznych i biznesowych. W Polsce koncern jest obecny od 5 lat i ma tu osiem parków logistycznych , w tym w Toruniu, Łodzi, Poznaniu, we Wrocławiu, i największy jak do tej pory obiekt w Krakowie (gotowy w połowie, docelowo 150 tys. m.kw). W Polsce z obiektów firmy korzystają m.in. takie marki jak DHL czy Whirlpool. Jednak już w wymiarze światowym z usług Goodman korzystają takie koncerny jak Volvo, Coca-Cola, Sony czy Amazon.
Goodman jest obecny w Europie, Australii, regionie Azji i Pacyfiku oraz Ameryce Północnej. Grupa inwestuje w parki technologiczne, przestrzenie biznesowe, biurowe, nieruchomości przemysłowe, magazyny i centra dystrybucyjne. W sumie zarządza 380 nieruchomościami, które zajmują 14 mln m kw powierzchni. Aktywa, którymi zarządza Grupa, to 16,2 mld euro. W Europie Goodman posiada biura w Niemczech, Holandii, Belgii, Luksemburgu, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Polsce, Czechach, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech i na Słowacji.
Dlaczego światowy potentat wybrał Gdańsk? Kluczowe jest sąsiedztwo, czyli bliskość terminala DCT. Jest to największy i zarazem jedyny niezamarzający głębokowodny terminal w południowej części Morza Bałtyckiego, dzięki któremu Gdańsk stał się kluczową częścią morskiego szlaku handlowego między Europą a największymi portami Azji. 650 m nabrzeża z głębokością do 16,5 m umożliwia zawinięcie tu największych kontenerowców świata, a jego roczna przepustowość na poziomie 1 mln TEU w kolejnych latach ma być dalej powiększona.
- W przyszłym roku planujemy rozpoczęci kolejnej inwestycji, czyli budowę drugiego terminala, który będzie sąsiadował z już istniejącym. Dzięki temu nasze zdolności przeładunkowe osiągną 4 mln TEU - powiedział Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk.
Bezpośrednie sąsiedztwo z DCT to korzyści finansowe dla klientów w postaci redukcji kosztów przeładunku, składowania i transportu. - Na kolejne korzyści może przełożyć się możliwość ustanowienia tu wolnego obszaru celnego i specjalnej strefy ekonomicznej - twierdzi Błażej Ciesielczak.
Pomorskie Centrum Logistyczne już niedługo będzie też miało znakomity dostęp do krajowych i międzynarodowych połączeń drogowych. Na ukończeniu jest już Trasa Sucharskiego, która poprzez Południową Obwodnicę Gdańska połączy park z autostradą A1. Jednocześnie droga ekspresowa S6 łączy Gdańsk ze Szczecinem oraz dalej z Niemcami, a droga S7 Gdańsk z Warszawą. Z kolei planowany tunel drogowy pod Martwą Wisłą połączy centrum logistyczne z lewobrzeżną częścią portu i dalej, przez Trasę Słowackiego, ponownie z Obwodnicą Trójmiasta.
Miejsca
Opinie (71) 1 zablokowana
-
2012-10-01 21:14
Kiedy ciągniecie? (1)
A gdzie samolot panie Budyń,kiedy następne ciągnienie aeroplanu Bolek też będzie ciągnął?
- 9 7
-
2012-10-01 23:19
bolek???
a ty pilot idiota
- 2 2
-
2012-10-01 17:34
Jednocześnie droga ekspresowa S6 łączy Gdańsk ze Szczecinem oraz dalej z Niemcami, (2)
Chyba w marzeniach...
- 24 6
-
2012-10-01 22:57
No właśnie.
Chyba miało być POŁĄCZY. Jak dobrze zawieje to po 2020 roku (wg planów GDDKiA).
- 5 0
-
2012-10-01 22:48
Eskpresowa łaczy Gdańsk z Gdynią, a dalej to juz Polska typowa. Co 2km fotoradar i na tej ekspresówce ograniczenia do 50km/h, bo leci przez miasto.
- 11 0
-
2012-10-01 22:13
Zagospodarować południowy rejon Gdańska!!! (1)
Ciekawe kiedy tereny położone za rafinerią LOTOSU w stronę Warszawy znajdą inwestorów. To obszar gminy Pruszcz Gdański , która tak się chwali inwestycjami a tam dawno temu tylko Makro powstało i potem wielkie nic.... Nie potrafią nic sami zrobić jak im ktoś na tacy nie poda rozwiązania... Najlepiej to nowa kadra powinna się tym zająć a obecnych nieudaczników na emerytury wysłać...
- 3 1
-
2012-10-01 22:22
w Bystrej będzie kompleks boisk piłkarskich
- 4 0
-
2012-10-01 22:21
A czy będzie tam
jakiś tor kolejowy prowadził?
- 2 2
-
2012-10-01 22:19
Juz raz australijczycy zainwestowali w Gdańsku w browar!!
Dzis tam stoi deweloper :)
- 8 2
-
2012-10-01 16:05
(5)
No i git!!
Jedno ciągnie drugie,
A1, Terminal głębokowodny, Obwodnica Południowa, nowe lotnisko, biurowce, magazyny- 125 4
-
2012-10-01 22:12
Podatki
Ważne jest to aby te spółki były zarejestrowane w Gdańsku i tutaj płaciły podatki. Podatek od gruntów to nie wszystko. TIRy z tych magazynów będą rozjeżdżać Trasę Sucharskiego.
Przy wjazdach na taki MEGA plac powinny być ustawione wagi z fotorejestratorem.
i po 10tys zł za przeładowanie.- 13 3
-
2012-10-01 16:54
to nie Tricity, to Gdańsk (2)
Gdynia już odpadła z konkurencji
- 36 3
-
2012-10-01 21:11
ale chlopaki chlopaki zapomnieliscie dodac (1)
1500 BRUTTO + ewentualnie prowadzenie ZFŚS ;) ha ha ha -ale dla radnych chyba ;)
- 3 15
-
2012-10-01 21:39
I co z tego
Zawsze lepsze to niż bezrobocie.
No tak ale lepiej siedzieć na tyłku i narzekać.- 29 3
-
2012-10-01 16:15
GDAŃSK = dynamiczny rozwój
zapomniałeś dodać
- 27 3
-
2012-10-01 22:04
Gdańsk cały czas ostro do przodu
brawo,tak trzymać
- 13 2
-
2012-10-01 19:33
S6, S7 ? (2)
o co chodzi, bo ja nie kojarzę żadnej ekspresówki do Szczecina czy Wawy... no bo chyba nie chodzi o kilkunasto-kilometrową Obwodnicę Południową?
- 6 4
-
2012-10-01 21:51
S7 w dużej części jest już ekspresówką
Jeszcze nie jest cała, ale jeździ się bardzo fajnie zwłaszcza po tej części od Elbląga. Nie długo oddadzą odcinek koło Nidzicy i będzie jeszcze lepiej.
- 1 2
-
2012-10-01 19:44
RACJA, może w 2020 wystartują z budową na Szczecin
- 2 1
-
2012-10-01 21:39
Super wiecej Chinszczyzny da sie przetransportowac, na pewno da to wiecej miejsc pracy :D
Co do lasu to wytną spory kawałek... ciekawe czy w zamian posadzą drzewa gdzieś indziej?
- 6 5
-
2012-10-01 16:14
Biedrona (2)
Stawiam Stówe ze biedronka bedzie miala tam swoje "centrum logistyczne "
- 28 4
-
2012-10-01 21:37
Przyjmuje zakład
I proszę o przelew.
Biedronka swoje centrum stawia w "Park Maszynowa". Podpisała już umowę i wynajęła tereny. Centrum ma być całkiem spore i fajnie zlokalizowane w stosunku do ich potrzeb.
Lidl ma swoje koło Pruszcza, ale sporo sieci jeszcze zostało, więc chętni będą.- 6 0
-
2012-10-01 16:49
biedrona będzie miała swoje magazyny niedaleko lotniska - Park Maszynowa
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.