- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (38 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (84 opinie)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (82 opinie)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (121 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (91 opinii)
- 6 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (167 opinii)
Goodman rozpoczął budowę Pomorskiego Centrum Logistycznego
Rozpoczęła się budowa Pomorskiego Centrum Logistycznego w sąsiedztwie gdańskiego terminala DCT. Na początek stanie obiekt o powierzchni 14 tys. m kw, ale docelowo centrum będę tworzyć obiekty o powierzchni 500 tys. m kw! Inwestorem jest australijska Grupa Goodman. Szacuje się, że wartość całej inwestycji może przekroczyć 300 milionów euro.
- Wśród potencjalnych klientów, dla których dedykowany jest ten projekt są podmioty działające w skali lokalnej, krajowej jak również spółki międzynarodowe z sektora transportu morskiego, logistyki, dystrybucji, spożywczego czy FMCG - mówi Błażej Ciesielczak, dyrektor regionalny Goodman na Polskę. - Nasza elastyczność pozwala oferować magazyny, zaplecza produkcyjne, centra dystrybucji oraz przestrzeń biurową, dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów.
Magazyny o minimalnej powierzchni już 3 500 m kw. będą budowane na zamówienie konkretnych klientów i dopasowywane do ich indywidualnych potrzeb. Zarówno cały park logistyczny, jak i same nieruchomości będą zarządzane przez zespół wewnętrznych specjalistów Goodman. Plany na najbliższe lata są jednak bardzo ambitne. Docelowo na obszarze 109 hektarów, jakie zajmie centrum, ma powstać wiele obiektów, które będą oferowały w sumie aż 500 tys. m kw. powierzchni. Jest to plan przynajmniej na 15 lat. Tym samym gdańskie centrum stanie się największą i strategiczną inwestycją Grupa Goodman w Polsce.
Goodman jest globalny ekspertem w dziedzinie powierzchni logistycznych i biznesowych. W Polsce koncern jest obecny od 5 lat i ma tu osiem parków logistycznych , w tym w Toruniu, Łodzi, Poznaniu, we Wrocławiu, i największy jak do tej pory obiekt w Krakowie (gotowy w połowie, docelowo 150 tys. m.kw). W Polsce z obiektów firmy korzystają m.in. takie marki jak DHL czy Whirlpool. Jednak już w wymiarze światowym z usług Goodman korzystają takie koncerny jak Volvo, Coca-Cola, Sony czy Amazon.
Goodman jest obecny w Europie, Australii, regionie Azji i Pacyfiku oraz Ameryce Północnej. Grupa inwestuje w parki technologiczne, przestrzenie biznesowe, biurowe, nieruchomości przemysłowe, magazyny i centra dystrybucyjne. W sumie zarządza 380 nieruchomościami, które zajmują 14 mln m kw powierzchni. Aktywa, którymi zarządza Grupa, to 16,2 mld euro. W Europie Goodman posiada biura w Niemczech, Holandii, Belgii, Luksemburgu, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Polsce, Czechach, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech i na Słowacji.
Dlaczego światowy potentat wybrał Gdańsk? Kluczowe jest sąsiedztwo, czyli bliskość terminala DCT. Jest to największy i zarazem jedyny niezamarzający głębokowodny terminal w południowej części Morza Bałtyckiego, dzięki któremu Gdańsk stał się kluczową częścią morskiego szlaku handlowego między Europą a największymi portami Azji. 650 m nabrzeża z głębokością do 16,5 m umożliwia zawinięcie tu największych kontenerowców świata, a jego roczna przepustowość na poziomie 1 mln TEU w kolejnych latach ma być dalej powiększona.
- W przyszłym roku planujemy rozpoczęci kolejnej inwestycji, czyli budowę drugiego terminala, który będzie sąsiadował z już istniejącym. Dzięki temu nasze zdolności przeładunkowe osiągną 4 mln TEU - powiedział Boris Wenzel, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk.
Bezpośrednie sąsiedztwo z DCT to korzyści finansowe dla klientów w postaci redukcji kosztów przeładunku, składowania i transportu. - Na kolejne korzyści może przełożyć się możliwość ustanowienia tu wolnego obszaru celnego i specjalnej strefy ekonomicznej - twierdzi Błażej Ciesielczak.
Pomorskie Centrum Logistyczne już niedługo będzie też miało znakomity dostęp do krajowych i międzynarodowych połączeń drogowych. Na ukończeniu jest już Trasa Sucharskiego, która poprzez Południową Obwodnicę Gdańska połączy park z autostradą A1. Jednocześnie droga ekspresowa S6 łączy Gdańsk ze Szczecinem oraz dalej z Niemcami, a droga S7 Gdańsk z Warszawą. Z kolei planowany tunel drogowy pod Martwą Wisłą połączy centrum logistyczne z lewobrzeżną częścią portu i dalej, przez Trasę Słowackiego, ponownie z Obwodnicą Trójmiasta.
Miejsca
Opinie (71) 1 zablokowana
-
2012-10-01 21:39
Super wiecej Chinszczyzny da sie przetransportowac, na pewno da to wiecej miejsc pracy :D
Co do lasu to wytną spory kawałek... ciekawe czy w zamian posadzą drzewa gdzieś indziej?
- 6 5
-
2012-10-01 22:04
Gdańsk cały czas ostro do przodu
brawo,tak trzymać
- 13 2
-
2012-10-01 22:13
Zagospodarować południowy rejon Gdańska!!! (1)
Ciekawe kiedy tereny położone za rafinerią LOTOSU w stronę Warszawy znajdą inwestorów. To obszar gminy Pruszcz Gdański , która tak się chwali inwestycjami a tam dawno temu tylko Makro powstało i potem wielkie nic.... Nie potrafią nic sami zrobić jak im ktoś na tacy nie poda rozwiązania... Najlepiej to nowa kadra powinna się tym zająć a obecnych nieudaczników na emerytury wysłać...
- 3 1
-
2012-10-01 22:22
w Bystrej będzie kompleks boisk piłkarskich
- 4 0
-
2012-10-01 22:15
A JEST COŚ polskIEGO W 3 MIEŚCIE (5)
???
- 5 3
-
2012-10-01 22:16
jest
czysto polskie narzekanie
- 6 0
-
2012-10-01 22:32
taki ułom jak ty
- 3 1
-
2012-10-01 22:43
w jakimś 3 mieście nic
- 4 0
-
2012-10-01 23:13
zawisc
jest
- 6 0
-
2012-10-02 08:21
Budyń polski
Polski budyń i platforma
- 1 1
-
2012-10-01 22:17
jakie to wszystko fajne, te aktywa, pasywa (4)
coca cola i volvo, szlaki , niezmarzajace terminale, ale .... ja chciałem się zapytac, kiedy odbył się przetarg na wykup ziemi pod te centrum, bo to niemala ilosc hektarów a i niemałe pieniadze do kasy miejskiej, można by pobudowac cos fajnego dla mieszkancow Gdanska. Za ile panie prezydencie poszedł ten teren i ilu chetnych uczestniczylo w przetargu?
- 8 7
-
2012-10-01 23:49
Wytna duzo lasu
co ciekawe.
- 3 1
-
2012-10-02 06:31
ale w czym masz problem? Nie szukaj dziury tam, gdzie jej nie ma. (2)
- 0 2
-
2012-10-02 17:56
nie? mam nie szukac? (1)
to kto mi odpowie na pytanie? Wiesz za ile developerzy mieszkaniowi ostatnio muszą wpłacic do kasy miejskiej by kupic zadrzewione tereny pod zabudowę mieszkaniową za hektar? Nie wiesz? To ci powiem: 38 mln polskich złotych. Tyle wlasnie kosztuje hektar zadrzewionego terenu, a jak dorzucimy bliskosc zatoki gdanskiej to ceny zaczynaja szybowac w okolicach 50 mln. Policz sobie ilosc hektarów DCS razy cena i sam zaczniesz sie zastanawiac kiedy był przetarg i za ile poszła ta ziemia. A i jeszcze podpowiem, ze takie przetargi organizuje sie miesiacami jesli nie latami i nie w tajemnicy.
- 1 1
-
2012-10-02 19:16
ma dostęp do neta ale brak umiejętności skorzystania z google
miernot nie sieją, sami się rodzą
- 0 1
-
2012-10-01 22:19
Juz raz australijczycy zainwestowali w Gdańsku w browar!!
Dzis tam stoi deweloper :)
- 8 2
-
2012-10-01 22:21
A czy będzie tam
jakiś tor kolejowy prowadził?
- 2 2
-
2012-10-01 22:28
Pożyjemy, zobaczymy (1)
Już raz Australijczycy zainwestowali w Gdańsku - w gdański browar, który po chwili zniknął jak sen złoty...
- 7 2
-
2012-10-02 01:32
A potem ten gdański browar kupił Żywiec
czyli Heineken co to w raz do roku patronuje pewnej imprezie w Gdyni
- 3 0
-
2012-10-01 23:49
najpierw baza kontenerowa zabrała las i plaże na stogach teraz do końca wytną wszystko co zielone
najpierw baza kontenerowa zabrała las i plaże na stogach teraz wytną las do końca.panie Adamowicz a kto panu zezwolił wyciąć ten skrawek lasu na stogach co jeszcze pozostał, z jednej strony rafineria z drugiej fosfory, baza kontenerowa i teraz wytną wszystko i powstanie jakieś badziewie a co z ekologią?????
- 3 12
-
2012-10-02 09:50
(1)
Kim jest Budyń? Tzn. komu nadaliście takie pseudo, bo na transparentach pod Urzędem Miejskim też było.
- 1 1
-
2012-10-02 17:47
a spojrz na zdjecie
kto wygląda jak budyń? :-)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.