• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos zainwestuje w Stocznię Gryfia. Chce remontować platformy

Robert Kiewlicz
1 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Grupa Lotos ma zainwestować w Świnoujściu. To część planu świadczenia usług serwisowych na rzecz spółek działających na szelfie norweskim i brytyjskim. Grupa Lotos ma zainwestować w Świnoujściu. To część planu świadczenia usług serwisowych na rzecz spółek działających na szelfie norweskim i brytyjskim.

Grupa Lotos ma zainwestować w Morską Stocznię Remontową Gryfia - poinformował w Radiu Szczecin Krzysztof Zaremba, poseł Prawa i Sprawiedliwości, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej. Spółka nie chce komentować tych informacji. Jednak, jak dowiedziało się Trojmiasto.pl, w najbliższym czasie Lotos ma podpisać list intencyjny ze stocznią działającą w Szczecinie i Świnoujściu.



- Lotos będzie produkować nowoczesne platformy do wydobywania ropy z dna morskiego. Dziś poinformował mnie o tym pan minister Cezary Gróbarczyk - mówi w audycji radiowej poseł Krzysztof Zaremba. - Szczegóły transakcji poznamy w przyszłym tygodniu.
Czytaj też: Nowy prezes Lotos Upstream. Wydobywczy biznes Lotosu

Grupa Lotos nie chce oficjalnie odnosić się do słów posła. Udało nam się jednak dowiedzieć, że spółka planuje podpisanie w najbliższym czasie listu intencyjnego z jedną z zachodniopomorskich stoczni. Ma on dotyczyć remontów platform wydobywczych. Usługi takie mogą być świadczone przez Lotos na rzecz spółek wydobywczych działających na szelfie norweskim i brytyjskim.

O poszerzeniu zakresu działalności o usługi serwisowe prezes Lotosu - Marcin Jastrzębski, wspominał już na początku 2017 roku. W jednym z wywiadów stwierdził, że spółka Lotos Petrobaltic mogłaby oferować usługi serwisowe nie tylko na rzecz Lotosu, ale także zewnętrznym, zagranicznym kontrahentom.

Prezesa Jastrzębski informował też, że Lotos ma zamiar rozwijać działalność na szelfie norweskim oraz brytyjskim.

- Myślimy zarówno o rozszerzaniu działalności poszukiwawczo-wydobywczej, jak i o uczestnictwie w pracach serwisowych. Szacuje się, że tylko na obszarze szelfu brytyjskiego prace związane z likwidacją infrastruktury zlokalizowanej na wyeksploatowanych złożach wynoszą grubo ponad 100 mld funtów. Mamy ambicje i kompetencje, aby pozyskać część z tego tortu prac serwisowych. To również szansa dla Lotosu na dalszą kooperację z polskim przemysłem stoczniowym - powiedział Jastrzębski w jednym z wywiadów dla Rzeczpospolitej.
Więcej: Ropa z USA w Lotosie

Morska Stocznia Remontowa Gryfia powstała w wyniku połączenia dwóch zakładów: w Szczecinie i Świnoujściu. Prowadzą one działalność jako jedna spółka od 2013 roku. Początki działalności stoczni w Szczecinie sięgają początku lat pięćdziesiątych XX wieku. Zakład w Świnoujściu prowadzi działalność od 1968 roku. To właśnie Morska Stocznia Remontowa Gryfia ze Szczecina zbuduje cztery lodołamacze na zlecenie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (128) 3 zablokowane

  • Polityka Pisu. Niech radzace sobie firmy utrzymuja trupy.

    • 26 4

  • Romont platform - kogos zdrowo chyba w łeb walnęło (6)

    Lotos nie ma pojęcia o remoncie swojej platformy (który to już rok w portach stoi - 4?) a chce świadczyć usługi remontowe. Kto przy zdrowych zmysłach odda na remont platformę firmie która się tym nigdy nie zajmowała (Petrobaltic tylko nadzoruje obecny remont przy udziale wspaniałej firmy Rosetti Marino) do tego w stoczni bez zaplecza, sprzętu, wiedzy i ludzi...
    Ktos chyba musiał sporo główkować jakby tu Gryfie uratować bez dotacji państwa.... wiec zaprzęgli do tego Lotos. PIS to bagno i zabije cały przemysł

    • 65 3

    • RM - "najwspanialsza" firma offshore jaka znam (1)

      Potwierdzam.

      • 12 0

      • "Miszczowie" gierek i zwłoki w odpowiedziach :)

        • 6 0

    • usługi serwisowe, a nie remontowe. to cos innego

      • 0 0

    • (1)

      Halo halo, piękne "inwestycje" Petrobalticu, które pogrążył firmę, projekt B8 i przebudowa platformy Petrobaltic przez Rosetti Marino to sprawka wesołej ekipy z PO - jak już tyle wiesz o tym to powinieneś wiedzieć kiedy się to goowno zaczęło i kto wtedy rządził w Petrobalticu i kto rządził Lotosem! Przypomnę: ówczesny prezes pan Zbyszek Paszkowicz podejmował decyzje w sprawie przebudowy platformy, a Lotosem rządził nie kto inny jak Paweł Olechnowicz (zobaczcie ile kasy poszło na YME...). Sprawdźcie sobie te persony to nie będziecie opowiadać PiS to PiS tamto.

      • 4 3

      • Poprzednie złe decyzje nie usprawiedliwiają kolejnych złych decyzji

        • 2 0

    • Swietny pomysl

      Najlatwiej wykosic konkurencje rozdlubujac jej platformy w stoczni bez ludzi, sprzetu i bladego pojecia, i trzymajac je pozniej 10 lat

      • 1 0

  • finito

    Wcześniej pisałem że to koniec inwestycji LOTOSU i jego zastój, o ile nie regres. Tym razem kasa z państwowych spółek na stocznie a nie na górnictwo - ale różnicy nie ma żadnej - czarna dziura i marnotrawienie potencjału dobrej spółki.

    • 26 2

  • Wstyd dla Gdanska (4)

    Dalej popierajcie Po (co jest obciachem) a Gdansk bedzie dostawal fige z makiem,

    • 9 51

    • Co ci na łeb spadło?

      SOR jeszcze czynny nie wygasili

      • 15 1

    • (1)

      A kto cymbale o tym zdecydował i kto się na to zgodził? Same lizusy PISowskie. Horała i inne błazny wstęp do Gdańska wzbroniony.

      • 13 1

      • Tak jest !!

        Gdańsk zawsze wierny Tuskowi i PO !!

        • 11 0

    • Se

      Po polsku to będzie południowy-wschód;czyli podkarpackie i okolice.
      I wszystko jasne!

      • 0 0

  • PIS-iory, jak ja was, kurki, kocham (1)

    Rozp... prywatny przemysł stoczniowy w Trójmieście, dokładacie kasy państwowym, nierentownym stoczniom.

    • 35 8

    • Bardzo dobrze że rozpie..ą te prywatne obozy pracy,mam nadzieję że to nastąpi jak najszybciej.

      • 4 12

  • Gdanszczanka (5)

    Adamowicz podskakuje(wylaczanie naglosnienia na Westerplatte)a Gdansk na tym cierpi.,smutne,sami zadbali o swoje majatki a Gdansk cierpi ,poki Gdanszczanie tego nie zrozumieja to będzie zle,w Polsce jest uznawany za matecznik Po,bardzo mnie to smuci

    • 12 45

    • (2)

      Zobacz jak bronią tego zawszonego troglodytę,zwanym prezydętem niemieckiego gdańska.

      • 1 15

      • Wole Niemiecki niż PiSowski

        • 5 4

      • Szczekasz jak rasowy czekista, jeśli ci źle w naszym mieście to wynieś się do Włoszczowy moherowy pajacu.

        • 0 0

    • Droga Pani to że Gdańsk uznawany jest za matecznik PO to nie problem. Prawdziwym kłopotem jest to, że ktoś zacietrzewiony i szalony próbuje za wszelką cenę zniszczyć Gdańsk i poniżyć jego mieszkańców, stosując zagrywki niczym gestapo. Czyli odpowiedzialność zbiorową - nie możemy zniszczyć Tuska i Adamowicza do zniszczymy ludzi z Gdańska, no chyba że się wyprzecie ww. Panów. Czy to nie jest odrażające. Nad tym należy ubolewać

      • 2 1

    • @ Gdanszczanka

      Sądząc po składni i sensie wypowiedzi, to jest Pani pierwszym pokoleniem Gdańszczan, z korzeniami po azjatyckiej stronie Wisły.
      W historii miasta wielu czyniło starania złamania naszego ducha wolności i niezależności.
      Z tych potyczek Gdańsk wychodził zawsze silniejszy i z dodatkowymi prawami a to prawo bicia monety,przywileje handlowe itp(sprawdź historię miasta).
      Jako matecznik wolności i Solidarności, pis-uarowi mówimy stanowcze nie.
      Bardzo mnie smuci że tego nie pojmujesz, może potomkowie jak się ogarną,pojmą czym jest fenomen mojego miasta.

      • 3 1

  • Na pewno zbudują błyskawicznie.

    Tak, jak błyskawicznie już zbudowali państwowe promy pasażerskie (po pompatycznie uroczystym położeniu stępki, kadłubek kadłuba rdzewieje gdzieś w doku).

    • 31 1

  • Uwaga: dzisiaj jest 1 grudnia, nie 1 kwietnia !!!

    • 22 0

  • (2)

    Nic innego jak zemsta kaczysty. Za wszelką cenę zniszczyć Gdańsk.

    • 30 2

    • Raczej przy okazji efekt zaufania do Adama Pawłowicza.....

      • 0 8

    • Kaczyzm

      Coraz śmielej sobie poczyna. Niedługo w 3city zaczną asfalt zwijać żeby kara była większa. Zaczniecie popierać dobra zmianę to może pozwolimy dalej wam się rozwijać- w myśl samego "wielkiego" prezia

      • 11 0

  • Piękna konkurencja polsko-polska

    Tak podcina się gałąź wiarygodnej i uznanej w Europie "Remontowej", by dumpingowymi cenami dotować Norwegów i Brytyjczyków. Są za biedni, by płacić polskiej stoczni; lepiej dotować upadające stoczniowe trupy w Szczecinie!

    • 39 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN....

Najczęściej czytane