• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos zainwestuje w Stocznię Gryfia. Chce remontować platformy

Robert Kiewlicz
1 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Grupa Lotos ma zainwestować w Świnoujściu. To część planu świadczenia usług serwisowych na rzecz spółek działających na szelfie norweskim i brytyjskim. Grupa Lotos ma zainwestować w Świnoujściu. To część planu świadczenia usług serwisowych na rzecz spółek działających na szelfie norweskim i brytyjskim.

Grupa Lotos ma zainwestować w Morską Stocznię Remontową Gryfia - poinformował w Radiu Szczecin Krzysztof Zaremba, poseł Prawa i Sprawiedliwości, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej. Spółka nie chce komentować tych informacji. Jednak, jak dowiedziało się Trojmiasto.pl, w najbliższym czasie Lotos ma podpisać list intencyjny ze stocznią działającą w Szczecinie i Świnoujściu.



- Lotos będzie produkować nowoczesne platformy do wydobywania ropy z dna morskiego. Dziś poinformował mnie o tym pan minister Cezary Gróbarczyk - mówi w audycji radiowej poseł Krzysztof Zaremba. - Szczegóły transakcji poznamy w przyszłym tygodniu.
Czytaj też: Nowy prezes Lotos Upstream. Wydobywczy biznes Lotosu

Grupa Lotos nie chce oficjalnie odnosić się do słów posła. Udało nam się jednak dowiedzieć, że spółka planuje podpisanie w najbliższym czasie listu intencyjnego z jedną z zachodniopomorskich stoczni. Ma on dotyczyć remontów platform wydobywczych. Usługi takie mogą być świadczone przez Lotos na rzecz spółek wydobywczych działających na szelfie norweskim i brytyjskim.

O poszerzeniu zakresu działalności o usługi serwisowe prezes Lotosu - Marcin Jastrzębski, wspominał już na początku 2017 roku. W jednym z wywiadów stwierdził, że spółka Lotos Petrobaltic mogłaby oferować usługi serwisowe nie tylko na rzecz Lotosu, ale także zewnętrznym, zagranicznym kontrahentom.

Prezesa Jastrzębski informował też, że Lotos ma zamiar rozwijać działalność na szelfie norweskim oraz brytyjskim.

- Myślimy zarówno o rozszerzaniu działalności poszukiwawczo-wydobywczej, jak i o uczestnictwie w pracach serwisowych. Szacuje się, że tylko na obszarze szelfu brytyjskiego prace związane z likwidacją infrastruktury zlokalizowanej na wyeksploatowanych złożach wynoszą grubo ponad 100 mld funtów. Mamy ambicje i kompetencje, aby pozyskać część z tego tortu prac serwisowych. To również szansa dla Lotosu na dalszą kooperację z polskim przemysłem stoczniowym - powiedział Jastrzębski w jednym z wywiadów dla Rzeczpospolitej.
Więcej: Ropa z USA w Lotosie

Morska Stocznia Remontowa Gryfia powstała w wyniku połączenia dwóch zakładów: w Szczecinie i Świnoujściu. Prowadzą one działalność jako jedna spółka od 2013 roku. Początki działalności stoczni w Szczecinie sięgają początku lat pięćdziesiątych XX wieku. Zakład w Świnoujściu prowadzi działalność od 1968 roku. To właśnie Morska Stocznia Remontowa Gryfia ze Szczecina zbuduje cztery lodołamacze na zlecenie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (128) 3 zablokowane

  • (7)

    niech zlecają remonty plaftorm wiertniczych Gdańskiej Stoczni REMONTOWEJ, która takie remont przeprowadza na co dzień dla Norwegów i Amerykanów i robi to dobrze. Od Lotos do GSR rzut beretem, ale przez tą PISią politykę Pomorze cierpi.

    • 40 3

    • RSB

      Musicie się jeszcze dużo nauczyć. Waszą reklamówką jako holdingu jest kadłub Kormorana II. Do dnia dzisiejszego nie uregulowaliście należności podwykonawcom Kormorana II.

      • 3 7

    • Chłopie zejdz na ziemie (1)

      Remontowa konkuruje pod względem pieniędzy tylko, a jaka jest "wspaniała" udowodniła podczas remontu platformy FPF-1 która miał opóźnienie ponad rok a remontówka do dzisiaj spłaca podwykonawców którzy dla nich pracowali.

      • 2 7

      • he he

        opóźnienia mają zapisane w KRS he he.

        • 0 1

    • RSB (3)

      jest stocznią niewiarygodną. Nie płacą podwykonawcom na czas oraz nie potrafią oddać statków w terminie. Taka jest prawda i dlatego mają problemy finansowe. Kormoran II został przekazany z ponad rocznym opóźnieniem. Gdyby nie życzliwość Inspektoratu Uzbrojenia kary pochłonełyby zysk stoaczni. Remont platform wiertniczych też zawsze trwa dłużej niż powinien.

      • 1 4

      • k88

        Co ma piernik do wiatraka?

        • 0 0

      • Krzysiu, nie p.. (1)

        Wiesz dlaczego trwa dłużej? Znasz się w ogóle na tym? Wiesz, co dodatkowo zleca Armator i Klasyfikator, co dodatkowo wychodzi do zrobienia poza zleconym początkowo zakresem prac?

        Następny co g.. wie ale się wypowie.

        • 3 0

        • dlaczego

          nie zostały sprzedane staki do Norwegii, dlatego że armator zwiększył zakres prac? DLaczego Kormoran II został oddany rok póżniej. Zobacz jak on wygląda. Tylko Wonder może zamówić statek w stoczni, gdyż nie widzi niestety jak zostały inne wykonane. Może stoczniowiec powiesz dlaczego nie płacicie podwykonawcom?

          • 1 0

  • lotos

    w tym momencie Budyn powienien podniec podatek od gruntu wynajmowanego pod rafinerie o no o 600%-i juz

    • 20 2

  • A kto to jest?

    Cezary Gróbarczyk? Bo nie kojarzę gościa.

    • 8 0

  • NSDAPis (3)

    Fajne kartki świąteczne będą w tym roku rozsyłane przez Lotos. Ciekawe czy będzie do nich dołączony różaniec i książeczka do nabożeństwa... Dramat i wstyd

    • 21 6

    • Pocztówka

      Pocztówka z chrzczonym paliwem

      • 1 0

    • (1)

      jak PO rozwalało stocznie i kontrakty przejmowali naziści to było git...

      • 2 4

      • Jaworski rozwalił SG i za to w nagrodę piastuje dobre stanowisko :P

        • 1 1

  • Bu ha ha nie stac ich na wyplate nagrody Barborkowej a chca produkowac platformy? (1)

    Za co ? Pracownicy Lotos Petrobaltic nie maja od 5 lat podwyżki i z miesiąca na miesiąc zmiejszaja tu wynagrodzenie. Duza czesc zalog rozwaza przejście do innej branży. Biedronka i Lidl stali się konkurencja jako pracodawca .

    • 12 4

    • Lidl Polska PRACA

      Zapraszamy do Lidla

      • 3 1

  • Zadna inwestycja tylko ratowanie trupa na zlecenie rzadu. Placimy na darmozjadow gornikow teraz bedziemy bulic na nierentowna stocznie.

    • 18 3

  • LOTOS

    musi odswiezyc swoje stajce paliw calkowice nowa twarz

    • 3 4

  • idiotyzm

    • 7 0

  • (1)

    Obecny zarząd firmy LOTOS niebawem zmienimy po wyborach z wilczym biletem.

    • 4 6

    • GL

      Niestety tak sie nie stanie!

      • 0 1

  • niech znów rozbłyśnie hasło " stocznia-miejscem pracy dla najlepszych"

    furażerkę by się na głowe wcisnęło,za kilof chwyciło z pieśnią na ustach zet em pe

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Szpilman

Prezes zarządu i właściciel firmy Rubo. Firma działa od roku 1991. Początkowo jako spółka...

Najczęściej czytane