• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos zainwestuje w Stocznię Gryfia. Chce remontować platformy

Robert Kiewlicz
1 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Grupa Lotos ma zainwestować w Świnoujściu. To część planu świadczenia usług serwisowych na rzecz spółek działających na szelfie norweskim i brytyjskim. Grupa Lotos ma zainwestować w Świnoujściu. To część planu świadczenia usług serwisowych na rzecz spółek działających na szelfie norweskim i brytyjskim.

Grupa Lotos ma zainwestować w Morską Stocznię Remontową Gryfia - poinformował w Radiu Szczecin Krzysztof Zaremba, poseł Prawa i Sprawiedliwości, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej. Spółka nie chce komentować tych informacji. Jednak, jak dowiedziało się Trojmiasto.pl, w najbliższym czasie Lotos ma podpisać list intencyjny ze stocznią działającą w Szczecinie i Świnoujściu.



- Lotos będzie produkować nowoczesne platformy do wydobywania ropy z dna morskiego. Dziś poinformował mnie o tym pan minister Cezary Gróbarczyk - mówi w audycji radiowej poseł Krzysztof Zaremba. - Szczegóły transakcji poznamy w przyszłym tygodniu.
Czytaj też: Nowy prezes Lotos Upstream. Wydobywczy biznes Lotosu

Grupa Lotos nie chce oficjalnie odnosić się do słów posła. Udało nam się jednak dowiedzieć, że spółka planuje podpisanie w najbliższym czasie listu intencyjnego z jedną z zachodniopomorskich stoczni. Ma on dotyczyć remontów platform wydobywczych. Usługi takie mogą być świadczone przez Lotos na rzecz spółek wydobywczych działających na szelfie norweskim i brytyjskim.

O poszerzeniu zakresu działalności o usługi serwisowe prezes Lotosu - Marcin Jastrzębski, wspominał już na początku 2017 roku. W jednym z wywiadów stwierdził, że spółka Lotos Petrobaltic mogłaby oferować usługi serwisowe nie tylko na rzecz Lotosu, ale także zewnętrznym, zagranicznym kontrahentom.

Prezesa Jastrzębski informował też, że Lotos ma zamiar rozwijać działalność na szelfie norweskim oraz brytyjskim.

- Myślimy zarówno o rozszerzaniu działalności poszukiwawczo-wydobywczej, jak i o uczestnictwie w pracach serwisowych. Szacuje się, że tylko na obszarze szelfu brytyjskiego prace związane z likwidacją infrastruktury zlokalizowanej na wyeksploatowanych złożach wynoszą grubo ponad 100 mld funtów. Mamy ambicje i kompetencje, aby pozyskać część z tego tortu prac serwisowych. To również szansa dla Lotosu na dalszą kooperację z polskim przemysłem stoczniowym - powiedział Jastrzębski w jednym z wywiadów dla Rzeczpospolitej.
Więcej: Ropa z USA w Lotosie

Morska Stocznia Remontowa Gryfia powstała w wyniku połączenia dwóch zakładów: w Szczecinie i Świnoujściu. Prowadzą one działalność jako jedna spółka od 2013 roku. Początki działalności stoczni w Szczecinie sięgają początku lat pięćdziesiątych XX wieku. Zakład w Świnoujściu prowadzi działalność od 1968 roku. To właśnie Morska Stocznia Remontowa Gryfia ze Szczecina zbuduje cztery lodołamacze na zlecenie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (128) 3 zablokowane

  • Kacze nakazał

    Podatnik zapłaci.

    • 9 3

  • to jest chore a zreszta nie lubie lotosu niech zbankrutuje!!!!!!!
    z swoja droga lepiej wpompowac kase w nie rentowny biznes w gdansku a nie na tym zapyzialym zachodzie swinoujsciu czy =szczecinie!!!!!!

    • 1 4

  • nie lubie lotosu a na pis juz nigdy nie zaglosuje!!!!!!!!!!!! i tak uwazalem pis podczas glosowania za mniejsze zlo!!!!!!!!!!!!!!

    • 4 8

  • Brawo pis i akolici więcej takich decyzji a dostaniecie u nas nie 47%poparcia a 4.7%

    Niestety ale te decyzje niszczą i to realnie nasze miejscowe firmy.Ciekaw jestem ilu tu aberrantów(popierających niszczenie lokalnych firm) znajdą pisowcy

    • 19 5

  • PIS msci sie na gdansku!!!!!!!!!!!!!!!!
    a zreszta lotos nigdy nie wspieral gdanska!!!!!!!to firma kosmopolityczna zatruwa nam srodowisko,,,niech se ja przeniosa do warszawy lub do izraela!!!!!!!!!!!!

    • 4 8

  • Tak Pis buduje gospodarke. Jak jest radzaca sobie firma to teraz bedzie ratowac trupy aby Morawieckiemu statystyki wzrosly.

    • 10 4

  • Poproszę o szczegóły

    1.Odbudowa przemysłu stoczniowego ,nowe zamówienia , kontrakty dla wojska -minely 2 lata i ........ wszystkie stocznie na minusie
    2 Nowe samoloty dla wojska .....
    3 Drogi .....co dzień w korku , gdzie obiecana Trasa Kaszubska
    4.Rozwoj ,plan Morawieckiego ,konsttytucje biznesu wszystko leży i kwiczy

    • 14 5

  • Gdansk - samodzielny,

    tylko taka forma zarzadzania Gdanskiem pozwoli nam na szybki rozwoj i odstapi od parti,ktore rzadza w Warszawie.Wszystkie partie,ktore dotychczas rzadzily Polska mialy jeden cel doic Gdansk.Po takim podziale Gdansk w krotkim czasie bedzie miastem europejsk.,Pod rzadami Warszawy bedzie miastem drugiej kategori

    • 6 5

  • Pocztówka

    Pocztówka z chrzczonym paliwem

    • 0 0

  • bo gdańszczanie to głupki, chciwi, roszczeniowi, zawistni (2)

    a do tego zakompleksieni. nic dziwnego, że PO mogła tu powstać i po dziś dzień przoduje w sondażach.

    • 4 12

    • Spadaj na swoją zas//aną prowincję. Nie masz najmniejszego pojęcia o tym co wypisujesz wyprany pisuarze.

      • 3 3

    • Zakompleksieni?

      Nie, Gdańszczanie używają pis-uaru zgodnie z przeznaczeniem.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane