• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hamburg Süd nowym klientem DCT Gdańsk

Wioletta Kakowska-Mehring
23 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
DCT jest największym polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. DCT jest największym polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu.

Najpierw była umowa z G6, potem z linią żeglugową United Arab Shipping Company, a teraz z niemieckim armatorem kontenerowców Hamburg Süd. DCT Gdańsk zyskał kolejnego klienta. Na razie chodzi o kontenery, ale niewykluczone, że do Gdańska trafią też statki należące do Hamburg Süd.


Czy uważasz, że rynek przewozów kontenerowych to przyszłość naszych portów?


- Ostatnie tygodnie obfitują w informacje o powiększającym się wachlarzu klientów DCT Gdańsk. To z jednej strony naturalny wynik naszych długoletnich prac nad zbudowaniem solidnej marki, z drugiej zaś potwierdzenie, że unikatowa oferta DCT Gdańsk jest atrakcyjna dla globalnych przewoźników, będących światowymi liderami w branży przewozów kontenerowych - ocenił Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT Gdańsk.
Niemiecka linia kontenerowa posiada ponad 250 biur przedstawicielskich na całym świecie. W 2015 r. otrzymała nagrodę Asia Cargo News "Best Green Shipping Line" (najlepsza ekologiczna linia żeglugowa). Kontenery Hamburg Süd będą korzystały w DCT z cotygodniowego serwisu dowozowego Seago Line.

W połowie lipca w DCT zainaugurowano nowe połączenie linii United Arab Shipping Company (UASC). Teraz do Gdańska zawija regularny serwis dowozowy, wspierający połączenie UASC pomiędzy Europą Północną a Wschodnim Wybrzeżem Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. United Arab Shipping Company jest globalnym przewoźnikiem kontenerowym wywodzącym się z Bliskiego Wschodu. Firma powstała w 1976 roku, na całym świecie obsługuje 240 portów, ma ponad 185 biur przedstawicielskich.

Czytaj też: Kolejny serwis oceaniczny w Gdańsku. DCT podejmuje współpracę z G6

Z kolei 10 sierpnia wpłynie do Gdańska pierwszy statek w ramach serwisu aliansu G6 Azja-Europa na Morze Bałtyckie. Alliance tworzy sześć znaczących linii kontenerowych na świecie - APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line. Porozumienie powołano do życia w grudniu 2011 roku. Teraz członkowie sojuszu podjęli decyzję o przedłużeniu jednego ze swoich serwisów, czyli serwisu Loop 7 Azja-Europa na Morze Bałtyckie. Przed przekroczeniem Oceanu Indyjskiego ten cotygodniowy serwis zawija do europejskich portów: Rotterdamu, Hamburga i Southampton, a teraz także do Gdańska. W Azji Loop 7 zatrzymuje się w Singapurze, Yantian, Qingdao, Szanghaju oraz Hongkongu. Gdańsk będzie trzecim portem europejskim według kolejności zawinięć.

DCT (Deep Water Container Terminal) jest największym polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Właścicielem DCT jest spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii.

Miejsca

Opinie (46) 5 zablokowanych

  • lynk! (1)

    A teraz poczytajcie sobie informacje z tego linku -- > http://www.logistykamorska.pl/2015/07/nowi-armatorzy-na-dct-o-co-wasciwie-tu.html

    Na podwyżki nie mają ale za to dział marketingu musi być sowicie opłacany.

    • 0 0

    • .

      Bo to dzięki działowi marketingu cała reszta wogóle ma co robić. Gdyby nie oni to w DCT nie pracowało by ponad 500 osób, a najwyżej 50. Nie dziwmy się więc jeśli osoba z marketingu, która ma doświadczenie będzie zarabiała 5-10 razy tyle co lukowy, który praktycznie za nic nie odpowiada.

      • 0 0

  • Cieszę się, że Gdańsk staje się coraz ważniejszy na arenie międzynarodowej. (6)

    Cieszę się również z tego, że w artykule w końcu pisze się o Gdańsku a nie o "trójmieście".

    • 36 15

    • wciszkasz kit, Gdąńsk to był ważny kiedy budował statki (5)

      dając zatrudnienie tysiącom a nie setkom a kooperację z kilkudziesiątkami czysto polskich firm a teraz "zero"?

      • 9 12

      • Gdańskie stocznie prywatne (4)

        mają się świetnie.
        Jeśli wspominasz czasy kiedy w państwowych stoczniach panoszyły się związki zawodowe (zwłaszcza solidarność) i My wszyscy musieliśmy dopłacać do tego "interesu" to nie zazdroszczę tobie twojej inteligencji.

        • 17 1

        • Zwłaszcza, że dopłacając 10, zyskiwało się 100. (3)

          Ale enteligentniej było zwolnić tysiące robotników i dawać im zasiłki, niżby mieli produkować i konkurować z uber stocznią z zachodu.

          Huty były także nierentowne ale gospodarka miała tania stal. Przejął huty hindus, podwyższył ceny o 100% i się opłaca. Teraz dopłacasz jeszcze więcej w cenie stali, bo jeszcze na nieroba właściciela trzeba zarobić.

          Połowa sektorów zachodu Europy opiera się na dopłatach, ulgach, zwolnieniach z opłat. A inteligentom z Polszy się wciska kity o jednakowych warunkach, podatkach, spójności i etc. Jakbyś popił to wszytko co TV uczy zimną wodą to byś biegunki dostał.

          Tak apropo enteligencji, opłacalności, itp.

          • 6 8

          • Raczej dopłacało się 100 a zyskiwało 10. (2)

            • 1 1

            • Tak ? jakoś polikwidowali co nie opłacalne a nędza, bezrobocie i zadłużenie coraz większe ? (1)

              Czyżby tajni agenci Gierka torpedowali nasz kapitalizm ?

              • 2 0

              • ???

                Kto polikwidował ?
                Same się te firmy polikwidowały a rynek je zweryfikował.

                • 0 0

  • Jak to działa (3)

    Drodzy czytelnicy.
    Chciałem Wam wyjaśnić jak działa prawo popytu i podaży. Otóż wzajemne zależności między popytem na daną usługę (np. pracę) równoważą się na pewnym poziomie z podażą tej usługi (pracy). Poziom tej równowagi na rynku wyznacza cenę - czyli w przypadku pracy - wynagrodzenie.

    Wynagrodzenie moje, Wasze i każdego członka zarządu podlega temu prawu w gospodarce rynkowej. Należy zrozumieć, że członkowie zarządów zarabiają tyle ile zarabiają, bo ktoś im jest w stanie tyle zapłacić. I co więcej, ta osoba - dysponująca pieniędzmi - uważa, że takie wynagrodzenie jej się "opłaci"!
    Nie rozumiem więc tego narzekania na "krętaczy i złodziei". Kadra kierownicza w prywatnych spółkach, składa się z ludzi, którzy naprawdę uczą/uczyli się całe życie, jeździli przez kilkadziesiąt lat po świecie, znają 3-4 języki i często poświęcili dla "kariery" rzeczy, których wielu z nas nie chciałoby poświęcić.

    Po drugie, to nie jest demokracja. Zdolność zarządzania zasobami ma ten, który jest ich właścicielem (na tej samej zasadzie jak Wy możecie sprzedać swój rower, ale nie kolegi). A właścicielem firm prywatnych są ich akcjonariusze. To oni zatrudniają zarządy, oni im wyznaczają cele, oni ich z tych celów rozliczają. To przed akcjonariuszami odpowiada zarząd, nie przed pracownikami. To nie jest demokracja; spółka Skarbu Państwa - w tym systemie pracownicy nie mają władzy, chyba, że ktoś wprowadza akcje pracownicze, dzięki którym pracownicy stają się współwłaścicielami firmy (ciekawe jakby wtedy przebiegały protesty...). Wracając jednak do tematu akcjonariuszy - jeśli zatrudniony przez nich zarząd nie realizuje postawionych przed nim celów, znajdą kogoś innego na to miejsce. Kogoś kto poradzi sobie, być może o wiele brutalniej.

    To taki mały wykład/przypomnienie jakby ktoś zapomniał jak działają duże prywatne firmy. Życzę Wam powodzenia, bo wygląda na to, że jedna i druga strona ma pewne rację i na pewno da się je jakoś racjonalnie omówić i znaleźć kompromis.

    • 13 2

    • (1)

      A co jeśli na starcie firmy akcjonariusz proponuje zarobki pracownikom na poziomie satysfakcjonujacym a zarząd twierdzi, że to za dużo bo w Polsce są inne realia i proponuje dużo niższe? Jak wytlumaczysz to?

      • 1 0

      • ...

        I oczywiście pytam czysto hipotetycznie nie koniecznie pytanie związane z w/w firmą:), żeby ktoś mnie o kłamstwo do sądu nie podawal. Wtajemniczeni wiedzą o co chodzi:)

        • 0 0

    • Glos rozsadku

      Wreszcie jakas rozsadna i wywazona opinia. Dziekuje

      • 2 1

  • Czy musimy robić interesy z Niemcami? (1)

    Na wschodzie czekają na nas olbrzymie rynki, zamieszkane przez takich samych Słowian jak my, pijących te same trunki i chodzacych w takich samych dresach. Wystarczy, ze oddamy się sercem i duszą Batiuszce naszemu kochanemu, Władimirowi Władimirowiczowi Putinowi, a wszystko będzie znów dobrze.

    • 11 22

    • Nikt ci nie broni robić interesów na wschodzie, nie zapomnij Janusz jednak obudzić sie ze snu i wstać o 6 rano do pracy.

      • 2 0

  • i to właśnie doprowadza do szału ludzi pracyjących w DCT (3)

    co chwile czyta się o kolejnych kontraktach, kolejnych klientach, na stpokaniach kwartalnych slyszy sie o coraz to lepszych wynikach firmy a na pytanie o awans- spier....

    • 18 10

    • whaaat? (2)

      przecież dopiero co dostalo ponaad 70 osób awanse i to ludzie z placu, a nie biura, o czym mowa?

      • 7 17

      • awans?
        stażysta IMV 20 zł więcej do wypłaty albo tylko zmiana nazwy angażu bez dodatku finansowego....

        o czym my mówimy?

        • 6 0

      • Fajna ironia

        • 3 0

  • Lol (2)

    Złodzieje, krętacze budują pałace, a nam zostają pudła na pace. Lol.

    • 18 11

    • p

      Dobre kolego to prawda

      • 3 0

    • lol

      Ważne by na pampersy dawali to wtedy bez przerw można je...ć

      • 13 4

  • Ja dziwię się tym idiotom-pracodawcom, którzy zatrudniają ludzi na śmieciowe umowy. (4)

    Lojalność takich ludzi jest zerowa, dają nogę przy pierwszej okazji gdyż czują się traktowani jak bydło robocze. Pazerne menedżery w modnych marynarkach są zbyt ograniczeni by to pojąć.

    • 61 6

    • (2)

      Zgadza się. Taki pracownik nie jest efektywny. Zreszta co się dziwic. Jaka płaca taka praca.

      Emerytury po smieciowkach nie będzie. Gdzie rząd?

      Ludzie nie dajcie sie manipulowac !

      • 11 3

      • Emerytura (1)

        Emerytura? Ha ha, a ty wierzysz, ze jak bedziesz miał umowę o pracę i na czas nieokreślony to dostaniesz wtedy emeryturę? Naiwny jesteś.

        • 4 3

        • Dostaniemy zastrzyk miłosierdzia, zwany eutanazja.

          Nieproduktywnych do gn*ju zakopią.

          Niech nam żyje neo faszyzm !

          • 2 1

    • jacy to managerowie... daj spokój. wielu zwykłych pracowników jest od nich lepiej wykształconych i ma większą wiedzę. a o organizacji i strukturach przedsiębiorstwa to już w ogóle w tym kraju mało kto słyszał... dla nich liczy się tylko efekt skali i to wszystko? a robotnik? z grzeczności nie napiszę gdzie go mają. szczególnie tu w tym kraju

      • 22 3

  • Kadry cargo lub CTO. (10)

    Zróbcie proszę por zadek z umowami śmieciowymi. Ludzie pracują za nędzne grosze na terminalach przez tę firmę.

    Tak nie może być!!

    Strajki na DCT są... Solidarność zapomniała jednak o chłopakach z CTO.

    • 51 11

    • Precz z ZZ! (4)

      Przeciez nikt wam nie karze pracować na takich umowach. Chcecie mieć prace na umowę o czas nieokreślony to sobie znajdźcie, jest swoboda zatrudnienia. Za taka prace jaka wy robicie jeszcze narzekacie? Powiedzcie ile srednio rzeczywiście stoicie pod statkiem podczas 12 godzin pracy, a ile w tej waszej budzie? We łbach sie poprzewracało socjalistycznym durniom.

      • 9 14

      • Nikt im nie karze pracować na takich umowach ?

        A niby na jakich umowach mają pracować ? To jest Polska kolego, tu się na śmieciówkach pracuje.

        • 5 1

      • A ty ile puszek na 12 godzin wydasz na rtg

        • 5 1

      • Czyli protest ns dct tez jest bez sensu?

        Rowniez mozesz podjac inna prace kolego.

        • 4 2

      • zessta

        Ciekawe kto uksztaltowal twoj punkt myslenia .jak bedziesz wiedzial to daj znac --- pomscimy cie

        • 5 3

    • Nie zapomniała...

      To jest kwestia, krótkiego czasu

      • 1 0

    • strajk i po klijentach a wy do posredniaka

      • 2 10

    • ale włąśnie tak będzie bo to zaplanowane od lat

      zniszczono polski przemysł i przekształcono trójmiasto w port przerładunkowy i tanią obsługą

      • 5 7

    • ta

      Racja sobie upychaja kieszenie prezesi kierownicy mając za nic szarych ludzi ważne że oni mają Nowe suvo autka

      • 9 4

    • Zgadzam się.

      Jakis zart zeby pracowac tyle miesięcy lub lat na umowie smieciowej bez jakichkolwiek swiadczen. Bez perspektyw.

      Kierownictwo terminali tylko po kątach sobie kieszenie napycha

      • 20 2

  • DCT... BCT.

    Wiem, że to nie artykuł o BCT, ale mam w związku z tym terminalem pytanie. Na jakiej podstawie właściciele trzymają nieudaczny zarząd w postaci prezesa i dyrektora operacyjnego z informatyki, skoro nie widać tam żadnego postępu poza brandzlowaniem się nowymi suwnicami, niedługo maratonem pływackim i kiedyś tam w nieokreślonej przyszłości nową obrotnicą?

    • 26 3

  • (1)

    Związki to motłoch!

    • 21 17

    • Chyba ty

      • 8 5

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości Uniwersytetu Gdańskiego. Menedżer, ekspert w zakresie finansów i rachunkowości oraz podatków. Laureatka plebiscytu Kobieta Sukcesu 2017 roku. Plebiscyt organizowany od 1995 r., w którym wyróżniane są kobiety które odnoszą sukcesy w różnych dziedzinach życia. Organizatorem jest Konwencja Przedsiębiorców Województwa Pomorskiego, a patronat honorowy sprawuje Marszałek Województwa Pomorskiego...

Najczęściej czytane