- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (105 opinii)
- 2 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (195 opinii)
- 3 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (143 opinie)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (11 opinii)
- 6 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (18 opinii)
Huragan Harvey przyniósł podwyżki na stacjach paliw
Żywioł, który spustoszył część Stanów Zjednoczonych przyniósł też zawirowania na naszych stacjach paliw. Jak twierdzą eksperci BM Reflex w ciągu ostatniego tygodnia hurtowe ceny benzyn wzrosły o blisko 180 zł netto, a w sytuacji, kiedy wysoki poziom cen w hurcie utrzyma się dłużej, ceny benzyny bezołowiowej 95 na stacjach mogą wzrosnąć o ponad 20 groszy na litrze.
Jak twierdzą analitycy rynku paliw, choć wzrost cen na stacjach już jest zauważalny, to duże podwyżki cen benzyny jeszcze przed nami, a skutki huraganu Harvey odczują także polscy kierowcy. W przyszłym tygodniu wzrost cen benzyny 95 może wynieść około 10-15 gr/l w zależności od stacji, oleju napędowego średnio o 3-5 gr/l. W dalszym ciągu może drożeć też autogaz - do 5 gr/l.
- Ceny benzyn na rynku europejskim są obecnie na poziomie najwyższym od lipca 2015 roku. Wówczas za benzynę Pb95 na stacjach płaciliśmy średnio w kraju około 5 zł/l - komentuje Urszula Cieślak z BM Reflex.
Jak wynika z analizy BM Reflex, ostatni tydzień sierpnia na rynku ropy naftowej upłynął pod znakiem dynamicznych wzrostów cen benzyn. Notowania ropy Brent pozostawały stosunkowo stabilne, w rejonie 50,50 - 52,90 dolarów za baryłkę. Natomiast kontrakty na benzyny na nowojorskiej giełdzie towarowej zdrożały w ciągu ostatnich trzech dni już blisko 13 proc. i są najdroższe od ponad 2 lat. Skalę wzrostu cen benzyn dodatkowo potęguje paniczne zamykanie krótkich pozycji spekulacyjnych.
Sprawdź ceny paliwa w Trójmieście
- Brak reakcji cen ropy naftowej wynika z obaw o wzrost zapasów ropy, w związku z blokadą terminali importowo-eksportowych w Zatoce Meksykańskiej oraz ograniczeniami w transporcie i produkcji amerykańskich rafinerii, które mogą sięgać nawet 4 mln bbl/d czyli blisko 1/4 całkowitej produkcji rafinerii w USA. Pierwsze raporty API oraz EIA, które pokażą już zmianę zapasów, produkcji i konsumpcji jako efekt huraganu Harvey poznamy jednak dopiero w przyszłym tygodniu - dodaje Rafał Zywert, analityk rynku paliw. USA zdecydowały się na uruchomienie rezerw strategicznych ropy naftowej ze względu na problemy z zaopatrzeniem części rafinerii. Dodatkowo nierozwiązane pozostają problemy z transportem produktów gotowych. Rurociąg produktowy Colonial Pipeline, którym transportowane jest blisko 2,5 mln baryłek na dobę produktów gotowych, głównie benzyn do południowo-zachodniego i zachodniego wybrzeża USA ( m.in. Georgii, Pd. i Płn. Karoliny, Virginii) pozostanie zamknięty do niedzieli. Największy w Ameryce system rurociągów Colonial łączy blisko 29 rafinerii i 267 terminali dystrybucyjnych. Swój początek bierze w Houston w Teksasie i biegnie do Linden, New Jersey. Rurociągiem transportowana jest ponad jedna ósma zużywanych w całych USA paliw.
USA są nie tylko konsumentem benzyny czy diesla, ale także mają spory udział w eksporcie paliw. Dzienny eksport netto produktów przerobu ropy naftowej wyniósł w ostatnich czterech tygodniach średnio niemal 2,2 mln baryłek.
- Teraz część tego eksportu jest zagrożona, co powoduje wzrost cen w innych regionach świata. Wyższe oczekiwane ceny paliw na świecie to również efekt zaburzeń w dostawach paliw do wschodnich stanów USA. Prawdopodobnie będą one musiały być zaspokojone przez wyższy import z innych regionów globu, co także podbija ogólne wyceny benzyn - komentuje Marcin Lipka, główny analityk Cinkciarz.pl. - W tej serii negatywnych informacji są też pozytywy. Zaburzenia pogodowe zwykle nie powodują długotrwałych wzrostów cen surowców energetycznych. Po kilku tygodniach możliwości przerobowe ropy naftowej w USA powinny powrócić do wcześniejszych wartości, co także prawdopodobnie spowoduje powrót globalnych cen paliw do poziomów sprzed huraganu Harvey.
Opinie (57) 1 zablokowana
-
2017-09-01 13:39
(1)
Mnie ceny paliw nie dotyczą, zawsze tankuję za 100 PLN ;)
- 36 9
-
2017-09-03 13:43
Ciekawe ile tego paliwa jest akurat że stanów
- 2 0
-
2017-09-01 13:40
(10)
Jak mnie wk... gdy słyszę od zagraniczniaków "jakie wy macie tanie paliwo". Paliwo w reichu 1,50 euro,ale to tak jakby u nas kosztowało 1,5 zł . Kuzyna żona chodzi "na szmatę" na kilka godzin i ma za to 40 euro dziennie. Kupi za "dniówke" 10L paliwa,papierosy,napoje,pieczywo i jeszcze owoce np. Co my kupimy za przeliczone na nasze 40 zł dziennej dorywczej pracy?????
- 70 2
-
2017-09-01 14:10
W polsce nawet ksiezyc na wpływ na cene
A prawie 100 % paliw ze wschodu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 30 0
-
2017-09-01 14:47
A ile kupisz za +500 - 4 lata , 8 lat ? Aż rozwalą ...
- 4 12
-
2017-09-01 15:30
Tańsze paliwo to jedyne co jest tańsze w Polsce!! Tylko ze ono jest tanie tylko dla zachodu!!
- 18 0
-
2017-09-01 18:31
Nie ma czterokrotnej różnicy w zarobkach (4)
Nie ma aż tak dużych różnic w zarobkach. Może trzykrotnie więcej zarabiają, ale nawet tyle nie wynosi. Powiedz szczerze kto zarabia 1500 zł.? Nieliczni, zaczynający pracę lub bardzo nisko wykwalifikowana kadra, które nic nie potrafi. Mediana zarobków w Polsce to około 2300 - 2500 zł. netto. A wiele wiele ludzi zarabia dużo więcej.
- 6 13
-
2017-09-02 09:09
(3)
Mówisz o medianie brutto, a nie netto to po pierwsze, a po drugie, taki wskaźnik zawsze zawierał przekłamania. Duża część społeczeństwa zarabia na poziomie 1500-1800, ale musisz jeszcze wziąć pod uwagę ilość osób na utrzymaniu oraz koszta. Rachunek jest prosty: 1500-500(koszty mieszkania, tak wiem przy założeniu że własne)= 33zł do wydania w miesiącu dziennie. Inaczej wychodzi te 33 zł jeśli jesteś sam, a inaczej jeśli masz kogoś na utrzymaniu. Ale jeśli pracujecie we dwie osoby, masz 1 osobę na utrzymaniu i mieszkanie wynajmujesz, to nawet przy twojej medianie, gdyby nawet była ona netto to 2300*2 czyli 4600-1800(wynajem)-500(koszt)=2300 daje to na osobę 25 zł dziennie. Czyli mniej.
- 7 1
-
2017-09-02 11:13
Piszę o netto (2)
Mówię o medianie netto oczywiście. O MEDIANIE nie średniej krajowej. Średnia krajowa na rękę dawno przekroczyła grubo ponad 3tys. netto. Tyle ludzie zarabiają a wiele przychodów jest ukrytych szczególnie w mniejszych firmach gdzie pracodawca nie chce odprowadzać ZUSu od całej kwoty i płaci resztę pod stołem. A Niemiec to nie ma dzieci na utrzymaniu, mieszkania itd..? Proszę Cię.
- 2 7
-
2017-09-02 12:47
(1)
Jaki ty jesteś glupi
- 5 5
-
2017-09-02 16:05
Dokladnie,imbecyl jakich malo:)
- 2 3
-
2017-09-02 13:37
Nie januszuj sa jeszcze ludIe na świecie którzy maja wieksze ambicje niz szmata w reichu....
- 3 2
-
2017-09-02 16:04
Dzis w Holandii mamy po 1,48 euracza.
- 2 0
-
2017-09-01 15:34
Ja tam się cieszę! (3)
Mój FPSO będzie lpiej zarabiac..to i my mamy pracę i pieniązki do domu przywiozę....
Wydam na uslugi w kraju..kupie mieszkanie i auto...kolejne...
Tak wspomagam budżet państwa!..- 6 13
-
2017-09-02 07:44
No to cie zminusowali - zamiast popierac naplyw kapitalu.
Ja jakos bardziej wspomagalem w zeszlym roku, kiedy USD byl po 4.1 PLN.
- 3 3
-
2017-09-02 17:36
Twój FPSO?!?! Twój to nawet nie jest brudny kombinezon w którym tam zapierniczasz! Właściciel się znalazł! Mój FPSO... paradne
- 2 1
-
2017-09-02 18:55
Golasy
z FPSO.
"wspomagaja kraj", buahahhaa.- 0 0
-
2017-09-01 15:35
Sposobów na okradanie i oszukiwanie Polaków jest mnóstwo specjalistami od wymówek są Politycy i firmy zachodnie.
Jeśli paliwo drożeje to wszystkie towary i usługi będą droższe !!Ale gdy paliwo tanieje to nikt nie robi przecen nic nie tanieje!!Cały zysk pożerają cwaniacy .!!!
Identycznie z kursami walut Gdy one drożeją wmawia się nam ze ceny rosną z powodu wysokiego kursu dolara!!Ale gdy dolar spada maksymalnie do najniższych kursów w historii nic nie tanieje!!
By podnieść ceny każda wymówka jest dobra!!Ale poco obniżać sobie zyski niech naiwniacy i frajerzy przepłacają!!
Tak sie u nas traktuje ludzi!!- 42 1
-
2017-09-01 15:43
Akurat!!! W Polsce wieje od ponad 2 miesięcy. (17)
W Polsce ceny pną się po cichu w górę od czerwca, tj. wycofania się rządu z podatku na drogi. Ciekawe, że zdrożało dokładnie o tyle, ile miał wynosić podatek, czyli ok. 30 groszy/litr....
Przypadek?- 37 2
-
2017-09-01 15:45
W Polsce Harvey nazywa się PiS, po prostu... (8)
- 17 10
-
2017-09-01 16:06
(4)
Może pamiętasz jak za peło paliwo było już za ponad 6zł?? Ja pamietam doskonale i cieszyłem się bardzo,że nie miałem benzyniaka co pali 10/100.
- 12 9
-
2017-09-01 16:38
Pamietam 2011 rok
- 7 2
-
2017-09-02 07:38
Pamietam. (1)
Ropa po 120 USD/barylke - litr benzyny po 6 PLN.
Za PiS - ropa po ok 50 USD - litr benzyny po 4.70 PLN.
Po ile bedzie jak ropa skoczy znowu do 120 USD?- 12 1
-
2017-09-02 09:12
Ropa jest surowcem, a paliwo zawiera koszt przetworzenia, więc nie możesz robić rachunku, że skoro 120USD/baryłka i benzyna 6 PLN/l, to 60USD/baryłka więc benzyna za 3 PLN/l.
- 3 4
-
2017-09-02 10:04
Akurat peło czy pis do cen ropy na rynkach zagranicznych ma g do gadania wiec nie spychaj na peło
- 0 4
-
2017-09-01 19:12
(2)
sprawdź ćwoku pisowski jakie wtedy były ceny ropy
- 6 12
-
2017-09-01 20:59
Ceny ropy nie maja zadnego znaczenia. Powinny miec, ale nie maja.
- 7 3
-
2017-09-01 21:17
Taki cwok jak ty zawsze klamie a jak mu sie udowodni kolejne POwskie kłamstwo to wtedy wody w usta
- 6 4
-
2017-09-01 21:18
jeszcze napisz KODomito ze wzrost cen masła to zasługa Pisu :) (6)
- 6 3
-
2017-09-02 07:45
(3)
Na razie pełne jadu są komentarze w internecie. Później pójdą pięści, pałki i coraz niebezpieczniejsze narzędzia. Oto, do czego w społeczeństwie doprowadza władza PIS.
Ludzie szanujcie nawzajem swoje poglądy, mimo że są różne- 6 6
-
2017-09-02 17:07
nie, to wam się marzą rozruchy, bo innych argumentów nie macie, głupi ludzie. (2)
jeżeli jakimś cudem wam się uda, to... źle skończycie.
- 2 4
-
2017-09-02 21:05
tak... najpierw wyzwiska i na koniec groźba
- 1 1
-
2017-09-04 09:05
Nie strasz
nie strasz bo się ze...... - snu będziesz zrywał
- 0 1
-
2017-09-02 09:14
(1)
to nie władza Pis do tego doprowadza, ale obca agentura. Zauważ, że "pisowcy" nie są agresywni. Agresywni są kodziarze i inni "opozycjoniści" na pensji obcych korporacji i przekręciarzy, którzy tracą okazję do kradzieży.
- 7 7
-
2017-09-02 21:14
To samo mówiła władza w latach 70 -tych i 80-tych. To strajkujący stoczniowcy wspierani przez obcych agentów strzelali do milicjantów ... prawda?
- 2 2
-
2017-09-02 19:09
Nie sądzę
- 0 1
-
2017-09-02 01:16
nie robie mnie ta podwyżka
zawsze tankuje do pełna za 50 pln
- 5 5
-
2017-09-02 07:57
dobra zmiana
Każdy powód jest dobry dla dobrej zmiany.A głupi naród i tak to kupi.
- 13 5
-
2017-09-02 08:48
Hehe to trzeba jeździć na LPG. Pełny zbirnik za 60 zł i przejdziesz na tym 350-400km. Bawi mnie jak widzę (6)
jak tankują za 50zł czasem 100zł ropę albo benzynkę. Najbardziej LPG krytykują ci co LPG nie mają :)
- 10 17
-
2017-09-02 10:02
(5)
he he rozwalają mnie takie wpisy.
Nie po to inżynierowie z Niemiec, Japonii, Stanów Zjednoczonych czy Szwecji myśleli i projektowali pojazdy na benzynę i ropę by jakiś Mirek z Mieciem wstawili Gaz bo jakiemuś Januszowi za drogo jeździć.
Jak nie stać Cię na 2.0 w benz to kup 1.0.- 8 7
-
2017-09-02 10:07
(3)
Ps miałem 2 samochody na LPG i nigdy k***więcej.
Smród gazu - przerażające, tankowanie na stacjach? Czy wyjdzie pan od gazu czy nie? Z bagażnika d*pa bo to je**koło tam leży, serwis instalacji, zamarzające parowniki a idz pan w p**** z tym g.
Benzyna to benzyna, ew ropa to ropa.- 6 5
-
2017-09-02 11:11
To miałeś słabej jakości instalację gazową. Ja położyłem 4 tys zł i działa bez zarzutu. (1)
nic nie śmierdzi
- 3 3
-
2017-09-02 16:07
Gaz tylko do zapalniczek.
I po co Wam ten gaz ludzie,smierdzi to za takim,mniejsza moc .Gaz to takie polskie:)- 3 2
-
2017-09-02 19:10
A kiwi to kiwi
- 2 0
-
2017-09-02 11:21
Mat są samochody gdzie gaz jest fabrycznie montowany. silnik 1.0 jest śmiechu warte. W 1.0 w trasie idzie oszaleć od hałasu
Mam accorda 2.4 który pali 11 w gazie i w trasie spisuje się wyśmienicie. Przejechałem nim już 60tys. km i nie narzekam. A jeżdżę rocznie 25tys. Wolę wydawać 300-400zł miesięcznie na paliwo a nie 1000zł jak bym jeździł na bezynie. Koszt instalacji się zwraca w pół roku.
- 3 0
-
2017-09-02 09:34
(1)
Ciekawe skąd te podwyżki skoro rafinerie przerabiaja teraz ropę kupiona parę miesięcy temu...
- 19 0
-
2017-09-02 18:22
No tak to jest, że tania ropa płynie do nas tankowcami do okola Afryki, a droga zapiernicza światłowodem
- 9 0
-
2017-09-02 13:17
Pisiorom, to bardzo na rękę ... (2)
Kazdy powód jest dobry.I tak dlugo czekali.
- 10 7
-
2017-09-02 16:08
(1)
Zapomniales juz jak PO dokrecilo wszystkim srube kolezko?:)
- 8 2
-
2017-09-02 18:24
Komu?
- 2 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.