- 1 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (180 opinii)
- 2 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (86 opinii)
- 3 Stocznie docenione na targach w Singapurze (66 opinii)
- 4 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (57 opinii)
- 5 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (62 opinie)
- 6 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (78 opinii)
Hutchison Ports Gdynia modernizuje nabrzeże
Właściciel Gdynia Container Terminal, czyli Hutchison Ports Gdynia zmodernizuje nabrzeże Bułgarskie w Porcie Gdynia. Projekt zakłada przebudowę oraz pogłębienie akwenu do 13,5 m. Modernizację przeprowadzi firma Budimex.
Dzięki modernizacji nabrzeża Bułgarskiego Hutchison Ports Gdynia uzyska możliwość obsługi statków kontenerowych o długości do 400 m i pojemności do 18 tys. TEU. Inwestycja zwiększy również zasięg pracy suwnic nabrzeżowych typu "super-post-Panamax" o dodatkowe 70 mb. Planowane zmiany będą miały też pozytywny wpływ na jakość i bezpieczeństwo eksploatacji nabrzeża Bułgarskiego.
Co zostanie wykonane w ramach modernizacji? Projekt zakłada przebudowę nabrzeża Bułgarskiego na odcinku 84,6 m wraz z przebudową linii cumowniczo-odbojowej istniejącego nabrzeża GCT oraz pogłębienie akwenu do 13,5 m w konstrukcji pozwalającej na uzyskanie docelowej głębokości technicznej wynoszącej 15,5 m.
- Przedsięwzięcie wpisuje się w szerszy głębokowodny plan inwestycyjny Portu Gdynia, obejmujący poszerzenie istniejącej obrotnicy nr 2 do 480 m, poszerzenie wejścia wewnętrznego do portu do 140 m oraz pogłębienie kanału portowego do 16 m. Inwestycje Hutchison Ports Gdynia oraz Zarządu Morskiego Portu Gdynia stworzą warunki dla armatorów do przedłużenia oceanicznych serwisów kontenerowych, w tym serwisów dalekowschodnich, do Portu Gdynia z wykorzystaniem pojemności do 18 tys. TEU - poinformowano w komunikacie.
Sieć terminali Hutchison Ports obejmuje 52 porty w 27 krajach. Na przestrzeni lat Hutchison Ports rozszerzyło swoją międzynarodową działalność na inne sektory logistyczne i transportowe. Obejmują one terminale dla statków wycieczkowych, centra dystrybucyjne, usługi kolejowe oraz stocznie remontowe.
Miejsca
Opinie (52) 2 zablokowane
-
2019-09-13 19:09
Port zewnętrzny w Gdyni (4)
Oby budowa gdyńskiego portu zewnętrznego się powiodła tak zaplanowano do roku 2030.
- 18 8
-
2019-09-14 20:33
2028 będzie gotowy (2)
- 0 4
-
2019-09-15 14:26
Chyba nowa wizualuzacja (1)
- 2 0
-
2019-09-15 18:18
Nie chyba a napewno.
Z tym, że oprócz cyfrowej wizualizacji, dodatkowo - dla konserwtystów/tradycjonalistów - powstanie także "analogowa" makietka z tektury.
- 0 0
-
2019-09-13 20:03
Zobaczycie port zewnętrzny w Gdyni, jak prosiaczek niebo.
- 15 2
-
2019-09-14 13:47
15 lat za pozno sie obudzili ale lepsze to niz nic
Szkoda tylko że już teraz w Gdańsku są jeszcze sporo większe kontenerówne niż terminal w Gdyni będzie w stanie obsługiwać po tej przebudowie
12 lat temu w takim terminalu można było obsługiwać największe na świecie kontenerowce ale w Gdyni mówili że się "nie da" co okazało się nieprawdą- 6 1
-
2019-09-14 00:04
Czym (1)
Czym oni chcą to robić hahaha
Tymi trupami zpmc? One nie mają nawet awarii bo cały czas coś jest popsute, włącznie z prezesem.- 18 1
-
2019-09-14 00:18
Druga sprawa.
Ciekawe gdzie oni chcą te kontenery trzymać? Jak tam już nie ma miejsca do rozwoju, a place są pełne,- 8 2
-
2019-09-13 23:03
Hmm
Ciekawe jak przy ciągłych awariach sprzętu, bałaganem na placu składowym i nieustannym brakiem miejsca chcą sobie poradzić z większymi statkami? Większość dużych jednostek odeszła
- 15 1
-
2019-09-13 17:10
Ciekawe, czy wyrwą coś DCT-owi? A może uda się przyciągnąć jakiś nowy serwis? (4)
Pożyjemy, zobaczymy...
- 20 4
-
2019-09-13 18:51
Dlaczego maja wyrywać DCT ? (2)
Niech znajdą nowe kierunki
- 7 1
-
2019-09-13 20:01
Nie DCTowi wyrwą, tylko już ostatecznie BCT rozłożą. (1)
Taki będzie koniec kariery filipińskiego ICTSI.
- 5 4
-
2019-09-13 20:48
Ciekawe...
Średniej wielkości statek z przeładunkiem rzędu 3.5-4k w dwie strony - ile by to zajęło czasu w GCT? Szybciej niż dwa tygodnie?
- 9 2
-
2019-09-13 17:13
większe feedery będą wchodzić
takie jak MSC
- 8 1
-
2019-09-13 19:14
Opinia wyróżniona
I bardzo dobrze. Im więcej możliwości i potencjalnych punktów w łańcuchach logistycznych, tym lepiej. Jestem z Gdańska, pracuje nawet w DCT, ale jestem za tym, aby Polska jako kraj miała jak największe możliwości w wielu aspektach. Wiem, ze w Gdyni rozwój nie jest tak dynamiczny, jak w Gdańsku. Oczywiście, mogłoby być lepiej, ale warto korzystac nawet z najmniejszych szans na rozwój.
- 29 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.