• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hutchison Ports Gdynia modernizuje nabrzeże

VIK
13 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Dzięki inwestycji GCT uzyska możliwość obsługi statków kontenerowych o długości do 400 m i pojemności do 18 tys. TEU. Dzięki inwestycji GCT uzyska możliwość obsługi statków kontenerowych o długości do 400 m i pojemności do 18 tys. TEU.

Właściciel Gdynia Container Terminal, czyli Hutchison Ports Gdynia zmodernizuje nabrzeże Bułgarskie w Porcie Gdynia. Projekt zakłada przebudowę oraz pogłębienie akwenu do 13,5 m. Modernizację przeprowadzi firma Budimex.



Dzięki modernizacji nabrzeża Bułgarskiego Hutchison Ports Gdynia uzyska możliwość obsługi statków kontenerowych o długości do 400 m i pojemności do 18 tys. TEU. Inwestycja zwiększy również zasięg pracy suwnic nabrzeżowych typu "super-post-Panamax" o dodatkowe 70 mb. Planowane zmiany będą miały też pozytywny wpływ na jakość i bezpieczeństwo eksploatacji nabrzeża Bułgarskiego.

Co zostanie wykonane w ramach modernizacji? Projekt zakłada przebudowę nabrzeża Bułgarskiego na odcinku 84,6 m wraz z przebudową linii cumowniczo-odbojowej istniejącego nabrzeża GCT oraz pogłębienie akwenu do 13,5 m w konstrukcji pozwalającej na uzyskanie docelowej głębokości technicznej wynoszącej 15,5 m.

- Przedsięwzięcie wpisuje się w szerszy głębokowodny plan inwestycyjny Portu Gdynia, obejmujący poszerzenie istniejącej obrotnicy nr 2 do 480 m, poszerzenie wejścia wewnętrznego do portu do 140 m oraz pogłębienie kanału portowego do 16 m. Inwestycje Hutchison Ports Gdynia oraz Zarządu Morskiego Portu Gdynia stworzą warunki dla armatorów do przedłużenia oceanicznych serwisów kontenerowych, w tym serwisów dalekowschodnich, do Portu Gdynia z wykorzystaniem pojemności do 18 tys. TEU - poinformowano w komunikacie.
Sieć terminali Hutchison Ports obejmuje 52 porty w 27 krajach. Na przestrzeni lat Hutchison Ports rozszerzyło swoją międzynarodową działalność na inne sektory logistyczne i transportowe. Obejmują one terminale dla statków wycieczkowych, centra dystrybucyjne, usługi kolejowe oraz stocznie remontowe.
VIK

Miejsca

Opinie (52) 2 zablokowane

  • Port zewnętrzny w Gdyni (4)

    Oby budowa gdyńskiego portu zewnętrznego się powiodła tak zaplanowano do roku 2030.

    • 18 8

    • 2028 będzie gotowy (2)

      • 0 4

      • Chyba nowa wizualuzacja (1)

        • 2 0

        • Nie chyba a napewno.

          Z tym, że oprócz cyfrowej wizualizacji, dodatkowo - dla konserwtystów/tradycjonalistów - powstanie także "analogowa" makietka z tektury.

          • 0 0

    • Zobaczycie port zewnętrzny w Gdyni, jak prosiaczek niebo.

      • 15 2

  • 15 lat za pozno sie obudzili ale lepsze to niz nic

    Szkoda tylko że już teraz w Gdańsku są jeszcze sporo większe kontenerówne niż terminal w Gdyni będzie w stanie obsługiwać po tej przebudowie

    12 lat temu w takim terminalu można było obsługiwać największe na świecie kontenerowce ale w Gdyni mówili że się "nie da" co okazało się nieprawdą

    • 6 1

  • Czym (1)

    Czym oni chcą to robić hahaha
    Tymi trupami zpmc? One nie mają nawet awarii bo cały czas coś jest popsute, włącznie z prezesem.

    • 18 1

    • Druga sprawa.
      Ciekawe gdzie oni chcą te kontenery trzymać? Jak tam już nie ma miejsca do rozwoju, a place są pełne,

      • 8 2

  • Hmm

    Ciekawe jak przy ciągłych awariach sprzętu, bałaganem na placu składowym i nieustannym brakiem miejsca chcą sobie poradzić z większymi statkami? Większość dużych jednostek odeszła

    • 15 1

  • Ciekawe, czy wyrwą coś DCT-owi? A może uda się przyciągnąć jakiś nowy serwis? (4)

    Pożyjemy, zobaczymy...

    • 20 4

    • Dlaczego maja wyrywać DCT ? (2)

      Niech znajdą nowe kierunki

      • 7 1

      • Nie DCTowi wyrwą, tylko już ostatecznie BCT rozłożą. (1)

        Taki będzie koniec kariery filipińskiego ICTSI.

        • 5 4

        • Ciekawe...

          Średniej wielkości statek z przeładunkiem rzędu 3.5-4k w dwie strony - ile by to zajęło czasu w GCT? Szybciej niż dwa tygodnie?

          • 9 2

    • większe feedery będą wchodzić

      takie jak MSC

      • 8 1

  • Opinia wyróżniona

    I bardzo dobrze. Im więcej możliwości i potencjalnych punktów w łańcuchach logistycznych, tym lepiej. Jestem z Gdańska, pracuje nawet w DCT, ale jestem za tym, aby Polska jako kraj miała jak największe możliwości w wielu aspektach. Wiem, ze w Gdyni rozwój nie jest tak dynamiczny, jak w Gdańsku. Oczywiście, mogłoby być lepiej, ale warto korzystac nawet z najmniejszych szans na rozwój.

    • 29 3

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane