• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

III edycja Gdańsk Business Week zakończona

erka
31 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Gdańsk Business Week to ogromna dawka wiedzy z zakresu marketingu, ekonomii, giełdy, zarządzania zespołem, społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, czy technik prezentacji. Gdańsk Business Week to ogromna dawka wiedzy z zakresu marketingu, ekonomii, giełdy, zarządzania zespołem, społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, czy technik prezentacji.

Zakończyła się III edycja cyklu spotkań, wykładów i warsztatów realizowanych przez gdański Starter i Biuro Prezydenta ds. Promocji Miasta Gdańska i sponsorów prywatnych. Warsztaty Gdańsk Business Week bazują na autorskim programie amerykańskiej Foundation for Private Enterprise Education. To właśnie organizatorzy amerykańskiego wydarzenia wsparli realizację Gdańskiej odsłony tego programu. Byli wśród nich m.in. menadżerowie firmy Intel i The Boeing Company, na czele z prowadzącym gdańskie wydarzenie Rafem Wongiem, na co dzień pracownikiem Boeinga.



Gdańsk Business Week to sześciodniowy cykl spotkań, zajęć i warsztatów, mających na celu propagowanie kreatywności i naukę przedsiębiorczości. W czasie trwania GBW jedynym obowiązującym językiem jest angielski. To ogromna dawka wiedzy z zakresu marketingu, ekonomii, giełdy, zarządzania zespołem, społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, czy technik prezentacji i okazja do rozwoju kreatywności, przebojowości i wiary we własny sukces.

W bursie gdańskiego Technikum Łączności zatrzymało się 90 osób pod opieką tzw. edukatorów, czyli polskich nauczycieli - opiekunów oraz company advisors (osoby pełniące funkcje doradcze podczas realizacji programu). W gronie uczestników GBW znaleźli się też amerykańscy nastolatkowie, absolwenci waszyngtońskiego Business Week. Wśród najmłodszych polskich uczestników, piętnastolatków, znaleźli się uczniowie ostatniego roku gimnazjum, natomiast najstarsi uczestnicy byli studentami pierwszego roku.

Wybrane warsztaty poświęcone były tematyce coachingowej jak np. "Don't close your eyes", podkreślające istotę odwagi w działaniu, wyjścia z tzw. strefy komfortu czy czerpania wiedzy z popełnianych błędów. W ramach działań warsztatowych uczestnicy zostali podzieleni na dziewięć grup. Jednym z zadań było opracowanie strategii działań marketingowych, reklamowych czy sprzedażowych dla firmy już istniejącej na rynku, o konkretnym profilu, branży czy budżecie.

Inne zadania dotyczyły symulacji wprowadzania na rynek produktów zgodnie z sugerowanymi wymaganiami, gdzie młodzież wcielała się w rolę menadżerów starających się o inwestora. Takie właśnie wydarzenie, określane mianem Trade Show, miało miejsce w ostatni piątek, a wśród Jurorów, obok Henryki Bochniarz (wiceprezes zarządu Boeing International na Europę Środkową i Wschodnią) znaleźli się przedstawiciele Banku BPH, Invest Gda, Young Digital Planet, Base Group, Invest in Pomerania, Gdańskiej Infrastruktury Wodociągowo-Kanalizacyjnej, International Paper, Speednet, Datera, Jeppesen, Gdańsk Convention Bureau, GPNT i Startera.
erka

Miejsca

Opinie

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie...

Najczęściej czytane