- 1 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (176 opinii)
- 2 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 3 Złoty polski ma już 100 lat (136 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (102 opinie)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (212 opinii)
Inwestycja za 80 mln zł w Porcie Gdańsk
3 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat)
Port Gdańsk rozpoczyna modernizację i przebudowę rejonu nabrzeża Przemysłowego w Porcie Wewnętrznym. Wartość inwestycji to 80 mln zł. Całość ma być gotowa do końca kwietnia 2023 r.
- Po zakończeniu inwestycji drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym ruszamy z kolejnym projektem, tym razem zlokalizowanym w Porcie Wewnętrznym. Chcemy być portem numer jeden na Bałtyku, jeżeli chodzi o przeładunki ogółem. Kluczem do zwiększania przeładunków są inwestycje infrastrukturalne, które właśnie realizujemy. Inwestycja, którą dziś ogłaszamy, przyczyni się do zwiększenia potencjału i możliwości przeładunkowych naszego portu. Wszystkie operacje będą przebiegać sprawniej, zwiększy się też bezpieczeństwo - mówi Łukasz Greinke, prezes Portu Gdańsk.
W zakres inwestycji wchodzi m.in. przebudowa układu kolejowego i drogowego pomiędzy nabrzeżem Przemysłowym a ulicą Ku Ujściu oraz pomiędzy ulicą Chemików a przyczółkiem przeprawy promowej w ciągu ulicy Bosmańskiej przez Kanał Kaszubski.
Zmodernizowane zostaną drogi o łącznej długości około 1,6 km. Zostanie na nich położona nawierzchnia z betonu cementowego.
Wyremontowane zostaną też dwa fragmenty nabrzeża. Zmodernizowana zostanie bocznica Chemiki wraz z budową lub przebudową układu torowego na odcinku ok. 6 km.
Przebudowane zostaną również sieci wodociągowe, sanitarne, elektroenergetyczne, teletechniczne. Wybudowana zostanie sieć kanalizacji deszczowej, oświetlenie uliczne, powstanie nowe ogrodzenie terenu i dwa posterunki wartownicze. Całkowita wartość inwestycji to 80 mln zł.
Prace potrwają do końca kwietnia 2023 r. Generalnym wykonawcą prac jest sopocka firma NDI. Projekt jest współfinansowany z unijnego programu CEF "Łącząc Europę".
VIK