• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jacht do pływania i... tańczenia

Katarzyna Moritz
21 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Scandinavia Navigator to nowy, 10-metrowy jacht motorowo-wypornościowy.
  • Scandinavia Navigator to nowy, 10-metrowy jacht motorowo-wypornościowy.
  • Scandinavia Navigator to nowy, 10-metrowy jacht motorowo-wypornościowy.
  • Sternik ma do dyspozycji łatwą w obsłudze nawigację.
  • Jacht ma silnik  diesel Vetus 80 kM i pali jedynie 10 litrów paliwa na motogodzinę.
  • Każdy centymetr kokpitu został przemyślany.
  • Aneks kuchenny.
  • Oglądającym bardzo podoba się łazienka.

Scandinavia Navigator - to nowiuteńki, 10-metrowy jacht motorowo-wypornościowy, który można zobaczyć w Górkach Zachodnich zobacz na mapie Gdańska. Spełni oczekiwania tych, co cenią sobie bezpieczeństwo i komfort. Nad tym, aby jednostka była optymalnie dopasowana do potrzeb przyszłych użytkowników pracował przez kilka lat przedsiębiorca z Gdańska.



Bogusław Bober, szef firmy Scandinavia Bootsimport Poland, handluje prawie 20 lat łódkami. Dużo rozmawiał z ludźmi, którzy sugerowali mu przy wyposażeniu jachtu jakie są potrzeby na rynku. Bogusław Bober, szef firmy Scandinavia Bootsimport Poland, handluje prawie 20 lat łódkami. Dużo rozmawiał z ludźmi, którzy sugerowali mu przy wyposażeniu jachtu jakie są potrzeby na rynku.

Gdybyś miał(a) możliwość pływania przez tydzień w naszej okolicy to:

Nowym jachtem Scandinavia Navigator już interesują nie tylko armatorzy rodzimi, ale także z Niemiec. Nam udało się przyjrzeć mu się z bliska w marinie w Górkach Zachodnich.

Jedną z zalet jachtu jest kadłub skonstruowany w firmie Navigator w Iławie. Dzięki niemu łódka stabilniej zachowuje się na falach - w przeciwieństwie do łodzi płaskodennych - i można nią bezpiecznie pływać zarówno po morzu jak i na wodach śródlądowych.

Interesująca jest też aranżacja wnętrza. Można tam mieszkać czy wypoczywać, ale nie tylko.

- Jeden pan z Poznania zadeklarował, że ją kupi, bo jest dużo miejsca do tańczenia - mówi Bogdan Bober, właściciel firmy Scandinavia Bootsimport Poland, który nad koncepcją łódki pracował kilka lat. - Handluję prawie 20 lat łódkami i rozmawiałem z ludźmi, którzy mi sugerowali, jakie są potrzeby na rynku, w Polsce nie ma prawdziwej wypornościowej łodzi odpowiedniej na Zatokę Gdańską, która by mało paliła.

Jacht ma silnik diesel Vetus 80 kM i pali jedynie 10 litrów paliwa na motogodzinę, rozwija prędkość 9 węzłów. Ponadto ma 10 metrów długości, szerokości prawie 3 m, zanurzenie 0,70 m i waży 3,2 t.

Wracając do wnętrza, to widać, że każdy centymetr został przemyślany i wykorzystany do maksimum.

Mamy tam aneks kuchenny z kuchenką gazową, zlewozmywakiem i ciepłą wodą, lodówką i licznymi szafeczkami. Tuż obok w części dziobowej kokpitu są wygodne siedziska z okrągłym stołem z regulowaną wysokością. Jest to celowe, bo stół opuszczony na odpowiednią wysokość można nakryć materacami - jadalnia staje się wówczas sypialnią dla dwóch osób.

Ponadto w części rufowej jest zamykana sypialnia dla dwóch osób i szafa. Kolejne dwie osoby mogą spać po rozłożeniu siedziska naprzeciwko kuchni. Oczywiście, jak to na jachtach bywa, jest pełno zakamarków (tzw. jaskółek), a nawet barek, a wszystko wykończone jest w jasnym, często giętym, drewnie.

- Wiele osób zachwyca się łazienką, robi na nich duże wrażenie. Poza morską toaletą jest umywalka i kabina prysznicowa. Słodką wodę zapewnia 80-litrowy zbiornik - wyjaśnia Bogusław Bober.

Na pokładzie sternik ma dużą owiewkę chroniącą przed morskimi podmuchami i łatwą w obsłudze nawigację oraz elektrycznie opuszczaną kotwicę. Są tam także miękkie siedziska, by można było podczas rejsów podziwiać okolicę.

Na razie jest to jedyny pokazowy jacht Scandinavia Navigator, lecz ruszy produkcja kolejnych łodzi tego typu ze względu na duże zainteresowanie. Cena jachtu to 400 tys. zł, dla porównania - konkurencyjne jednostki motorowe o podobnej długości potrafią kosztować nawet dwa razy tyle.

Miejsca

Opinie (52) 4 zablokowane

  • Jacht do pływania i... tańczenia

    a ja myślałem, że do ....chania

    • 6 10

  • szkoda ze nie z aluminium

    i nie naped diesel electric z sterowaniem napedem frq - convertem

    • 2 5

  • dobrze że zaczeli TU pisać o innych producentach jachtów / łodzi

    bo dotychczas to był lans tylko jednej stoczni jachtowej należącej do Francuzów

    • 23 0

  • łódka (2)

    no i dobrze , że coś sie dzieje, że buduje się nowe jednostki pływajace. dowodzi to, ze w Polsce też umieją budować jachty i to w wysokim standardzie wykonania. jedyne co razi w tekście to okreslenie " jacht motorowo-wypornosciowy " wystarczyłoby jacht motorowy bo zbitka z " wypornościowy " nie ma najmniejszego sensu i może prowadzać w błąd ludzi niezorientowanych w mechanice płynów. gratuluję i życzę nowych udanych konstrukcji.

    • 21 2

    • (1)

      Każdemu polskiemu przedsiębiorcy życzymy powodzenia i wytrwałości w walce ze skarbówką i innymi urzędami powołanymi do niszczenia polskiej przedsiębiorczości.

      • 31 2

      • polecam jako bron - motyke , a najlepiej kupno biletu w jedna strone , to nie jest kraj dl normalnych ludzi

        • 7 4

  • co tu moje jachty robią?

    • 11 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane