- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Urodziny polskiej waluty. Złoty polski ma już 100 lat (95 opinii)
- 3 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (143 opinie)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (95 opinii)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
Żeby z klientem dobrze żyć, trzeba go znać. Czy powinien być naszym przyjacielem? A może lepiej zachować bezpieczny dystans? Rozwiązanie wychodzi w rozmowie.
Pokaż się, zagadaj, bądź
Czasem adres e-mail zaczynający się od hello@ nie wystarczy za dzień dobry. Ani nawet uśmiechnięta twarz na głównej stronie firmowej strony internetowej.
Nie warto ignorować tego, co robią duże marki. Mają one bardzo często mają rację i niezłą intuicję. I one to właśnie robią, rozmawiają! Są tam, gdzie ich odbiorcy, doskonale trafiają tonem i treścią w grupę docelową. Pytają, odpowiadają, zaczepiają, konsultują, wbijają kij w mrowisko fanów i antyfanów. Coś się dzieje.
Dialog to nie tylko pytanie: co mogę dla ciebie zrobić? To też aktywność, która pokazuje, że firma idzie do przodu, rozwija się, aktywnie działa w mieście, pomaga innym i wspiera ciekawe inicjatywy. Jest wszędzie: w Internecie, w prasie, na spotkaniach branżowych, na eventach i warsztatach, na wystawach, nawet na happeningach.
Nie będziemy dawać teraz gotowego rozwiązania, ani strzelać banałem o profilu na Facebooku. Jedno jest pewne: ważna jest jakość, nie ilość. I dobry pomysł.
Sam na sam
"Klient nasz pan" - chyba każdy zna ten zwrot. Dlatego o klienta trzeba dbać i prowadzić z nim umiejętny dialog. I to od samego początku. Najważniejszy jest szacunek. Jak nie ty, to ktoś inny - konkurencja nie śpi. A szacunek do klienta to po pierwsze kultura, po drugie uczciwość, a po trzecie... odpowiadanie na maile i telefony. Tylko tyle i aż tyle.
Najczęściej pierwszy kontakt to rozmowa telefoniczna. Jak pewnie się domyślasz, klient codziennie odbiera dziesiątki telefonów, w wielu z nich pada propozycja współpracy. Aby się wyróżnić, zacznij ciekawie rozmowę, do której się starannie przygotuj. Możesz zapytać o targi, na których ostatnio pojawił się klient, o prezentację, o nowy produkt... Ważne, by klient od początku czuł, że traktujesz go poważnie i profesjonalnie.
Wyczuj klienta, wtedy wszystko będzie łatwiejsze. Jeśli ktoś chce przejść na "ty" - zgódź się, jeśli ktoś preferuje "panowanie" - nie spoufalaj się. Szanuj klienta swego jak siebie samego, nie narzucaj się, ale też staraj się czasem dać od siebie coś ekstra. Wyczuj go i prowadź taki dialog, jakiego on oczekuje.
Rozmawiaj, na każdej platformie, korzystając z różnych narzędzi. To naprawdę działa i czyni cuda! Jeśli nie wiesz jak i kiedy, porozmawiaj z nami: www://apmmarketing.pl/
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł