• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Klienci rezygnują z kablówki. Boją się zmian w opłacie abonamentu

Robert Kiewlicz
11 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Spółka Multimedia Polska obserwuje coraz częstsze rezygnacje z usług telewizji kablowej po publikacji projektu zmian w poborze opłaty abonamentowej. Spółka Multimedia Polska obserwuje coraz częstsze rezygnacje z usług telewizji kablowej po publikacji projektu zmian w poborze opłaty abonamentowej.

Nowe zjawisko: klienci kablówek rezygnują z płatnej telewizji, bo boją się, że operatorzy będą musieli przekazać ich dane instytucjom, które zbierają abonament. Operatorzy alarmują, że ucieczka klientów doprowadzi branżę na skraj opłacalności.



Czy korzystasz z oferty telewizji publicznej?

Projekt przygotowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego przewiduje włączenie dostawców telewizji płatnej (operatorów sieci kablowych i platform satelitarnych) do procesu rejestracji odbiorników oraz identyfikacji ich użytkowników.

Oznacza to, że dostawcy telewizji płatnej będą odbierać od klienta zgłoszenia rejestracyjne odbiornika telewizyjnego. Dane swoich klientów dostawcy mają przekazywać Poczcie Polskiej. Co ciekawe, do przekazywania danych Poczcie Polskiej nie będzie wymagana zgoda klienta dostawcy telewizji płatnej. Jak twierdzi resort kultury, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych przetwarzanie danych jest dopuszczalne bez zgody osoby, której te dane dotyczą, jeżeli "jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa".

Wprowadzeniu projektu w obecnej formie sprzeciwił się już Cyfrowy Polsat.

- Media publiczne powinny być finansowane wyłącznie z opłat abonamentowych uiszczanych przez wszystkich odbiorców radia i telewizji, tak aby realizowały one jedynie cele związane z misją publiczną. Odpowiednie bazy danych, które mogą być podstawą do powszechności płacenia abonamentu, są w posiadaniu organów państwa. Natomiast projekt przedstawiony przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego nie wspiera powszechności płacenia abonamentu, gdyż wprowadza rozwiązanie, które traktuje obywateli w sposób wybiórczy i ma dotyczyć tylko części społeczeństwa - stwierdziła spółka w oświadczeniu. - Dotychczasowa niemoc instytucji zobowiązanych do poboru abonamentu ma zostać zastąpiona nakazem przekazania przez dystrybutorów płatnej telewizji danych osobowych swoich klientów Poczcie Polskiej SA. Uznajemy taką propozycję zmian legislacyjnych za niezgodną z zasadą konstytucyjnej równości obywateli wobec prawa, a ujawnienie chronionych danych osobowych klientów płatnej telewizji za naruszającą ich prawa konsumenckie i osobiste.
Natomiast operatorzy telewizji kablowej już zauważyli zwiększoną liczbę rezygnacji z usług po publikacji projektu zmian w poborze opłaty abonamentowej.

- Planowana nowelizacja ustawy o opłatach abonamentowych rodzi ryzyko wypowiedzeń umów na usługę telewizji kablowej przez dotychczasowych abonentów na masową skalę. Spodziewany jest niestety również spadek liczby nowo zawieranych umów na płatną telewizję. Liczba wypowiedzeń oraz spadek zainteresowania usługą płatnej telewizji mogą okazać się znaczące, albowiem krótko po publikacji pierwszych komunikatów prasowych na temat projektu, Multimedia Polska odnotowała pierwsze rezygnacje z usługi telewizji kablowej - napisała spółka Multimedia Polska w opinii do projektu zmian w opłacie abonamentu. - Należy spodziewać się, że w miarę postępu prac legislacyjnych i zbliżania się terminu wejścia w życie nowelizacji, liczba tych rezygnacji będzie sukcesywnie wzrastać, co będzie oczywistą szkodą dla operatorów dostarczających płatną telewizję. Spodziewane rezygnacje i spadek zainteresowania płatną telewizją spowodują bezpośrednio spadek przychodów u tych operatorów, a tym samym spadek wpływów do budżetu państwa z tytułu podatku VAT oraz CIT.
Według danych GUS w około 97 proc. gospodarstw domowych znajdują się odbiorniki telewizyjne. Jak na razie obowiązku rejestracji odbiorników dopełniło 49,5 proc. gospodarstw domowych, z czego 47,2 proc. korzysta ze zwolnień. Szacuje się, że gospodarstw domowych regularnie uiszczających opłaty abonamentowe w Polsce (po odjęciu wpłat zaległych i należności uzyskanych w drodze egzekucji) jest ok. 13 proc.

- Wprowadzenie nowych regulacji jest niezbędne dla zapewnienia skutecznego poboru opłat abonamentowych, a co za tym idzie dla poprawy i stabilizacji finansowania zadań mediów publicznych, tak aby mogły one być realizowane bez ulegania presji komercyjnej - argumentuje Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w uzasadnieniu projektu.
- Wejście w życie regulacji w obecnie projektowanym kształcie oznacza chaos prawny i destabilizację rynku. Projekt może też przynieść skutki odwrotne od oczekiwanych przez wnioskodawcę. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo migracji części odbiorców telewizji płatnej do platform internetowych, niezarejestrowanych w Polsce, a nawet serwisów pirackich - podkreślają we wspólnym stanowisku izby samorządu gospodarczego mediów i telekomunikacji.

Miejsca

Opinie (333) ponad 20 zablokowanych

  • dziadowskie Multimedia

    W przypadku tej firmy stawiam, że gro klientów rezygnuje z powodu beznadziejnej obsługi,słabej oferty,słabej jakości.
    Kto miał do czynienia, był w biurze obsługi klienta w Gdyni , temu nie muszę tłumaczyć. Zadęcie, bufonada i wykorzystywanie okazji jak orżnąć złapanego klienta.
    I co? Odwróciło się ?

    • 8 0

  • nie do wiary (1)

    Pamiętajcie, żeby zakończyć umowę z kablówkami trzeba wypowiedzenie umowy złożyć 3 miesiące wcześniej !! Takie maja sprytne myki. Ja sie zagapiłem 3 dni, przepadło na rok. A jakimi drobnymi literkami i w jakim dziwnym miejscu 10-cio stroncowej umowy, znależli tę informację, żeby mi pokazać!!!!! W głowie sie nie mieści co oni z nas robią, debili.

    • 10 1

    • Eee przesada

      Ja miałem 14 dni wypowiedzenia. No chyba,że jeszcze nie skończyłeś 2 letniej umowy.

      • 0 0

  • Dobre zdjęcie do artykułu. Pokazuje, że telewizja skończyła się wraz z kineskopem.
    Przypominam sobie oniej przy okazji wizyt u rodziców lub teściów.

    • 2 2

  • (1)

    Prawda jest taka że na podstawowych kanałach (nie wiem ile obecnie się płaci kiedyś 60zł) nie ma dosłownie niczego, może poza przyrodą. Szum informacyjny ludzie pięknie sobie filtrują wortalami internetowymi. TVN,Polsat i tym podobne : reklama na reklamie, zdążysz pójść na zakupy do sklepu i wrócić. Sens to ma dopiero przy wyższych abo ale kto ma na to kasę....dzisiaj ludzie w pracy siedzą a nie oglądają TV. Tak ogólnie bo jak wiadomo zawsze są wyjątki.

    • 2 0

    • Nawet topowych pakietów nie ma sęsu brać z kablówek. Wystarczy w miarę szybki internet i masz co chcesz i kiedy chcesz i bez reklam. Sport również.

      • 0 0

  • Przeczytane w sieci (1)

    Czy trzeba płacić abonament? O to jest pytanie.
    Jeśli tak to dlaczego kasę otrzymuje tylko TVP a nie Polsat, TVN, WP, TV4 itd.?
    Czy przekazanie danych abonentów to złamanie prawa ? Pewnie tak. Bo dla czego Poczta Polska ma otrzymać te dane? A nie całkiem nowa instytucja? Czy Poczta Polska ma prawo wejść do mieszkania? NIE. Nawet Policja nie ma prawa wejść , chyba ze sami ich zaprosimy lub wpuścimy albo jest dokonywane przestępstwo to Policja ma prawo wejść. Ale Jeśli nie to musi mieć nakaz od prokuratora. A co dopiero Poczta Polska. Brak uprawnień. Druga istotna rzecz jest w tym że TVP (TVPiS) jest spółka akcyjna a taka musi podpisać umowę z klientem. Czy z kimś z nas podpisała? NIE. I może sobie krzyczeć. Zmienili status firmy aby obejść przepisy tz. ustawy kominowej. To strzelili sobie w stopę. Teraz płacz. A niech w cholerę zakodują i to wszędzie ten syf. W Muxach , platformach , kablówkach . Niech sprzedają kartę rozkodowująca dla tych co płaca i po sprawie. Aby chcieć kasę proszę coś dać w zamian , a nie PROPAGANDĘ SUKCESU PIS I Pieśni pochwalne dla Jarosława, oraz Smoleńsk i żołnierze wyklęci . Wracając to ci co płaca to robią z przyzwyczajenia , a i czytałem że jak ktoś się znajdzie i założy sprawę o zwrot niesłusznie płaconego abonamentu to dopiero pogrąży TVPiS i Kurskiego. Polak z natury przekorny i za żadne skarby nikt go nie zmusi do płacenia abonamentu.

    • 25 5

    • Głos rozsądku :)

      • 2 2

  • Kiewlicz podaj precyzyjne dane

    ile osób zrezygnowało z kablówki z podawanego przez ciebie powodu

    • 4 1

  • Multimedia w temacie ucieczki klientów kłamią !

    Niech podadzą ile programów w ostatnim czasie zdjęli z przekazu tradycyjnego, aby klienci wykupili dużo droższy przekaz cyfrowy.Tak układają "pakiety", że 70% programów w pakietach jest opłacana, ale tego się nie ogląda. Żle Multimediom nie życzę, ale za takie manipulacje, tylko wysokich kar i szybkiego upadku.

    • 11 0

  • proszę podac konkretne dane dot. rezygnacji z kablówki z podawanego powodu

    kokretnie

    • 3 0

  • A operatorzy nie mogą zrobić usługi pre-paid

    Dlaczego operatorzy nie mogą zamienić mi dekodera na pre-paidowy za kaucją za dekoder. Chyba że pisuary uznają dekoder za urządzenie terrorystyczne.

    • 2 1

  • To będzie gwóźdź do trumny Pisokomuny! Po tych dojnych zmianach trzeba być kompletnym durni...m żeby głosować na PiS.

    • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim, doktor nauk ekonomicznych. Pracował w Stoczni Gdynia pełniąc funkcję m.in.: doradcy zarządu, dyrektora biura zarządu, pełnomocnika zarządu ds. restrukturyzacji stoczni oraz członka zarządu. W 2005 roku był doradcą Sekretarza Generalnego CESA z siedzibą w Brukseli. W latach 2002-2004 wykładał na Uniwersytecie Gdańskim i w Sopockiej Szkole Wyższej w okresie 2003-2009. Potem...

Najczęściej czytane