• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Klienci skarżą się na umowy z Energą Obrót. Spółka zapowiada audyt

Robert Kiewlicz
14 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Coraz więcej klientów skarży się na umowy zawierane z Energą Obrót. Coraz więcej klientów skarży się na umowy zawierane z Energą Obrót.

Klienci Energi Obrót coraz liczniej zgłaszają swoje obiekcje co do sposobu zawierania aneksów do umów na dostawy energii elektrycznej. Wielu z nich skarży się, że nie są rzetelnie informowani o warunkach nowych umów i związanych z tym kosztów. Często oferowana jest im umowa z dodatkową opłatą handlową, przez co rachunki są wyższe nawet o kilkaset złotych w skali roku. Spółka informuje, że przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Zaczęło się już od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdzone zostaną partnerskie punkty sprzedaży.



Moje rachunki za prąd są:

- Wiele osób, podpisując umowę z Energą, otrzymuje rzekomo podstawową ofertę, która nazywa się G11, niestety konsultanci masowo "wciskają" ludziom taryfę G11k, która obciążona jest opłatą handlową doliczaną do faktury co miesiąc przez czas trwania umowy. Z tego tytułu otrzymuje się wyższe faktury. Dla zobrazowania. Zużycie prądu 69 kWh w taryfie G11 - kwota do zapłaty 68 zł, a 62 kWh w taryfie G11k 115 zł, gdzie nalicza się dodatkowo podwójnie opłatę handlową, np. w przypadku gdy odczytu rzeczywistego licznika dokonamy pierwszego dnia nowego miesiąca, a nie ostatniego dnia miesiąca poprzedniego - informuje pan Kamil. - Na pytanie, czy podwójnie naliczona opłata będzie odciągnięta od następnego rachunku - odpowiedź brzmi: nie.

Opłata handlowa podwyższa rachunki



Gdy pan Kamil zorientował się, że umowa nie jest dla niego korzystna, udał się do punktu obsługi klienta w celu zmiany taryfy na G11.

Zawyżone rachunki za prąd



- Mogłem tego dokonać po uiszczeniu kary za zerwanie umowy przed terminem, jednakże bardziej mi się to opłacało, niż przez prawie dwa lata płacić dodatkowo opłatę handlową za nic. Na wezwaniu do zapłaty kary widnieje informacja, że kara może zostać umorzona, jeżeli podpiszę nową umowę z Energą. Jestem nadal ich klientem i mam nową umowę, ale taryfa G11 nie zawiera comiesięcznej opłaty handlowej, stąd potrzeba zapłaty kary. Wielu znajomych lub znajomych znajomych ma ten sam problem i również odstąpili od tej taryfy - dodaje pan Kamil. - Wśród samych moich znajomych jest kilka osób z identycznym problemem. Kiedy w punkcie obsługi klienta rozwiązywałem umowę z felerną taryfą, w kolejce stały trzy osoby z tym samym tematem. Po przeliczeniu okresu umowy i miesięcznej opłaty handlowej wychodzą często bardzo wysokie kwoty. Energa opłatę handlową definiuje jako: "Opłata związana z obróbką danych do wystawienia faktury za zużytą energię elektryczną. Opłata handlowa obejmuje w szczególności wystawienie i przesyłanie faktur, rozliczanie, utrzymanie baz danych i zasobów informatycznych związanych z rozliczeniami". Osoby z tą taryfa nie są świadome, a przy reklamacjach wysokich rachunków za prąd czytają w odpowiedzi, że wzrosły ceny prądu. Oczywiście to prawda, ale bez opłaty handlowej będą one dużo niższe.

Klienci Energi Obrót czują się oszukani



Agentom reprezentującym Energę Obrót zarzuca się, że często nie tłumaczą dokładnie umów osobom w podeszłym wieku. Przez co są one nie do końca świadome, na jakie warunki się godzą, podpisując umowę.

Rachunki za prąd znów wyższe. Nowa taryfa Energi i opłata mocowa



- W 2019 r. mój tata został zmanipulowany przez telemarketerów. Skutków tej czynności nie dało się odwrócić. Ceny związane z usługą dystrybucji energii elektrycznej są wielokrotnie zawyżane i nie mam teraz jak skontaktować się z firmą ( telefonicznie, mailowo, osobiście, listownie - nic nie przynosi rezultatu) - opowiada pani Emilia. - Rachunki wzrosły o kilkadziesiąt złotych każdego miesiąca. Przed ofertą Mega Zysk i tak były wysokie, bo wynosiły 300 zł. Po zmianie umowy 350 zł. Opłat przesyłowych, mocowych, zmiennych i stałych jest masa. Teraz mają być jeszcze podwyżki. Firma Energa uchodzi za uczciwego dostawcę, a wielu ludzi starszych czuje się naciągniętych. W naszym kraju dysponują oni głodowymi emeryturami i nie może być społecznego przyzwolenia na takie praktyki. A co jeśli taka osoba nie ma obrońcy - młodszego, bardziej obeznanego z nowoczesnym światem? Do kogo ma pójść? Kiedy otrzyma swoje pieniądze z powrotem? Za pięć lat, kiedy już umrze?
- Nie tylko partnerzy handlowi firmy Energa wprowadzali w błąd odbiorców energii, ale także pracownicy etatowi firmy. W styczniu 2020 r. w biurze obsługi klienta na ul. Kartuskiej, róg Łostowickiej podpisałem aneks do umowy gwarantujący przez dwa lata stałą ceną na energię. Nie poinformowano mnie o skutkach finansowych tych zmian. W rachunkach od stycznia do maja 2020 r. naliczano mi opłatę handlową każdorazowo po 55,99 zł brutto. Po kilku reklamacjach udało mi się wycofać w czerwcu z tego aneksu bezkosztowo, chociaż aneks zwierał klauzulę naliczenia kar za zerwanie umowy - informuje pan Edmund.

Będzie audyt sieci sprzedaży Energi



Sama spółka broni się, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych, włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni.

Na polecenie Daniela Obajtka, prezesa zarządu PKN Orlen, który jest właścicielem Energi, przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Spółka zaczyna od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdza partnerskie punkty sprzedaży. Energa zaznacza, że w razie jakichkolwiek wątpliwości co do sposobu i przebiegu procesu zawarcia umowy z partnerem zewnętrznym działającym na rzecz spółki klient może się skontaktować ze spółką osobiście, telefonicznie oraz przez stronę internetową spółki. Każdorazowo zgłoszenie podlega szczegółowej i indywidualnej analizie.

Jak wyjaśnia Energa, jedynie rozliczenie klienta na podstawie taryfy zatwierdzonej przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki nie zawiera opłaty handlowej.

- Spółka ma szereg ofert, w ramach których poza sprzedażą energii elektrycznej klient zyskuje dodatkowe usługi i korzyści. Każda z umów zawieranych w ramach oferty zawiera opłatę handlową. Wynika ona z kosztów obsługi handlowej, jakie są związane ze świadczeniem klientowi usług, oraz dodatkowych korzyści. Wszystkie składniki cenowe oferty, zgodnie z procedurą, powinny zostać przedstawione klientom przed podjęciem decyzji o zawarciu umowy - tłumaczą przedstawiciele Energi. - Do każdej umowy klient powinien otrzymać regulamin określający w szczegółach korzyści, które wynikają z oferty, oraz warunki cenowe. Podpisując umowę, klient potwierdza, że zapoznał się ze wszystkimi dokumentami i je akceptuje.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (317) ponad 10 zablokowanych

  • To temat stary jak świat (11)

    oni te umowy z " dodatkiem" wciskają dobre z kilka lat. Ciekawe ilu sie nie zorientowało.

    • 81 0

    • i jeszcze potrafią wadliwy zawyżający zuzycie licznik ci powiesić ... już raz na taki trafiłem - zuzycie zawyżał o 1,5% co wyszlo po badaniach laboratoryjnych

      • 7 0

    • (1)

      dokładnie, w ccig wciskało się ludziom Gwarancję Stałej Ceny, która doliczała opłatę handlową 32zł za dwa miesiące. Odszedłem stamtąd, bo nie mogłem w lustro patrzeć.

      • 11 0

      • chyba 32 pln za miesiąc

        • 6 0

    • już parę razy do mnie podchodzili

      słodkie pierdzenie o taryfie bez podwyżek, straszenie podwyżkami bez aneksu a opłata handlowa to dopiero jak zaczniesz wnikać i wypytywać wszystkie składniki taryfy ...

      Tanie naciąganie - spadać na drzewo...

      • 16 0

    • imię i nazwisko tego kto was oszukał (1)

      powinno być na umowie

      • 7 0

      • Napisałem skargę do działu skarg- wszystkiemu zaprzeczyła w oświadczeniu a ja nie miałem świadka, dokumenty świadczyły przeciwko mnie, że się zapoznałem, wybrałem itp.

        • 0 0

    • (3)

      koledzy horaly musza miec pensje 20 000

      • 9 0

      • (1)

        chyba na tydzień...

        • 6 0

        • i to netto

          • 2 0

      • ale euro

        • 4 0

    • Energa nowa taryfa

      To jest naciągane klientów, w porównaniu z G11 prąd +opłata handlowa są 100% wyższe. A pracownik -menadżer tak trajkotal przez telefon że nawet nie wiedziałem kiedy skończył Czy Enerdze juz skończyły się pieniądze że musi zebrać u emerytów?

      • 1 0

  • (24)

    A mi pani w galerii morena w oczy mówiła, że nie ma innej możliwości niż tylko umowa z bonusem, że oni już innych umów nie prowadzą, nie mają, tylko takie z dodatkami. 10 telefonów później okazało się, że jednak jest umowa bez dodatków. Niesmak pozostał. Do galerii morena do punktu też już nie chodzę. Niestety trzeba dwa, a w przypadku tej firmy to z pięć, razy sprawdzić i to u różnych osób, zanim się coś podpisze. Nie polecam.

    • 277 0

    • (1)

      Niestety 90% osób wybierze G11k, bo nie mają świadomości na co się piszą. Żeby wybrać G11 to jest droga przez mękę. A jak budujesz dom, to na czas budowy wciskają taryfę C11 przeznaczoną dla przedsiębiorstw i nawet jeśli zużycie masz 0kWh, to opłaty stałe wynoszą około 200zł...

      • 37 0

      • A jaka taryfe wybrac

        Na czas budowy ?

        • 0 0

    • na umowie jest imię i nazwisko (3)

      tego co was oszukał

      • 29 0

      • (2)

        możesz założyć sprawę cywilno prawną - wpłacić 10% roszczonej kwoty , walczyć 5 lat , wygrać , ponieść sporo kosztów a i tak energa nie ustosunkuje się do wyroku - woli zapłacić majątek prawnikom i sie odowływac niż być fer wobec klienta i przyznać sie do błędu

        • 26 0

        • należy to załatwiać przez UOKiK (1)

          teraz zrobiło się wokół tego sporo szumu, więc będzie o wiele łatwiej

          • 20 0

          • Nalezy sie zapoznać kto rzadzi uokik a kto energà

            aha ci sami to sobie załatwiaj...

            • 24 0

    • należy składać skargę do Energi, najłatwiej przez ich portal (4)

      warto podać imię i nazwisko osoby, która was oszukała - powinno być na umowie. Jeśli odrzucą to załatwiać to przez UOKiK - sprawa jest im już znana

      • 11 0

      • Składanie skargi do Energi nic nie daje (3)

        Jak odkryłam tego samego dnia, że mnie oszukali (a domagałam się jasno i kilkakrotnie najtańszej oferty - jak wróciłam z problemem handlarka poinformowała mnie, że powinnam domagać się najtańszej taryfy, a nie oferty, to moze by mi się udało, bo dla nich to są dwie różne rzeczy (sic!)) to napisałam skargę na handlarkę oraz reklamację. Obie zostały odrzucone jako bezzasadne. Wniosek jest prosty - punkty sprzedaży to tylko płotki, które spełniają odgórne wytyczne Spółki

        • 30 1

        • zależy kiedy to było

          teraz zrobiło się sporo szumu, więc zaczęli zmieniać taryfy bez opłaty karnej. Jeśli tego nie zrobią to należy zgłosić do UOKiK. Oczywiście warto żądać zwrotu nadpłaconych faktur z odsetkami.

          • 9 0

        • Można odstąpić od umowy - 14 dni (1)

          Moja mama podpisała i odstąpiła

          • 7 1

          • Tylko gdy zawierasz umowę zdalnie. W punkcie obsługi to nie jest zdalnie.

            • 0 0

    • (2)

      Art. 286 § 1. kodeksu karnego opisuje te sytuacje.

      • 5 0

      • (1)

        i co mam liczyć na niezawisłośc sądów ? - zaraz obajtek poleci do ziobry że przez niego premii nie będzie ... znaczy się będzie ale nie miliard tylko 80 milionów

        • 8 0

        • Na sądy mógłbyś liczyć bo tylko kilkudziesięciu się sprzedało za dodatki funkcyjne

          Najpierw musiałbyś przejść przez prokuraturę ...

          • 6 0

    • Miałem tak samo

      Dowiedziałem się że nie można inaczej

      • 3 0

    • Miałam to samo.. W koncu sama zmienilam sobie taryfe przez strone internetowa i o dziwo byla tam taryfa podstawowa bez opłaty handlowej!

      • 5 1

    • Tak samo powiedziała mi Pani w Rivierze- a dodatkowo ta opłata handlowa najniższa to ponad 20 złotych miesięcznie. :) Czyli kłamią w żywe oczy.

      • 6 0

    • nie ma tam już tego punktu btw

      • 0 0

    • To samo też w galerii Morena trzy lata takich opłat

      • 0 0

    • Kontakt

      A w jaki sposób zerwali Państwo umowę i zawarli nową, korzystną dla siebie? Obawiam się że kolejny pracownik wprowadzi nas w błąd i naciągnie. Możecie polecić konkretny punkt obsługi w Gdańsku i okolicach?

      • 0 0

    • Dokładnie w galerii Morena nam kobieta wcisnęła na siłę taryfkę G11k jako G11. Mimo jasnego przekazania informacji, że interesuje nas wyłącznie taryfa podstawowa G11 bez żadnych zobowiązań bo będziemy likwidować jeden licznik, to i tak wbiła G11 k w dolnym apostrofie co by za bardzo widać nie było.
      Absolutnie nie wspomniała, że to jednak G11k z dodatkowymi opłatami.

      Rozwiązaliśmy umowę i przy ponownym podpisywaniu w innym punkcie znowu było wciskanie G11k.

      Mogą sobie robić audyty. To dla mnie jest celowe działanie.

      • 9 0

    • Potwierdzam

      Też zostałem oszukany. Przez kilka minut kłóciłem się z ......... , że inni sprzedawcy- ja dałem przykład PGE, bo tam mam inną umowę w przypadku taryfy G11 nie pobierają opłat handlowych, a ta ...... u nas tak nie jest i jest w każdej umowie. Trudno 240 zł w piach, ale za 2 lata na mnie już nie zarobią, nawet jak by u innego sprzedawcy było drożej. Chodzi o zasady.

      • 3 0

    • Ja przed chwilą rozmawiałem ze sprzedawcą przez tel. Powiedziala mi to samo

      • 0 0

    • Na kartuskiej taka sama sytaucja.

      Piodpisałem umowę w 06.2022 roku a już 01.2023 nie obejmowała mnie tarcza ochronna i zapłicłem w styczniu tyle ile za dwa miesiące w 2022. Po zerwaniu umowy (z opłatą handlową) i rządaniem przejścia na ofertę ze stawką urzędową (bez handlowej opłaty itp) rachunek wrócił do normy.

      • 0 0

  • G11K wciśnięte na Kartuskiej :P (8)

    A gdzie jest UOIK? Podobno nie było możliwe inaczej. Da się jeszcze jakoś z tego wyplątać?

    • 65 0

    • Podobna pracujaca tam pani ma niezle z tego profity....

      • 19 0

    • Automat telefoniczny rozłącza połączenia do Energii :D

      • 10 0

    • Skarga

      Mi pomogła skarga przez portal Energi na sposób zawarcia umowy (ten sam punkt na kartuskiej). Odpisali, że mogę zerwać umowę bez dodatkowych kosztów i tak zrobiłem od razu podpisując nową.

      • 5 0

    • Da się. Piszesz wniosek o zmianę na g11- bez opłaty handlowej (1)

      • 0 0

      • Ale umowa jest na dwa lata i w treści informacja, że opłata handlowa może być ściągana nawet jeśli umowę wypowiesz czy rozwiążesz. Ale chociaż stawka bazowa za kWh jest potem niższa.

        • 0 0

    • Możesz jeszcze spróbować wszcząć postępowanie przed Koordynatorem ds. Negocjacji przy Prezesie URE lub.. (1)

      ..Miejskim Rzecznikiem praw konsumentów w Gdańsku
      A tą s*cz z salonu na Kartuskiej (Marta S.S.) to kiedyś spotka coś złego za ciągłe oszukiwanie ludzi.

      • 4 0

      • W Galerii Przymorze s*cz nazywała się Monika Z. Też wciskała ludziom umowy z "multi korzyścią" ale dla siebie.

        • 0 0

    • Mnie poinformowano w pewnym biurze terenowym ze g11k to właśnie g11 tak się nazywa i zawsze tak jest. Nie wiem czy nie zgłosić tego na policję? Próba oszustwa

      • 4 0

  • Dobrze, że pan Daniel znalazł czas (3)

    I to na jego polecenie zostanie przeprowadzony audyt. Car dobry tylko bojarzy źli.

    • 69 1

    • Pan bajtek podobnie jak pani bajtkowa w Lotosie to bardzo wykwafikowani managerowie . (2)

      Maja w swoich CV liczne uczestnictwa w zarzadach spolek panstwowych , co ich predysponuje do takich kretactw.

      • 11 3

      • (1)

        że też uczyli ich tego w Technikum Rolniczym, do którego uczęszczał Pan Obajtek?

        • 8 1

        • a ty głupi studiowałes , uczciwie pracowałeś i co masz ??? nic ...a tU trzeba odpowiedniego rowa do czysta .. i wówczas skapnie ci coś z koryta , a jak dobrze czyścisz to i nawet osiedla i dworki się znajdą ... nie ważne że typ bez honoru , godności i mizerny ale posłuszny i wierny i ma !!

          • 7 1

  • Oszukiwanie klientów (1)

    Każdy sprzedawca w punkcie Energa ma od każdej umowy g11k dodatkowe profity do swojej pensji stąd wmawiają, że nie ma innej taryfy...info potwierdzone przez panią w okienku;) ale jeżeli pan Obajtek osobiście się tym zajmie to już na pewno nastanie tam porządny porządek oraz prawo i sprawiedliwość;)

    • 79 1

    • tam od 6 lat jest tylko Prawo i Sprawiedliwość

      • 10 0

  • Poszedłem do punktu obsługi, wypełniłem otrzymane druczki na zmianę z g11k na G11 (2)

    I uwaga - pani mi dała te druczki ci kazała wysłać cdo oliwy do biura:-) kpina na maxa....

    • 40 0

    • (1)

      Nie kpina, tylko jej nic nie płacą prowizji za fatygę z obsługą tych druczków. Sam chciałbyś pracować za darmo?

      • 1 13

      • Co jest winny klient, jeśli to są wewnętrzne rozliczenia ich prowizji

        • 5 0

  • Oczywiście, że próbują wciskać te nowe umowy. (4)

    Nawet na ich stronie internetowej trzeba nieźle się naszukać, aby znaleźć link do standardowej G11. W sumie im się nie dziwię, odbijają sobie na klientach konieczność dopłat do utrzymywanych przez podatników (za zgodą rządu) górników. Poszkodowany jest zawsze ostatni element łańcucha czyli konsument.

    • 76 2

    • Nie za zgodą rządu tylko na polecenie rządu

      Tiktak

      • 7 0

    • standardowa oferta (2)

      Czy ktoś posiada link do standardowej oferty w Energa zatwierdzonej przez URE bo nie umiem jej znaleźć tylko jakieś g*wniane oferty z dodatkami.

      • 0 0

      • Standardowa oferta (taryfa) (1)

        Energa bardzo perfidnie, z premedytacją, ukrywa link do oferty standardowej bez zbędnych dodatków na swojej stronie. Trzeba przejść przez cały proces wyboru aż do ostatniego kroku w którym wybiera się (nie)korzyść. Drobnym drukiem będzie tam napisane:
        "Wybieram tę ofertę i oświadczam, że zapoznałem się z taryfą, która jest dostępna na http://www.energa.pl Jeśli chcesz zawrzeć umowę na podstawie naszej taryfy, skorzystaj z tego linka. *"

        Należy kliknąć w link (wyraz "linka", zaznaczony na czerwono) i zostaniecie przeniesieni na z pozoru identyczną stronę gdzie cały proces będzie trzeba przejść od 0... Jak ktoś nie zauważy, to pomyśli, że odnośnik jest skopany i zrezygnuje z ponownego wypełnienia formularza, co jest błędem. Formularz trzeba wypełnić ponownie i w ostatnim kroku wśród (nie)korzyści pojawi się tym razem "Taryfa Energa Obrót SA" - tę opcję trzeba wybrać.

        Link do właściwego formularza z ofertą standardową: https://www.energa.pl/dom/formularze-taryfowe/formularze-osd

        • 5 0

        • Dziękuję

          Dzięki wielkie, bardzo się przydał ten opis a na złodziejskie metody Enerii brak słów

          • 0 0

  • (6)

    Zawierając umowę z Energą za pośrednictwem ich storni internetowej praktycznie nie ma możliwości wyboru taryfy G11. W standardowym wyborze zostaje nam tylko G11k (z dodatkowymi opłatami). Dzwoniłem kiedyś na infolinie zapytać jak mam zawrzeć umowę na taryfę G11, to usłyszałem, że jest taka możliwość i trzeba wejść w jakąś opcję napisaną małym druczkiem na dole strony...
    I tak tej opcji nie znalazłem więc pojechałem do punktu obsługi klienta na Kartuskiej, gdzie dosłownie wymusiłem taryfę G11 zamiast G11k. Już nie wspomnę o walce o zmianę wartości mocy umownej.
    Dodam, że taryfa G11 jest zatwierdzona przez URE, więc jakiekolwiek utrudnianie zawarcia umowy z taryfą G11 powinno być karane przez Urząd Ochrony Konsumenta.

    • 115 0

    • Na stronie internetowej (1)

      jest możliwość wyboru taryfy G11. Wiem, bo sama tak zrobiłam:)

      • 2 0

      • Informacja

        Może ktoś napisze jak przez formularz internetowy ustawić taryfę na G11?

        • 0 0

    • (1)

      Dokładnie. Ja dopiero znalazłem właściwą taryfę jak mi Pani przez telefon tłumaczyła krok po kroku co kliknąć. W życiu bym jej nie znalazł sam.

      • 5 0

      • I o to chodzi, żeby nie znaleźć.

        • 0 0

    • Potwierdzam

      Potwierdzam, kilka dni temu zawierałam umowę za pośrednictwem strony internetowej i gdy nie wybrałam żadnej dodatkowej ich oferty to nie mogła przejść dalej, długo szukałam jak to obejść ale nie znalazłam. Wiedziałam, że chce taryfę G11 a nie G11k Mam 14 dni na odstąpienie od umowy i tak zrobię. Proszę o podpowiedź jak wybrać taryfę G11 najlepiej przez stronę :) dzięki

      • 0 1

    • Też przechodziłem męki przez stronę internetową. Żeby wybrać przepisanie umowy z taryfą jest link małymi literkami. Potem w trakcie wypełniania jest konieczność wyboru korzyści z *. Jeśli nie wybierzesz nie można wysłać formularza. Jedna z "korzyści " ma tytuł Taryfa G11, w opisie, że rezygnuję z 100 zł na start, karty na paliwo i żarówek LED ale ... wybieram stałą cenę prądu do 12 miesięcy. Tu miałem podejrzenie szwindlu, że jednak jakiś haczyk jest, czyli korzyść. Ale "do 12 miesięcy" może też oznaczać dwa miesiące albo 1. Zaryzykowałem. Opłata handlowa z -5 (po wyborze faktury elektronicznej) zmieniła się na 0. Kliknąłem Dalej nie wiedząc, czy nie wydałem wyroku na swój portfel. Pokazała się strona z podsumowaniem, że dokonałem wyboru Taryfy G11, opłata handlowa jest 0 a cena za kWh tak aja obecnie w Taryfie G11. Jest jeszcze opcja 14 dni na możliwość wycofania się z umowy i warto ją pozostawić bo nigdy nie wiadomo, co się dostanie. Byłem nacięty wcześniej na G11k więc nie mam już zaufania do Energi. Bazowali na dezinformacji, ukrywaniu istotnych informacji, np. że gwarantowana stałe cena prądu przy tych "korzystnych umowach" bez podwyżek, już na wstępie jest wyższa o 20% a do tego opłata handlowa, co powoduje, że prąd jest droższy przez dwa lata o 30% w stosunku do Taryfy. Niby są usługi,z których najczęściej nikt nie skorzysta zatrzaśnięty zamek w drzwiach, cieknący kran, itp.

      • 2 0

  • Liczę na interwencję radnego Przemysława Majewskiego (2)

    Pan radny miasta Gdańska Przemysław Majewski lubi pomagać poszkodowanym i liczę na jego skuteczną interwencję w tej sprawie tym bardziej że pracuje w Energa więc będzie jemu łatwiej załatwić tą sprawę.

    • 57 1

    • (1)

      Przecież to kolega Obajtka.

      • 6 0

      • A co to szkodzi?

        • 0 0

  • Trójmiasto temat powinien być wasz a nie RMF (7)

    Przecież pod artykułami na Trójmiasto.pl od dłuższego czasu wściekli Klienci wskazywali problem tych umów G11k, ale Trójmiasto.pl go nie podjęło. Szkoda. Media ogólnopolskie powinny cytować was a nie na odwrót. Życzę więcej refleksu i jaj następnym razem.

    • 121 1

    • Na 3miasto potrafią tylko

      co tydzień pisać o zlikwidowanym parkingu gdzieś tam

      • 16 1

    • To by im reklamę z góry zdjęli (1)

      A im chodzi tylko o kasę

      • 15 0

      • nie dziwie się, z czegoś trzeba żyć

        • 3 0

    • (2)

      Gdzie Pan Płażyński, ?

      • 16 1

      • w biurze w Enerdze (1)

        • 16 0

        • zachęca do wykupywania ubezpieczenia "gwarancji niezmienności ceny"

          • 1 0

    • przecież miasto

      Przecież "miasto" jest zainteresowane w okradaniu klientów gdyż samo czerpie z tego dochody.
      Lewactwo kradnie w biały dzień, niczym innym się nie zajmują,

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane