• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Klienci skarżą się na umowy z Energą Obrót. Spółka zapowiada audyt

Robert Kiewlicz
14 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Coraz więcej klientów skarży się na umowy zawierane z Energą Obrót. Coraz więcej klientów skarży się na umowy zawierane z Energą Obrót.

Klienci Energi Obrót coraz liczniej zgłaszają swoje obiekcje co do sposobu zawierania aneksów do umów na dostawy energii elektrycznej. Wielu z nich skarży się, że nie są rzetelnie informowani o warunkach nowych umów i związanych z tym kosztów. Często oferowana jest im umowa z dodatkową opłatą handlową, przez co rachunki są wyższe nawet o kilkaset złotych w skali roku. Spółka informuje, że przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Zaczęło się już od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdzone zostaną partnerskie punkty sprzedaży.



Moje rachunki za prąd są:

- Wiele osób, podpisując umowę z Energą, otrzymuje rzekomo podstawową ofertę, która nazywa się G11, niestety konsultanci masowo "wciskają" ludziom taryfę G11k, która obciążona jest opłatą handlową doliczaną do faktury co miesiąc przez czas trwania umowy. Z tego tytułu otrzymuje się wyższe faktury. Dla zobrazowania. Zużycie prądu 69 kWh w taryfie G11 - kwota do zapłaty 68 zł, a 62 kWh w taryfie G11k 115 zł, gdzie nalicza się dodatkowo podwójnie opłatę handlową, np. w przypadku gdy odczytu rzeczywistego licznika dokonamy pierwszego dnia nowego miesiąca, a nie ostatniego dnia miesiąca poprzedniego - informuje pan Kamil. - Na pytanie, czy podwójnie naliczona opłata będzie odciągnięta od następnego rachunku - odpowiedź brzmi: nie.

Opłata handlowa podwyższa rachunki



Gdy pan Kamil zorientował się, że umowa nie jest dla niego korzystna, udał się do punktu obsługi klienta w celu zmiany taryfy na G11.

Zawyżone rachunki za prąd



- Mogłem tego dokonać po uiszczeniu kary za zerwanie umowy przed terminem, jednakże bardziej mi się to opłacało, niż przez prawie dwa lata płacić dodatkowo opłatę handlową za nic. Na wezwaniu do zapłaty kary widnieje informacja, że kara może zostać umorzona, jeżeli podpiszę nową umowę z Energą. Jestem nadal ich klientem i mam nową umowę, ale taryfa G11 nie zawiera comiesięcznej opłaty handlowej, stąd potrzeba zapłaty kary. Wielu znajomych lub znajomych znajomych ma ten sam problem i również odstąpili od tej taryfy - dodaje pan Kamil. - Wśród samych moich znajomych jest kilka osób z identycznym problemem. Kiedy w punkcie obsługi klienta rozwiązywałem umowę z felerną taryfą, w kolejce stały trzy osoby z tym samym tematem. Po przeliczeniu okresu umowy i miesięcznej opłaty handlowej wychodzą często bardzo wysokie kwoty. Energa opłatę handlową definiuje jako: "Opłata związana z obróbką danych do wystawienia faktury za zużytą energię elektryczną. Opłata handlowa obejmuje w szczególności wystawienie i przesyłanie faktur, rozliczanie, utrzymanie baz danych i zasobów informatycznych związanych z rozliczeniami". Osoby z tą taryfa nie są świadome, a przy reklamacjach wysokich rachunków za prąd czytają w odpowiedzi, że wzrosły ceny prądu. Oczywiście to prawda, ale bez opłaty handlowej będą one dużo niższe.

Klienci Energi Obrót czują się oszukani



Agentom reprezentującym Energę Obrót zarzuca się, że często nie tłumaczą dokładnie umów osobom w podeszłym wieku. Przez co są one nie do końca świadome, na jakie warunki się godzą, podpisując umowę.

Rachunki za prąd znów wyższe. Nowa taryfa Energi i opłata mocowa



- W 2019 r. mój tata został zmanipulowany przez telemarketerów. Skutków tej czynności nie dało się odwrócić. Ceny związane z usługą dystrybucji energii elektrycznej są wielokrotnie zawyżane i nie mam teraz jak skontaktować się z firmą ( telefonicznie, mailowo, osobiście, listownie - nic nie przynosi rezultatu) - opowiada pani Emilia. - Rachunki wzrosły o kilkadziesiąt złotych każdego miesiąca. Przed ofertą Mega Zysk i tak były wysokie, bo wynosiły 300 zł. Po zmianie umowy 350 zł. Opłat przesyłowych, mocowych, zmiennych i stałych jest masa. Teraz mają być jeszcze podwyżki. Firma Energa uchodzi za uczciwego dostawcę, a wielu ludzi starszych czuje się naciągniętych. W naszym kraju dysponują oni głodowymi emeryturami i nie może być społecznego przyzwolenia na takie praktyki. A co jeśli taka osoba nie ma obrońcy - młodszego, bardziej obeznanego z nowoczesnym światem? Do kogo ma pójść? Kiedy otrzyma swoje pieniądze z powrotem? Za pięć lat, kiedy już umrze?
- Nie tylko partnerzy handlowi firmy Energa wprowadzali w błąd odbiorców energii, ale także pracownicy etatowi firmy. W styczniu 2020 r. w biurze obsługi klienta na ul. Kartuskiej, róg Łostowickiej podpisałem aneks do umowy gwarantujący przez dwa lata stałą ceną na energię. Nie poinformowano mnie o skutkach finansowych tych zmian. W rachunkach od stycznia do maja 2020 r. naliczano mi opłatę handlową każdorazowo po 55,99 zł brutto. Po kilku reklamacjach udało mi się wycofać w czerwcu z tego aneksu bezkosztowo, chociaż aneks zwierał klauzulę naliczenia kar za zerwanie umowy - informuje pan Edmund.

Będzie audyt sieci sprzedaży Energi



Sama spółka broni się, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych, włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni.

Na polecenie Daniela Obajtka, prezesa zarządu PKN Orlen, który jest właścicielem Energi, przeprowadzony zostanie audyt całej zewnętrznej sieci sprzedaży Energi Obrotu. Spółka zaczyna od kontroli akwizytorów, a następnie sprawdza partnerskie punkty sprzedaży. Energa zaznacza, że w razie jakichkolwiek wątpliwości co do sposobu i przebiegu procesu zawarcia umowy z partnerem zewnętrznym działającym na rzecz spółki klient może się skontaktować ze spółką osobiście, telefonicznie oraz przez stronę internetową spółki. Każdorazowo zgłoszenie podlega szczegółowej i indywidualnej analizie.

Jak wyjaśnia Energa, jedynie rozliczenie klienta na podstawie taryfy zatwierdzonej przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki nie zawiera opłaty handlowej.

- Spółka ma szereg ofert, w ramach których poza sprzedażą energii elektrycznej klient zyskuje dodatkowe usługi i korzyści. Każda z umów zawieranych w ramach oferty zawiera opłatę handlową. Wynika ona z kosztów obsługi handlowej, jakie są związane ze świadczeniem klientowi usług, oraz dodatkowych korzyści. Wszystkie składniki cenowe oferty, zgodnie z procedurą, powinny zostać przedstawione klientom przed podjęciem decyzji o zawarciu umowy - tłumaczą przedstawiciele Energi. - Do każdej umowy klient powinien otrzymać regulamin określający w szczegółach korzyści, które wynikają z oferty, oraz warunki cenowe. Podpisując umowę, klient potwierdza, że zapoznał się ze wszystkimi dokumentami i je akceptuje.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (317) ponad 10 zablokowanych

  • Jak wybrać najtańszą taryfę G11 Energa przez internet - instrukcja (1)

    Piszę tę instrukcję, by pomóc wybrać zwykłą najtańszą taryfę G11 na stronie Energa.

    Taryfa G11 bez drogich niespodzianek znajduje się w linku z punktu 1 poniżej. Nieprawdą jest co mówią panie w biurach obsługi, że nie jest już oferowana!

    1. Wchodzimy w ten link
    https://www.energa.pl/dom/formularze-taryfowe/formularze-osd.html
    2. Jeśli przepisujecie licznik to szukamy "Mam już licznik" i klikacie "Wypełnij wniosek"
    3. Wypełniacie wniosek danymi i przechodzicie aż do wyboru oferty (krok 4).
    4. Wybieramy grupę taryfową "Jednostrefowa G11"
    5. Dobierz korzyść - wybieramy "taryfa energa-obrót sa" - tutaj znajduje się goła taryfa G11 z najniższą ceną 0,3697zł i bez opłat handlowych!!!
    6. Wybieramy opcje faktury wedle uznania i klikamy dalej.

    Powodzenia i nie dawajcie się oszukiwać!

    • 9 2

    • dziękuję !

      Październik 2023 - dokładnie taka sama sytuacja.
      Telefoniczne ustalenia (kończy się dwuletnie umowa) przechodzę z G12w na G11 i pracownik Energi kłamie w żywe uszy, że nie ma już "gołej" opcji G11 i teraz opłata handlowa (25 - 29 zł miesięcznie, w zależności od pakietu) dotyczy wszystkich wariacji G11.
      .
      Aha, no to nie ma, ale coś mnie tknęło, przypomniałam sobie uwagi o cwaniactwie akwizytorów Energi i sprawdzałam jeszcze raz i trafiłam na ten komentarz. W podanym linku - faktycznie, jest taka opcja, bez wątpliwych bonusów. Cena prądu - dokładnie taka sama jak w innych G11 (0,41 netto) Tylko nie dopłacamy za "pakiety"

      Zadzwoniłam znów do Energi, inny sprzedający potwierdzał, że fakt, istnieje "goła" opcja, zmieniłam umowę i wyraziłam swoje zdanie co do uczciwości sprzedających. Pewnie to nie pomoże, bo przecież mają świadomość, że oszukują ludzi. ALe niesmak. Państwowa firma zachowuje się jak oszust ....

      W każdym razie, bardzo dziękuję za tą podpowiedź,

      • 0 0

  • Trójmiasto temat powinien być wasz a nie RMF (7)

    Przecież pod artykułami na Trójmiasto.pl od dłuższego czasu wściekli Klienci wskazywali problem tych umów G11k, ale Trójmiasto.pl go nie podjęło. Szkoda. Media ogólnopolskie powinny cytować was a nie na odwrót. Życzę więcej refleksu i jaj następnym razem.

    • 121 1

    • przecież miasto

      Przecież "miasto" jest zainteresowane w okradaniu klientów gdyż samo czerpie z tego dochody.
      Lewactwo kradnie w biały dzień, niczym innym się nie zajmują,

      • 0 0

    • (2)

      Gdzie Pan Płażyński, ?

      • 16 1

      • w biurze w Enerdze (1)

        • 16 0

        • zachęca do wykupywania ubezpieczenia "gwarancji niezmienności ceny"

          • 1 0

    • To by im reklamę z góry zdjęli (1)

      A im chodzi tylko o kasę

      • 15 0

      • nie dziwie się, z czegoś trzeba żyć

        • 3 0

    • Na 3miasto potrafią tylko

      co tydzień pisać o zlikwidowanym parkingu gdzieś tam

      • 16 1

  • Nic się nie zmieniło, a nawet pogorszyło. Teraz dzwonią po seniorach, którzy mają tylko podstawową taryfę G11, i wciskają im "pakiety", które radykalnie podwyższają rachunek. Tłumacząc, że to nic nie zmienia i są same korzyści. g*wnoJanuszex w natarciu. Ten kraj to żart.

    • 0 0

  • (24)

    A mi pani w galerii morena w oczy mówiła, że nie ma innej możliwości niż tylko umowa z bonusem, że oni już innych umów nie prowadzą, nie mają, tylko takie z dodatkami. 10 telefonów później okazało się, że jednak jest umowa bez dodatków. Niesmak pozostał. Do galerii morena do punktu też już nie chodzę. Niestety trzeba dwa, a w przypadku tej firmy to z pięć, razy sprawdzić i to u różnych osób, zanim się coś podpisze. Nie polecam.

    • 277 0

    • Na kartuskiej taka sama sytaucja.

      Piodpisałem umowę w 06.2022 roku a już 01.2023 nie obejmowała mnie tarcza ochronna i zapłicłem w styczniu tyle ile za dwa miesiące w 2022. Po zerwaniu umowy (z opłatą handlową) i rządaniem przejścia na ofertę ze stawką urzędową (bez handlowej opłaty itp) rachunek wrócił do normy.

      • 0 0

    • Ja przed chwilą rozmawiałem ze sprzedawcą przez tel. Powiedziala mi to samo

      • 0 0

    • (1)

      Niestety 90% osób wybierze G11k, bo nie mają świadomości na co się piszą. Żeby wybrać G11 to jest droga przez mękę. A jak budujesz dom, to na czas budowy wciskają taryfę C11 przeznaczoną dla przedsiębiorstw i nawet jeśli zużycie masz 0kWh, to opłaty stałe wynoszą około 200zł...

      • 37 0

      • A jaka taryfe wybrac

        Na czas budowy ?

        • 0 0

    • należy składać skargę do Energi, najłatwiej przez ich portal (4)

      warto podać imię i nazwisko osoby, która was oszukała - powinno być na umowie. Jeśli odrzucą to załatwiać to przez UOKiK - sprawa jest im już znana

      • 11 0

      • Składanie skargi do Energi nic nie daje (3)

        Jak odkryłam tego samego dnia, że mnie oszukali (a domagałam się jasno i kilkakrotnie najtańszej oferty - jak wróciłam z problemem handlarka poinformowała mnie, że powinnam domagać się najtańszej taryfy, a nie oferty, to moze by mi się udało, bo dla nich to są dwie różne rzeczy (sic!)) to napisałam skargę na handlarkę oraz reklamację. Obie zostały odrzucone jako bezzasadne. Wniosek jest prosty - punkty sprzedaży to tylko płotki, które spełniają odgórne wytyczne Spółki

        • 30 1

        • Można odstąpić od umowy - 14 dni (1)

          Moja mama podpisała i odstąpiła

          • 7 1

          • Tylko gdy zawierasz umowę zdalnie. W punkcie obsługi to nie jest zdalnie.

            • 0 0

        • zależy kiedy to było

          teraz zrobiło się sporo szumu, więc zaczęli zmieniać taryfy bez opłaty karnej. Jeśli tego nie zrobią to należy zgłosić do UOKiK. Oczywiście warto żądać zwrotu nadpłaconych faktur z odsetkami.

          • 9 0

    • Potwierdzam

      Też zostałem oszukany. Przez kilka minut kłóciłem się z ......... , że inni sprzedawcy- ja dałem przykład PGE, bo tam mam inną umowę w przypadku taryfy G11 nie pobierają opłat handlowych, a ta ...... u nas tak nie jest i jest w każdej umowie. Trudno 240 zł w piach, ale za 2 lata na mnie już nie zarobią, nawet jak by u innego sprzedawcy było drożej. Chodzi o zasady.

      • 3 0

    • Dokładnie w galerii Morena nam kobieta wcisnęła na siłę taryfkę G11k jako G11. Mimo jasnego przekazania informacji, że interesuje nas wyłącznie taryfa podstawowa G11 bez żadnych zobowiązań bo będziemy likwidować jeden licznik, to i tak wbiła G11 k w dolnym apostrofie co by za bardzo widać nie było.
      Absolutnie nie wspomniała, że to jednak G11k z dodatkowymi opłatami.

      Rozwiązaliśmy umowę i przy ponownym podpisywaniu w innym punkcie znowu było wciskanie G11k.

      Mogą sobie robić audyty. To dla mnie jest celowe działanie.

      • 9 0

    • Kontakt

      A w jaki sposób zerwali Państwo umowę i zawarli nową, korzystną dla siebie? Obawiam się że kolejny pracownik wprowadzi nas w błąd i naciągnie. Możecie polecić konkretny punkt obsługi w Gdańsku i okolicach?

      • 0 0

    • To samo też w galerii Morena trzy lata takich opłat

      • 0 0

    • nie ma tam już tego punktu btw

      • 0 0

    • Tak samo powiedziała mi Pani w Rivierze- a dodatkowo ta opłata handlowa najniższa to ponad 20 złotych miesięcznie. :) Czyli kłamią w żywe oczy.

      • 6 0

    • (2)

      Art. 286 § 1. kodeksu karnego opisuje te sytuacje.

      • 5 0

      • (1)

        i co mam liczyć na niezawisłośc sądów ? - zaraz obajtek poleci do ziobry że przez niego premii nie będzie ... znaczy się będzie ale nie miliard tylko 80 milionów

        • 8 0

        • Na sądy mógłbyś liczyć bo tylko kilkudziesięciu się sprzedało za dodatki funkcyjne

          Najpierw musiałbyś przejść przez prokuraturę ...

          • 6 0

    • Miałam to samo.. W koncu sama zmienilam sobie taryfe przez strone internetowa i o dziwo byla tam taryfa podstawowa bez opłaty handlowej!

      • 5 1

    • Miałem tak samo

      Dowiedziałem się że nie można inaczej

      • 3 0

    • na umowie jest imię i nazwisko (3)

      tego co was oszukał

      • 29 0

      • (2)

        możesz założyć sprawę cywilno prawną - wpłacić 10% roszczonej kwoty , walczyć 5 lat , wygrać , ponieść sporo kosztów a i tak energa nie ustosunkuje się do wyroku - woli zapłacić majątek prawnikom i sie odowływac niż być fer wobec klienta i przyznać sie do błędu

        • 26 0

        • należy to załatwiać przez UOKiK (1)

          teraz zrobiło się wokół tego sporo szumu, więc będzie o wiele łatwiej

          • 20 0

          • Nalezy sie zapoznać kto rzadzi uokik a kto energà

            aha ci sami to sobie załatwiaj...

            • 24 0

  • umowa stala za prąd

    Witam tez dałam się nabrać tym oszustom na tzw.umowę stała Pani z infolinii z którą rozmawiałam tel.na zadanie przeze mnie pytań np.o dodatkowe koszty poinformowała mnie że takowych nie ma.Po otrzymaniu rachunku za 1 miesiąc koszty rachunku wzrosły o100%. Dzwoniłam na infolinię aby zmienic umowę i wrócić do poprzedniej korzystniejszej dla mnie to zostałam poinformowana że mogę to zrobić ale z karą w wysokości 25 zł za cały okres umowy która opiewała na 2lata ponoć najkrótszy okres na umowę, kosztowało mnie to sporo nerwów i nieprzespana noc,Po namysłach i rozmowie z mężem doszliśmy do wniosku ,że przepiszemy licznik z mojej osoby na osobę męża udało się,Czuję się oszukana prze Energę i gdyby była możliwość zmiany operatora to zerwała bym z Nimi umowę klienta mają za nic przepisujcie liczniki na kogoś z rodziny albo nawet na znajomych np.z zawarciem umowy na fikcyjny wynajem domu I tak i tak ICH przekręciłam

    • 0 0

  • taryfa ze stała opłata

    Witam tez dałam się nabrac na tzw .umowę za prąd z taryfą stałą rachunek za miesiąc wyższy o 100 % dzwoniłam po miesiącu na infolinię i chciałam zmienić umo wę mogłam ją zmienić ale kara za 1 miesiąc podpisanej umowy złodzieje chcieli 25 zł umowa na 2lata bo ponoć na rok nie ma takiej możliwosci. Kosztowało mnie to sporo nerwów i nieprzespana noc aż w końcu wpadliśmy z mężem na pomysł ,żeby przepisać licznik z mojej osoby na jego osobę .Poskutkowało oszuści rozliczyli się ze mną i umowa została zawarta przez męża na taką taryfę jak mieliśmy poprzednio .Nazywam ich oszustami ponieważ po zadaniu pytań Pani z infolinii nie poinformowała mnie o dodatkowych ukrytych opłatach.,Także przepisujcie liczniki na obojętnie kogo nawet kogoś z rodziny Pozdrawiam

    • 0 0

  • Zlewanie klienta

    Półtora roku temu podpisałem umowę o przyłącze do budowanego przeze mnie domku. Termin wykonania narzucony przez Energę to , o zgrozo, 14 miesięcy! Minęło 16 miesięcy, aja dalej jestem bez prądu. Mój domek jest po drodze do posesji sąsiada. Pół rokutemu mylnie sądzłem, że w tej firmie obowiązuje myślenie, bo kabel ułożono przy mojej granicy kończąc go skrzynką licznikową przy granicy sąsiada nie montując po drodze skrzynki dla moich potrzeb. Po licznych moich interwencjach w grudniu 2022r doczekałem się ekipy ,która odkopała kabel, przecięła zrobiła mufę i podłączyła szafkę. Czysta bezmyślność i brak ekonomicznego myślenia! Dalej bezskutecznie dobijam się o odbiór, bo pracownikom Energii nie chce się rozmówić ze swoim zleceniobiorcą. Dalej jestem bez możliwości olicznikowania przez brak jakiego numeru pozwalającego na dalsze procedury. Kara za niedotrzymanie terminu wynosi 0,2% dziennie, co jest równoważne z ceną jednej bułki. Fajne, co? Tą chorą instytucję, zbiurokratyzowaną i niechętną klientom instytucję należałoby zaorać jednocześnie wprowadzić przepisy prawne gwarantujące krótsze terminy realizacji z bolesnymi karami za ich niedotrzymanie.

    • 0 0

  • Mnie oszukali

    Powiedzieli mi w punkcie energii że tani prąd pokazała mi ale palcem trzymała dodatkowy koszt eko i tak co miesiąc doliczają mi za eko a i dostałem żarówki energo oszczędne.Umowy nie mogłem zerwać lub mówili kara umowna po 1 dniu reklamacji

    • 0 0

  • Rachunki

    Mam licznik prepaid dwutaryfowy.Na pierwszej mam 200zł.na drugiej skończył się prąd.Od tygodnia nie mogłem doładować licznika w żadnym punkcie.W weekend byłem pozbawiony prądu,w poniedziałek po mojej osobistej interwencji dowiedziałem się że mogę doładować energię ale tylko drogą elektroniczną.To jest jakiś monthy Python.

    • 0 0

  • czekam

    Już zapadł wyrok skazujący za kłamstwa przy sprzedaży garnków .Teraz powinni powsadzać oszustów z Energi wciskających umowy nie informując o dodatkowych kosztach . Do Wronek !!!!!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności Oprogramowanie Maszyn Cyfrowych. W 1992 roku ukończył z wynikiem bardzo dobrym Wydział Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Organizacja i Zarządzanie. Brał udział w wielu specjalistycznych kursach marketingu i sprzedaży organizowanych przez renomowane instytucje. Doświadczenie w zarządzaniu zdobywał od 1992 roku. Był współorganizatorem biura Fundacji Centrum Informacji Gospodarczej przy...

Najczęściej czytane