- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (39 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (71 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (57 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (115 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Kłopoty budowlanego giganta. Czy zagrożą budowie Trasy Słowackiego?
Czy kłopoty Hydrobudowy na Podkarpaciu przełożą się na realizowane przez nią inwestycje w Trójmieście? Spółka buduje wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego i przygotowuje się do budowy tunelu pod Martwą Wisłą.
W ostatnim półroczu akcje spółki straciły na warszawskiej giełdzie ok. 65 proc. wartości. Z tego samego powodu spada też wartość akcji właściciela Hydrobudowy, czyli Grupy Kapitałowej PBG.
Postanowiliśmy sprawdzić, czy problem finansowy budowlanego giganta na Podkarpaciu może zagrozić inwestycjom w Gdańsku. Skłoniły nas do tego informacje od naszego zaufanego źródła informacji z trójmiejskiej branży drogowej, które twierdzi, że firma wycofa się z budowy tunelu pod Martwą Wisłą. Nie bez znaczenia, były też informacje nt. kondycji firmy zamieszczone przez czytelników pod artykułem o otwarciu do ruchu Nowej Kościuszki. Według nich, spółka nie płaci na czas podwykonawcom na tej budowie.
Władze spółki Hydrobudowa uspokajają. - Jeżeli pojawiają się jakieś opóźnienia w płatności podwykonawcom na budowie Trasy Słowackiego, to są one na bieżąco realizowane. Jednak nie ma zagrożenia, że terminy oddania inwestycji drogowych do użytku nie zostaną dotrzymane - zapewnia rzecznik prasowy Hydrobudowy Polska, Krzysztof Woch.
Kłopotów z Hydrobudową nie obawiają się władze miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne. - Prace na Trasie Słowackiego odbywają się bez zakłóceń. Mamy nadzieję, że to przejściowe kłopoty Hydrobudowy - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki GIK, będącej inwestorem Trasy Słowackiego.
Wśród drogowców pojawiają się głosy, że Hydrobudowa może odstąpić od prowadzenia robót, a wtedy zastąpi ją działająca w ramach tego samego konsorcjum hiszpańska firma Obrascon Huarte Lain (OHL). Przypomnijmy, że choć Hydrobudowa jest generalnym wykonawcą wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego to w konsorcjum pomagają jej PBG S.A (główny właściciel spółki)., Aprivia S.A. oraz OHL.
Hydrobudowa jest też członkiem konsorcjum, które ma wybudować tunel pod Martwą Wisłą. Jednak tam z kolei liderem jest OHL.
- Jeśli któraś z firm tworzących konsorcjum się wycofa, pozostałe muszą wziąć na siebie niewykonane prace. Nasza spółka przecież tego nie zrobi - przyznaje Ryszard Trykosko.
Takie "wymiany" wśród partnerów tworzących partnerów nie są wcale rzadkie, nie muszą też być groźne. Kilka tygodni temu z placu budowy Południowej Obwodnicy Gdańska zeszła firma Wakoz, ale wszystkie jej obowiązki przejął lider konsorcjum, firma Bilifinger Berger.
Warto podkreślić również, że w 2010 r. Grupa Kapitałowa PBG rozpoczęła rozmowy z przedstawicielami OHL w zakresie podjęcia współpracy zagranicznej oraz sprzedaży pakietów większościowych w spółkach Hydrobudowa Polska i Aprivia. Możliwe, że z tym biznesowym krokiem wiąże się potencjalne przejęcie robót przez firmę OHL na wspomnianych odcinkach.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych . Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (139) 10 zablokowanych
-
2012-04-21 12:31
Przeprowadzka
Premierze jezeli to prawda to nie chcemy ciebie w Sopocie ani w Trojmiescie.Najlepiej jak przeprowadzisz sie do W-wy.Chociarz bedzie taki pozytek,ze skonczy sie latanie do Gdanska za ciezkie nasze pieniadze.W czwartki mozesz grac w pilke takze w W-wie.Jakies boisko sie znajdzie.
- 12 2
-
2012-04-21 12:33
Spytaj kogoś kto ma jakąś firmę np. dekarską (1)
od zlecenia należy się 5-10%
I nawet nikt nie musi ci o tym przypominać, nie dasz , wypadasz z rynku.
Kliki i ustawieni mają się dobrze, reszta do roboty za 1500 brutto.
Musi ktoś machać w BiedaRomkach , by panowie z dużych firm byli mili dla wodzów plemiennych.
i tak się cieszcie, że was nie sprzedają w kajdanach zza ocean jak to kiedyś bywało z czarnym ludem.
Posłuchaj!
Inwestuj w siebie, swoją rodzinę i nie daj się wyeksploatować nadzorcom niewolników !- 15 1
-
2012-04-21 12:45
wyluzuj kitę dziadek
- 0 5
-
2012-04-21 12:35
nic sie nie stało,ooo nic się nie stało.
- 4 0
-
2012-04-21 12:36
polacy chca lecz nie potrafią.
- 3 0
-
2012-04-21 12:36
nieaktualne informacje, na A4 prace ruszą od poniedziałku
- 3 1
-
2012-04-21 12:37
trzeba dać szanse na zarobienie pieniedzy ludziom w tym kraju a rząd zachowuje sie dziwnie.
- 1 1
-
2012-04-21 13:05
Brak terminowych płatności każdą firmę rozłoży na łopatki prędzej czy później.
- 6 0
-
2012-04-21 13:49
a gdzie jest BRAKUJACY ODCINEK Rzeczypospolitej ->Hallera ???
- 13 1
-
2012-04-21 13:50
HAHAHA HAHAHA (1)
macie teraz najkorzystniejszy wybór ofert z przetargów gdzie najważniejsze jest wycena realizacji robót, buahahaha
Tak popłynął Wakoz, dawał najkorzystniejsze ceny w przetargach, zaniżał wszystkie oferty, robił po kosztach, chcąc wyniszczyć konkurencję i po pięciu latach takich praktyk popłynął.- 11 1
-
2012-04-21 14:17
to jest prawda
wakoz nie popłynął bo strategią tej firmy to przede wszystkim nie płacenie kontrahentom, chodzi tylko o to by wierzycieli zrobić na szaro - jest już wakoz budownictwo SA i dobrze się ma, a wakoz sp. z o.o. zostaje z długami i po upadlości tej spółki nowy podmiot z tymi samymi ludźmi przez następne lata będzie robił to samo. A Hydrobudowa ma sterowanie centralne i stąd kłopot - poszczególne budowy nie mają wpływu na bezpośrednie finansowanie, bo gdyby miały to na Trasie Słowackiego nie byłoby problemu - bo miasto płaci za roboty, które odbiera GIK, zgodnie z terminami
- 9 0
-
2012-04-21 14:05
tak panie trykosko (3)
bo liczy się najniższa cena, trzeba mieć jaja między nogami aby odrzucić najniższą ofertę jako nierealną do realizacji...
- 8 3
-
2012-04-21 14:13
tylko wytłumacz o co ci chodzi
Bo robota idzie (wbrew malkontentom i sekcie szczuro-pisowskiej) aż milo popatrzeć
- 1 6
-
2012-04-21 18:17
jak odrzucisz ofertę najtaszą, to masz zarzut o niegospodarność,
miliony odwołań, kontrole CBA, etc. Taka kwadratura koła.
- 2 0
-
2012-04-23 10:05
powinieneś odrzucić ofertę nie najniższą, ale o cenie dumpingowej
skoro się przyjmuje ofertę, to znaczy że jest realna
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.