- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 4 Zużywamy coraz więcej energii (93 opinie)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (190 opinii)
Kłopoty budowlanego giganta. Czy zagrożą budowie Trasy Słowackiego?
Czy kłopoty Hydrobudowy na Podkarpaciu przełożą się na realizowane przez nią inwestycje w Trójmieście? Spółka buduje wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego i przygotowuje się do budowy tunelu pod Martwą Wisłą.
W ostatnim półroczu akcje spółki straciły na warszawskiej giełdzie ok. 65 proc. wartości. Z tego samego powodu spada też wartość akcji właściciela Hydrobudowy, czyli Grupy Kapitałowej PBG.
Postanowiliśmy sprawdzić, czy problem finansowy budowlanego giganta na Podkarpaciu może zagrozić inwestycjom w Gdańsku. Skłoniły nas do tego informacje od naszego zaufanego źródła informacji z trójmiejskiej branży drogowej, które twierdzi, że firma wycofa się z budowy tunelu pod Martwą Wisłą. Nie bez znaczenia, były też informacje nt. kondycji firmy zamieszczone przez czytelników pod artykułem o otwarciu do ruchu Nowej Kościuszki. Według nich, spółka nie płaci na czas podwykonawcom na tej budowie.
Władze spółki Hydrobudowa uspokajają. - Jeżeli pojawiają się jakieś opóźnienia w płatności podwykonawcom na budowie Trasy Słowackiego, to są one na bieżąco realizowane. Jednak nie ma zagrożenia, że terminy oddania inwestycji drogowych do użytku nie zostaną dotrzymane - zapewnia rzecznik prasowy Hydrobudowy Polska, Krzysztof Woch.
Kłopotów z Hydrobudową nie obawiają się władze miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne. - Prace na Trasie Słowackiego odbywają się bez zakłóceń. Mamy nadzieję, że to przejściowe kłopoty Hydrobudowy - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki GIK, będącej inwestorem Trasy Słowackiego.
Wśród drogowców pojawiają się głosy, że Hydrobudowa może odstąpić od prowadzenia robót, a wtedy zastąpi ją działająca w ramach tego samego konsorcjum hiszpańska firma Obrascon Huarte Lain (OHL). Przypomnijmy, że choć Hydrobudowa jest generalnym wykonawcą wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego to w konsorcjum pomagają jej PBG S.A (główny właściciel spółki)., Aprivia S.A. oraz OHL.
Hydrobudowa jest też członkiem konsorcjum, które ma wybudować tunel pod Martwą Wisłą. Jednak tam z kolei liderem jest OHL.
- Jeśli któraś z firm tworzących konsorcjum się wycofa, pozostałe muszą wziąć na siebie niewykonane prace. Nasza spółka przecież tego nie zrobi - przyznaje Ryszard Trykosko.
Takie "wymiany" wśród partnerów tworzących partnerów nie są wcale rzadkie, nie muszą też być groźne. Kilka tygodni temu z placu budowy Południowej Obwodnicy Gdańska zeszła firma Wakoz, ale wszystkie jej obowiązki przejął lider konsorcjum, firma Bilifinger Berger.
Warto podkreślić również, że w 2010 r. Grupa Kapitałowa PBG rozpoczęła rozmowy z przedstawicielami OHL w zakresie podjęcia współpracy zagranicznej oraz sprzedaży pakietów większościowych w spółkach Hydrobudowa Polska i Aprivia. Możliwe, że z tym biznesowym krokiem wiąże się potencjalne przejęcie robót przez firmę OHL na wspomnianych odcinkach.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych . Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (139) 10 zablokowanych
-
2012-04-23 07:12
"Czy kłopoty Hydrobudowy na Podkarpaciu
przełożą się na realizowane przez nią inwestycje w Trójmieście?"
Oczywiście, że się przełożą. Szczególnie po mistrzostwach. Okaże się, że jest totalny brak kasy i inwestycje staną, a my zostaniemy z rozkopanym miastem i jego miliardowym i długami.- 4 0
-
2012-04-23 09:08
Proponuje podwykonawcom Hydrobudowy
pilnować rozliczeń i niczego nie robić na gębe, kreche czy do zapłacenia później w większej transzy. Tyle afer a niczego nie nauczyło to firm budowlanych, że nie można nikomu wierzyć jeśli chodzi o pieniądze.
- 1 0
-
2012-04-23 09:12
I mamy od 20 minut informację o wniosku o UPADŁOŚĆ
...
"Euro da zarobić" .... `- 1 0
-
2012-04-23 09:13
Roboty na Słowackiego!!!!
Wyrażnie siadły.
Obserwuję codziennie i widzę wyrażnie że roboty wręcz stanęły.
SZKODA- 1 0
-
2012-04-23 09:26
ta firma hiszpańska to bankrut.Pociągnie także wiele firm polskich.
- 0 0
-
2012-04-23 09:57
nn
ten przejazd "nową Kościuszki" to dopiero kunszt inżynierski - panie Tyrkozko, a pan to też "inżynier"?
- 0 0
-
2012-04-23 12:59
DZISIAJ DO SADU W POZNANIU WPŁYNOŁ WNIOSEK O UPADŁOŚĆ ;-P
- 2 0
-
2012-04-24 08:41
a
Tak, jasne. Postawili na wykup własnych akcji z rynku. Więc budują wizerunek słabej firmy. Za rok, dwa zmienią politykę i nagle urosną i sprzedadzą pulę. Giełda panie, giełda...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.