- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 4 Zużywamy coraz więcej energii (90 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
Kłopoty budowlanego giganta. Czy zagrożą budowie Trasy Słowackiego?
Czy kłopoty Hydrobudowy na Podkarpaciu przełożą się na realizowane przez nią inwestycje w Trójmieście? Spółka buduje wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego i przygotowuje się do budowy tunelu pod Martwą Wisłą.
W ostatnim półroczu akcje spółki straciły na warszawskiej giełdzie ok. 65 proc. wartości. Z tego samego powodu spada też wartość akcji właściciela Hydrobudowy, czyli Grupy Kapitałowej PBG.
Postanowiliśmy sprawdzić, czy problem finansowy budowlanego giganta na Podkarpaciu może zagrozić inwestycjom w Gdańsku. Skłoniły nas do tego informacje od naszego zaufanego źródła informacji z trójmiejskiej branży drogowej, które twierdzi, że firma wycofa się z budowy tunelu pod Martwą Wisłą. Nie bez znaczenia, były też informacje nt. kondycji firmy zamieszczone przez czytelników pod artykułem o otwarciu do ruchu Nowej Kościuszki. Według nich, spółka nie płaci na czas podwykonawcom na tej budowie.
Władze spółki Hydrobudowa uspokajają. - Jeżeli pojawiają się jakieś opóźnienia w płatności podwykonawcom na budowie Trasy Słowackiego, to są one na bieżąco realizowane. Jednak nie ma zagrożenia, że terminy oddania inwestycji drogowych do użytku nie zostaną dotrzymane - zapewnia rzecznik prasowy Hydrobudowy Polska, Krzysztof Woch.
Kłopotów z Hydrobudową nie obawiają się władze miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne. - Prace na Trasie Słowackiego odbywają się bez zakłóceń. Mamy nadzieję, że to przejściowe kłopoty Hydrobudowy - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki GIK, będącej inwestorem Trasy Słowackiego.
Wśród drogowców pojawiają się głosy, że Hydrobudowa może odstąpić od prowadzenia robót, a wtedy zastąpi ją działająca w ramach tego samego konsorcjum hiszpańska firma Obrascon Huarte Lain (OHL). Przypomnijmy, że choć Hydrobudowa jest generalnym wykonawcą wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego to w konsorcjum pomagają jej PBG S.A (główny właściciel spółki)., Aprivia S.A. oraz OHL.
Hydrobudowa jest też członkiem konsorcjum, które ma wybudować tunel pod Martwą Wisłą. Jednak tam z kolei liderem jest OHL.
- Jeśli któraś z firm tworzących konsorcjum się wycofa, pozostałe muszą wziąć na siebie niewykonane prace. Nasza spółka przecież tego nie zrobi - przyznaje Ryszard Trykosko.
Takie "wymiany" wśród partnerów tworzących partnerów nie są wcale rzadkie, nie muszą też być groźne. Kilka tygodni temu z placu budowy Południowej Obwodnicy Gdańska zeszła firma Wakoz, ale wszystkie jej obowiązki przejął lider konsorcjum, firma Bilifinger Berger.
Warto podkreślić również, że w 2010 r. Grupa Kapitałowa PBG rozpoczęła rozmowy z przedstawicielami OHL w zakresie podjęcia współpracy zagranicznej oraz sprzedaży pakietów większościowych w spółkach Hydrobudowa Polska i Aprivia. Możliwe, że z tym biznesowym krokiem wiąże się potencjalne przejęcie robót przez firmę OHL na wspomnianych odcinkach.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych . Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (139) 10 zablokowanych
-
2012-04-21 16:55
jakoś mi tej hiszpańskiej firmy nie żal. Hydrobudowa i Mostostal nich zwijają się i pa pa do Hiszpanii. Nie potrzebujemy firm które wyprowadzają kase z Polski
- 2 4
-
2012-04-21 17:12
Jakie przejściowe problemy? Przecież Hydrobudowa to bankrut...
- 6 2
-
2012-04-21 17:45
Głosujcie nadal na T.U.S.K. (1)
Teraz Usłyszysz Same Kłamstwa
- 6 6
-
2012-04-23 10:09
idiotów nie sieją
Co ma piernik do wiatraka ?
- 1 0
-
2012-04-21 18:33
Jeżeli pojawiają się jakieś opóźnienia w płatności podwykonawcom na budowie Trasy Słowackiego, to są one na bieżąco realizowane. (2)
To zdanie nie ma sensu, czy tylko ja jego nie rozumiem?
- 8 0
-
2012-04-21 18:51
to taki bełkot -nowomowa, żeby mówić i nic nie powiedzieć (1)
- 2 0
-
2012-04-22 07:45
..
albo jak mówi Jarosław Polskę Zbaw - "Ci ludzie, to są te osoby, które odpowiadają, za to co tu się stało"
100% konkret- 0 1
-
2012-04-21 20:24
malkontenci
ja śmigam do pracy przez Słowaka i Partyzantów robota jakoś idzie codziennie więcej czarnego ( asfaltu). Ale wy pewnie wolicie w korkach po dziurach Starą Sowackiego wiecej czasu na wkurzanie
- 1 6
-
2012-04-21 20:47
A może by w końcu (1)
zastrzegać w kontraktach, że nie dopuszcza sie firm podwykonawczych, a wszystkie płatności dla pracujących mają być wykonywane na podstawie umowy o pracę. Skończyły by się przekręty i celowe cyrki, tylko że jakoś ani zlecający ani podwykonawcy nie są tym zainteresowani... ciekawe dlaczego...
- 4 1
-
2012-04-23 10:01
prawnie nie wolno zabronic podwykonawstwa
- 0 0
-
2012-04-21 20:52
masło maslane, tusekowy jezyk, wymaga tłumaczenia
"Władze spółki Hydrobudowa uspokajają. - Jeżeli pojawiają się jakieś opóźnienia w płatności podwykonawcom na budowie Trasy Słowackiego, to są one na bieżąco realizowane. ""
- 3 1
-
2012-04-21 20:55
..czy oni cos robia, czy zwyczajem patriotów AWS kase piora, postepu prac nie widać!!!
""Kłopotów z Hydrobudową nie obawiają się władze miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne. - Prace na Trasie Słowackiego odbywają się bez zakłóceń. Mamy nadzieję, że to przejściowe kłopoty Hydrobudowy - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki GIK, będącej inwestorem Trasy Słowackiego.""
- 2 0
-
2012-04-21 21:44
'opóźnienia realizowane na bieżąco' (1)
- no nieźle !
- 9 0
-
2012-04-21 22:17
Co oni pieprzą... przecież firma nie płaci podwykonawcom od wielu miesięcy....
co za brednie tu są wypisywane....Kto w to uwierzy?
- 2 0
-
2012-04-22 00:23
będziecie mieć tunel.....
jak sobie wykopiecie - doskonale wiadomo, że cena za ten tunel jest nierealna bo wyceniona na używanej już wiertnicy o innym parametrze średnicy niż założona w projekcie......także radzę już pomału szykować łopaty :-)))
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.