- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (48 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (24 opinie)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (67 opinii)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (209 opinii)
- 6 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (284 opinie)
Kłopoty budowlanego giganta. Czy zagrożą budowie Trasy Słowackiego?
Czy kłopoty Hydrobudowy na Podkarpaciu przełożą się na realizowane przez nią inwestycje w Trójmieście? Spółka buduje wrzeszczański odcinek Trasy Słowackiego i przygotowuje się do budowy tunelu pod Martwą Wisłą.
W ostatnim półroczu akcje spółki straciły na warszawskiej giełdzie ok. 65 proc. wartości. Z tego samego powodu spada też wartość akcji właściciela Hydrobudowy, czyli Grupy Kapitałowej PBG.
Postanowiliśmy sprawdzić, czy problem finansowy budowlanego giganta na Podkarpaciu może zagrozić inwestycjom w Gdańsku. Skłoniły nas do tego informacje od naszego zaufanego źródła informacji z trójmiejskiej branży drogowej, które twierdzi, że firma wycofa się z budowy tunelu pod Martwą Wisłą. Nie bez znaczenia, były też informacje nt. kondycji firmy zamieszczone przez czytelników pod artykułem o otwarciu do ruchu Nowej Kościuszki. Według nich, spółka nie płaci na czas podwykonawcom na tej budowie.
Władze spółki Hydrobudowa uspokajają. - Jeżeli pojawiają się jakieś opóźnienia w płatności podwykonawcom na budowie Trasy Słowackiego, to są one na bieżąco realizowane. Jednak nie ma zagrożenia, że terminy oddania inwestycji drogowych do użytku nie zostaną dotrzymane - zapewnia rzecznik prasowy Hydrobudowy Polska, Krzysztof Woch.
Kłopotów z Hydrobudową nie obawiają się władze miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne. - Prace na Trasie Słowackiego odbywają się bez zakłóceń. Mamy nadzieję, że to przejściowe kłopoty Hydrobudowy - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki GIK, będącej inwestorem Trasy Słowackiego.
Wśród drogowców pojawiają się głosy, że Hydrobudowa może odstąpić od prowadzenia robót, a wtedy zastąpi ją działająca w ramach tego samego konsorcjum hiszpańska firma Obrascon Huarte Lain (OHL). Przypomnijmy, że choć Hydrobudowa jest generalnym wykonawcą wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego to w konsorcjum pomagają jej PBG S.A (główny właściciel spółki)., Aprivia S.A. oraz OHL.
Hydrobudowa jest też członkiem konsorcjum, które ma wybudować tunel pod Martwą Wisłą. Jednak tam z kolei liderem jest OHL.
- Jeśli któraś z firm tworzących konsorcjum się wycofa, pozostałe muszą wziąć na siebie niewykonane prace. Nasza spółka przecież tego nie zrobi - przyznaje Ryszard Trykosko.
Takie "wymiany" wśród partnerów tworzących partnerów nie są wcale rzadkie, nie muszą też być groźne. Kilka tygodni temu z placu budowy Południowej Obwodnicy Gdańska zeszła firma Wakoz, ale wszystkie jej obowiązki przejął lider konsorcjum, firma Bilifinger Berger.
Warto podkreślić również, że w 2010 r. Grupa Kapitałowa PBG rozpoczęła rozmowy z przedstawicielami OHL w zakresie podjęcia współpracy zagranicznej oraz sprzedaży pakietów większościowych w spółkach Hydrobudowa Polska i Aprivia. Możliwe, że z tym biznesowym krokiem wiąże się potencjalne przejęcie robót przez firmę OHL na wspomnianych odcinkach.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych . Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (139) 10 zablokowanych
-
2012-04-21 12:16
TRZEBA POPROSIĆ NIEMCÓW BY PILNOWALI POLAKÓW W PRACY.
i wszystko będzie ok.
- 14 3
-
2012-04-21 12:16
Kiedy pojmiecie, że biedak nie buduje stadionów na krechę?
Kiedy pojmiecie, że trzeba budować miejsca pracy , robić handel a nie przep..dac pieniądze na fanaberie pajaca Adamowicza ?
Kiedy zaczniecie myśleć?
Myślicie, że bogactwo skąd się bierze ? z medialności ministranta byłego?
ZAPAMIĘTAJCIE SOBIE RAZ NA ZAWSZE:
WPIERW TRZEBA ZARABIAĆ.
I - jeśli więcej importujesz aniżeli eksportujesz - przegrasz, wszystko przegrasz.- 22 5
-
2012-04-21 12:15
sprzedadzą swoje włości i zakończą Gdanskie inwestycje sprawiedliwości stanie się zadość
- 4 1
-
2012-04-21 12:14
Wierzę
Wierzę w Nowaka on wszystko co związane z transportem załatwi , na Amen
- 9 2
-
2012-04-21 11:50
lepiej oglosic upadlosc :) (2)
dzieki temu nie beda odpowiadac za to co do tej pory zrobili.
otworza nowa firme i beda dalej budowac. nie bedzie tez ich interesowala gwarancja na droge :)- 61 3
-
2012-04-21 12:01
jezeli zatrudnisz osobe dobrze znajaca sie parawie upadłosciowym to na takiej (1)
upadłosci mozna dobrze wyjsc.
- 11 0
-
2012-04-21 12:09
dokladnie tak :)
druga sprawa, ze daja najnizsze oferty w przetargach z nierealnymi kosztami. potem buduja z gorszych materialow, nie placa podwykonawcom lub oglaszaja upadlosc....
to jakis cud ze jeszcze istnieje strabag i skanska ;)- 13 0
-
2012-04-21 12:08
Po co ludzi straszyć?
- 10 2
-
2012-04-21 11:59
PBG popłynęło na stadionach...
"Prawo zamówień publicznych"... wszystko po najniższych cenach... Potem przejęcie Energomontażu-Południe i nie rozwiązany spór z Martiferem o dach na PGE Arenie na prawie 100 mln...
Tu kilka mln tam kilka mln i się firmy wykruszają.
Niech dalej cena będzie najważniejsza....- 62 4
-
2012-04-21 11:49
rzetelność danych (1)
A to nie czasem inna hydrobudowa?
- 14 25
-
2012-04-21 11:52
nie
inna inna, tylko rzecznik i Trykosko sie pomylili ;)
- 7 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.