• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne miliony na inwestycje w DCT Gdansk

VIK
8 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W październiku 2017 r. przypada dziesięciolecie działalności operacyjnej DCT Gdańsk. Z tej okazji do DCT przybył wicepremier Mateusz Morawiecki, którego po terminalu oprowadził prezes Cameron Thorpe. W październiku 2017 r. przypada dziesięciolecie działalności operacyjnej DCT Gdańsk. Z tej okazji do DCT przybył wicepremier Mateusz Morawiecki, którego po terminalu oprowadził prezes Cameron Thorpe.

DCT działa już od 10 lat. W tym czasie terminal sześciokrotnie zwiększył swe możliwości operacyjne i wraz z oddanym do eksploatacji pod koniec 2016 r. głębokowodnym nabrzeżem T2, obecnie posiada roczną zdolność przeładunkową na poziomie 3 milionów TEU. A to nie koniec. Władze DCT zapowiadają kolejny program inwestycyjny o wartości 280 mln zł.



Po uruchomieniu w 2007 r. terminal kontenerowy DCT Gdańsk posiadał jedno głębokowodne nabrzeże przeładunkowe i wyposażony był w trzy suwnice nabrzeżowe STS, osiągając roczną zdolność przeładunkową na poziomie 500 000 TEU (kontenerów dwudziestostopowych). W ciągu dziesięciu lat działalności terminal sześciokrotnie zwiększył swe możliwości operacyjne i wraz z oddanym do eksploatacji pod koniec 2016 r. głębokowodnym nabrzeżem T2, obecnie posiada roczną zdolność przeładunkową na poziomie 3 milionów TEU, co czyni go największym terminalem kontenerowym na Morzu Bałtyckim.

Aktualnie DCT Gdańsk dysponuje głębokowodną linią nabrzeżową o długości 1,3 km, posiada 11 suwnic nabrzeżowych STS i rocznie obsługuje ponad 460 statków, w tym 100 największych na świecie kontenerowych statków oceanicznych. DCT Gdańsk umożliwia Polsce połączenie z największym szlakiem handlowym transportu morskiego między Europą a Azją. W 2017 r. terminal przeładuje ponad 1,5 mln TEU, regularnie obsługując zawinięcia największych kontenerowych statków na świecie.

A przed DCT kolejne wyzwania, czyli nowy inwestycyjny program rozwojowy o wartości 280 mln zł.

- Nowa inwestycja potwierdza wiarę inwestorów i akcjonariuszy DCT w przyszłość gospodarczą Polski oraz potencjał DCT w świadczeniu najwyższej jakości usług z korzyścią dla wszystkich klientów - powiedział Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT Gdańsk. - DCT Gdańsk jest jednym z najbardziej efektywnych łączników z rynkami zlokalizowanymi w obrębie Morza Bałtyckiego, jak również stanowi konkurencyjną ofertę obsługi rynków wewnątrzlądowych takich jak Czechy, Słowacja czy inne sąsiadujące z Polską kraje. DCT Gdańsk jest prawdziwą bramą do Europy Środkowo-Wschodniej.
  • Terminal DCT to jedno z tych miejsc na gospodarczej mapie Trójmiasta, które chętnie odwiedzają politycy. Na zdjęciu:  Adam Żołnowski, wiceprezes zarządu ds. finansowych w DCT, Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT oraz wicepremier Mateusz Morawiecki.
  • W czerwcu tego roku DCT odwiedził Grzegorz Witkowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
  • W maju 2015 roku gdański terminal odwiedził ówczesny minister gospodarki Janusz Piechociński.
  • W 2011 roku DCT z bliska podziwiał ówczesny wicepremier Waldemar Pawlak.
  • DCT z bliska w 2011 podziwiał też prezydent Lech Wałęsa.
  • Z wizytą w DCT w 2011 roku była też mocna reprezentacja resortu infrastruktury, czyli minister Cezary Grabarczyk oraz wiceminister od spraw morskich Anna Wypych-Namiotko.

Nowa inwestycja zakłada doposażenie istniejącego głębokowodnego nabrzeża przeładunkowego T2 w dwie dodatkowe suwnice STS, których parametry sytuują je wśród największych tego typu urządzeń na świecie. Wspierane będą one przez pięć nowych elektrycznych suwnic placowych RTG. Odpowiednio zwiększona zostanie także powierzchnia placów składowych. Ponadto, obecnie istniejący kompleks bramowy dla samochodów ciężarowych zostanie całkowicie zautomatyzowany i zoptymalizowany, aby kierowcy nie musieli wysiadać z pojazdów podczas przekraczania granicy terminalu, co nie tylko podniesie poziom bezpieczeństwa ich obsługi, ale uczyni cały proces wydajniejszym.

Jednym z kluczowych elementów nowej inwestycji będzie znaczące podniesienie intermodalnej zdolności operacyjnej. Rozbudowa bocznicy kolejowej o dwa dodatkowe tory oraz wydłużenie do maksymalnej dopuszczalnej obecnie długości w Europie wszystkich torów do 750 metrów stworzy klientom prowadzącym działalność w niemających dostępu do morza krajach, takich jak Czechy czy Słowacja, atrakcyjną kosztowo oraz niezawodną i wydajną alternatywę dostępową do zlokalizowanych w tych państwach centrów logistycznych i przeładunkowych.

Przygotowany program inwestycyjny zostanie ukończony w ciągu najbliższych trzech lat, wzmacniając pozycję DCT Gdańsk jako unikalnej platformy logistyczno-transportowej umożliwiającej obsługę handlu międzynarodowego w sercu Morza Bałtyckiego oraz najbardziej optymalnej i konkurencyjnej kontenerowej bramy do Polski i Europy Środkowo-Wschodniej.

Rozbudowa DCT, nowe suwnice.

VIK

Miejsca

Opinie (138) 1 zablokowana

  • Brawo Gdynia! Tu chce się żyć!

    • 0 0

  • Panie Mateuszu Morawiecki,kiedy wzrośnie najniższa pensja krajowa do 3 tyś zł?

    Za niższą w naszym kraju nie da sie wyżyć niestety....

    • 1 0

  • Kierowcy TIR

    Tak pięknie w tym DCT to zapewne kierowcy czekający w kolejkach po kilka godzin mają zapewnione parkingi, wc, prysznice itp :P

    • 4 0

  • (1)

    Obcy kapitał plus masa ukrów pracujących w DCT i to jest osiągnięcie Maowieckiego?

    • 21 8

    • 6 mln PLN

      Mieć lub nie mieć o to jest pytanie...

      • 2 0

  • Panie MAOwiecki wracaj do Warszawy (7)

    Widać zmieniają się rządy a polityka taka sama jak z autostradami. Partnerstwo publiczno-prywatne się szykuje? Wydatki będą państwowe a zyski prywatne? Jeżeli się mylę to powiedzcie dlaczego pan minister tu przybył?
    Przed wyborami myślałem, że pan Morawiecki jako syn dawnego działacza, bankowiec, młody człowiek z perspektywami wprowadzi nam wolny rynek i liberalną gospodarkę, niestety okazało się, że jest najbardziej szkodliwym ministrem dla Polaków. Interesują go tylko kolejne fiskalne obciążenia.
    Żeby nie było jednak aż tak dramatycznie to jedyna rzecz jaka mu wychodzi to walka z szara strefą paliwową (pracuje w tej branży i widzę ile lewych firemek poznikało a jakość paliw na rynku wzrosła).

    • 61 36

    • Wydatki będą państwowe a zyski prywatne? (4)

      Pytanie twoje wynika z niewiedzy. Już tobie wyjaśniam. W przypadku importu z krajów poza UE do budżetu państwa wpływa 25% podatku celnego, pozostałe 75 % do budżetu UE. Dlatego tak ważne jest aby towary trafiały do Polski bezpośrednio z Azji i innych krajów spoza UE. Wcześniej kiedy towaru trafiały do nas przez Hamburg i inne porty europejskie towar był już oclony i budżet tracił miliardy. Dlatego tak ważne jest inwestowanie w porty polskie.

      • 16 2

      • (3)

        To chyba Ty nie rozumiesz. Chodzi mi o to, że państwo wybuduje infrastrukturę a zyski z przeładunku dostanie prywatne DCT.
        Artykuły z Chin i tak przyjadą, cło zostanie zapłacone albo w porcie w Gdyni albo na przejściu w Terespolu. Z punktu widzenia państwa to żadna różnica.

        • 3 13

        • (1)

          Płaca podatki w hamburgu i Rotterdamie albo w gdansku głupku

          • 9 0

          • Podatki czy cło? Pewnie nie wiesz nawet o co Ci chodzi. A głupków w rodzinie szukaj.

            • 0 6

        • Akurat tego nabrzeża nie wybudowało i nie wyposażyło państwo polskie.
          Trochę infrastruktury powstało ale ona nie powstała pod DCT a raczej odwrotnie, wybór miejsca na DCT został zdeterminowany planami budowy/remontów infrastruktury drogowej i kolejowej. Gdyby była w Gdyni, to zbudowaliby w Gdyni, bo najpierw tam trafili.
          Państwo mogło budować nabrzeże ale porty mówiły "nie da się, nie opłaca się..." Bardziej opłacało się oddać teren budowlanym spekulantom

          • 0 1

    • hit internetów (1)

      Co to za bełkot! Nawet wskaźniki makroekonomiczne Eurostatu PiS zakłamuje?

      hehehehe

      • 13 13

      • To, że się gospodarka rozwija nie wyklucza większego obciążenia fiskalnego obywateli. Pomyśl lepiej o ile szybciej byśmy się bogacili gdyby nie bzdurne podatki od "wszystkiego" wprowadzone zarówno przez poprzedników jak i przez pana Morawieckiego.

        Czy naprawdę wszystko ludziom trzeba tłumaczyć?

        • 10 5

  • (2)

    I tak właśnie wygląda praca w firmie mlekiem i miodem płynącej, gdzie wszyscy są równi.... na dole szary papier u góry biały na dole kupcie sobie kawkę z badziewiastego automatu u góry nowy darmowy ekspres jak się czajnik na wodę popsuje na dole to dajcie im stary z góry a my kupimy nowy, na sodexo góra ma więcej bo tym na dole nie potrzeba... takich śmiesznych porównań można jeszcze wiele wymieniać, które pokazują jak traktowany jest pracownik (też człowiek)

    • 14 0

    • Ekspres do kawy dla biura (1)

      Tak na marginesie ekspres, który DCT kupiło jest za pieniądze, które pozyskali sprzedając na złom haki, twist locki. To chłopaki z IMV zbierali je przez dłuższy czas. Umowa niepisana była taka, że za te środki finansowe kupujemy sprzęt do pokoju socjalnego dla operacyjnych. Tak na marginesie twist locki powinny trafić na pokład statku bo to ich własność. A tak biuro raczy się kawka z ekspresu, który został pozyskany za pieniądze troszkę ciepłe.

      • 10 0

      • Cztery beczki na kwartał twistlock zamiast wrzocac do skrzyn na keji laduja w naszych hutach.

        • 2 0

  • Szczęśliwy (1)

    Uwaga zaraz korpo do pracy przyjdzie i zacznie się pisanie jacy to jesteśmy niewdzięczni........

    • 6 0

    • .

      No juz zaczeli:D

      • 0 0

  • (3)

    Szkoda ze nie porozmawiali z pracownikami bo zarzad tylko patrzy na wynik finansowy ich radosc nie przeklada sie na zadowolenie wszytkich bo kolorowo nie jest ot korporacja nic wiecej

    • 51 8

    • tacy z pracownikami nie rozmawiają (1)

      wystarczy że tatuś odprawiał szopki

      • 15 3

      • ?

        Czyj tatus?

        • 0 0

    • Przestań płakać.Piszesz nie na temat.

      • 2 4

  • Operator (2)

    Brawo brawo DCT!!! kolejne miliony tylko szkoda że nie dla ludzi którzy tą pracę wykonują i na leczenie ich kregoslupow .ZENADA . Może Trójmiasto zrobi wywiad z ludźmi którzy ogarniają TE SUPER REKORDY i zobaczymy czy Ci Panowie będą tak uśmiechnięci .Więcej suwnic więcej placu a mniej pieniędzy TYLKO W POLSCE

    • 30 5

    • (1)

      To idź do łopaty jak tobie ciężko jest.Dziecko transformacji

      • 0 10

      • ?

        Dzieckiem transformacji to ty jesteś d*powlazie

        • 4 0

  • ...

    DCT to zwykli wyzyskiwacze.

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę, które od lat 90. należą do głównych producentów napojów bezalkoholowych w Polsce. Związane z nim przedsiębiorstwa zajmują się również m.in. wytwarzaniem maszyn i oprzyrządowanie do produkcji opakowań. Kieruje Gdańskim Związkiem Pracodawców, działa też w Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

Najczęściej czytane