• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne miliony na inwestycje w DCT Gdansk

VIK
8 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W październiku 2017 r. przypada dziesięciolecie działalności operacyjnej DCT Gdańsk. Z tej okazji do DCT przybył wicepremier Mateusz Morawiecki, którego po terminalu oprowadził prezes Cameron Thorpe. W październiku 2017 r. przypada dziesięciolecie działalności operacyjnej DCT Gdańsk. Z tej okazji do DCT przybył wicepremier Mateusz Morawiecki, którego po terminalu oprowadził prezes Cameron Thorpe.

DCT działa już od 10 lat. W tym czasie terminal sześciokrotnie zwiększył swe możliwości operacyjne i wraz z oddanym do eksploatacji pod koniec 2016 r. głębokowodnym nabrzeżem T2, obecnie posiada roczną zdolność przeładunkową na poziomie 3 milionów TEU. A to nie koniec. Władze DCT zapowiadają kolejny program inwestycyjny o wartości 280 mln zł.



Po uruchomieniu w 2007 r. terminal kontenerowy DCT Gdańsk posiadał jedno głębokowodne nabrzeże przeładunkowe i wyposażony był w trzy suwnice nabrzeżowe STS, osiągając roczną zdolność przeładunkową na poziomie 500 000 TEU (kontenerów dwudziestostopowych). W ciągu dziesięciu lat działalności terminal sześciokrotnie zwiększył swe możliwości operacyjne i wraz z oddanym do eksploatacji pod koniec 2016 r. głębokowodnym nabrzeżem T2, obecnie posiada roczną zdolność przeładunkową na poziomie 3 milionów TEU, co czyni go największym terminalem kontenerowym na Morzu Bałtyckim.

Aktualnie DCT Gdańsk dysponuje głębokowodną linią nabrzeżową o długości 1,3 km, posiada 11 suwnic nabrzeżowych STS i rocznie obsługuje ponad 460 statków, w tym 100 największych na świecie kontenerowych statków oceanicznych. DCT Gdańsk umożliwia Polsce połączenie z największym szlakiem handlowym transportu morskiego między Europą a Azją. W 2017 r. terminal przeładuje ponad 1,5 mln TEU, regularnie obsługując zawinięcia największych kontenerowych statków na świecie.

A przed DCT kolejne wyzwania, czyli nowy inwestycyjny program rozwojowy o wartości 280 mln zł.

- Nowa inwestycja potwierdza wiarę inwestorów i akcjonariuszy DCT w przyszłość gospodarczą Polski oraz potencjał DCT w świadczeniu najwyższej jakości usług z korzyścią dla wszystkich klientów - powiedział Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT Gdańsk. - DCT Gdańsk jest jednym z najbardziej efektywnych łączników z rynkami zlokalizowanymi w obrębie Morza Bałtyckiego, jak również stanowi konkurencyjną ofertę obsługi rynków wewnątrzlądowych takich jak Czechy, Słowacja czy inne sąsiadujące z Polską kraje. DCT Gdańsk jest prawdziwą bramą do Europy Środkowo-Wschodniej.
  • Terminal DCT to jedno z tych miejsc na gospodarczej mapie Trójmiasta, które chętnie odwiedzają politycy. Na zdjęciu:  Adam Żołnowski, wiceprezes zarządu ds. finansowych w DCT, Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT oraz wicepremier Mateusz Morawiecki.
  • W czerwcu tego roku DCT odwiedził Grzegorz Witkowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
  • W maju 2015 roku gdański terminal odwiedził ówczesny minister gospodarki Janusz Piechociński.
  • W 2011 roku DCT z bliska podziwiał ówczesny wicepremier Waldemar Pawlak.
  • DCT z bliska w 2011 podziwiał też prezydent Lech Wałęsa.
  • Z wizytą w DCT w 2011 roku była też mocna reprezentacja resortu infrastruktury, czyli minister Cezary Grabarczyk oraz wiceminister od spraw morskich Anna Wypych-Namiotko.

Nowa inwestycja zakłada doposażenie istniejącego głębokowodnego nabrzeża przeładunkowego T2 w dwie dodatkowe suwnice STS, których parametry sytuują je wśród największych tego typu urządzeń na świecie. Wspierane będą one przez pięć nowych elektrycznych suwnic placowych RTG. Odpowiednio zwiększona zostanie także powierzchnia placów składowych. Ponadto, obecnie istniejący kompleks bramowy dla samochodów ciężarowych zostanie całkowicie zautomatyzowany i zoptymalizowany, aby kierowcy nie musieli wysiadać z pojazdów podczas przekraczania granicy terminalu, co nie tylko podniesie poziom bezpieczeństwa ich obsługi, ale uczyni cały proces wydajniejszym.

Jednym z kluczowych elementów nowej inwestycji będzie znaczące podniesienie intermodalnej zdolności operacyjnej. Rozbudowa bocznicy kolejowej o dwa dodatkowe tory oraz wydłużenie do maksymalnej dopuszczalnej obecnie długości w Europie wszystkich torów do 750 metrów stworzy klientom prowadzącym działalność w niemających dostępu do morza krajach, takich jak Czechy czy Słowacja, atrakcyjną kosztowo oraz niezawodną i wydajną alternatywę dostępową do zlokalizowanych w tych państwach centrów logistycznych i przeładunkowych.

Przygotowany program inwestycyjny zostanie ukończony w ciągu najbliższych trzech lat, wzmacniając pozycję DCT Gdańsk jako unikalnej platformy logistyczno-transportowej umożliwiającej obsługę handlu międzynarodowego w sercu Morza Bałtyckiego oraz najbardziej optymalnej i konkurencyjnej kontenerowej bramy do Polski i Europy Środkowo-Wschodniej.

Rozbudowa DCT, nowe suwnice.

VIK

Miejsca

Opinie (138) 1 zablokowana

  • ...

    Zwykli wyzyskiwacze i niegodziwcy!!! Kierowcy zwalniaja się na potęge bo to zwykla korporacja. Patrza tylko jak tu tania sile robocza zwerbowac a stawki za usługi pewnie podobne jak na zachodzie. Zreszta wystarczy popatrzeć czyim kosztem tak sie rozwijają w ekspresowym tempie.

    • 14 1

  • El qatro

    Sukces poganos sukces. Miliony w inwestycje i miliony transferowane do australii a gdzie w tym wszystkim wyzyskiwany szary pracownik?

    • 12 3

  • Dużo szczekaczy widzę:) (1)

    Szczekać, szczekać, karawana jedzie dalej biedne lemingi.

    • 4 13

    • Korki szczur

      Przyjdzie i na Ciebie czas szczurze korporacyjny...... dalej ładuj się w d*pe

      • 6 1

  • wincej towarow z chin a wykupimy was bialasy

    • 2 2

  • a co tu morawiecki?

    przeciez dla niego to koło do roweru, ostatnia sprawa dla niego to papier do drukarki.nie on dtc budował,odjechany z niego człek, jak tatuś, w innym świecie żyją

    • 7 5

  • Ciekawostka

    Mało osób wie, ale rozbudowę DCT współprojektowała firma z Gdańska :)

    • 8 0

  • UCIEKAJ

    morawiecki uciekaj z gdańska bo cię psami poszczują ...

    • 15 4

  • Brawo,wreszcie cos dla gospodarki, a nie tylko dla turystow.

    • 4 4

  • Gd (3)

    Morawiecki to jakos fartowny nie jest to tych wizyt gospodarczych. Ostatnio był w Vistalu dla przypomnienia a gdzie jest Vistal dzis każdy wie.
    2 temat to DCT to kapitał australijsko azjatycki - Polska służy im do wykorzystatnia sytuacji ekonomicznej na świecie a my sie cieszymy jak dzieci ze coś powstaje u nas. To jakby lidl nowy powstawał - niby zatrudni z 10 osób, niby sprzedaje polski ... niby tylko zysk i tak jest gdzie indziej a jak sie skończy temat DCT zwinie suwnice do ... Afryki

    • 29 13

    • Tak dla ścisłości (2)

      wpływy do budżetu Polski z VAT akcyzy i ceł tylko dzięki DCT w zeszłym roku to ok 6 mld zł.
      DCT zwinie suwnice do Afryki? O czym ty piszesz?

      • 10 6

      • Gd (1)

        Poczytaj trochę o Maquarie Group, pózniej polecam lekturę o transferach zysku poprzez spółki córki i temat kosztów za wykorzystanie marki. A następnie pisz o VAT i cło, to akurat płacić musza ...

        • 3 6

        • Czyli głupku zapłacili 6 mld które inaczej zapłacone by były w hamburgu ? Wybudowali za swoje pieniadze wiec maja zysk oddać na wsiokowie PiSs kółko różańcowe ?

          • 8 5

  • Cala prawda.

    Prawda jest taka, ze ta kase na rozwoj maja z bezprawnego okradania uczciwych pracownikow. Premie naliczaja jak chca. Zrobila sie premia "uznaniowa" Pelno kruczkow byle zabrac albo dac mniej, nawet PIP-u sie nie boją. A zapie... caly miesiąc i na koniec sie dowiedziec ze premi nie ma? Wole spedzic czas z rodzina niz potem latac po kregazach za ktorych jeszcze musze sam placic, a to wychodzi wiecej niz 300 zl premi...

    • 22 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane