Kolejne nabrzeża po remoncie w gdańskim porcie

Najnowszy artukuł na ten temat

Port szuka chętnych na dzierżawę terenów w Porcie Centralnym


Zakończył się pierwszy etap remontu Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej, dzięki któremu wzrosną możliwości przeładunkowe. Przebudowie poddano również Nabrzeże Mew, którego wcześniejszy stan uniemożliwiał cumowanie statkom.



Zakończenie  pierwszego etapu rozbudowy Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej polegało na przebudowie połowy długości tego nabrzeża. Dalsza część pozostaje w remoncie, którego rezultatem będzie zwiększenie jego długości z 345 metrów do 391 metrów. Zwiększono również głębokość techniczną do 11,2 metrów, co pozwala na obsługę statków o większym zanurzeniu niż dotychczas. Dziś nabrzeże wykorzystywane jest głównie do obsługi przeładunków kruszyw, oleju opałowego i bazowego oraz siarki. Przy Nabrzeżu OPP mogą jednocześnie być obsługiwane dwie jednostki. Harmonogram prac został tak dopasowany do częstotliwości przeładunków prowadzonych na terenie terminalu, aby nie powodować przestojów w działalności przedsiębiorstw.

Przebudowie poddano również Nabrzeże Mew, którego wcześniejszy stan uniemożliwiał cumowanie jednostkom. Po zakończeniu prac i zmianach konstrukcyjnych, nabrzeże zyskało charakter postojowy. Mogą tu zacumować małe jednostki o zanurzeniu do 5,3 metrów.

- Realizacja pierwszego etapu obejmowała wykonanie robót budowlanych na całkowitej długości 286 metrów, w tym wykonanie 174 metrów Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej oraz 112 metrów Nabrzeża Mew - mówi Marcin Osowski, wiceprezes zarządu ds. infrastruktury Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Remont ostatniego odcinka nabrzeża Polskiego Haka w Gdańsku



Wartość inwestycji zrealizowanej w pierwszym etapie to ponad 26 mln zł. Etap drugi, którego koszt wyniesie 16 mln zł, zakłada całkowity remont Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej. Przewidywany okres ostatecznego zakończenia prac na tym odcinku to koniec 2020 r. Generalnym wykonawcą robót budowlanych jest spółka Doraco.

Inwestycja została zrealizowana jako jedno z zadań w ramach projektu "Modernizacja toru wodnego, rozbudowa nabrzeży oraz poprawa warunków żeglugi w Porcie Wewnętrznym w Gdańsku", który zakłada inwestycje na łączną kwotę ponad 110 mln euro. Projekt zakłada przebudowę i modernizację na łącznej długości ok. 5 km, co przełoży się na poprawę warunków żeglugowych w Porcie Gdańsk.

Opinie (13)

  • (3)

    A kiedy remont drogi bo tam się już przejechać nie da

    • 28 3

    • coś skończyli, bo w Gdyni robią i robią i upsss, nawet obrotnica nie skończona o przejściu pilotowym nie wspominając.

      • 5 6

    • a gdzie ty tam chcesz jeździć że tak Ci na tym zależy ?

      • 2 0

    • spytaj

      pani prezydent tak walczyła o Westerplatte że o tym zapomniała wspomnieć jak inwestowali w te tereny, a że do twierdzy Wisłoujście trzeba czołgiem jechać by zwiedzić to inna bajka.

      • 0 1

  • Przy tym nabrzeżu spółka siark-port( nie mylić z siarkopolem) buduje plac do składowania siarki , ciekawe co na to mieszkańcy
    nowego portu,bo teraz cały czas będzie pylić nie tylko przy załadunku siarki na statek

    • 20 1

  • (3)

    Pozostaje tylko czekać na statki.... Ale czy one mają po co tu przypływać....

    • 5 6

    • Mają.. (2)

      • 8 3

      • (1)

        To uprzejmie proszę o uzasadnienie jakie statki i z jakimi towarami? Bo wydaje mi się że to nabrzeże bardziej służy jako obudowa brzegu niż rentowny i przemyślany obiekt przemysłowy

        • 2 3

        • To pojedź do portu i spytaj załogi statków. A cumują tam bardzo często więc nie będziesz miał problemu.

          • 1 1

  • Kolejna inwestycja która zniszczy zdrowie mieszkańców Nowego Portu.Buduje się nabrzeża na których spółki składują na otwartym terenie różne materiały bardzo szkodliwe dla zdrowia.
    Składowane są bez żadnych zabezpieczeń typu ekrany lub choćby zraszacze.Przy wiejących wiatrach wszystkie te szkodliwe substancje unoszą się i przedostają do pobliskich mieszkań.
    Brak jakiegokolwiek nadzoru za strony organów ochrony zdrowia i środowiska.Liczy się tylko kasa nie zdrowie ludzi. Niech pan wiceprezes powie jak port nadzoruje te składowiska.Na razie wygląda to jak w krajach trzeciego świata.Pozdrowienia dla panów prezesów i wiceprezesów portu od mieszkańca mieszkającego w tym zapomnianym przez wszystkich miejscu.Tylko kasa mieszkańcy niech wyginą panowie prezesi mieszkają pewnie gdzie indziej i mają to w d.....

    • 17 3

  • (1)

    A co z drogami nie wspomnę o kolejkach przed bramą po przepustkę
    Bo jeden wartownik obsługuje biuro przepustkę oraz linkę
    Tak się dba o kontrahentów

    • 3 1

    • Ma Pan rację z tymi bramami nie wspomnę o drogach z dziurami

      • 2 1

  • i na 30 lat dzierzawa siark portu od zmpg

    heniu niezle sie ustawil - kamienie nawozy niedługo siarka

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Anna Jakób

Członek zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Wcześniej przez kilkanaście lat pełniła...