- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (39 opinii)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (156 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
Kolejne wielkie kontenerowce zawiną do Gdańska
Sześć największych linii kontenerowych na świecie powołało do życia porozumienie G6 Alliance. Dzięki temu zwiększy się siatka połączeń kontenerowych pomiędzy Europą a Dalekim Wchodem. Nowym portem do jakiego zawijać będą oceaniczne kontenerowce został także Gdańsk. Członkowie porozumienia zaznaczają, że ich plany mogą ulec zmianie zależnie od warunków rynkowych.
Porozumienie G6 połączyło takie spółki żeglugowe jak APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line. Nowy alians ma ambicje stworzyć wiodącą sieć połączeń pomiędzy Dalekim Wschodem, a krajami Europy.
Portami, dotychczas nie obsługiwanymi przez przewoźników G6, są Goeteborg i Gdańsk. Gdańsk będzie obsługiwany w ramach serwisu: Szanghaj - Ningbo - południowe Chiny - Singapur - Tangier - Rotterdam - Bremerhaven - Gdańsk - Goeteborg - Rotterdam - Dżudda - Singapur - południowe Chiny - Hong Kong - Szanghaj.
- DCT Gdańsk został umieszczony na mapie jako bałtycki port łączący Europę z Azją dwa lata temu dzięki Maersk Line - mówi Jadwiga Grabowska z DCT. - Od przyszłego roku DCT Gdańsk zostanie połączony z wiodącymi portami azjatyckimi w ramach Pętli 3 nowego serwisu G6 obejmującego APL, Hapag Lloyd, Mitsui OSK Line, OOCL, NYK oraz Hyundai Merchant Marine. Jesteśmy przekonani, że dalsze wykorzystywanie zalet DCT Gdańsk jako portu dla statków oceanicznych stworzy korzyści dla przewoźników, ich klientów oraz rynków konsumenckich Europy Środkowo-Wschodniej.
Oceaniczne przewozy kontenerowe to obecnie domena gdańskiego DCT. W styczniu 2010 roku firmy Maersk i DCT rozpoczęły rewolucję na Morzu Bałtyckim poprzez ustanowienie regularnego połączenia pomiędzy Dalekim Wschodem i Gdańskiem, obsługiwanym przez statki o pojemności 8 tys.TEU. Następnie w ramach pierwszego regularnego połączenia z Morzem Bałtyckim wprowadzono statki klasy E (do 15,5 tys.TEU).
Miejsca
Opinie (91) 1 zablokowana
-
2011-12-22 09:41
A mi to lotto
Mnie mało obchodzi, która firma największa i który port najlepszy i kto na tym najwięcej zarabia. Jak mnie wywala z jednej to pójdę do innej:)
- 3 2
-
2011-12-21 21:16
Ciekawe co teraz stanie się z GCT i GTK ? (5)
zrobiło się trochę ciasno dla 4 terminali w 3mieście...
- 7 6
-
2011-12-22 08:22
będzie dobrze
GTK ma szansę przyciągnąć kontenery innych armatorów do siebie.
Przewoźnikowi będzie wygodniej zrzuć pudło na GTK i podjąć kolejne na DCT, niż jechać z pudłem do Gdyni i wracać na pusto do DCT po kolejne.
GTK aktualnie oferuje dwa zawinęcia Unifeedera i po jednym Team Linesa oraz CMA-CGM w tygodniu. Dodatkowo GTK jest najtańszym terminalem kontenerowym w Trójmieście !- 5 2
-
2011-12-21 21:18
Bedzie dobrze (3)
musza byc i te mniejsze terminale na tzw. mniejsze statki feedery
- 4 2
-
2011-12-21 21:40
tylko co one będą wozić jeśli G6 + MAERSK zejdą 500$ poniżej rynku? (2)
- 3 2
-
2011-12-21 21:50
przeczytaj jeszcze raz (1)
zanim nie znajdziesz bzdur nie kończ czytać
- 2 2
-
2011-12-21 21:59
bardzo merytoryczna odpowiedź ;-)
- 0 1
-
2011-12-21 22:25
Brawo Gdańsk (1)
Gdynio - z wioski powstałaś i w wieś się obrócisz...
- 20 11
-
2011-12-22 07:59
Raczej w sypialnię dla Gdańska
- 0 4
-
2011-12-21 23:43
Chińskie guano zalewa Gdańska!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2)
Nawet Budyń dostaje skośnych oczu! Polsko obudz się!!!!
- 7 9
-
2011-12-22 01:13
No to zapraszamy więcej chińskiego badziewia skoro Hong Kong i Seul się tak rozwijają (1)
- 1 0
-
2011-12-22 05:21
;)
Najpierw tak zwany prężny rozwój a później wielki Ch...
Ślepi jesteście czy jak?
Nie widzicie w co się gra?- 0 3
-
2011-12-21 21:20
Dużo mi to robi. (3)
Rozbudować port kosztem lasów i plaż.
W razie czego, mamy jeszcze zdjęcia żeby dzieciom pokazać, ale co tam, przecież zwykli ludzie strasznie dużo zyskają na rozbudowie a ile kapitału zagranicznego zasili polski budżet hehe, jak zawsze :P
A teraz psioczcie sobie do woli ...- 5 27
-
2011-12-21 21:24
dla jednych morze to okno na świat dla innych śmierdzące frytki i grubasy na plaży (1)
- 7 3
-
2011-12-22 05:19
:)
Już widzę jak liczysz zyski z ogromnego portu :P
- 0 3
-
2011-12-21 23:55
Lasów i plaż mamy ponad 300 km w stronę Szczecina.
- 5 2
-
2011-12-21 23:33
DCT na tak, BCT na nie
Brawo dla DCT, chyba powoli czas zmienić prace, gdanski terminal staje sie coraz mocniejszy może tam lepiej zarobie za dobrze wykonana prace a w BCT to tylko żartują że płacą za pracę - wyzysk totalny.
- 6 4
-
2011-12-21 21:16
Wszystko cudnie ..... (8)
.... tylko teraz, gdy na ten super nowoczesny terminal wpływa statek oceaniczny to przez dwa dni wszyscy ludzie i sprzęt zaangażowani są w wyładunek kontenerów. Oznacza to, że przez dwa dni z terminalu nie wyjeżdża żaden kontener, bo nie mają wolnych ludzi ani sprzętu do załadunku kontenerów na samochody.
Co się stanie, gdy wpływać będą 2 statki oceaniczne w tygodniu? Kontenery wydawane będą przez 3 dni w tygodniu????
Po co im nowe połączenie, jeżeli w tej chwili nie są w stanie obsłużyć na bieżąco ruchu w porcie???!!!!- 21 18
-
2011-12-21 21:18
Skąd masz te dane? (3)
- 1 1
-
2011-12-21 21:55
Z życia .... (2)
.... tak wygląda każda środa i czwartek na DCT. Rozładunek statku = brak możliwości podjęcia kontenera z terminalu. Potwierdzi to każdy spedytor. Pozdrawiam
- 4 3
-
2011-12-21 22:31
Dzięki za info:)
- 0 1
-
2011-12-21 22:30
w środę nie rozładowują statku
- 2 1
-
2011-12-21 21:38
to już przeszłość.... statek wchodzi w czwartek rano, a podjęcia są tego samego dnia po 18-tej. (1)
Info na stronie www DCT.
- 6 1
-
2011-12-21 21:58
Na stronie ....
.... można napisać wszytko ;)
- 5 2
-
2011-12-21 21:20
111
- spytaj się komora ostatnio był w Pekinie !!
- 0 2
-
2011-12-21 21:17
wtedy będzie kupa Agnieszko
- 2 3
-
2011-12-21 22:21
Będę musiał przenieść swoje biuro do Gdańska
Będę musiał przenieść swoje biuro do Gdańska
- 13 6
-
2011-12-21 22:17
Szczurek zamiast pogłębić port morski w Gdyni dla dużych statków
zajął się budową lotniska w Kosakowie dla małych samolocików. Ot wizjoner !
- 26 3
-
2011-12-21 22:00
najs
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.