- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (40 opinii)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (157 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
- 6 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
Kolejne wielkie kontenerowce zawiną do Gdańska
Sześć największych linii kontenerowych na świecie powołało do życia porozumienie G6 Alliance. Dzięki temu zwiększy się siatka połączeń kontenerowych pomiędzy Europą a Dalekim Wchodem. Nowym portem do jakiego zawijać będą oceaniczne kontenerowce został także Gdańsk. Członkowie porozumienia zaznaczają, że ich plany mogą ulec zmianie zależnie od warunków rynkowych.
Porozumienie G6 połączyło takie spółki żeglugowe jak APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line. Nowy alians ma ambicje stworzyć wiodącą sieć połączeń pomiędzy Dalekim Wschodem, a krajami Europy.
Portami, dotychczas nie obsługiwanymi przez przewoźników G6, są Goeteborg i Gdańsk. Gdańsk będzie obsługiwany w ramach serwisu: Szanghaj - Ningbo - południowe Chiny - Singapur - Tangier - Rotterdam - Bremerhaven - Gdańsk - Goeteborg - Rotterdam - Dżudda - Singapur - południowe Chiny - Hong Kong - Szanghaj.
- DCT Gdańsk został umieszczony na mapie jako bałtycki port łączący Europę z Azją dwa lata temu dzięki Maersk Line - mówi Jadwiga Grabowska z DCT. - Od przyszłego roku DCT Gdańsk zostanie połączony z wiodącymi portami azjatyckimi w ramach Pętli 3 nowego serwisu G6 obejmującego APL, Hapag Lloyd, Mitsui OSK Line, OOCL, NYK oraz Hyundai Merchant Marine. Jesteśmy przekonani, że dalsze wykorzystywanie zalet DCT Gdańsk jako portu dla statków oceanicznych stworzy korzyści dla przewoźników, ich klientów oraz rynków konsumenckich Europy Środkowo-Wschodniej.
Oceaniczne przewozy kontenerowe to obecnie domena gdańskiego DCT. W styczniu 2010 roku firmy Maersk i DCT rozpoczęły rewolucję na Morzu Bałtyckim poprzez ustanowienie regularnego połączenia pomiędzy Dalekim Wschodem i Gdańskiem, obsługiwanym przez statki o pojemności 8 tys.TEU. Następnie w ramach pierwszego regularnego połączenia z Morzem Bałtyckim wprowadzono statki klasy E (do 15,5 tys.TEU).
Miejsca
Opinie (91) 1 zablokowana
-
2011-12-21 21:19
Gdańsk się rozwija (1)
Gdynia... się, no właśnie. Zwija się, czy stagnacja ? Odpowiedzcie sobie sami.
- 26 4
-
2011-12-21 21:36
sie !!
-ziom chyba nie masz pojęcia co to rozwój gospodarczy 0.24% PKB w Niemczech = ok 1% PKB w Polsce - zakładając ze jest dodatni ani Gdynia ani gdanisk tak naprawdę się nie rozwija można pisać i pisać problem leży w propagandzie medialnej "poprawności" - no partyjnej ziom!!
- 4 10
-
2011-12-21 21:16
ach te tabelki
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.