• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontenerowe rekordy w trójmiejskich terminalach

Wioletta Kakowska-Mehring
22 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Półmilionowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC - Mediterranean Shipping Company.
  • Półmilionowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC - Mediterranean Shipping Company.
  • Terminal otwarty został w 1979 roku i przez wiele lat był jedynym kontenerowym "oknem na świat" dla polskiej gospodarki.
  • ICTSI jest właścicielem terminala od 17 lat.
  • W ciągu swojej wieloletniej działalności kontenerowej w Gdyni, terminal przeładował ogółem ponad 9,3 mln TEU.
  • Półmilionowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC - Mediterranean Shipping Company.
  • ICTSI jest właścicielem terminala od 17 lat.
  • Terminal otwarty został w 1979 roku i przez wiele lat był jedynym kontenerowym "oknem na świat" dla polskiej gospodarki.

W gdyńskim BCT 500 tys. TEU, a gdańskim DCT 2 mln TEU. Trójmiejskie terminale kontenerowe biją rekordy przeładunków.



W miniony piątek 20 grudnia Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni po raz pierwszy w swojej historii przekroczył poziom 500 tys. TEU rocznych przeładunków. To szczególny rok dla BCT także z innego powodu. W 2019 r. ten gdyński terminal świętuje okrągły jubileusz 40-lecia działalności.

- W czterdziestoletniej historii działalności BCT w Gdyni i 17-letniej obecności ICTSI na terminalu, kilka razy zbliżyliśmy się do granicy 0,5 miliona przeładowanych TEU rocznie. Jednak faktycznie dopiero w tym roku przekroczyliśmy tę magiczną dla nas cyfrę. Trzeba podkreślić, że jesteśmy terminalem bramowym dla ładunków przeznaczonych prawie wyłącznie dla polskiej gospodarki, dlatego tym bardziej cieszy nas osiągnięty wynik. Bardzo dziękujemy naszym klientom, którzy powierzają nam swoje ładunki, doceniając pracę terminala BCT - powiedział Wojciech Szymulewicz, prezes BCT.
Terminal otwarty został w 1979 roku i przez wiele lat był jedynym kontenerowym "oknem na świat" dla polskiej gospodarki. Po przejęciu gdyńskiego terminala w 2003 roku przez ICTSI - międzynarodowego operatora terminali kontenerowych i wsparty inwestycjami, stał się jednym z największych polskich terminali kontenerowych w kraju. W ciągu swojej wieloletniej działalności kontenerowej w Gdyni, terminal przeładował ogółem ponad 9,3 mln TEU.

DCT też świętuje



Terminal kontenerowy DCT Gdańsk przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku. Terminal kontenerowy DCT Gdańsk przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku.

- Jest nam niezmiernie miło poinformować, że terminal kontenerowy DCT Gdańsk właśnie dziś przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku i tym samym stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku - podało DCT na swoim profilu społecznościowym.
DCT Gdańsk jest jednym z najszybciej rozwijających się portów kontenerowych w Europie i jedynym terminalem na Morzu Bałtyckim, który obsługuje największe na świecie statki kontenerowe - tzw. "ULCV" (Ultra Large Container Vessels) o pojemności do 23.000 TEU. Liczba obsłużonych przez DCT Gdańsk kontenerów rosła przez lata, osiągając 1,9 mln TEU (twenty-foot equivalent unit) w 2018 roku. DCT dysponuje nabrzeżem o długości 1306 metrów oraz maksymalnej głębokości 17 metrów. Obecnie trwa rozbudowa terminalu, która zakończy się na przełomie 2019 i 2020 roku.

Od maja tego roku DCT Gdańsk jest własnością trzech podmiotów - PSA International Ptd Ltd, Polskiego Funduszu Rozwoju i IFM Global Infrastructure Fund zarządzanego przez IFM Investors.

Miejsca

Opinie (130) 3 zablokowane

  • Jakie sa zarobki w DCT i ile premi distali szeregowi pracownicy za wypracowanie tego rekordu? (1)

    • 6 0

    • Premie niższe niż rok temu

      • 3 0

  • Mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni odczuwają te wzrosty (2)

    poprzez coraz dłuższe korki i rozjeżdżone drogi. Budowa i poprawa infrastruktury idzie zbyt wolno. Rozwój portów powinien poprzedzać rozwój infrastruktury drogowej.

    • 9 1

    • Drogi, podatki, miejsca pracy...

      13 mln co roku do kasy Gdyni wpływa z samego tylko podatku od nieruchomości. Port daje pracę i spółki na jego terenie, ok 2800 miejsc pracy, nie licząc branży okołoportowej. Janka Wiśniewskiego dwupasmowa jest tylko dlatego bo Port zmienił granicę by zrealizować inwestycje. Proszę patrzeć ciut szerzej ...

      • 4 0

    • Moze Gdynia za malo farby kupila

      • 5 0

  • Port zewnetrzny Gdynia

    Powstal tylko na planach....

    • 6 0

  • Pierwszy na Baltyku (2)

    Pierwszy na Baltyku wzgledem przeladowanych TEU jest S.Petersburg I chyba to sie nie zmieni w tym roku , wiec to pewnie oni przeladowali 2milionowy kontener wczesniej

    • 3 3

    • (1)

      Fatycznie S.Petersburg jeszcze przeładowuje wiecej niz port w Gdansku, ale tutaj mowimy o wyniku terminala - a DCT faktycznie przeładowuje duzo wiecej niz jakikolwiek inny terminal na Bałtyku - w S. Petersburgu jest ich kilka a największy FCT jest sporo mniejszy od DCT I mniej przeładowuje.

      • 4 0

      • a jakie ma to znaczenie?

        Liczy sie ile kasy przepływa i kto na tym zarabia.
        Sama Szwecja ma ponad dwadzieścia portów.
        Skandynawowie nie cierpia na gigantomanię, centralizm nieoświecony i "spsienie ogrodnicze".
        Robią swoje, czyli pieniądze. Jak potrzeba placu, biją larseny i sypią.
        I tak już 100 lat.

        • 2 2

  • Czyli gospodarka... (3)

    ...za hula. Peowcy pewnie "zadowoleni"?

    • 13 5

    • Spokojna głowa. (2)

      PiSowi już dożynaną kraj. Kasy na plebs zabraknie już za momencik!

      • 6 3

      • Mialo zabraknac... (1)

        Juz w poprzedniej kadencji, po dwoch latach...

        • 1 4

        • Pos rozkradl do konca ofe i jeszcze opodatkowal srodki to kasy na troche starczyło

          • 0 0

  • Truciciele. (1)

    A to na jakim paliwie pływają te olbrzymy do naszych portów już nikogo nie interesuje. Bałtyk umiera również za ich sprawą. A oni śmieją się nam w twarz, pływając na najgorszym, wręcz odpadowym paliwie. Stare diesle jeżdżące po naszych ulicach, to przy tych statkach, auta emitujące jedynie świeże powietrze. Rybacy, podziękujcie im. Turyści, podziękujcie im.

    • 4 16

    • Coraz częściej na LNG

      Bo mają kasę na nowe jednostki.

      • 2 0

  • Rekordy to zawsze kosztem czegoś

    Ludzkich spraw najczęściej. Jak słyszę rekord i nie jest to sport, to wiem, że tam jest wyścig. Jaki? Łatwo wykumać.

    • 7 0

  • Czekamy na Port Centralny Gdańsk

    • 9 1

  • Jak zwykle znawcy się odzywają i piszą nie na temat.A to te tak zwane janusze

    • 3 4

  • (17)

    Terminal DCT zarabia dla Skarbu Państwa 10 mld pln rocznie, 10% z tej kwoty powinno zasilać budżet Gdańska,
    .

    • 60 28

    • Oczywiscie (2)

      Rydwany , wyjazdy na skarge do Brukseli , psie pisuary itp. wynalazki Pani Prezydent kosztuja .

      • 19 24

      • Gdańsk powinien oddzielić się terytorialnie od Pislandii. (1)

        Tak jak zawsze było Wolne Miasto Gdańsk.

        • 12 11

        • Do szkoly

          Im szybciej tym lepiej .

          • 2 3

    • A z jakiej to okazji? (2)

      Co? Władze Gdańska nie potrafią samodzielnie zdobyć kasy? Wszystko już sprzedane? Może czas na zmianę? A rozumiem! Brakuje kasy. Rząd polski nie będzie finansował rydwanów, lgbt, ecs i innych miejskich wymysłów. Niech sami na siebie zarabiają.

      • 15 36

      • z takiego powodu, że siedziba firmy jest w Gdańsku i tu płaci podatki. (1)

        • 23 9

        • czyli widzimy, kto jest zainteresowany wzrostem opodatkowania

          - samorząd.
          Co widać na kazdym kroku...

          • 2 5

    • Nie zarabia. (3)

      Wplywy podatkowe sa kwota, ktora jako konsumenci oplacamy w sprowadzonych towarach.
      To my oplacamy Gdansk, bo jest on kosztem.
      Zarobki terminala to zupelnie inne pieniadze, zasilajace konta wlasciciela i inwestorow.

      • 9 8

      • Gdańsk jest kosztem? (1)

        dla was czyli dla kogo? policzmy ile Gdańsk, Gdańszczanie oddają Państwu w postaci opłat, danin, podatków, VAT-ów itp Ile z tej kasy wraca do Gdańska? Jeśli z jednej tylko firmy z Gdańska Skarb Państwa zarabia 10 mld pln rocznie? Per saldo na bank to wyjdzie, że Gdańsk jest dojony na kasę

        • 5 4

        • Skarb Panstwa zarabia na podatkach od handlu, ktore de'facto placi konsument.

          Czyli my, konsumenci i obywatele.
          To, ze czesc tych podatkow zostaje w miejscu powstania obowiazku podatkowego jest zadna zasluga tego miejsca. Tym bardziej, ze dzialanie organow celno-podatkowych oraz zaplecza tego handlowego biznesu pozostawia wiele do zyczenia.

          • 2 6

      • PFR to grabieżcy nie inwestorzy.

        Marionetki polityczne.

        • 12 0

    • 10 mld

      Przecież to tylko propaganda!!!! Ludzie - poczytajcie trochę kto, kiedy i komu płaci jakiekolwiek podatki.

      • 4 5

    • Macie GPEC (2)

      A przepraszam... Sprzedaliście Niemcom z Lipska. Miasto zarabia na tym 9 mln zł a niemiaszkom 45 mln. Wszystko byście sprzedali...

      • 15 16

      • Sprzedaje się temu kto posiada środki i płaci najwięcej.

        Sprzedane, zmodernizowane, ciepło w bloku masz więdz siedź na d*pie i czekaj na swoje pińćset plus, zagarnięte pracującym Polakom przez pislamistów.

        • 11 3

      • Wy sprzwdaliscie SNG Francuzom i Stocznie Ukraincom

        • 15 4

    • Władze Gdańska (1)

      Władze Gdańska nie położył kasy za ten terminal. Niby z jakiego powodu miały by czerpać korzyści z czyjejś inwestycji?! Ulice nadal tragiczne. Kładki budują dla deweloperów...

      • 17 23

      • Władze Gdańska

        zbudowały Most imienia Jana Pawła II, dzięki któremu ten terminal powstał i zarabia dla Skarbu Państwa 10 mld rocznie a Państwo nie chce się teraz z Gdańskiem dzielić....

        • 13 6

    • Dulkiewiczowej???

      I tak miałaby deficyt.

      • 6 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie zdobywał w znanych i cenionych przedsiębiorstwach doradczych, produkcyjnych i handlowych (m.in. Mars Inc., JP Morgan Chase, Azimutus SA, Business Group Polska). Posiada doświadczenie zawodowe w doradztwie przy dużych międzynarodowych transakcjach zakupu i sprzedaży przedsiębiorstw, jak również w mniejszych krajowych projektach. Piastując stanowiska w zarządach i radach nadzorczych szeregu spółek...

Najczęściej czytane