• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontenerowe rekordy w trójmiejskich terminalach

Wioletta Kakowska-Mehring
22 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Półmilionowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC - Mediterranean Shipping Company.
  • Półmilionowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC - Mediterranean Shipping Company.
  • Terminal otwarty został w 1979 roku i przez wiele lat był jedynym kontenerowym "oknem na świat" dla polskiej gospodarki.
  • ICTSI jest właścicielem terminala od 17 lat.
  • W ciągu swojej wieloletniej działalności kontenerowej w Gdyni, terminal przeładował ogółem ponad 9,3 mln TEU.
  • Półmilionowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC - Mediterranean Shipping Company.
  • ICTSI jest właścicielem terminala od 17 lat.
  • Terminal otwarty został w 1979 roku i przez wiele lat był jedynym kontenerowym "oknem na świat" dla polskiej gospodarki.

W gdyńskim BCT 500 tys. TEU, a gdańskim DCT 2 mln TEU. Trójmiejskie terminale kontenerowe biją rekordy przeładunków.



W miniony piątek 20 grudnia Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni po raz pierwszy w swojej historii przekroczył poziom 500 tys. TEU rocznych przeładunków. To szczególny rok dla BCT także z innego powodu. W 2019 r. ten gdyński terminal świętuje okrągły jubileusz 40-lecia działalności.

- W czterdziestoletniej historii działalności BCT w Gdyni i 17-letniej obecności ICTSI na terminalu, kilka razy zbliżyliśmy się do granicy 0,5 miliona przeładowanych TEU rocznie. Jednak faktycznie dopiero w tym roku przekroczyliśmy tę magiczną dla nas cyfrę. Trzeba podkreślić, że jesteśmy terminalem bramowym dla ładunków przeznaczonych prawie wyłącznie dla polskiej gospodarki, dlatego tym bardziej cieszy nas osiągnięty wynik. Bardzo dziękujemy naszym klientom, którzy powierzają nam swoje ładunki, doceniając pracę terminala BCT - powiedział Wojciech Szymulewicz, prezes BCT.
Terminal otwarty został w 1979 roku i przez wiele lat był jedynym kontenerowym "oknem na świat" dla polskiej gospodarki. Po przejęciu gdyńskiego terminala w 2003 roku przez ICTSI - międzynarodowego operatora terminali kontenerowych i wsparty inwestycjami, stał się jednym z największych polskich terminali kontenerowych w kraju. W ciągu swojej wieloletniej działalności kontenerowej w Gdyni, terminal przeładował ogółem ponad 9,3 mln TEU.

DCT też świętuje



Terminal kontenerowy DCT Gdańsk przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku. Terminal kontenerowy DCT Gdańsk przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku.

- Jest nam niezmiernie miło poinformować, że terminal kontenerowy DCT Gdańsk właśnie dziś przeładował swój dwumilionowy kontener w 2019 roku i tym samym stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku - podało DCT na swoim profilu społecznościowym.
DCT Gdańsk jest jednym z najszybciej rozwijających się portów kontenerowych w Europie i jedynym terminalem na Morzu Bałtyckim, który obsługuje największe na świecie statki kontenerowe - tzw. "ULCV" (Ultra Large Container Vessels) o pojemności do 23.000 TEU. Liczba obsłużonych przez DCT Gdańsk kontenerów rosła przez lata, osiągając 1,9 mln TEU (twenty-foot equivalent unit) w 2018 roku. DCT dysponuje nabrzeżem o długości 1306 metrów oraz maksymalnej głębokości 17 metrów. Obecnie trwa rozbudowa terminalu, która zakończy się na przełomie 2019 i 2020 roku.

Od maja tego roku DCT Gdańsk jest własnością trzech podmiotów - PSA International Ptd Ltd, Polskiego Funduszu Rozwoju i IFM Global Infrastructure Fund zarządzanego przez IFM Investors.

Miejsca

Opinie (130) 3 zablokowane

  • Gratulacje (7)

    Baltyk to polskie okno na swiat .

    Dobrze rozwijajaca sie gospodarka , odpowiedzialna i dalekowzroczna polityka gospodarcza , troska o zwyklego czlowieka , powrot do tradycyjnych wartosci , otwrtosc na nowe rozwiazania , uczciwosc to recepta na sukces .

    Brawo dla pracownikow terminali i ludzi ich wspierajacych , z ich pracy wszyscy czerpiemy kozysci .

    • 58 29

    • A co wspólnego z przeładunkiem (1)

      Ma powrót do tradycyjnych wartości. Daje jakiś dodatkowy procent?

      • 8 1

      • Oczywiscie

        Tradycyjne wartości to , pracowitość , uczciwość , profesjonalizm , prawdomówność ,
        życzliwość , sumienność , niezawodność , zaradność , dobra wola , patriotyzm itd..
        Myślę ze przestrzeganie tych zasad daje więcej niż 1%

        • 3 0

    • ładnie to napisałeś (3)

      zapomniałeś dodać: ,, Aby Polska rosła w siłę i ludziom żyło się dostatnio'', to jak towarzysze? Pomożecie? Pomożemy

      • 11 4

      • No tak (2)

        A ty pomozesz , czy dalej bedziesz szydzil , przeszkadzal i cieszyl sie gdy cos idzie nie tak .

        Pozdrawiam

        • 9 7

        • nie przeszkadzam, nie cieszę się gdy coś idzie nie tak (1)

          ciężko pracuję, uczciwie płacę podatki, każdego dnia dżwigam PKB z całej siły, jestem patriotą, ale jak widzę panoszącą się bolszewię to chociaż czasem coś napiszę, również pozdrawiam Anonimie

          • 17 0

          • Met

            Panosząca się bolszewia , kto to jest wg. ciebie ?

            Kiedy brak argumentów , używa się inwektyw , to raczej nie pomaga .

            Życzę sukcesów w dźwiganiu PKB .

            Wesołych Świat i wszystkiego dobrego w Nowym Roku Życzę

            • 6 5

    • "dalekowzroczna polityka"

      Australiskiego emeryta.
      Zadna w tym zasluga jakiegokolwiek polskiego rzadu czy pomorskiego samorzadu.
      Jedyne zaslugi, ze niezbyt mocno przeszkadzano.

      • 26 2

  • Czy przeczytam kiedyś ,,rekordowe premię za dobrą prace dla dokerow"

    • 16 0

  • 40 mld pln to ze wszystkich portów w Polsce (1)

    z tego z Portu Gdańsk 20 mld pln, Gdańsk to 50% przeładunków towarów, Szczecin, Świnoujście, Gdynia i reszta mniejszych portów morskich to pozostałe 50% przeładunków, sam DCT Gdańsk zarabia dla Polski 10 mld pln rocznie a zwrotów ani udziałów w zyskach dla Gdańska żadnych ze strony rządu, jeszcze po politycznej złości wyprowadzają z Gdańska ośrodek decyzyjny Lotosu i Energi...

    • 7 6

    • jeszcze po politycznej złości wyprowadzają z Gdańska ośrodek decyzyjny Lotosu i Energi...

      Met , sorry myslalem ze ty powazniejszy gosc jestes .

      Cos mi sie wydaje ze jednak blisko UM sie krecisz .

      Prosze , opamietaj sie z ta grafomania .

      • 2 7

  • (1)

    bohatery

    • 3 0

    • raczej

      bahatyry...

      • 1 1

  • No i elegancko! (7)

    Nareszcie zaczynamy korzystać z naszego położenia geograficznego. Oby tak dalej!

    • 46 8

    • Jestem spedytorem międzynarodowym . Z czego się cieszysz? Około 85% zalewa nas import z Chin

      • 3 4

    • i wspierać chińską produkcję zamiast polskiej (2)

      ten medal ma dwie strony

      • 7 10

      • no właśnie, ktoś ma jakąś wiedzę czy tylko import wzrasta czy eksport też?

        • 1 2

      • Ciekawe

        Roterdam , Hamburg , Antwerpia ..........ci to dopiero Chinczykow wspieraja

        A tacy Europejscy sa ........moze jakis komisarz UE powinien sie tym zajac

        • 11 1

    • Wreszcie? Dct istnieje od kilkunastu lat (1)

      I prawie w każdym roku bił rekord przeładunków

      • 10 2

      • Co nie zmienia faktu że to i tak wciąż niewiele.

        Masa kontenerów wciąż przyjeżdża do nas z portów zachodnich.

        • 3 4

    • Nie zaczynamy...

      Zyski z tej dzialalnosci skonsumowal inwestor, ktory zaryzykowal i zarobil.
      "my" z tego mamy niewiele. Nawet nauki nie potrafimy z tego przykladu wyciagnac. A ten przyklad 20lat przedsiewziecia powinien byc na uczelniach omawiany...

      • 13 1

  • Wszystkie sukcesy dzięki taniej siły roboczej z ukrainy (2)

    I wyzysku......!!!!

    • 10 4

    • Tania siła? oni zarabiają takie same pieniądze jak wszyscy pracownicy. (1)

      • 5 5

      • Tani

        Pracownicy...
        Wszyscy...

        • 4 0

  • Kiedys w Gdyni sie smiali z pomysłu hubu kontenerowego a teraz DCT przeładowuje 4x wiecej niz BCT (4)

    • 61 4

    • Najwiekszy blad gospodarczy Gdyni (2)

      Odrzucenie australijskiej kasy.
      Cena jest marginalizacja i kanibalizm.

      • 26 3

      • hub w Gdyni (1)

        zamalo farby.

        • 11 1

        • Slabo schnie...

          Na wodzie...

          • 7 0

    • Bo Gdynia to stan umysłu

      Taki Radom północy. Szczególnie za Szczurka i 1200 urzędasów

      • 19 4

  • Wszystko za bezcen sprzedane zagranicznym firmom, zlodziejska prywatyzacja (7)

    Dobrze, że udało się chociaż odkupić część akcji DCT.

    • 24 48

    • Dct bylo prywatyzowane? (4)

      • 12 8

      • Raczej... (3)

        Nacjonalizowane...

        • 15 7

        • Nacjonalizowane? (2)

          Najpierw odsyłam do słownika. PFR nie ma nawet 40 % udziałów.

          • 4 8

          • Troche wczesniej...

            ... mial zero.
            Jedyny zwiazek z panstwem to byla dzierzawa. Ktora wygasnie za troche ponad 10lat... I majatek trwaly wroci "do macierzy"

            • 1 1

          • No i dobrze

            Bo pislamiści zrobiliby przechowalnię partyjną. Łapy precz od Gdańskiego portu.

            • 15 4

    • będzie można Arciszewską wsadzić do zarządu (1)

      • 15 6

      • Albo dzieci Adamowicza

        • 4 14

  • Ktora firma córka aktualnie "zatrudnia" parobków?

    • 3 2

  • No i fajnie.

    To sie nazywa dobra zmiana.Bron nas Boze przed powrotem "prawdziwych fachowcow".Wtedy znowu okaze sie,ze na nic nie ma pieniedzy,nic sie nie oplaca, porty to tylko klopot.Najlepiej je sprzedac albo zamknac,mamy przeciez port w Hamburgu.

    • 15 17

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane