• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP otworzyło salon w Egipcie

VIK
6 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Pod koniec ub. roku marka Reserved zadebiutowała na rynku niemieckim, teraz ma podbić Bliski Wschód. Pod koniec ub. roku marka Reserved zadebiutowała na rynku niemieckim, teraz ma podbić Bliski Wschód.

Firma odzieżowa LPP otworzyła pierwszy salon Reserved w Egipcie. Według zapowiedzi to początek ekspansji firmy poza Europę. W ciągu najbliższych pięciu lat gdańska spółka zamierza otworzyć na Bliskim Wchodzie co najmniej kilkadziesiąt salonów sprzedaży.



Otwarty wczoraj salon w Kairze zlokalizowany jest w centrum handlowym Festival City Mall. Jego powierzchnia wynosi ponad 1500 m kw., a zatrudnienie w nim znajdzie w sumie około 50 osób. Salon został zaaranżowany zgodnie z obowiązującymi w sieci standardami dla rynków europejskich, ale na ofertę towarową będą miały wpływ względy klimatyczne i kulturowe. Egipt to kraj najbardziej liberalny w tym regionie, jednak w okresie najważniejszego święta muzułmańskiego, Ramadanu, sieć będzie rozszerzać ofertę modeli o eleganckie stroje w odpowiednich fasonach - długie spódnice czy sukienki zakrywające ramiona. - Firma zwraca także szczególną uwagę na eliminowanie z oferty adresowanej do klientów z krajów bliskowschodnich motywów zakazanych w kulturze muzułmańskiej, m.in. nagości czy symboli religijnych - podano w komunikacie.

Czytaj też: Syn Beckhama twarzą marki LPP

- Od wielu lat strategia rozwoju LPP zakłada ciągłe inwestycje i coraz bardziej globalny zasięg sieci sprzedaży. Otwarcie salonu Reserved w Egipcie to dla nas chwila symboliczna - robimy pierwszy krok w zupełnie nowym kierunku. Po ubiegłorocznym udanym debiucie na największym rynku zachodnioeuropejskim, w Niemczech, nasze produkty obecne są na Bliskim Wschodzie - dziś w Egipcie, a niebawem w kolejnych krajach tego niezwykle dynamicznie rozwijającego się regionu - powiedział Hubert Komorowski, wiceprezes zarządu LPP.

Mimo że model biznesowy LPP zakłada budowanie sieci w oparciu o własne sklepy, ze względu na uwarunkowania gospodarczo - polityczne na rynkach bliskowschodnich, salony marek LPP w tym regionie będą funkcjonować na zasadzie franczyzy. Partnerem koncernu jest firma Azadea, współpracująca na Bliskim Wchodzie między innymi z takimi firmami jak Inditex, czy markami Max Mara, Pepe Jeans oraz Promod. Do końca 2015 roku powstanie w Egipcie, Katarze, Kuwejcie oraz w Arabii Saudyjskiej - w sumie co najmniej osiem salonów Reserved. W przyszłości pojawią się tam też sklepy innych marek LPP, czyli Mohito i Sinsay.
VIK

Miejsca

Opinie (114)

  • Super (2)

    Bardzo dobrze polska marka niech się rozwija jak najlepiej dumni możemy być, że wyszliśmy z nasza marka w świat.

    • 8 11

    • To firma z Cypru bo tam jest zarejestrowana - przeniosła się nie zapominaj (1)

      • 12 4

      • To ty nie wiedziałeś, że firmy w Polsce są rejestrowane na Cyprze, a ludzie to bezpaństwowcy? Normalna procedura. Ot co.

        • 1 2

  • nieco dziwna strategia - jak nie na wschód to na bliski wschód - pare dni temu w Kairze znowu były zamieszki (6)

    o których juz nawet nikt nie pisze

    czy nie lepiej zająć sie porzadna ekspansja w Europie zachodniej?

    stabilnej, bogatej, pewnej?

    a nie albo do moskwy i na Ukraine albo do Egiptu.... w kazdym z tych krajów biznes to ryzyko porównywalne do ruletki

    • 8 3

    • nie ta jakosc produktu (5)

      na Europe Zachodnia

      • 10 2

      • doprawdy - chyba na zachodzie nie byłeś i nie widziałeś jakie sa tam sklepy (4)

        nie wiem skad w was tyle idiotycznego samoumartwiania sie

        pewnie wyniesione z koscioła

        • 2 5

        • (3)

          Byłem
          Więcej pewnie od Ciebie, w przynajmniej kilku krajach i nie na 1 dzień, ani na wycieczce objazdowej Januszy.
          Tak, jest szajs, ale wtedy kosztuje on kilka euro, czyli nasze "5 zł".
          A ten szajs z "artykułu" powyżej kosztuje u nas kilkadziesiąt/kilkaset? złotych.
          Tematu wyprzedaży sezonowych nawet nie zaczynam...
          Ps. Odpier.... sie od kościoła/religii, sam do niego nie chodzę (nikt mi lufy nie przystawia bym chodził), ale czy się nam to podoba, albo nie ten kraj jest wpisany w tą tradycję, chcesz emigruj "światowcu" z "biegłym językiem obcym", nową maturą i smartfonem.

          • 11 4

          • co za bełkot (1)

            • 3 5

            • Bełkot to robi twoja mama z parówką w łóżku.

              • 1 2

          • zgadza się typowy bełkot trolla

            • 1 2

  • Co nasz obchodzi Cypryjska firma - tam zarejestrowani tam płaca podatki - Krzyż na drogę (2)

    nie kupuje u firm które za dniówkę 1,5$ szyją w Bangladeszu bo jutro mnie to spotka i lepiej aby takie firmy padały

    • 30 5

    • (1)

      Gdyby były szyte w Polsce to koszt zrobienia produktu byłby droższy, a co za tym jego cena byłaby większa. Wtedy byś płakał "Kradno, oszukujo, drogo"

      • 2 6

      • Ale ta slaba jakosc jest droga.

        • 0 0

  • Tyle, że z etyką u nich słabo: (3)

    - znaki towarowe wyprowadzili na Cypr i ZEA
    - bardzo długo udawali, że nie dotyczy ich tragedia w Rana Plaza
    - fatalne opinie pracowników zarówno salonów, jak i magazynów oraz biura
    - pogłoski o przewałkach przy budowie salonów
    - trudno znaleźć cokolwiek co by firma sponsorowała, a przecież ich stać...
    - fatalna jakość ciuchów
    - nabijanie się z obchodzonych w Polsce świąt (może podobną strategię odważą się przyjąć na rynki arabskie?)
    Można byłoby zarabiać nieco mniej i to wszystko poprawić. Wtedy mielibyśmy w Gdańsku powody do dumy. A tak... Nie kupuję w LPP

    • 49 6

    • no i kopiują cudze wzory i pomysły

      bezprawnie wykorzystują cudze zdjęcia

      • 11 1

    • kupiłem u nich cała szafe ciuchów to są najgorsze ciuchy jakie mam!

      Nigdy wiecej nic z tej firmy juz w lumpexie sprzedaja lepszej jakości ale to akurat nic nowego bo w lumpeksach maja ciuchy zachodnie!!Nie wydam u nich nawet 1 grosza .juz nawet chyba w Lidlu maja ciuchy lepszej jakosci!!

      • 11 2

    • Proponuję taki napis na koszulkę tej marki "W ramadan ci ch.... dam", "Nie każdemu psu na imię Burek"...

      • 8 0

  • czyżby nie było tam działu damskiego?

    • 5 0

  • zakazanych w kulturze muzułmańskiej, m.in. nagości "Czyli niebedzie takich reklam jak unas ? (1)

    ostatnio wystawili reklamę małolaty z rozstawionymi szeroko udami z której wynikało ze ze lubi sie puszczać.Moze Ci w Egipcie powinni wiedzieć jaki styl życia propaguje ten szmatex

    • 18 1

    • W Egipcie koniecznie rozchylone wargi

      To rada płynąca z serca do firmy Pana Piechockiego.

      • 4 0

  • ko

    Pytaniem otwartym pozostaje kwestia klienteli do jakiej zamierza trafić LPP. Jeśli przyjąć, że do statystycznego Egipcjanina to ze względu na tamte zarobki ceny oferowanych ciuchów (np. T-shirt, no bo nie burka :-) ) będą dużo niższe niż w Polsce.

    • 5 1

  • Oni maja gdzies czy pochodza z Gdańska czy z Pcimia - ogarnij się (2)

    dla nich liczy się kasa . Sponsoruje coś LPP ? NIE . No widzisz .

    • 13 1

    • sponsoruja (1)

      • 0 4

      • samych siebie

        • 2 0

  • LPP chyab musi popracować nad marką i PR bo sam zysk to nie wszystko ale widać to właścicieli nie obchodzi (5)

    • 11 0

    • LPP to musi popracować na HRem

      Jak na razie firma stoi plotkarstwem i donosicielstwem.

      • 7 0

    • Dyrektor personalny to zaraza tej firmy (3)

      odstrasza potencjalnych chętnych, manipuluje kandydatami (a niektórzy aplikujący na to samo stanowisko się znają), rekrutacje są tak nietransparentne, że się odechciewa...
      Wizerunek firmy to także proces rekrutacyjny... Zabawne jest jak dyr personalny prowadzi swoją, niekoniecznie firmową, politykę personalną...
      Do tego stopnia, że komentuje się to na mieście

      • 9 0

      • Cała struktura HR w tej firmie jest chora (1)

        Sa tam w centrali pozatrudniane osoby, które dokonują ocen pracownikow pod katem zupełnie niezwiązanym z wykonywaniem pracy. Oczywiście tę wiedzę nie pozostawiają sobie. Od nich rozpoczynają sie plotki i szczucie pracownikow na siebie nawzajem. Dyrektorom to odpowiada, bo w ten sposób rozgrywają sobie pracownikow miedzy sobą.
        Ohydna kultura firmy.

        • 11 0

        • dyrektor personalny rozgrywa swoje gierki

          często bez wiedzy zarządu
          lubi władzę i tyle

          • 6 2

      • To prawda

        Słyszałem podobne opinie do Twojej od wielu osób. HR w tej firmie to dno i tona mułu

        • 8 0

  • LPP szyje ciuchy w Bangladeszu za głodowe stawki.NIE KUPUJE!!!!!! (3)

    • 27 2

    • To wyjdz

      • 2 6

    • ja też mam głodową pensje i co ? mam kupowac chińszczyzne typu adidas czy puma ?

      ogarnij sie

      • 2 0

    • Ja tez nie kupuje.

      W Niemczech klienci bojkotują ich za te praktyki. Tylko LPP sie tym nie chwali w Polsce, bo kiedy jeszcze gimbaza przestanie kupować to trzeba pozamykać te saloniki.

      • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane