• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP rezygnuje z Tallindera i wiceprezesa spółki

Robert Kiewlicz
6 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Swoją najnowszą markę spółka LPP zaprezentowała w styczniu 2016 roku. Tym razem postawiła na odzież i akcesoria adresowane do zamożniejszych i najbardziej wymagających klientów. Pomysł jednak nie chwycił. Swoją najnowszą markę spółka LPP zaprezentowała w styczniu 2016 roku. Tym razem postawiła na odzież i akcesoria adresowane do zamożniejszych i najbardziej wymagających klientów. Pomysł jednak nie chwycił.

Zaledwie po kilku miesiącach od otwarcia pierwszego sklepu marki Tallinder spółka LPP rezygnuje z rozwoju tej marki. Powód? Osiągane przez nią wyniki finansowe były znacząco poniżej przyjętego budżetu. Szacunkowe straty marki Tallinder za cały 2016 rok mają wynieść ok. 20 mln zł.



Tallinder to próba wejścia odzieżowej spółki z Gdańska w sektor premium. Kolekcja jest dedykowana osobom powyżej 30 roku życia, które "kreując swój wizerunek wyznają zasadę less is more i poszukują ponadczasowych, eleganckich projektów" - informowała w komunikacie spółka LPP.

Czytaj też: LPP rozbudowuje siedzibę i "wchodzi" z marką na Białoruś

Pierwszy sklep otwarto w lutym 2016 roku w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku (poziom 0). Marka Tallinder posiada obecnie osiem sklepów działających w Polsce. Średnia powierzchnia salonów wynosi nieco ponad 450 m kw.

- Osiągane wyniki finansowe tej marki były znacząco poniżej przyjętego budżetu. Obecny poziom sprzedaży okazał się być trzykrotnie niższy od początkowych planów i nawet po ich rewizji nie gwarantuje spółce LPP osiągnięcia rentowności marki Tallinder w najbliższych kilku latach. Szacunkowe straty marki Tallinder za cały 2016 rok mogą wynieść około 20 mln zł, przy pierwotnie planowanej stracie w wysokości około 1 mln zł - czytamy w komunikacie LPP.
Sklepy marki Tallinder będą kontynuowały działalność do końca lutego 2017 - do zakończenia sprzedaży kolekcji jesień-zima 2016. Natomiast pracownicy zajmujący się produktem, marketingiem i handlem w marce Tallinder dostaną propozycję pozostania w firmie i wzmocnienia zespołów Reserved lub innych marek LPP. Jednocześnie pracownicy sklepów Tallinder otrzymają propozycję dołączenia do zespołów sprzedażowych sklepów pozostałych marek LPP.

Więcej: Pierwszy sklep marki Tallinder otwarty

Spółka szacuje, że wysokość rezerwy w 2016 r. koniecznej do przeprowadzenia procesu zamknięcia marki Tallinder wyniesie ok. 26 mln zł.

Jednocześnie nastąpiły zmiany w zarządzie spółki LPP. Rezygnację z pełnienia funkcji wiceprezesa zarządu LPP SA złożył Hubert Komorowski. Był on odpowiedzialny za nadzór nad markami House, Mohito i Sinsay, a w ostatnim czasie także nad Tallinderem. Jego obowiązki przejmie prezes zarządu LPP - Marek Piechocki.

Miejsca

Opinie (207) 4 zablokowane

  • Szkoda.

    Może jeszcze moment nie ten, ale produkty były bardzo dobre.

    • 7 4

  • hahahaha (4)

    a takie byly ladne amerykanskie...;) no w dobie tmaxa to bylo oczywiste...kogos chyba rabnelo przy tych szacunkach, wystarczy czasem pomyslec... ale jak sie ciagnie taka kase to moze juz myslec nie tzreba ....hihihi na biednego nie trafilo...

    • 11 12

    • nie samym tkmaxxem człowiek żyje, potrzebna jest różnorodność, z resztą tam to wszystko kilkadziesiąt razy poprzebierane jak w lumpeksie i ciężko coś fajnego znaleźć dla siebie chociaż owszem zdarza się, tallinder raczej celował w innego klienta, jakby marka się utrzymała to może za kilka lat sam byś się cieszył, że znalazłeś w tkmaxxie coś z tallindera w dużo niższej cenie

      • 3 0

    • w TK MAXX (1)

      Uwielbiam ten sklep, bo można tam znaleźć bardzo dobre jakościowo ubrania i buty w rozsądnych cenach. Nawet gdybym miała wydać więcej to wolałabym tam na ubranie czy torebkę CK niż beznadziejną jakość odnogi Reserved.

      • 8 7

      • Dobre jakościowo ubrania w rozsądnych cenach

        I to jest definicja sukcesu. Kto to potrafi ten zrobi biznes

        • 4 0

    • za to Twoja wypowiedź prawdziwie polska

      • 9 4

  • gdyby nie ostatnie gorsze wyniki finansowe (1)

    to pewnie dalej by rozwijali markę, nie winiłabym samej marki bo miała całkiem niezłą kolekcję

    • 14 4

    • teraz projektanci przejdą do reserved, więc myślę, że możemy się tam spodziewać ciekawych propozycji :)

      • 3 2

  • czy aby nie za wcześnie?

    sytuacja zmusiła lpp do podjęcia takiej decyzji, ale ciekaw jestem czy jakby mogli teraz więcej zainwestować to może jednak projekt poszedłby do przodu, w pół roku trudno zbudować odpowiednią pozycję na zupełnie nowym rynku, wielu dużym firmom się nie udawała taka sztuka

    • 5 1

  • Może za dużo zainwestowali w ekskluzywny wystrój salonów i czynsze za prestiżowe lokalizacje, gdyby z tego trochę odjąć i więcej przeznaczyć na budowanie rozpoznawalności marki byłoby lepiej, ale to tylko gdybanie, tak czy siak dobrze, że próbowali czegoś nowego

    • 6 0

  • szkoda - wydaje mi sie, ze po prostu przesadzili z zadeciem (3)

    na rynku jest miejsce na marke premium - ale probujac wspiac sie wyzej wlasciciel reserved przesadzil z cenami. celowali w zbyt wysoka polke, to troche tak jak volkswagen probowal robic phanteon'a.... nie udalo sie, ludzie od lpp nie kupia niczego za duze pieniadze - jako wlasciciel reserved powinni najpierw celowac w srednia polke - poprawic jakosc i nie przesadzic z cenami, na marke premium jest duzo za wczesnie

    • 15 2

    • Volkswagen PHEATON (2)

      dla Twojej wiadomości:) i produkowany był 14 lat, także porównanie z tyłka... ale pewnie jesteś kobietą, to wybaczamy. Fakt jest taki, że LPP wtopiło grube miliony na projekcie, który był dennie zaplanowany i jeszcze gorzej zarządzany. Bieda i tyle.

      • 6 1

      • (1)

        to czemu nadal nie produkują? i pomyśl mózgu dlaczego go produkowali?

        • 4 3

        • LOL.

          • 3 1

  • L...ux...P...rima...P....opierdółka (1)

    Chcieli zrobić z szajsu markę lux. Większość pomysłów jest kopiowane z Zary czytaj Inditex tylko w typowej polskiej wersji -tanio kupić drogo sprzedać, Polak wszystko kupi. Tallinder miał być jak Massimo Dutti a jest d*pa i kamieni kupa. Dziwi mnie, że ktoś to jeszcze kupuje. Taką odzież jak ma LPP można kupić w Primarku w Anglii, ale za cenę znacznie mniejszą.
    Ja sklepy z markami LPP omijam mimo, że niby polskie...płacą na Cyprze...raj podatkowy.

    • 34 10

    • zapominalski

      bo inditexowi nie zależy na tym, żeby wyprodukować tanio i sprzedać za odpowiednią cenę, są najlepszą spółką i nie zarabiają na swojej produkcji :) przecież każda marka tak robi, tak już wygląda biznes, wyprodukować odpowiednio tanio i odpowiednio drożej sprzedać. Chyba zapomniałeś, że inditex musiał zapłacić kare za nieludzkie warunki pracy w fabrykach w Brazylii, ale najlepiej z każdego robić cwanego polaka, a Zachód taki piękny wychwalać.

      • 7 1

  • Już padło?

    A ja tam jeszcze ani razu nie weszłam;)

    • 12 0

  • Szkoda

    Ale od samego początku wydawało mi się że tak będzie, zwykle polo za 150 zł, itp

    • 8 0

  • LPP (1)

    Marka odniosłaby sukces, gdyby nie było nagłośnione że należy do grupy LPP :) zadziałałaby informacja - wchodzi zagraniczna marka TALLINDER

    • 14 2

    • Nie...

      Nieznana marka, musieliby wpompować majątek w reklamę i promocję, wypozycjonować firmę... Liczyli na swoje logo LLP i się przewieźli.

      Powinni byli to inaczej rozegrać, całkiem inaczej.

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane