- 1 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (221 opinii)
- 2 Rozpoczęto budowę promu dla Norwegów (53 opinie)
- 3 Będzie bon energetyczny i zamrożone ceny (181 opinii)
- 4 Zmiany w Grupie Baltic. Jest nowy zarząd (47 opinii)
- 5 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (231 opinii)
- 6 Stocznie docenione na targach w Singapurze (70 opinii)
LPP szykuje się do ekspansji i debiutu nowej marki
Przed gdańską Grupą LPP kolejne wyzwania. Firma zwiększyła w 2014 roku powierzchnię handlową oraz sprzedaż w salonach marek LPP zarówno w kraju, jak i na rynkach zagranicznych. Natomiast jesienią odzież marek LPP zadebiutuje w Niemczech, Chorwacji oraz na Bliskim Wschodzie. LPP szykuje się też do debiutu na rynku nowej marki. Pierwsze sklepy pod jej szyldem zostaną uruchomione w 2016 roku.
W pierwszym półroczu 2014 roku łączne przychody ze sprzedaży GK LPP w porównaniu z analogicznym okresem w 2013 roku wrosły o 22,3 proc. i wyniosły 2 130 mln zł. Wpływ na tę wartość miał zarówno wzrost powierzchni handlowej, jak i wzrost sprzedaży w salonach. Łączna powierzchnia handlowa wzrosła natomiast w porównaniu z czerwcem 2013 roku o 35 proc. i wyniosła ok. 674 tys. m kw., a liczba salonów marek LPP z końcem I półrocza 2014 roku wyniosła 1488. W efekcie GK LPP zamknęła I półrocze 2014 roku zyskiem netto w wysokości 154 192 tys. zł, większym o 10 proc. od zysku wypracowanego w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Ze względu na niestabilną sytuację gospodarczą w Rosji i na Ukrainie LPP ograniczyło nieco inwestycje w tym regionie. - W pierwszych miesiącach 2014 roku koncentrowaliśmy się przede wszystkim na przygotowaniu naszego debiutu na rynku niemieckim oraz obserwowaniu rynku wschodniego. W związku z dynamiką wydarzeń na Ukrainie i w Rosji, zweryfikowaliśmy nieco nasze plany na tym obszarze. Wzrost powierzchni handlowych wyniesie tam w 2014 roku ok. 33 proc., a nie 52 proc. jak planowaliśmy - mówi Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP. - Całkowity przyrost powierzchni we wszystkich krajach wyniesie ok. 23 proc. zamiast uprzednio zakładanych 28 proc. Równocześnie finalizujemy pierwszy etap procesu wyjścia LPP za naszą zachodnią granicę.
Jesienią spółka otworzy pierwsze salony Reserved w Niemczech. Niebawem działać zacznie też pierwszy sklep w Katarze. Ważnym wydarzeniem będzie także jesienny debiut wszystkich pięciu marek na rynku chorwackim. - Od lat jesteśmy liderem w Polsce w branży odzieżowej, nieustannie umacniamy naszą pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej, natomiast inwestycje w Niemczech, na Bałkanach oraz na Bliskim Wschodzie to początek realizacji naszych globalnych ambicji - dodaje Pachla.
Spółka kończy też prace nad nową, szóstą marką odzieżową. Marka nie posiada jeszcze konkretnej nazwy. wiadomo jednak, że ma być to odzież droższa i pozycjonowana wyżej niż marka Reserved. Jej produkcja ma się odbywać w krajach europejskich, w tym w Polsce.
LPP to firma notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku, jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek odzieżowych. Od lat rozwija swoją działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. Koncern zarządza pięcioma znanymi markami modowymi, siecią niemal 1,5 tys. salonów, tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz w Szanghaju. W marcu 2014 r. spółka awansowała do giełdowego indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów na GPW w Warszawie.
Miejsca
Opinie (169) 7 zablokowanych
-
2014-08-23 12:16
Były niewolnik
Wszystkie asortymenty w LPP to największe oszustwo z Chin i krajów ościennych.
- 29 2
-
2014-08-23 11:59
a czy ta marka nie bedzie rozpadac sie po 3tyg uzywania
jak wszystkie poprzednie z LPP (pierwsze 2-3lata rozwoju byly dobrej jakosci) teraz to smieci gorsze niz z tesco!
- 25 0
-
2014-08-23 11:41
Jacy jesteśmy ?
Gdańsk miasto SOLIDARNOŚCI !!!!
Gdańsk walczy z wyzyskiem człowieka przez człowieka.
Z Gdańska idzie przekaz na świat cały by praca gdziekolwiek jest świadczona była godziwie opłacona !- 10 2
-
2014-08-23 11:16
lpp dno i wyzysk ludzi
- 47 15
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.