• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP szykuje się do ekspansji i debiutu nowej marki

erka
23 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Koncern odzieżowy LPP notuje wzrosty i rusza na nowe rynki. Na zdjęciu sklep jednej z marek LPP w Rydze. Koncern odzieżowy LPP notuje wzrosty i rusza na nowe rynki. Na zdjęciu sklep jednej z marek LPP w Rydze.

Przed gdańską Grupą LPP kolejne wyzwania. Firma zwiększyła w 2014 roku powierzchnię handlową oraz sprzedaż w salonach marek LPP zarówno w kraju, jak i na rynkach zagranicznych. Natomiast jesienią odzież marek LPP zadebiutuje w Niemczech, Chorwacji oraz na Bliskim Wschodzie. LPP szykuje się też do debiutu na rynku nowej marki. Pierwsze sklepy pod jej szyldem zostaną uruchomione w 2016 roku.


Czy kupując ubrania kierujesz się krajem pochodzenia marki?


W pierwszym półroczu 2014 roku łączne przychody ze sprzedaży GK LPP w porównaniu z analogicznym okresem w 2013 roku wrosły o 22,3 proc. i wyniosły 2 130 mln zł. Wpływ na tę wartość miał zarówno wzrost powierzchni handlowej, jak i wzrost sprzedaży w salonach. Łączna powierzchnia handlowa wzrosła natomiast w porównaniu z czerwcem 2013 roku o 35 proc. i wyniosła ok. 674 tys. m kw., a liczba salonów marek LPP z końcem I półrocza 2014 roku wyniosła 1488. W efekcie GK LPP zamknęła I półrocze 2014 roku zyskiem netto w wysokości 154 192 tys. zł, większym o 10 proc. od zysku wypracowanego w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Ze względu na niestabilną sytuację gospodarczą w Rosji i na Ukrainie LPP ograniczyło nieco inwestycje w tym regionie. - W pierwszych miesiącach 2014 roku koncentrowaliśmy się przede wszystkim na przygotowaniu naszego debiutu na rynku niemieckim oraz obserwowaniu rynku wschodniego. W związku z dynamiką wydarzeń na Ukrainie i w Rosji, zweryfikowaliśmy nieco nasze plany na tym obszarze. Wzrost powierzchni handlowych wyniesie tam w 2014 roku ok. 33 proc., a nie 52 proc. jak planowaliśmy - mówi Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP. - Całkowity przyrost powierzchni we wszystkich krajach wyniesie ok. 23 proc. zamiast uprzednio zakładanych 28 proc. Równocześnie finalizujemy pierwszy etap procesu wyjścia LPP za naszą zachodnią granicę.

Jesienią spółka otworzy pierwsze salony Reserved w Niemczech. Niebawem działać zacznie też pierwszy sklep w Katarze. Ważnym wydarzeniem będzie także jesienny debiut wszystkich pięciu marek na rynku chorwackim. - Od lat jesteśmy liderem w Polsce w branży odzieżowej, nieustannie umacniamy naszą pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej, natomiast inwestycje w Niemczech, na Bałkanach oraz na Bliskim Wschodzie to początek realizacji naszych globalnych ambicji - dodaje Pachla.

Spółka kończy też prace nad nową, szóstą marką odzieżową. Marka nie posiada jeszcze konkretnej nazwy. wiadomo jednak, że ma być to odzież droższa i pozycjonowana wyżej niż marka Reserved. Jej produkcja ma się odbywać w krajach europejskich, w tym w Polsce.

LPP to firma notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku, jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek odzieżowych. Od lat rozwija swoją działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. Koncern zarządza pięcioma znanymi markami modowymi, siecią niemal 1,5 tys. salonów, tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz w Szanghaju. W marcu 2014 r. spółka awansowała do giełdowego indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów na GPW w Warszawie.
erka

Miejsca

Opinie (169) 7 zablokowanych

  • LPP (2)

    Firma sie dorabia a pracownikow traktuja jak smieci, umowa smieciowa, pieniadze smieciowe. W Pruszczu malo kto pracuje dla LPP tylko ludzie pracuja przez agencje pracy tymczasowej, co chwile podpisuje sie zlecenie z inna firma aby wszystko bylo zgodne z prawem i nie trzeba bylo rzadac umowy na czas okreslony. Wyzysk na maxa za minimalne pieniadze, w bangladeszu, pakistanie czy Chinach to samo, ciuchy szyja niewolnicy za troche jedzenia. Za granica bylem lepiej traktowany przez szefa niz u siebie w kraju, w LPP.
    PS. Nie pracuje juz w tym obozie, i ciuchow tez juz nie kupuje od zadnej z ich marek, marna jakosc za duze pieniadze. Pozdro

    • 35 1

    • prawda !!!!

      • 10 0

    • brzmi jak opis obozów pracy

      • 14 0

  • nowa marka powinna się nazywać "POZER'S" albo "THE KING IS NAKED" (2)

    ewentualnie "BMWA - BANGLADESH MASS WORK ACCIDENT"

    • 21 4

    • Twoja marka powinna nazywać się ' Pipa z netu" albo"Frustrat z falowca " (1)

      ewentualnie"Dowcipy nieudacznika"

      • 1 12

      • gon sie malkontencie

        dowcip byl dobry

        • 6 1

  • (2)

    Co z tego, kiedyś te ciuchy były trwałe, dziś po 2 praniach nadają się na szmaty do podłogi. Kurczą się, tracą kolory, po prostu chiński szajs.

    • 13 3

    • (1)

      Nie pierz na tarce....

      • 2 4

      • a najlepiej wogole nie pierz , bo wtedy sie szybciej zuzywają

        • 1 0

  • (1)

    nie kupuję w ich sklepach..od paru lat..po obejrzeniu flimu...dokumentu...wieczorem....postanowiłam,że ja nic nie kupię...to co zobaczyłam -przeraziło mnie bardzo..widząc jak dzieci ciężko pracują za marne grosze...To wielki wyzysk..i wielka krzywda dla tych dzieci..Niech swoje dzieci właściciel LPP....zagoni do tak ciężkiej pracy.....dla mnie te sklepy nie istnieją...

    • 16 0

    • więcej... wielokropków...

      • 5 4

  • SZMATY (3)

    wyzyskują w Polsce i za granicą, w ich centrum w Pruszczu ludzie na śmieciówce zarabiają 7 zł za godzinę, ciuchy jakości szmatowatej, po jednym praniu do śmieci, szyte za miskę ryżu w indiach i chinach przez niewolników.

    • 84 16

    • skoro to takie szmaty (2)

      to po pierwsze:

      - pokaż lepsze w podobnej cenie,

      po drugie:

      zbojkotuj i nie kupuj

      na pewno pójdą z torbami

      • 9 13

      • no to i bojkotuję i kupuję poza granicami kraju

        • 2 1

      • wystarczy poczekac na wyprzedaże by kupić lepsze i w podobnej cenie

        • 4 4

  • Odnoszą coraz większy sukces . To boli niektórych. Bezsilne ,sfrustrowane ludziki (3)

    Więc pierdoły o jakości ,wykorzystywaniu ludzi , solidarności ,prawach człowieka i inne brednie . A kupujecie u nich ? Nie, to na ch.. ta obłuda ludzi ,którym w życiu nic nie wyszło.......

    • 7 29

    • a ty kupujesz u nich ? (2)

      • 6 1

      • Nie. Ich towar mi nie odpowiada. (1)

        Ale doceniam że nawet w Niemczech będą mieć sklepy.To sukces nie tylko finansowy ludzi z Polski.

        • 6 1

        • uważam,że to piękne ,ze sie rozwijają...ale kosztem jak wielu ludzi..często dzieci..i to mnie odrzuca...

          • 13 0

  • Szkoda, że

    nowa marka będzie jedynie dostępna dla bogatszych, chociaż rozumiem ich tok myślenia. Aby się tylko nie okazało, że wszystkie marki staną się nagle nieco droższe.

    • 1 9

  • (1)

    kubota, chilfinger, adidas a nie takie toto

    • 11 3

    • Te marki wyłapujesz w lumpeksie ?......szacun

      • 1 8

  • Nikt nikomu nie każe tam kupować. Ja nie kupuję i tyle.

    Stwierdzam że dużo lepszej jakości ciuchy można kupić w dobrych lumpeksach.
    Tak robię od kilku lat i przynajmniej nie widzę nikogo na ulicy ubranego tak jak ja.
    A ile oszczędzam to juz inna sprawa.

    • 15 1

  • Jest duża szansa że leifheit czy vileda

    bedą miały konkurencję pełną gebą : )

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane