• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Logistyka morska "rozpycha" się w Trójmieście

Wioletta Kakowska-Mehring
10 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Morska Agencja Gdynia powiększyła powierzchnię magazynową w Panattoni Tricity East. Morska Agencja Gdynia powiększyła powierzchnię magazynową w Panattoni Tricity East.

Firmy z branży logistyki morskiej "rozpychają" się w Trójmieście. W tym tygodniu aż trzy poinformowały o otwarciu biura, powiększeniu powierzchni biurowej, a nawet magazynowej. Na prawdziwą centralę branży morskiej wyrosły biurowce przy ul. Łużyckiej w Gdyni.



Morska Agencja Gdynia, specjalizująca się w logistyce oraz transporcie drogowym, kolejowym i morskim, zdecydowała się powiększyć powierzchnię magazynową w parku Panattoni Tricity EastMapka o kolejne 7100 m kw. Spółka posiada już magazyny w Panattoni Park Tricity East I i Panattoni Park Tricity East II, ale podpisanie kontraktu z nowym klientem skutkowało koniecznością zabezpieczenia kolejnej powierzchni. Tym razem w znajdującej się w Panattoni Park Tricity East IIIMapka.

Czytaj też:

Ceny frachtu napędzają ceny w sklepach



- Cieszymy się z wręcz skokowego rozwoju naszych powierzchni magazynowych w tym roku, tym bardziej że na tym nasze plany się nie kończą - powiedziała Monika Urbaniak, dyrektor zarządzająca w Morskiej Agencji Gdynia.
Morska Agencja Gdynia jest obecna na polskim rynku od 1951 r. Początkowo działalność firmy koncentrowała się m.in. na świadczeniu usług agencyjnych dla statków. Dziś dzięki ekspansji operacji i poszerzeniu kompetencji spółka zapewnia kompleksową obsługę transportu ładunków z dowolnego miejsca na świecie. Jej oferta skierowana jest również do klientów specjalizujących się w transporcie ładunków ponadgabarytowych, płynnych czy sypkich.
  • W biurowcach przy ul. Łużyckiej w Gdyni ulokowało się już kilkanaście firm związanych z gospodarką morską.
  • W biurowcach przy ul. Łużyckiej w Gdyni ulokowało się już kilkanaście firm związanych z gospodarką morską.


Więcej powierzchni w Trójmieście potrzebuje też inna firma z branży logistycznej. DB Schenker, ważny gracz na rynku logistyki i  frachtu oceanicznego, powiększył biuro w Gdyni. Firma przeniesie się do nowoczesnej powierzchni zlokalizowanej w Tensor Office Park w budynku X (ul. Łużycka 8Mapka). Dla firmy ważne były ergonomiczne warunki pracy i aspekty środowiskowe budynku.

- Strategicznym celem całej Grupy DB Schenker jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku. Realizując naszą politykę środowiskową, wdrażamy ekorozwiązania, które są korzystne nie tylko dla środowiska, ale też przyczyniają się do stworzenia jak najlepszych warunków pracy dla naszych pracowników. Minimalizujemy wpływ działalności, przenosząc terminale przeładunkowe poza aglomeracje, do nowoczesnych, "zielonych" obiektów zgodnych z wymogami BREEAM. Również wybierając powierzchnie biurowe dla naszych jednostek, mamy sprecyzowane oczekiwania pod względem ekologii, ergonomii i komfortu użytkowania. Park biurowy Tensor to nowoczesna inwestycja, która spełnia nasze wymogi - mówi Piotr Kozłowski, vice president Ocean Freight NEE DB Schenker.

Gospodarka morska w Trójmieście



Nowego najemcę zyskał też gdyński biurowiec Łużycka Plus (ul. Łużycka 3CMapka). Na przełomie I i II kwartału 2022 roku do budynku wprowadzi się polski oddział jednego ze światowych liderów branży logistycznej. Nazwa firmy na razie pozostaje tajemnicą, ale ma to być "wiodący w skali świata operator logistyczny", a działalność jego gdyńskiego oddziału skupiona ma być przede wszystkim na obszarze transportu morskiego. Na podstawie 5-letniej umowy firma wynajmie w budynku Łużycka Plus 967 m kw. powierzchni biurowej. Do nowego biura wprowadzi się 1 kwietnia 2022 roku.

- Warto podkreślić, że to kolejny, obok m.in. Wartsila Polska, Salt Ship Design Poland, Ulstein Poland Ltd, V.Ships PL czy Maersk Polska, najemca związany z branżą morską, z którym współpracujemy w ramach naszych projektów biurowych. Oprócz obiektu Łużycka Plus zaliczają się do nich zlokalizowane po sąsiedzku kompleksy: Łużycka Office Park i ukończony w październiku tego roku 3T Office Park, największy z realizowanych w ostatnich latach biurowców w Gdyni. Cieszę się, że kolejny podmiot z sektora morskiego zdecydował się na biuro u nas. To potwierdza, że od lat dostarczamy na rynek powierzchnię biurową w standardzie wymaganym przez działające w największej skali marki - mówi Sergiusz Gniadecki, prezes zarządu SGPM Property Management, Asset Managera kompleksu Łużycka Plus.

Miejsca

Opinie (45) 2 zablokowane

  • wszystkie firmy z Łużyckiej zmieściłyby się do Olivia Star i jeszcze byłoby dużo wolnej przestrzeni (3)

    Gdynia od lat traci na znaczeniu

    • 44 45

    • ale jest właśnie odwrotnie

      chyba nie przeczytałeś tego artykułu wcale

      • 16 7

    • Eee tam

      To skad te firmy na łużyckiej skoro Gdynia traci?

      • 16 4

    • Dużo lepiej niż mordor

      I przynajmniej dojechać można z dolnego tarasu SKM i górnego PKM. A do mordoru ze Strzyży daleka droga...

      • 3 2

  • a gdzie ma sie rozpychać?? w Zakopanem?? (3)

    • 40 1

    • stocznię wojenną mamy w Radomiu (2)

      zatem Zakopane nie jest wykluczone

      • 10 3

      • Najbardziej zdaniem rządu rozwijającym się lotniskiem

        z uwagi na położenie też w Radomiu gdzie należy zainwestować miliony z naszej kiesy

        • 2 2

      • skoro szanty są w Krakowie...to i morze można przeniesć, będzie miejsce na apartamenty

        • 0 0

  • Morska Agencja Gdynia. (3)

    Bardzo dobra firma.

    • 16 30

    • Łubu dubu

      • 10 1

    • w bierki na wiatr :)

      • 0 0

    • Kroją niczym w cukierni ciasto

      • 1 1

  • (2)

    Przecież to oczywiste, że spółki prowadzące działalność związaną z logistyką morską nie będą się lokowały i "rozpychały" w Rzeszowie czy Łodzi.

    • 33 1

    • To miał być optymistyczny tytuł, że jest dobrze, więcej, a wy jak zwykle, tylko narzekać.

      • 3 5

    • Akurat spedycję morską można prowadzić choćby i z zakopanego. Jedyne czego potrzebujesz to internet i i telefon.

      • 1 1

  • (1)

    Podobno na świecie 3 osoby mają wpływ na gospodarkę morska cenę metalu i frachtu ...

    • 7 5

    • dokładnie

      i w tej trójce na pewno jest Michał :)

      • 3 0

  • (1)

    Może wysokie standardy ale klimatyzacja tragiczna jest w tych budynkach.

    • 9 2

    • Brak otwartych okien

      To jakas masakra :( strasznie zle i slabo sie czujemy po wyjsciu z biur :(

      • 5 0

  • I dobrze, niech się rozwija.

    • 2 0

  • DB Schenker (1)

    A po co oni wynajmują większą powierzchnie, już od dawna mówi się że idą na sprzedaż i DSV po zakupie Agility planuje zakup właśnie Schenkera

    • 6 0

    • Beda mieli do nas blizej ;)

      DSV ma biuro obok ;)

      • 4 0

  • Logistyka blachosmrodami?

    Tylko rowerami kargo wolno!

    • 4 5

  • (7)

    Budują kolejne magazyny przy Elbląskiej na wyjeździe z Gdańska, a drogi i ulice w tamtym rejonie pamiętają jeszcze czasy komuny.

    • 42 6

    • Pełna racja (5)

      Dewelopery mieszkaniowi, magazynowi, biurowi tyle pobudują, że od Lotosu będzie się z buta tyle samo szło, co przejazd samochodem w stronę obwodnicy. Tylko sprzedać grunt i nic nie myśleć o infrastrukturze drogowej. Prywaciarza nie będzie o tym myślał, lecz miasto powinno mieć osobę od strategii drogowej. Wiem, że to nie jest proste, łatwe. Jednak musi być ktoś wizjonerem przyszłości, bo naprawdę za kilka lat rower, hulajnogi, auto nogi, będą szybsze. Nasze piękne miasto Gdańsk ma pewne dysfunkcje, ze względu na morze i jest problem z odpowiednią siecią dróg. Jednak to jest moje najpiękniejsze miasto i chcę, żeby ktoś myślał o nim i jej mieszkańcach. To co napisałem, dotyczy również Sopotu i Gdyni.

      • 17 1

      • dobrze mowisz ale nie u nas (4)

        popatrz na google maps, w Niemczech juz 40 lat temu jak nie wiecej wstecz planowano miasta, ulice symetryczne wokol miast, itp. Jest jakis porzadek w tym w wiekszosci. A u nas? No u nas jak kto chce! Nikt nad tym nie panuje! Zadnego planowania! Pozniej wychodza kwiatki droga 2 pasmowa waska a wokolo 4x wiecej domow jak wtedy kiedy droge planowano. Efekt korki ze nie da sie jezdzic. Ale luzik. U nas sa inne rzeczy wazne. Jakie to nie bede pisal... ida srodki na takie glupoty ze glowa mala.. szkoda gadki.

        • 11 1

        • Cicho plebsie... (2)

          Najważniejsza jest obrona konstytucji!

          • 0 10

          • a kto uchwalił konstytucję?

            pamietasz?

            • 4 0

          • oraz finansowanie "tęczowych"

            • 4 3

        • jest jeszcze gorzej

          Np niemieckojezyczni planisci zaprojektowali Wrzeszcz czy Oliwe dobrze-tj. ulice,zielen,zageszczenie domow,obiekty publiczne.Wszystko na optymalnym poziomie.A co robia dziady po-budyniowe? Na chama dogeszczaja te dzielnice,budujac apartamentowce nawet w podworkach!! W efekcie obszary z optymalnym zageszczeniem ludnosci i ruchu kolowego przeksztalcaja sie w pieklo...

          • 3 1

    • Tak samo na Kokoszkach Bysewo

      Hale, centra dystrybucyjne, firmy kurierskie pobudowali i powynajmowali, co wygenerowało masę nowych aut przemysłowych, tirów, kurierskich, a dojazdy bez zmian, ulice bez pobocza i chodników- za nic mają bezpieczeństwo i komfort ludzi mieszkający w okolicy lub pracujący tam

      • 19 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane