- 1 Enterprise Investors inwestują w Sescom (8 opinii)
- 2 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (87 opinii)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (83 opinie)
- 4 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (86 opinii)
- 5 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (253 opinie)
Lokomotywa Vectron we flocie Lotos Kolej
Najnowocześniejsza w Europie, wielosystemowa lokomotywa Vectron wzbogaciła tabor Lotos Kolej. Nowa lokomotywa Vectron MS dysponuje mocą 6,4 MW, jest wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3) oraz rozwija maksymalną prędkość 160 km/h. Lokomotywa posiada homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację, Węgry, przy czym pojazdy z platformy Vectron zostały dopuszczone do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach. Dostawa lokomotywy planowana jest w 2021 r.
Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy o modułowej konstrukcji umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach i różnych warunkach eksploatacyjnych. Lokomotywa powstawała z myślą o realizacji różnorodnych zadań przewozowych. Podstawowym założeniem była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie.
W Polsce ponad 50 lokomotyw Vectron zostało zakupionych przez PKP Cargo, DB Cargo Polska, Cargounit (Industrial Division) oraz Laude Smart Intermodal. Do tej grupy dołączyła firma Lotos Kolej.
- Zakup lokomotywy Vectron został zrealizowany w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, przy bardzo dobrej współpracy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Świadczenie usług przewozowych na wysokim poziomie wymaga niezawodnego taboru trakcyjnego, a takim z pewnością jest lokomotywa Vectron. Mamy doświadczenie w eksploatowaniu tej lokomotywy, która cechuje się dobrymi parametrami trakcyjnymi, jest łatwa w obsłudze, gwarantując maszynistom wysoki komfort i bezpieczeństwo pracy - podkreśla Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej.
Lokomotywa została kupiona z wykorzystaniem funduszy unijnych za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych na wsparcie rozwoju transportu intermodalnego.
Miejsca
Opinie (109) 2 zablokowane
-
2020-11-20 19:20
Dokładnie jak daje jest ok ale jak próbuje
Wstrzymać dotacje bo prawo jest łamane to już jest słabo... Ja pamiętam lata 80-e i 90-e biedę która byla... Ale część ludzi zapomniała albo jest za młoda żeby rozumieć że UE nam życie uratowała
- 3 3
-
2020-11-21 08:59
Pis ja i tak ukradnie
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.