- 1 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (39 opinii)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (21 opinii)
- 3 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (152 opinie)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (187 opinii)
Lotos Air BP Polska dostarcza paliwo dla Ryanaira
Z początkiem lipca 2014 wystartowały pierwsze samoloty linii Ryanair z Krakowa i Wrocławia do Gdańska. Na rozwoju irlandzkiego przewoźnika skorzystają nie tylko pasażerowie oraz Gdańsk, jako miasto i lotnisko, ale także spółka Lotos Air BP Polska, która dostarcza paliwo największemu prywatnemu przewoźnikowi w Polsce.
Dla linii lotniczych współpraca z dostawcą paliwa jest jednym z najważniejszych wyznaczników sukcesu w tym biznesie. Cena paliwa jest oczywiście kluczowa, ale oprócz tego ważna jest stabilna jakość produktu jak również tankowanie na czas. Każde potencjalne opóźnienie odlotu oznaczałoby dodatkowe koszty.
- Rozwijamy się drogą ewolucji. Naszym priorytetem stało się zwiększanie liczby bezpośrednich klientów - mówi Artur Warsocki, prezes zarządu Lotos Air BP Polska. - Pierwszy samolot zatankowaliśmy na gdańskim lotnisku w 2009. Jeszcze w 2012 r. mieliśmy w kraju kilku stałych klientów, jednak prawdziwy przełom nastąpił w zeszłym roku. Kilkukrotnie zwiększyliśmy liczbę obsługiwanych linii lotniczych. Obecnie tankujemy samoloty największych przewoźników zagranicznych, w tym Ryanair.
Spółka jest obecna z własnymi operacjami tankowania w Warszawie, Gdańsku, Krakowie, Katowicach. Hurtowo dostarcza produkt do Rzeszowa, gdzie tankowania prowadzi sam Port Rzeszów.
Nazwa Lotos Air BP Polska, odzwierciedla dwóch właścicieli. Oba koncerny są równoprawnymi udziałowcami, wnoszącymi do wspólnego przedsięwzięcia kompetencje i doświadczenie. Spółka joint-venture powstała w 2013 roku dzięki nabyciu przez Air BP 50 proc. udziału w Lotos Tank. Cena netto paliwa Jet A-1 za na Gdańskim lotnisku wynoszą obecnie 4,74 zł za litr z akcyzą i 3,18 zł bez akcyzy.
Miejsca
Opinie (17)
-
2014-07-07 10:04
To LOTOS czy BP? :) (4)
- 6 28
-
2014-07-07 10:08
Tłumaczenie........
Wszystko w artykule:
......"Nazwa Lotos Air BP Polska, odzwierciedla dwóch właścicieli. Oba koncerny są równoprawnymi udziałowcami, wnoszącymi do wspólnego przedsięwzięcia kompetencje i doświadczenie. Spółka joint-venture powstała w 2013 roku dzięki nabyciu przez Air BP 50 proc. udziału w Lotos Tank. "
Czytamy ze zrozumieniem i do KOŃCA:)- 28 4
-
2014-07-07 10:11
I BP i Lotos
Podstawa to podzielić się na mega ilość spółek-córek tak żeby każdy z potrzebujących znalazł zatrudnienie.
- 13 12
-
2014-07-07 14:40
a Lotos Gas w likwidacji... (1)
...moze ktos powiedziec dlaczego?
- 6 3
-
2014-07-07 17:50
Nie dawali w gaz z kim trzeba.
- 5 2
-
2014-07-07 11:40
Skąd ja to znam? (2)
"Oba koncerny są równoprawnymi udziałowcami, wnoszącymi do wspólnego przedsięwzięcia kompetencje i doświadczenie. Spółka joint-venture powstała w 2013 roku dzięki nabyciu przez Air BP 50 proc. udziału w Lotos Tank."
Założę się, że za jakąś chwilę BP "łyknie" 2gie 50%. I też będzie piękne tego uzasadnienie.- 12 7
-
2014-07-07 14:52
Graj lepiej dalej z ziomkami na owockach w monopolu - na tym hazardzie lepiej wyjdziesz.
- 9 3
-
2014-07-09 23:46
a jak tankujesz
na zwyklej stacji bp to jak myslisz skad masz paliwo? =) Z Gdanskiej rafinerii :)
- 2 0
-
2014-07-07 14:36
co za inteligent to pisał (1)
"skorzystają nie tylko pasażerowie oraz Gdańsk, jako miasto i lotnisko, ale także spółka Lotos Air PB Polska, która dostarcza paliwo największemu prywatnemu przewoźnikowi w Polsce" brzmi jakby rajan był polskim przewoźnikiem.
nie dziwie się, że autor się nie podpisał- 11 8
-
2014-07-07 14:51
Bo Ryan jest największym przewoźnikiem W POLSCE (przewozi najwięcej pasażerów w PL) a nie "polskim". Rozumiem że po pierwszym akapicie już się słaniasz ze zmęczenia ale próbuj, próbuj!!!
- 10 1
-
2014-07-07 19:08
(3)
Ciekawostka, sprzedaż paliwa irlandzkiemu przewoźnikowi oznacza de facto eksport, paliwa stanowiły w zeszłym roku istotną część naszych obrotów towarowych z zagranicą
- 2 2
-
2014-07-07 22:34
eksport jest wtedy, kiedy towar opuszcza nasze granice (2)
- 3 2
-
2014-07-08 02:15
No właśnie!
Jak samolot z tym paliwem wystartuje to opuszcza granice, więc warunek spełniony!
- 4 2
-
2014-07-11 20:17
Jeśli samolot należy do tego przewoźnika i lata pod banderą Irlandii to wchodząc na jego pokład jesteś traktowany tak, jakbyś był na terytorium Irlandii...
- 0 0
-
2014-07-08 11:43
jaką granicę? Kaszub może...
skoro loty są między Krakowem a Gdańskiem, albo Wrocławiem a Gdańskiem.
- 1 3
-
2014-07-08 18:29
W końcu Ryanair przestanie latać na oparach
A pasażerowie nie będą musieli robić zrzuty na paliwo.
Jak to bodajże w Hiszpanii drzewiej bywało.- 1 0
-
2014-07-09 10:31
chamstwo
Niedługo może się okazać ze niejaki pan J.uzdrowiciel stoczni ma taśmy i nagrania jak to jeden z wyzszych członków PO wziął łapówkę za ten kontrakt.Zobaczymy co będzie dalej.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.