• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos Kolej przejmie Orlen KolTrans. Centrum logistyki kolejowej w Gdańsku

Robert Kiewlicz
22 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Centrum logistyki kolejowej PKN Orlen ma powstać wokół spółki Lotos Kolej w Gdańsku. Centrum logistyki kolejowej PKN Orlen ma powstać wokół spółki Lotos Kolej w Gdańsku.

Nie dojdzie do sprzedaży kolejowej spółki Orlenu - Orlen KolTrans. Ma nastąpić jej konsolidacja z gdańską spółką Lotos Kolej. W ramach fuzji PKN Orlen z Grupą Lotos w Gdańsku powstanie centrum kompetencji związane z logistyką kolejową. Centrum zbudowane ma być wokół podmiotu mającego największe kompetencje, doświadczenie i skalę działalności - w tym przypadku jest to Lotos Kolej.



Wodorowa lokomotywa i inne atrakcje



Inwestycje w logistykę kolejową w Trójmieście:

Sprzedaż aktywów należących do Orlen KolTrans była jednym ze środków zaradczych, które zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej miały być zaproponowane inwestorowi zainteresowanemu współpracą w ramach pakietu rafineryjnego jako opcja.

- Ponieważ w zdefiniowanym w decyzji Komisji terminie żaden z potencjalnych inwestorów nie wyraził chęci nabycia aktywów kolejowych, Orlen nie jest zobowiązany do sprzedaży tych aktywów do inwestora - informuje biuro prasowe PKN Orlen.

Centra kompetencyjne w ramach aktywów Lotosu



Po połączeniu Grupy Lotos z PKN Orlen w planach jest powstanie centrów kompetencyjnych, opierając się na aktywach Lotosu:

  • zajmujące się zielonym wodorem, powstanie nowa spółka,
  • paliwami żeglugowymi - powstanie nowa spółka,
  • serwisowanie morskich farm wiatrowych w oparciu o Lotos Petrobaltic,
  • logistyka kolejowa w oparciu o Lotos Kolej,
  • oleje bazowe w oparciu o Lotos Oil,
  • rafineria procesingowa.

Planowane centra kompetencji Lotosu w Trójmieście.

Planowane centra kompetencji Lotosu w Trójmieście.

Jaka przyszłość czeka pracowników Lotosu po fuzji z PKN Orlen?



- PKN Orlen po połączeniu z Grupą Lotos planuje prowadzenie licznych działań integracyjnych oraz maksymalizację wartości podmiotów poprzez wykorzystanie najlepszych praktyk obowiązujących w ramach grupy. W połączonej grupie koncern będzie dążył do optymalnego wykorzystania kompetencji, a jedną z istotnych synergii jest właśnie optymalizacja logistyki pierwotnej (przede wszystkim kolejowej, do terminali) produktów rafineryjnych. Zgodnie z przedstawioną w maju 2021 r. strukturą nowego podmiotu jedno z centrów kompetencji zlokalizowanych w Gdańsku ma być związane z logistyką kolejową. Ma ono zostać utworzone poprzez konsolidację obszaru logistyki kolejowej wokół podmiotu mającego największe kompetencje, doświadczenie i skalę działalności. W tym przypadku będzie to Lotos Kolej - informuje biuro prasowe Orlenu.

Logistyka kolejowa ważna dla Orlenu



Orlen twierdzi, że obszar logistyki surowcowo-paliwowej jest jednym z kluczowych obszarów występowania synergii pomiędzy PKN Orlen a Grupą Lotos, a Orlen w obszarze logistyki konsekwentnie realizuje strategię wzmocnienia tych kompetencji, opierając się na własnych aktywach.

Paliwo po 4 zł. Do Sejmu trafił projekt obniżki podatków od paliwa



- Przede wszystkim upatrujemy oszczędności w obszarze: optymalizacji logistyki kolejowej paliw do terminali z uwzględnieniem dwóch lokalizacji oraz doboru optymalnych tras, optymalizacji wielkości składów pociągowych czy optymalizacji wykorzystywanego taboru kolejowego. Tego typu działania przekładać się będą na wymierne oszczędności. O szczegółach będziemy informować na późniejszym etapie procesu transakcyjnego - wyjaśnia PKN Orlen. - Już teraz Lotos rozwija obszar logistyki kolejowej i realizuje projekty dotyczące zakupu dwóch lokomotyw i 324 wagonów do transportu intermodalnego. Poprzez częściowe zastąpienie transportem kolejowym transportu drogowego ładunków intermodalnych będzie można ograniczyć emisję zanieczyszczeń czy poprawić bezpieczeństwo uczestników ruchu.

Lotos Kolej jednym z liderów przewozów kolejowych



Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik kolejowy w Polsce pod względem pracy przewozowej i lider na rynku pod względem przewozów towarów niebezpiecznych. Aktualnie mająca siedzibę w Gdańsku spółka eksploatuje ponad 120 lokomotyw i ponad 4 tys. wagonów, świadcząc usługi dla spółek Grupy Kapitałowej Lotos i dla klientów zewnętrznych. Spółka oferuje również usługi obsługi bocznicy kolejowej, wynajmu i serwisu technicznego taboru kolejowego oraz czyszczenia cystern kolejowych.

Miejsca

Opinie (65) 1 zablokowana

  • (3)

    "Prawdziwa kampania #SzczepimySie:
    Jako zdrowa osoba w wieku 19-50 lat, twoje ryzyko zgonu na covid-19 wynosi ok. 0,0001-0,0055%. Zaszczep się, inaczej rząd utrudni ci życie, a niedługo zrobimy tak, że nie będziesz mógł podjąć pracy.
    PS. Na trzech dawkach się nie skończy... "

    • 8 13

    • Źródło (1)

      A podaj proszę źródło tych informacji, bo wyglądają jak wyssane z palca :)

      • 5 2

      • Źródło trolla to kasa płynaca za usługę

        • 3 1

    • Większość orzłów Żądzących otrzymała tylko certyfikaty może obrzezane ?

      • 0 0

  • (1)

    Lotos kolej już od dawna jest zasyfiałe pisowskim klimatem. Po połączeniu przyjdą kolejne dziadki z namaszczenia i rozwiną tak ten biznes, że nic nie zostanie... co będzie dowodem na kolejną nieudolność rządzących.

    • 7 0

    • Antysemita !!!!

      • 0 0

  • Ochłapy. To Lotos, w którym SP ma 54 proc udziałów, powinien przejąć Orlen, w którym SP ma 27 proc.

    W innym wypadku to pcimska prywatyzacja

    • 14 1

  • Gdyby udziałowcy nie sprzedali pośpiesznie swoich akcji

    zachęceni korzystną ceną (dla US to było 20,- zł tak się rozliczyli z podatku) jednorazową to byliby nadal udziałowcami i strukturą decydującą w większości decyzji firmy. Wykup odbywał się przez osoby podstawione, które od ręki wypłacały kasę a te biedaczyska jak zobaczyły jej wysokość to nagle poczuli się "panami", kasa szybko się rozeszła a problemy zostały. Nikt nie dał sobie wytłumaczyć, to jak ze zdrowiem: dbaj o nie a nie będziesz podopiecznym fundacji ratującej życie (ze składek i zrzutek społeczeństwa) - obecną składką jest dokładka do ceny litra paliwa.

    • 2 1

  • stanowiska jednej koterii PIS (3)

    zostaną zastąpione drugą. Dojna zmiana.

    • 2 1

    • Dojna i bardzo grożna dla Polski to była zmiana PO. 30 mld. rocznie vatu znikało za czasów PO PSL (2)

      Nawet dziady sprzedały Polskie nagrania. Trzeba pilnowac Polski Tusk wrócił

      • 0 3

      • teraz znika tyle samo

        a wszystkie mechanizmy uszczelniania VAT, typu split payment czy pliki JPK zostały zaprojektowane przez PO

        • 3 0

      • Nagrania zamieniły na masowe imprezy Narodowe i kościelne , teraz Bąkiewicze grajU .

        • 0 0

  • He (1)

    Spółka córka, Lotosu kupuje spółkę corke Orlenu by za chwilę stać się z powrotem spółką córką Orlenu?

    • 3 0

    • Podobnie się uwła szczali po-pis y stare sprawdzone numery .

      • 0 0

  • Tu fuzja, tam nowa społeczka, gdzieś indziej jakaś zmiana w papierach.

    I tak się kręci prywatne lody na spółkach skarbu państwa.

    • 3 0

  • spółka Lotos przejmuje spółkę Orlen? - to mi śmierdzi prywatyzacją po lewandowskiemu (1)

    przecież chwile potem FUZJA - czyli Orlen przejmuje Lotos! - całość jakby z bajki pruszkowsko-wołomińskiej

    • 4 0

    • Kadrowy z Wałomina działa

      • 0 0

  • Nowe spółki dla nowych Pisowczyków, mierni,bierni ale wierni... (1)

    • 2 0

    • BMW /bierni ,mierni ale Wierni/

      • 0 0

  • Tutuł tego artykułu (1)

    to typowy przykład dwuznaczności, których należy unikać , bo tak bez przeczytania całości tekstu do końca nie wiadomo ,kto kogo przejmie. Sztandarowym przykładem tego typu sformułowań jest zdanie "naród opanował nacjonalizm".

    • 1 0

    • Może być ,że wierchowka SSyjonizm narzuca ?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane