• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos Kolej przejmie Orlen KolTrans. Centrum logistyki kolejowej w Gdańsku

Robert Kiewlicz
22 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Centrum logistyki kolejowej PKN Orlen ma powstać wokół spółki Lotos Kolej w Gdańsku. Centrum logistyki kolejowej PKN Orlen ma powstać wokół spółki Lotos Kolej w Gdańsku.

Nie dojdzie do sprzedaży kolejowej spółki Orlenu - Orlen KolTrans. Ma nastąpić jej konsolidacja z gdańską spółką Lotos Kolej. W ramach fuzji PKN Orlen z Grupą Lotos w Gdańsku powstanie centrum kompetencji związane z logistyką kolejową. Centrum zbudowane ma być wokół podmiotu mającego największe kompetencje, doświadczenie i skalę działalności - w tym przypadku jest to Lotos Kolej.



Wodorowa lokomotywa i inne atrakcje



Inwestycje w logistykę kolejową w Trójmieście:

Sprzedaż aktywów należących do Orlen KolTrans była jednym ze środków zaradczych, które zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej miały być zaproponowane inwestorowi zainteresowanemu współpracą w ramach pakietu rafineryjnego jako opcja.

- Ponieważ w zdefiniowanym w decyzji Komisji terminie żaden z potencjalnych inwestorów nie wyraził chęci nabycia aktywów kolejowych, Orlen nie jest zobowiązany do sprzedaży tych aktywów do inwestora - informuje biuro prasowe PKN Orlen.

Centra kompetencyjne w ramach aktywów Lotosu



Po połączeniu Grupy Lotos z PKN Orlen w planach jest powstanie centrów kompetencyjnych, opierając się na aktywach Lotosu:

  • zajmujące się zielonym wodorem, powstanie nowa spółka,
  • paliwami żeglugowymi - powstanie nowa spółka,
  • serwisowanie morskich farm wiatrowych w oparciu o Lotos Petrobaltic,
  • logistyka kolejowa w oparciu o Lotos Kolej,
  • oleje bazowe w oparciu o Lotos Oil,
  • rafineria procesingowa.

Planowane centra kompetencji Lotosu w Trójmieście.

Planowane centra kompetencji Lotosu w Trójmieście.

Jaka przyszłość czeka pracowników Lotosu po fuzji z PKN Orlen?



- PKN Orlen po połączeniu z Grupą Lotos planuje prowadzenie licznych działań integracyjnych oraz maksymalizację wartości podmiotów poprzez wykorzystanie najlepszych praktyk obowiązujących w ramach grupy. W połączonej grupie koncern będzie dążył do optymalnego wykorzystania kompetencji, a jedną z istotnych synergii jest właśnie optymalizacja logistyki pierwotnej (przede wszystkim kolejowej, do terminali) produktów rafineryjnych. Zgodnie z przedstawioną w maju 2021 r. strukturą nowego podmiotu jedno z centrów kompetencji zlokalizowanych w Gdańsku ma być związane z logistyką kolejową. Ma ono zostać utworzone poprzez konsolidację obszaru logistyki kolejowej wokół podmiotu mającego największe kompetencje, doświadczenie i skalę działalności. W tym przypadku będzie to Lotos Kolej - informuje biuro prasowe Orlenu.

Logistyka kolejowa ważna dla Orlenu



Orlen twierdzi, że obszar logistyki surowcowo-paliwowej jest jednym z kluczowych obszarów występowania synergii pomiędzy PKN Orlen a Grupą Lotos, a Orlen w obszarze logistyki konsekwentnie realizuje strategię wzmocnienia tych kompetencji, opierając się na własnych aktywach.

Paliwo po 4 zł. Do Sejmu trafił projekt obniżki podatków od paliwa



- Przede wszystkim upatrujemy oszczędności w obszarze: optymalizacji logistyki kolejowej paliw do terminali z uwzględnieniem dwóch lokalizacji oraz doboru optymalnych tras, optymalizacji wielkości składów pociągowych czy optymalizacji wykorzystywanego taboru kolejowego. Tego typu działania przekładać się będą na wymierne oszczędności. O szczegółach będziemy informować na późniejszym etapie procesu transakcyjnego - wyjaśnia PKN Orlen. - Już teraz Lotos rozwija obszar logistyki kolejowej i realizuje projekty dotyczące zakupu dwóch lokomotyw i 324 wagonów do transportu intermodalnego. Poprzez częściowe zastąpienie transportem kolejowym transportu drogowego ładunków intermodalnych będzie można ograniczyć emisję zanieczyszczeń czy poprawić bezpieczeństwo uczestników ruchu.

Lotos Kolej jednym z liderów przewozów kolejowych



Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik kolejowy w Polsce pod względem pracy przewozowej i lider na rynku pod względem przewozów towarów niebezpiecznych. Aktualnie mająca siedzibę w Gdańsku spółka eksploatuje ponad 120 lokomotyw i ponad 4 tys. wagonów, świadcząc usługi dla spółek Grupy Kapitałowej Lotos i dla klientów zewnętrznych. Spółka oferuje również usługi obsługi bocznicy kolejowej, wynajmu i serwisu technicznego taboru kolejowego oraz czyszczenia cystern kolejowych.

Miejsca

Opinie (65) 1 zablokowana

  • (3)

    i tak najlepsze paliwo to Shell V-Power, produkowane oczywiście w najnowocześniejszej rafinerii w Europie, w Gdańskim Lotosie, te wszystkie Vervy Orlenowskie to zwykły szlam z przestarzałej technologicznie rafinerii w Płocku, przeznaczonej głównie do przerobu zasiarczonej, brudnej rosyjskiej ropy

    • 16 9

    • (1)

      Shell dodaje swoje dodatki a z Orlenu też bazę bierze, dlatego V-Power kosztuje więcej niż regular na Lotosie czy Orlenie

      • 4 1

      • oRzlen bez narodowych to z siatkami plasTiNgowymi by poszoł , do Baćki i stalinowskiego KGBmena .

        • 0 0

    • Człowiek z branży

      Drogi głąbasie lotos używa tej samej zasiarczonej rosyjskiej brudnej ropy jak to nazwałeś

      • 3 3

  • (8)

    Nastepna decyzja polityczna. My straciny, PIS zyska kolejne stolki. Nic tylko dziekowac piecesplusom

    • 24 6

    • sam se podziekuj... (7)

      Obecna sytuacja to "sukces" wytezonej, systematycznej i ofiarnej pracy obecnej opozycji. Ofiary sa, a jakze, po stronie wyborcow...

      • 4 7

      • (1)

        Przez ostatnie sześć lat.. Wystarczy nie kraść... A tu skuces, prześcigną sukces tylko szkoda, że w kieszeni inflacja zjada mi więcej niż przez ostatnie 25 lat.

        • 2 0

        • To Glapa czyje ineTeresa reprezentuje , tych od 447 ?

          • 0 0

      • (2)

        No tak, wina Tuska...

        • 5 0

        • Becia pod broszkę..bla bla bla (1)

          A Panu Naczelnikowi Kaczyńskiemu to nigdy prawa jazdy nie zabrali

          • 2 1

          • Mature też dowieżli z Kc pzpr , jak Tadeuszowi święcenia z Kijowa ?

            • 0 0

      • Ni kto nie słucha suwerena , czy ony leży & ........

        • 0 0

      • o widac mamy piosego wyborce, nie pracujacy, ale socialu sie trzyma zebami

        • 2 0

  • Miejsca pracy i technologia w Gdańsku (2)

    Moi mili, technolodzy kolei, maszyniści automatycy i wszelkie wysokie stanowiska związane z koleją będą dalej rozwijać ten rynek na Pomorzu... Kto by pomyślał o niesławnej fuzji w ten sposób.. Czas wprowadzić pierwsze lokomotywy na wodór od Lotosu a przyszlosc dla Gdańska będzie niczym rozwój Dubaju ... Czuway!

    • 15 42

    • ziomale Kalksteina zachęcają ,czy przejmą ?

      • 0 0

    • Ty to się znasz na wszystkim.

      Omnibus normalnie...

      • 2 0

  • (2)

    To może na stacje też nie będzie kupca. I nie trzeba będzie ich sprzedawać?

    • 30 2

    • Po kiego grzyba stacje?

      Będziesz na nich prąd tankować?

      • 0 1

    • wielu chętnych nie ma

      • 2 0

  • (4)

    No i przyszedł niestety ten czas kiedy wyrzucę kartę lojalnościową Lotosu. Szkoda bo to była nasza gdańska firma ale nie będę zasilał kasy na obajtkowe pensje i inne pisowskie cele. Wrócę do Shella i BP. Tak tak ja wiem że one biorą paliwa z dzisiejszego Lotosu ale niech chociaż zyski stacji benzynowych nie idą do kasy pisu. Będę miał trochę dalej na stacje ale przy moich potrzebach pojadę dalej

    • 16 11

    • sprzedaj auto (1)

      i wsiądź do tramwaju zasilisz miasto PO

      • 0 0

      • Auta nie sprzedam bo czasami mi się przydaje a do tramwaju wsiądę jak będę miał taką potrzebę .Co do PO w Gdańsku to masz rację będę ich popierał i jeżeli poprzez kupno biletu tramwajowego zasilę kasę miasta to tym bardziej to zrobię

        • 1 0

    • Jeśli masz takie małe potrzeby (1)

      to zdążysz na pieszo dojść, zaoszczędzisz przy okazji:(

      • 0 0

      • dlaczego "na pieszo" po prostu pieszo

        • 1 0

  • Orlen omijam z daleka

    Onecnie nasza wspaniala firma panstwowa wziela sie za wykonczenie Impostu. Na Vinted np ( aplikacja do sprzedazy uzywanych ubran) w opcji wyboru orlen oferuje sie za darmo! Tak wygryzaja konkurencje. A mnie to wkurza bardzo dlaczego panstwowa firma jest tak agresywna ze chce zdominowac rynek? Co ze zrownowazonym biznesem? Przeciez Impost to tez Polska firma. Czemu nie mozna wspoldzialac tylko wszystko przejmowac i likwidowac pod siebie?? Co za sredniowiecze myslowe... do tego ich aplikacja lokacyjna jest beznadziejna. Serio wole zaplacic te 7 zlotych wiecej i dac zarobic ludziom ktorzy sa w porzadku.

    • 3 0

  • A co z obcym przejęciem

    Lotos asfalt przez Arabów

    • 1 0

  • Tu fuzja, tam nowa społeczka, gdzieś indziej jakaś zmiana w papierach.

    I tak się kręci prywatne lody na spółkach skarbu państwa.

    • 3 0

  • Czyli co? Paliwo po 10zł za litr? (1)

    • 13 4

    • PO 10 to moze byc jak Pelo by rządziło

      • 1 2

  • Trzeba być niezłym tumanem (2)

    Żeby połączyć Orlen z lotosem oddając 1/3 majątku.... Takie rzeczy tylko w krainie mlekiem i miodem płynącej prawych i sprawiedliwych.

    • 62 6

    • Tuman z Ciebie straszny, ze nie znasz ekonomii. Tylko konsolidacje obecnie na swiecie pozwalają byc konkurencyjnym

      Gdybysmy tego nie zrobili za chwile by nas przejęł koncerny zagraniczne, wiem ze PO to boli

      • 1 3

    • Lotos to dziecko Orlenu

      Stworzone przez delegowanych do Gdańska inżynierów (tylko, bo kto nie inżynier to inni się z nim nie bawili w te klocki) aby po latach dojrzałości wrócić do "mamusi i tatusia" a inżynierowie zostali. Nieźle się obłowili przez lata inwestycji i teraz cieszą się życiem emeryta choć różnie się potoczyły losy jednostek. Były porzucone żony i dzieci w zamian za młodsze i nowe dzieci. Pieniądz robi szkody w mózgu od zawsze. Żadnego tumanizmu tu nie widzę lecz kontynuację zamiarów z PRL-u

      • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i dostawcy elementów złącznych dla wielu gałęzi przemysłu w Polsce i do ponad 40 krajów na świecie. Absolwentka Wydziału Zarządzania i marketingu w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Związana z firmą Marcopol od 2006 roku, od trzech lat na stanowisku Dyrektora Sprzedaży Krajowej. Systematycznie realizuje strategię biznesową firmy i z sukcesem rozwija sprzedaż na rynku Polskim. Ekspert...

Najczęściej czytane