Lotos Kolej wjeżdża do Niemiec

Spółka Lotos Kolej uruchamia codziennie kilkaset pociągów towarowych na obszarze całej Polski i kilkanaście w ruchu granicznym.
Spółka Lotos Kolej uruchamia codziennie kilkaset pociągów towarowych na obszarze całej Polski i kilkanaście w ruchu granicznym. fot.materiały prasowe

Lotos Kolej, spółka zależna Grupy Lotos, wchodzi na niemiecki rynek. Realizacja przewozów kolejowych w Niemczech to perspektywiczny rynek dla polskiego przewoźnika.



- Od kilku lat analizowaliśmy możliwość wejścia na niemiecki rynek przewozów kolejowych. Przygotowaliśmy się do tego bardzo dokładnie i dziś możemy cieszyć się z pierwszego uruchomionego pociągu, który dostarczy produkty z Polski bezpośrednio do klienta w Niemczech - komentuje Henryk Gruca, prezes Lotos Kolej. - Decyzja o wejściu na ten konkurencyjny rynek podyktowana jest przede wszystkim oczekiwaniami naszych klientów. Lotos Kolej wychodzi im naprzeciw i zwiększa swoje szanse na konkurowanie z alternatywnym transportem, tj. samochodowym czy morskim.
Przewozy na terenie Niemiec będą obsługiwane z wykorzystaniem wielosystemowych lokomotyw elektrycznych typu Traxx Bombardier. Spółka uruchamia codziennie kilkaset pociągów towarowych na obszarze całej Polski i kilkanaście w ruchu granicznym. Realizuje przewozy na stacjach granicznych z Czechami, Słowacją i Białorusią. Spółka planuje również rozpocząć przewozy do stacji granicznej z Litwą i w ten sposób rozwinąć siatkę oferowanych połączeń w korytarzu Wschód - Zachód. Przewoźnik posiada swoje oddziały zlokalizowane na terenie całej Polski.

Czytaj też: Lotos Kolej w drodze na warszawską giełdę

Lotos Kolej to najnowocześniejszy przewoźnik kolejowy na polskich torach. W 2014 r. spółka przewiozła 10,6 mln ton towarów. W tym roku planuje przewieźć ponad 12 mln ton produktów. Grupa Lotos planuje przeprowadzić ofertę publiczną Lotos Kolej. Spółka powinna być gotowa do debiutu pod koniec 2016 r.

Zmodernizowana lokomotywa spalinowa typu 6Dg.

Opinie (2)

  • Mając tak dobrze rokującą spółkę zależną

    po co była idea pozbycia się jej z portfela Grupy Lotos, czy nie lepiej zachować kontrolę nad spółką i czerpać z niej dodatkowe korzyści?

    • 22 2

  • Tak trzymać

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...