• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos Tank z opóźnieniem na warszawskim lotnisku

VIK
20 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Baza paliw na warszawskim lotnisku nie będzie debiutem Lotosu. Od 2009 roku spółka sprzedaje paliwo na lotnisku w Rębiechowie. Baza paliw na warszawskim lotnisku nie będzie debiutem Lotosu. Od 2009 roku spółka sprzedaje paliwo na lotnisku w Rębiechowie.

Grupa Lotos może zacząć dostarczać paliwo na warszawskie lotnisko Chopina, ale dopiero w III kwartale przyszłego roku. W ubiegłym roku mówiło się o wrześniu 2011.



- Jesteśmy w trakcie procesu inwestycyjnego, konkretnie na etapie uzyskiwania poszczególnych decyzji administracyjnych. Inwestycja nie jest w żadnym wypadku zablokowana. Zgodnie z wymaganiami środowiskowymi przy budowie tego typu instalacji, złożyliśmy do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska raport środowiskowy dla planowanej inwestycji. Aktualnie czekamy na wiążącą decyzję urzędu - powiedział Marcin Zachowicz, rzecznik Grupy Lotos.

A proces inwestycyjny dotyczy bazy przeładunkowej paliwa na warszawskim lotnisku. W grudniu ub.r. firma Lotos Tank - spółka córka koncernu Lotos - podpisała umowę na dzierżawę pięciohektarowej działki na terenie lotniska, z dostępem do bocznicy kolejowej, będącej własnością Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze", które zarządza warszawskim lotniskiem. Wcześniej wyłączność na korzystanie z tej bocznicy miał Petrolot.

Petrolot jest obecnie na warszawskim lotnisku jedynym dostawcą, który posiada infrastrukturę i świadczy usługi tankowania. Spółka powołana została przez Petrochemię Płock (obecnie PKN Orlen) i Polskie Linie Lotnicze LOT. Władze portu chcą jednak, aby było więcej dostawców surowca, co ma doprowadzić do obniżenia jego ceny.

Lotos Tank ma wybudować na terenie portu tymczasową bazę przeładunkową paliwa. Będzie ono dostarczane cysternami kolejowymi, a następnie przepompowywane do cystern samochodowych, którymi będzie dostarczane do samolotów.

- Jeśli proces inwestycyjny będzie przebiegał zgodnie z oczekiwaniami, to inwestycja zostanie oddana do użytku w III kwartale przyszłego roku. Wtedy też Lotos rozpocząłby dostawy paliwa dla przewoźników operujących na warszawskim lotnisku - powiedział Zachowicz.
VIK

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (15) 6 zablokowanych

  • No dobra, a kogo to interesuje? (10)

    Ja bym chcial wiedziec kiedy w koncu bedzie Kowalskiego stac na zatankowanie auta do pelna.

    • 26 9

    • tak - ale Johna Kovalski, obywatela USA

      • 5 1

    • Nie wszystkich musi być na to stać,

      tak jak nie wszystkich stać na własne mieszkanie.

      • 9 0

    • a czy każdy kowalski ma mieć samochód? (1)

      • 5 3

      • Nie musi

        Ale na samo paliwo do niego każdego powinno być stać.

        • 7 0

    • nistety moze nigdy ! muszisz jechac gdzies na zmywak i uculac ! wtedy jak wrocisz to moze kilka razy zatankujesz ! (1)

      innej opcji narazie nie ma ! i ciesz sie ze w chinach czy w mongoli nie mieszkasz !

      • 0 2

      • Mieszkam w Chinach i nie narzekam, a wręcz polecam :)

        • 0 1

    • trzeb produkować auta z mniejszymi bakami!

      • 5 1

    • Interesuje. Ponieważ przełamanie monopolu na dostarczanie paliwa na lotnisku spowoduje obniżkę kosztów lotu a co za tym idzie (1)

      obniżkę ceny biletu lotniczego

      • 2 1

      • nie wydaje mi sie

        lodzisz sie

        • 0 1

    • Mnie stać

      • 2 0

  • a umnie w new jersey (Usa) LITR BENZYNY PO 2 ZETA ! czyli w cenie wody ! (2)

    1gallon(3.80) =3.50usd benzyna w tym stanie w cenie wody a w new yorku w cenie wody artezyjskiej czyli ciut drozsza ! a zarobki 5 razy wieksze i to ja rozumiem! a drogi maja po 4 pasy w jedna strone ! a nie jakies jednopasmowe he he

    • 10 9

    • ulalala ktoś tu nie wziął tabletek (1)

      • 7 1

      • Driver dobrze pisze akurat. Przykre, ale prawdziwe, a ty zwistny polaku cały czas zastanawiaj się jak tu nazbierać na 15 letnią

        Astrę

        • 2 0

  • Brawo Lotos, dość już płacenia haraczu Petrolotowi

    To właśnie m.in. tańsze paliwo w Rębiechowie przyciągnęło tylu nowych przewoźników

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane