- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (54 opinie)
- 2 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (84 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (288 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (75 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (241 opinii)
Podczas XX Forum Ekonomicznego, które trwa w Krynicy, Grupa Lotos otrzymała nagrody i wyróżnienia za realizację Programu 10+. We czwartek Lotos uhonorowano statuetką Business Innovation Award. W piątek, w rankingu największych polskich inwestycji ostatniego dziesięciolecia - opublikowanym przez "Rzeczpospolitą" - pierwsze miejsce także przypadło Programowi 10+.
Nagrodę Business Innovation Award na ręce Pawła Olechnowicza, prezesa Grupy Lotos przekazał wicepremier i minister gospodarki Waldemar Pawlak. Statuetkę przyznała redakcja magazynu "Polish Market" i Instytut Studiów Wschodnich, organizator Forum Ekonomicznego w Krynicy.
Decyzję o przyznaniu Grupie Lotosstatuetki Business Innovation Award podjęła Rada Programowa działająca przy XX Forum Ekonomicznym, w skład której wchodzą m.in. prof. Jerzy Buzek, Janusz Steinhoff oraz Waldemar Pawlak. Rada uznała że realizowany przez Lotos Program 10+ pod względem skali i wartości jest jednym z największych przedsięwzięć polskiej gospodarki w 2010 r.
Z kolei wg rankingu dziennika "Rzeczpospolita" realizowany od 2007 r. Program 10+, którego wartość oszacowano na blisko 6,4 mld zł, uznano największą inwestycją w Polsce w latach 2000-2010.
Program 10+ ma strategiczne znaczenie nie tylko dla Grupy Lotos, ale również bezpieczeństwa energetycznego Polski. Dzięki jego realizacji rafineria w Gdańsku zwiększy w tym roku przerób ropy naftowej nawet do 8 mln ton. Dla porównania w 2009 r. zakład przerobił 5,5 mln ton surowca. Docelowo po uruchomieniu wszystkich nowych instalacji zdolności przerobowe gdańskiej rafinerii zwiększą się do poziomu 10,5 mln ton rocznie.
Po pierwszym półroczu 2010 zaawansowanie prac związanych z realizacją Programu 10+ wyniosło 98,99 proc.. W kluczowym dla realizacji inwestycji momencie - czyli w 2009 r. - przy pracach inwestycyjnych zatrudnionych było aż 3,5 tysiąca osób z kilkudziesięciu firm.
Miejsca
Opinie (16) 2 zablokowane
-
2010-09-10 10:16
Za to, że ta rafineria stoi tak blisko miasta powinniśmy dostawać dodatek.
- 9 13
-
2010-09-10 11:07
Nikt po Lotosie nie będzie płakał (3)
Jak ktoś go kupi i doprowadzi do upadku podobnie jak wcześniej grupa Zywiec zrobiła z okolicznymi browarami to nikt nie będzie płakał. Mniej zanieczyszczeń a praca tam tylko dla hardkorowców którzy zaryzykują zdrowie dla kasy. Już lepiej zatrudnić się w Czarnobylu jako oprowadzacz wycieczek lepiej płacą.
- 2 41
-
2010-09-10 11:16
ta, na co komu te 30 mln, które LOTOS zostawiał regionie w kasie samorządów i przekazywał w ramach sponsoringu
- 11 0
-
2010-09-11 14:27
na co Komu prężne przedsiębiorstwa w danym regionie..
które zasilają miejską kasę podatkami, łożą na kulturę, sport, medycynę..
reklamuja region wszędzie, gdzie są obecne, po co Komu takie cuś..- 0 0
-
2010-09-11 22:16
zarabiam dobrze
rafineria jest najnowoczesniejsza w europie-jakos po 15 lat pracy nie czuje sie jak po czernobylu- zarobki lepsze jak gdzies na miescie 5000 na lape byle gdzie nie dostaniesz jesli dostaniesz to malo gdzie za normalne 40 godz tyg .Pozdrawiam
- 0 0
-
2010-09-10 11:39
ta, na co komu te miejsca pracy, które LOTOS zapewnia obecnie
- 5 4
-
2010-09-10 12:15
(1)
mnie interere tylko to, czy wacha potanieje?
- 1 2
-
2010-09-10 12:23
Eee golfik trojka w dieslu to na maminym smalcu nawet pójdzie po co ci wacha?
olej z biedronki tez dobry
- 4 1
-
2010-09-10 12:21
No te miliony to z ceny paliwa która na stacjach Lotosu w Trojmiescie jest zdecydowanie wyższa niż np na stacji Lotosu w (2)
Katowicach Nie mam sentymentów do firm bo to głupota! Nie tankuję na Lotosie bo jest drogo, nie kupuję z droetkera bo jest niesmaczne wręcz ohydne.
Jedyne co smakuje to wyroby Bałtyku po tym jak stanął na własnych nogach.- 6 2
-
2010-09-10 16:32
wszystkie stacje w regionie (1)
biorą paliwo z Grupy Lotos, każda stacja ustala swoje ceny. Nie chcesz nie tankuj na Lotosie nikt Ci nie karze.
- 0 1
-
2010-09-10 17:29
Chyba "nikt Cię nie karze"
Poza tym co to za pomysł, żeby karać kogoś za tankowanie samochodu na jakiejś stacji.
- 1 0
-
2010-09-10 20:36
Kto zapłaci za leczenie zatrutych spalinami ? (1)
Tylko elektryczne auta dają zdrowie dla mieszkańca.
- 2 3
-
2010-09-10 20:40
j
a prąd skąd będziesz miał? Z - wiatru (czasami przy dobrej pogodzie), z wody (1 elektrownia w Żarnowcu na całe pomorze...), zostaje węgiel, który zdrowy nie jest no i atom, którego jeszcze nie ma.
- 0 2
-
2010-09-10 20:39
gratuluję!
świetne rezultaty!
- 1 1
-
2010-09-10 22:34
Pseudo potega zbudowana na monopolu
Budują coś kosztem lokalnej społecznosci i gospodarki. Manipulują cenami paliw łatając w ten sposób własny budżet. Ceny paliw na stacjach w Gdańsku chyba jedne z najwyższych w kraju. Gardzę taką firmą i jej propagandą ile to robią dla Gdańska i kraju
- 3 3
-
2010-09-11 21:14
PRZEIWESTOWNIE I GWARANTOWANA STRATA PODOBNA DO MOŻEJEK
Po co komuś taki przerób, najpierw trzeba mieć surowiec by go przerabiać i rynek zbytu żeby go sprzedać. Zaraz uszłyszymy o tym problemie z ust fachowców - ciekawe czy racje przyznają członkowie rządu. W europie stoi kilka rafineri do kupienia i nikt ich nie chce- także Orlenowe Możejki, PGNiG już wyrażił opinię że LOTOS jest przeinwestowany. Co się tam wyprawia w tym LOTOSIE i jeszcze nagrody za to dają. Za te nietrafione inwestycje oczywiście zapłacimy my PODATNICY.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.