• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos podpisał rekordowy kontrakt z Shellem

erka
30 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

4 mld zł wynosi wartość kontraktu na dostawy paliw, które Grupa Lotos zrealizuje na rzecz firmy Shell Polska. Dzięki tej umowie gdański Lotos stanie się dominującym dostawcą benzyny PB95 i oleju napędowego dla polskiej sieci stacji Shell w 2011 roku.



W całym 2010 r. wartość kontraktów dotyczących sprzedaży paliw produkowanych przez gdańską rafinerię koncernom operującym na rynku detalicznym wyniosła ok. 6,5 mld zł. Natomiast kontrakty kontynuowane i nowo zawarte na przyszły rok (łącznie z umową zawartą z Shell Polska) to kwota ok. 7 mld zł.

Dzięki realizacji Programu 10 +, Lotos znacznie zwiększył w 2010 roku przerób surowca oraz produkcję paliw. W całym 2009 r. rafineria w Gdańsku przerobiła ok. 5,5 mln ton ropy. Dla porównania po 9 miesiącach tego roku przerób surowca wyniósł 5,8 mln ton. W całym 2010 r. Lotos zakłada przerób na poziomie ok. 8 mln ton.

Udział Lotosu w rynku paliw ogółem zwiększył się w miesiącach styczeń-sierpień 2010 r. do 29,5 proc. To o 1,2 punkt procentowy więcej w porównaniu z końcem 2009 r.

Więcej o pomorskiej gospodarce

W Pomorskiej Kronice Biznesu, Marka Kańskiego, m.innymi: Sieci na dotacje - unijne fundusze wspierają rybaków : Dobra nowina dla Kuźnic - podpisanie umowy o budowie portu rybackiego ; Pomorskie plusy i minusy - opinie dziennikarzy gospodarczych. PKB w Sylwestra o 18.10 i w pierwszy dzień 2011 roku o 17...Wszystkim na lądzie, morzu i na Pomorzu Szczęśliwego Nowego Roku!
erka

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (37) 2 zablokowane

  • No to do mojej listy celów noworocznych dopisuję: (7)

    - nie tankować na Shellu...

    • 38 36

    • (2)

      dlaczego??

      • 4 0

      • Bo jestem z Kartuz i jadąc z Żukowa swoim Golfem II mam nie po drodze.

        • 6 4

      • Na stacjach Shell od jakiegoś kwartału jest najdroższe paliwo

        • 2 0

    • Tak sie składa że gdzie kolwiek (3)

      nie zatankujesz masz paliwo z polskich rafinerii.
      A mało tego paliwo z Lotosu jest lepsze niż te z Orlenu. Nie żebym faworyzował nasz Lotos i nie wdając się w szczegóły parametrów, ale taka jest prawda.
      A podczas dostaw dolewa się różne koncentraty substytutów.

      • 6 2

      • No jeszcze z Białoruskie rafinerii Mozyr i z niemieckiej jakiejś. (1)

        • 1 0

        • z Niemiec

          to Rafineria w Schwedt. Troche jeszcze na południu biora od Slovnaftu

          • 0 0

      • lepsze ??

        Jak myślisz - czy Orlen paliwo na swoje stacje wozi z Płocka ?? Niestety nie :) stacje Orlenu u nas są zaopatrywane w paliwo z nalewaków Lotosu, natomiast stacje Lotosu w innych miejscowościach mogą być zaopatrywane z nalewaków Orlenowych :) leje się tam gdzie jest bliżej. Wyjątek stanowią paliwa typu Verva, Dynamic itd które są wiezione z danej rafinerii lub wzbogacane sustytutami...

        • 0 0

  • sukcesy lotosu itp mam gdzieś (5)

    niema konkurencji i wolnego rynku więc ich sukcesy się nie przekładają na konsumentów, a dodatkowo sprzedadzą go niedługo ruskim za bezcen

    • 20 13

    • sukces Lotosów i innych Energ = porażka obywateli :( (4)

      • 9 4

      • (3)

        To szkoda, że nie widzisz jak te firmy ciągną setki małych firm, dla których LOTOS jest głównym żywicielem .. a co za tym idzie dają pracę ludziom :)

        • 1 0

        • (2)

          jakby była realna konkurencja a nie zmowy lub monopol to by małe firmy korzystały jeszcze więcej.

          Paliwo będzie potrzebne tak czy siak - jak na lotos bomba atomowa spadnie znajdzie się 10 innych chetnych bo JEST POPYT... ale nie - koncesje, pozowlenia, kolesiostwo

          • 0 0

          • jakby byla realna konkurencja o ktorej piszesz (1)

            to zaczeliby z Lotosu zwalniac a wtedy zamiast pisac o konkurencji pisalbys jak to zle ze zwalniaja;)

            • 0 0

            • jakbys uwaznie sledzil raporty roczne Lotosu

              to bys zauwazyl, ze kilka lat temu liczba pracownikow wynosila okolo 6 tysiecy osob, a teraz jest okolo 5. Redukcja byla i to duza.

              • 0 0

  • i tak na shellu nigdy nie tankowałem (3)

    • 19 3

    • Ja tankowałem do momentu, kiedy zaczęli cwaniakować z punktami SMARTa i je odejmować (2)

      Mają jedne z najwyższych cen, a jakość średnia, więc kij im w oko

      • 15 1

      • A ja postanowiłem zarejestrować kartę bp payback (1)

        I zobaczyłem 0 punktów. Nie żebym zbierał i miał tych punktów prawie tysiąc (tankuje po kilka litrów do skutera).

        Walcie się na r y j. oszuści!

        • 4 0

        • Też mam payback i zbieram punkty na bp, allegro, w orange i czasem w realu, ale nagrody mają kiepskie...

          • 0 0

  • w końcu może się poprawi jakość paliw na shell (3)

    do tej pory omijałem ich szerokim łukiem - zawiodłem się na tym niby cudzie vpower, którego każde z moich 3 aut paliło więcej niż najtańszej benzyny z auchan...

    • 13 2

    • To zależy od samochodu! (2)

      Laguna II z silnikiem 1.8 - była różnica między Euro95 a V-Power 95, nawet do 1 litra/ 100 km na korzyść V-Power. Honda Accord 2.0 iVTEC - nie ma ŻADNEJ różnicy. Inny silnik, inny samochód.

      • 1 1

      • SHELL (1)

        Ja mam akurat mieszane uczucia, jeśli chodzi o tę sieć. Podam przykłady (samochód Renault Scenic II 1,9 dci wyjazdy wakacyjne z bagażnikiem dachowym, 4 osoby, bagaż wszędzie, gdzie się da) :
        2007r. Holandia - 7,5l/100
        2007r. Belgia - 8,0l/100
        2008r. Niemcy 6,5l/100
        2008r. Niemcy 6,6 l/100
        2008r. Włochy 8,1 l/100
        2008r. Austria (k. Graz) 7,1 l/100 Polska (Piotrków) - 8,0 l/100
        2009r. Austria (Salzburg) - 4,9 l/100 (2 godz. "stau" przed Tauerntunnel, 300km wokół Trieste, wjazd na przełęćz Vrsić 1680m n.p.m.) jedyny raz tankowałem Shell Vpower diesel i była rewelacja, gdyby nie ten stau i przełęćz, wyszłoby pewnie koło 4,5.
        Odradzam tankowanie w Beneluksie, Włoszech i w Polsce - przepały są nieprawdopodobne.
        Niemieckie paliwo dobre, z tym, że należy zjeżdżać z autostrad do małych miasteczek, tam pompiarz miejsocwy nie ma odwagi niczego dolać a na Shellu przy rasthofach jest bardzo różnie. Najlepsze paliwo mają w Austrii i Szwajcarii.
        Na Lotosie tankuję niemal bez wyjątku, chyba, że nie ma na trasie i na Diesel Dynamicu mam w ciągu ostatnich 12 miesięcy w tych samych warunkach 3 razy po 4,8 l/100.

        • 1 0

        • Trudno porównywać diesla do benzyny

          (nawet jeżeli oba są w wersji V-Power). Tzn. nie wiem, niestety, czego dodają do diesla i jak to się ma przekładać na mniejsze spalanie, a zwłaszcza o ile ono ma być mniejsze i czy ta różnica ma być większa, czy mniejsza (procentowo) od spalania benzyny w tej wersji.

          Co do tankowania za granicą: pamiętam raz, kiedy spalanie skoczyło do 9-10 po tankowaniu w Niemczech, stacja na A5 (Breisgau? w kierunku na Bazyleę) - ostatni raz tam tankowaliśmy. Poza tym z autostradowymi stacjami w Niemczech nie mam złych doświadczeń. Francja generalnie również w porządku (może się nie natknąłem na przewalacza?), natomiast jedna sprawa irytująca do szpiku kości - dwa lata temu naokoło Paryża automatyczne stacje benzynowe, w których paliwo było tańsze (nawet 20-30 eurocentów na litrze!) przyjmowały WYŁĄCZNIE karty płatnicze lub kredytowe wystawione we Francji. To oczywiście abstrahując od jakości benzyny.

          • 0 0

  • No i bardzo ładnie! Do tej pory wspaniale mnie obsługiwali na Lotosie.

    Mam nadzieję, że teraz na Shellu będą mnie witać tak samo "Witamy szanownego Pana prezesa..."...

    • 13 0

  • (1)

    Jeżdżę na LPG i to paliwo z Lotosu sobie chwalę. Ale na Shellu LPG jest o 20gr droższe niż na Lotosie. Czy to się zmieni?

    • 8 0

    • Tak,

      na lotosie wyrównają do shella, a na shellu podniosą o 10 gr. I napiszą, że zaletą jest zmniejszenie różnicy w cenie, że teraz shell jest niewiele droższy od lotosu i bardziej dostępny dla kieszeni szarego automobilisty.

      • 3 0

  • Obniżcie ceny paliw!

    Rafineria pod nosem i takie ceny!

    • 35 2

  • (1)

    A Wy myslicie ze jak nie bedziecie tankowac na Lotosach, Shellach to Lotos sie obrazi!? Przeciez BP i inne tez maja paliwo z Lotosu lub ewentualnie z orlenu.

    • 21 0

    • No trochę się obrazi, wszak odpadnie marżą handlowa.

      • 1 0

  • Paliwo Lotosu jest wszędzie (3)

    Znajomy pracuje w Lotosie, oni sprzedają paliwo do wszystkich stacji w północnej Polsce, za wyjątkiem oczywiście Orlenu, Lukoilu i chyba Neste.

    • 8 0

    • Akurat do Łukoila sprzedawane jest paliwo i to nawet jestesmy ich głownymi dostawcami.

      • 1 1

    • Nawet Orlen bierzez z Lotosu. Kto bedzie woził paliwo z południa Polski do stacji na Północy?

      • 2 0

    • Akurat NESTE samo się chwali, że bierze paliwa z LOTOSu - wystarczy zerknąć na ich stronę.

      • 2 0

  • Co by nie pisali - bulimy po 5 zł i basta !!!!!

    Krojenie społeczeństwa i chwalenie się wynikami - to jest polityka i ekonomika tych dnia.
    Monopol goni monopol, a szaraki z wywieszonymi językami z niedowierzaniem przecierają oczy czytając kolejne podwyżki.

    Hip Hip PO...

    • 9 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane