• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

MOL się zadomawia. Planuje długofalową obecność w Polsce

erka
31 stycznia 2024, godz. 08:40 
Opinie (146)
Węgierski koncern MOL planuje długofalową obecność w Polsce. Węgierski koncern MOL planuje długofalową obecność w Polsce.

Po pierwszym roku działalności w Polsce MOL Polska dokonał rebrandingu ponad 200 stacji paliw, zaznaczając swoją obecność w całym kraju. - Nasze ambicje pozostają bez zmian. MOL planuje długofalową obecność w Polsce, aktywnie poszukując nowych możliwości rozwoju - zapewnił Richard Austen, dyrektor generalny MOL Polska.



Sprzedaży Lotosu nie można tak po prostu unieważnić Sprzedaży Lotosu nie można tak po prostu unieważnić

W listopadzie 2022 r. PKN Orlen zawarł z MOL przyrzeczoną umowę sprzedaży na rzecz węgierskiego koncernu 100 proc. udziałów w Lotos Paliwa, spółce zarządzającej stacjami paliw. Transakcja opiewała na kwotę 610 mln dolarów. Lotos Paliwa posiadał na rynku stacji paliw czwartą pod względem wielkości pozycję, operując na 414 obiektach. Stacje te będą funkcjonowały na rynku polskim pod marką węgierskiego koncernu MOL.



- Świętowaliśmy liczne sukcesy osiągnięte w ciągu ostatniego roku. Poczyniliśmy w tym czasie znaczące inwestycje, dostosowując nasze stacje do standardów Grupy MOL. Konsekwentnie wzmacnialiśmy też naszą pozycję jako atrakcyjny, godny zaufania partner dla przedsiębiorców zarządzających stacjami paliw. Planujemy długofalową obecność w Polsce, a konkurencja napędza nas do działania. Wejście na polski rynek widać już w wynikach segmentu detalicznego Grupy - powiedział Péter Ratatics, wiceprezes wykonawczy ds. usług konsumenckich w MOL Group.

Gdzie najtańsze paliwo w Trójmieście?



- Na polskim rynku wciąż jesteśmy nowym graczem, dlatego dwa tygodnie temu uruchomiliśmy szeroko zakrojoną kampanię reklamową. Zamierzamy wzmocnić rozpoznawalność oferty MOL, w tym naszych jakościowych paliw EVO, dostępnych na wszystkich naszych stacjach, również tych wciąż działających pod szyldem Lotosu. Z początkiem lutego rusza też dwumiesięczna akcja promocyjna w ramach MOL Move, skierowana do wszystkich kierowców odwiedzających nasze stacje w Polsce. Co tydzień do wygrania będą karty paliwowe, a nagrodą główną jest samochód Mercedes-Benz CLA. Im większe zaangażowanie klientów w nową akcję, tym większe szanse na wygraną - tłumaczy Piotr Pyrich, dyrektor ds. rynku detalicznego w MOL Polska.
erka

Miejsca

Opinie (146) ponad 10 zablokowanych

  • DonTusco sciąga przez węgry MOL do kraju,ruskie paliwo.zatankujecie to poczujecie jak samochody jeżdżą w rosji i węgrzech. (2)

    • 3 23

    • to już ta woda z mózgu zrobiona przez Republikę?

      • 10 3

    • Tusk?!! A kto sprzedał Lotos i jego stacje?!! TVPiS nie ma a ciebie jeszcze trzyma!

      • 1 1

  • Dobra wiadomość, że Orlen przejmuje (2)

    rynek stacji benzynowe w UE

    • 5 20

    • Hahahahaha.. (1)

      • 4 4

      • Poczytaj prasę fachową- to prawda

        • 1 3

  • Władza sie zmieniła i witają ruską stacje w POlsce.

    • 3 13

  • Na mol tylko kupę zrobić. Nigdy tam nie zatankuje.

    • 10 3

  • (1)

    A to interes zrobili pisuary. Sprzedali polskie stacje przyjaciołom Putina.

    • 21 5

    • ktoś zapewne przytulił grube miliony

      • 2 2

  • Opinia wyróżniona

    A mogło być inaczej ..... (11)

    Komu przeszkadzało aby stacje Lotos sprzedać dla spółki celowej założonej przez np pko, pzu, kghm i powstała siec mogla pracować pod nazw CPN. Właścicielem marki CPN jest Orlen. Wymogi UE spełnione stacje Lotos dalej polskie. Unimot kupił za 60 % wartości wszystkie bazy paliwowe Lotosu i wytwornie asfaltu. Niby Unimot polski to już mniej boli. I te 30 % rafinerii tez bez sensu za grosze poszło do Arabów. Fuzja ma sens jak daje zysk a tu jest strata i mniejszy majątek nie ma żadnego zysku.

    • 137 15

    • (1)

      zysk był ale pod stołem dla tych co sprzedali

      • 32 6

      • pewnie tak....

        Jak fuzja była taka bolesna Lotos mógł dalej działać jako oddzielny podmiot a Orlen bez problemu mógł robić fuzje z Energa pgnig azoty bo tam UE nie widziała przeszkód. Tu ewidentnie było widać na presje do rozwiązania bez sensu która tylko wygenerowała stratę....

        • 11 5

    • Przepisy UE stanowiły problem, choć jakoś tak nie kwiczeli jak kiedyś BG Group łączyło się z RD Shell...ot równość wobec prawa (3)

      Wycena była przez rzeczoznawców robiona biegłych i to nie tylko z kraju ale i zagranicy co jest opisane jasno i na co są kwity. Więc to bicie piany w wydaniu rudego jak po przegranych wyborach, o czym chyba wielu zapomina jakie cyrki odstawiali 8 i 4 lata temu. Poza tym taka firma to nie złoty rydwan, kupiony od tak bo komuś się coś przyśniło. Na to musieli zgodzić się akcjonariusze z jednej jak i drugiej strony. a tam było 100% poparcia do tego działania. Fuzja miała sens, bo majątek Lotos jest ułamkiem kasy jaką dysponuje Orlen, obecnie budowane linie w Płocku nowe są warte tyle co 1/3 całej rafinerii w Gdańsku, więc masz skalę do porównania o czym mówimy. Aby firma działała długoterminowo stabilnie musi mieć stałe kontrakty z pewnym dostawcą a takim jest Aramco.

      • 11 22

      • (2)

        Jacy akcjonariusze?, co ty bredzisz. Akcjonariuszem jest w 100 % Skarb Państwa. Jarosław kazał sprzedać to sprzedali noi9e patrząc na sens ekonomiczny. Chodziło tylko o to żeby pozbawić Gdańsk do budżetu miasta wynikajacych z podatków.

        Ot i cała filozofia sprzedaży.

        • 22 9

        • Nie jest i nie był w 100% wiec nie ufaj we wszystko co lapsy z TVN mówią (1)

          Skarb Państwa miał 53%, ok 5% to Nationale-Nederlanden Powszechne Towarzystwo Emerytalne i pozostali 41% czyli giełda i indeksy wig, wig20, WIG20TR, WIG30, WIG30TR, WIG-Poland, WIG-Paliwa, WIG-esg, msci poland (Small Cap), CECE-Index.

          To sa dane oficjalne z 2023 roku.

          • 9 3

          • Ktoś kto ma 51% to przegłosuje wszystko reszta tylko jest widzem.

            • 6 4

    • (3)

      Transakcja wiązana, w zamian za sprzedaż stacji lotosu, orlen nabył stacje na Słowacji i na wegrzech. A cena sprzedaży 30% rafinerii lotos opierała na na ówczesnej wartości rynkowej spółki. I poniekąd sprzedaż arabom zagwarantowała dostawy ropy z tamtego kierunku do Polski.

      • 13 18

      • Re

        Ropę się kupuje na giełdach światowych...
        A sprzedaż 30% Rafinerii za bezcen, za zysk z 15 miesięcy to czyste rozdawnictwo, żeby nie użyć mocniejszych słów. Na szczęście prokuratura już bada sprawę.
        Do wszystkich zwolenników P i S. Proszę nie powielać formułek wielokrotnie powtarzanych przez poprzednio rządzących w "niezależnej" tvp info. Sprawdzajcie każdą taką informację w innych źródłach. Rafineria Gdańsk istnieje ponad 40 lat. Czy kiedykolwiek miała problem z dostawą ropy? Czy obecnie inne rafinerie w Europie mają problem z dostawami ropy? No jasne, że nie. Więc zastanówcie się nad swoim komentarzem.

        • 20 12

      • to nie tak.... (1)

        Który rynek jest bardziej perspektywiczny polski czy węgierski ?
        Sprzedajemy kluczowe stacje w Polsce i zmniejszamy swój dział żeby kupić marne stacje na Wegrzech ? Warto zwrócić uwagę na historie stacji które kupił Orlen na Wegrzech. Te stacje dzień przed transakcja odkupił od Lukoil Mol i po jednym dniu sprzedał Orlenowi. Dlaczego interes był marny ? Te stacje który nabyliśmy od defacto od Lukoil to była resztka i w najgorszych lokalizacjach. Lepsze stacje od Lukoil kupił Mol wiele miesięcy wcześniej. Generalnie podsumowujac EU nie zadała aby nabywca był zagraniczny. Dla tych wszystkich transakcji można byłoby stworzyć spółkę celowa i kupić te aktywa. Wszystko dalej by było w Polsce. Warto tez zwrócić uwagę na historyczna transakcje Shell w Niemczech gdzie UE tez ograniczyla udział Shell w rynku i musiała ich do sprzedaży części stacji. Kupującym był Orlen jeszcze za czasów SLD-PSL, interes nie był rewelacyjny bo Shell sprzedał stacje w najgorszych lokalizacjach id o tej pory Orlen walczy o rentowność.

        • 8 8

        • 9 na 10 stacji to franczyza jak punkty Żabki z gorzała

          Masz lepsze miejsce to możesz po spełnieniu warunków i norm otworzyć stacje. Tam się tylko logo na nich zmieniło. Paliwo i tak albo z Płocka leci albo z Gdańska.

          • 8 1

    • Zysk jest

      Ma go obajtek.

      • 11 4

  • od 13 grudnia nie tankuje na Orlenie

    • 3 6

  • (1)

    był lotos jest mol :(

    • 12 3

    • były narodowe stacje benzynowe, sa zagraniczne - cała polityka PIS

      • 1 2

  • Znowu od rana trolle z PIS produkują swoje głupie wpisy

    Ile wam płacą?

    • 12 4

  • (1)

    Omijam szerokim łukiem, zresztą tak jak Orlen. Tylko BP i ichniejsze paliwo Pb98 Ultimate.

    • 8 6

    • oni też z Lotos to biorą według normy, chyba nie wierzysz że cysterną to z zachodu zwożą

      To trochę jak spuszczał się w sieci kumpel Biedronia, ze najlepszą waha na Shell jest, a tam Orlen dowozi paliwo z Płocka...

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane