• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

MOL zamiast Lotosu. Rebranding stacji paliw

Robert Kiewlicz
26 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Marka MOL w Polsce zagości szybciej niż przewiduje umowa. Marka MOL w Polsce zagości szybciej niż przewiduje umowa.

Marka MOL zagości wcześniej na polskim rynku niż wynika to z zapisów umowy. Chodzi o  przejęcie 417 stacji Grupy Lotos w ramach realizacji środków zaradczych Komisji Europejskiej. Szczegóły procesu rebrandingu nadal są dopracowywane, poinformował agencję ISBnews wiceprezes MOL Group Péter Ratatics.



Paliwo tańsze na wakacje. Jakie promocje na stacjach?



Nowa marka na polskim rynku:

Zbycie stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 proc. sieci Lotos, oraz zaopatrywanie tych stacji w paliwa silnikowe było częścią środków zaradczych niezbędnych do zakończenia transakcji przejęcia Grupy Lotos przez PKN Orlen.

Stacje MOL zastąpią stacje Lotos



Zgodnie z zawartą umową, MOL ma prawo używać marki Lotos przez pięć lat.

- Jednak planujemy wprowadzić własną markę wcześniej, niż wynikałoby to z zapisów umowy. W tej chwili jednak wciąż jeszcze pracujemy nad szczegółami planu rebrandingu - twierdzi Péter Ratatics w rozmowie z ISBnews. - MOL planuje również wprowadzenie w Polsce paliw premium, pochodzących z polskich rafinerii, ale wzbogaconych o unikalne dodatki własnej produkcji, a także wejście do Polski konceptu Fresh Corner, własnej marki spożywczej MOL.
Węgierski koncern planuje wejście do Polski konceptu Fresh Corner, własnej marki spożywczej MOL. Węgierski koncern planuje wejście do Polski konceptu Fresh Corner, własnej marki spożywczej MOL.

Marka MOL na przejętych stacjach może zostać wprowadzona w ciągu roku od finalizacji transakcji.

Tarcze antyinflacyjne przedłużone do końca października 2022 r.



Węgierski koncern przejmuje stacje paliw w Polsce



MOL (Magyar Olaj) jest największą spółką na Węgrzech pod względem wartości przychodów ze sprzedaży. Koncern zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej i gazu (m.in. ze złóż w Rosji i Kazachstanie), rafinacją ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów rafineryjnych. Kontroluje słowacki Slovnaft i włoską rafinerię IES. Ma udziały w chorwackiej firmie naftowej INA. Jest aktywna w ponad 30 krajach. Spółka publiczna notowana na giełdach w Budapeszcie i Warszawie.

E10 - rząd chce wprowadzić nowy rodzaj benzyny



Od listopada 2018 r. największym udziałowcem jest państwo węgierskie z 28,3 proc., 25,8 proc. posiadają inwestorzy zagraniczni (głównie instytucjonalni), 7 proc. - OmanOil (Budapest) Limited, 7,3 proc. - CEZ MH B.V., 6,4 proc. - OTP Bank Nyrt., 5,7 proc. - Magnolia Finance Limited, 5 proc. - ING Bank N.V., 3 proc. - Crescent Petroleum, 3 proc. - Dana Gas PJSC, 5,5 proc. - krajowi inwestorzy instytucjonalni, 3 proc. - krajowi inwestorzy indywidualni.

Miejsca

Opinie (632) ponad 20 zablokowanych

  • Zemsta

    gangu spod znaku starego PC, za Gdańsk!

    • 0 0

  • "czas niewolników" J. Białek !!

    -wszystko wyjaśnia

    • 0 0

  • (1)

    Super z zaścianka do Europy
    Zreszta za 10 lat stacje benzynowe będą zbędne bo tylko samochody elektryczne

    • 0 0

    • A ladowanie w trasie.....

      • 0 0

  • Niestety PiS pod płaszczykiem fuzji sprzedał 30% Lotosu , 417 stacji (1)

    I to sprzedano za grosze!! Draństwo :(

    • 0 0

    • Ruska agentura PZPRPiS

      • 0 0

  • No to już wiem

    Które stacje omijać szerokim łukiem.

    • 0 0

  • Wystarczy nie tankować na MOL

    tylko wspierać polski Orlen

    i będzie dobrze

    • 1 1

  • Ale

    przecież to nie jest rozdawanie polskiego majątku. Ja nie winny, to Tusk winien, Tusk oddawać nie powinien.

    • 1 0

  • Wstyd

    Wstyd i hańba dla Polski

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane