• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP zainwestuje miliony złotych w badania i rozwój marek

Robert Kiewlicz
23 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Sieć sklepów LPP obejmuje ponad 1,7 tys. salonów w 20 krajach. Łączna powierzchnia salonów LPP na świecie to prawie 1 mln m kw. Na zdjęciu sklep marki Reserved w Londynie. Sieć sklepów LPP obejmuje ponad 1,7 tys. salonów w 20 krajach. Łączna powierzchnia salonów LPP na świecie to prawie 1 mln m kw. Na zdjęciu sklep marki Reserved w Londynie.

- Reserved to marka rodzinna, odpowiedzialna społecznie, a co najważniejsze jest polskim odpowiednikiem amerykańskiego iPhone'a - twierdzi prezes LPP Marek Piechocki. Dlatego spółka chce inwestować w umocnienie pozycji Reserved jako polskiego przeboju eksportowego - zwiększy zatrudnienie i wyda 200 mln zł rocznie na badania i rozwój.


Co decyduje o zakupie odzieży danej marki?


Do 2018 roku LPP zamierza zatrudnić ponad tysiąc nowych pracowników oraz wydawać blisko 200 mln złotych rocznie w obszarze B+R (badania i rozwój). Ma być to zdaniem spółki sposób na zwiększanie globalnej konkurencyjności firmy W 2016 roku wartość eksportu LPP wyniosła 3 mld złotych.

- Jesteśmy firmą polską i tu są nasze korzenie. Tu zapadają strategiczne decyzje, projektowane są kolejne kolekcje, powstają koncepcje marek, tu płacimy należne podatki i tu mieszkają najwięksi akcjonariusze spółki - twierdzi Marek Piechocki, prezes LPP. - Marka Reserved to polski iPhone - polski projekt, polski produkt, marka, a najważniejsza jest przecież kreacja.
Czytaj też: Metki gdańskiej spółki LPP na gruzach fabryki w Bangladeszu

Jak twierdzi Piechocki, 65 proc. wartości produktu, jakim jest Reserved, powstaje w Polsce, w siedzibach LPP zlokalizowanych w Gdańsku, Krakowie i Warszawie. Składa się na to przede wszystkim wartość projektowania i przygotowania kolekcji, logistyki, marketingu, przygotowania i wdrożenia konceptów salonów czy standardów obsługi klienta, a także płacone przez LPP podatki, cła i innego rodzaju opłaty.

Sama produkcja odbywająca się w Bangladeszu czy Chinach, to według Piechockiego jedynie 35 proc. wartości produktu.

- To przede wszystkim wartość materiałów oraz samego uszycia produktu - twierdzi Piechocki. - W globalnej gospodarce wartość dodana produktu, mająca swe źródło w kreatywności firm, jest najważniejszym elementem przewagi konkurencyjnej. My tę wartość dodaną tworzymy tu, w Polsce, i eksportujemy ją dziś już do 19 krajów, w których obecne jest Reserved. W 2016 roku wartość naszego eksportu wyniosła 3 mld złotych. Te pieniądze wróciły do Polski i tutaj zostały zainwestowane.
Czytaj także: LPP uległo i przystąpiło do międzynarodowego porozumienia

Obecnie nad badaniami i rozwojem produktu pracuje w LPP 810 projektantów i innych osób zaangażowanych w przygotowanie produktu, które tworzą 40 tys. nowych projektów rocznie. Ponad 75 proc. z nich trafia następnie do produkcji. Drugi obszar związany jest z rozwojem doznań i doświadczeń zakupowych klientów. W Biurze Projektowym LPP w prace nad projektowaniem i wdrażaniem nowych rozwiązań wykorzystywanych w salonach poszczególnych marek zaangażowanych jest na co dzień 40 architektów i koordynatorów. Zespół ten wymyśla i testuje średnio 100 eksperymentalnych rozwiązań rocznie, wydatkując na ten cel ok. 10 mln złotych.

Trzecie pole działań firmy to nowe technologie i rozwój form sprzedaży, głównie e-commerce. Obecnie 250 programistów testuje i wdraża rozwiązania techniczne, mające podnieść skuteczność sprzedaży Reserved i innych marek w coraz szybciej zmieniających się realiach handlu detalicznego. Na ten cel LPP wydało w 2017 roku 60 mln złotych.

Więcej: Znaki towarowe LPP wracają z raju podatkowego do Polski

- Chcemy, aby do końca 2018 roku nad różnymi projektami badawczo-rozwojowymi pracowało u nas 2 tys. osób - mówi Piechocki.
Poza obszarem B+R LPP inwestuje również w rozwój swojej sieci sprzedaży w Polsce i za granicą. Do końca 2020 r. firma zamierza wydać na ten cel 1,5 mld złotych. Środki zostaną przeznaczone na utrzymanie i modernizację istniejących sklepów oraz otwarcia nowych salonów.

Miejsca

Opinie (169) 8 zablokowanych

  • Ale sie usmiałem po tym tekscie sponsorowanym,kiedys kupiłem cała szafe ubrań od nich okazało sie ze to jednorazowe szmaty są! (1)

    Ostatnio sie tak śmiałem jak bajki wciskał Schetyna na rozpoczęciu kampami wyborczej w Sobotę.
    Firma która kase zdobywała przez nielegalne spekulacje akcjami na giełdzie,a potem podatki płaciła na Cyprze w raju podatkowym,a te szmaty szyje w Bangladeszu gdzie sie dzieci wykorzystuje do pracy niewolniczej za połowę dolara dziennie!!!Naturalnie nikt nic nie wiedział :)
    Komu on chce te bajki opowiadać ,Jak on sie porównuje do iPhone'a to ja jestem prezydentem USA naturalnie jak Obama :) ich szmaty po praniu nawet dla biednych nie chcieli przyjąć !!

    • 27 8

    • A coś więcej o tej spekulacji?

      • 0 0

  • Reserved

    To jakaś masakra jakoś jednorazówek kiedyś często tam robiłem zakupy ubierałem się ale już od długiego czasu omijam szerokim łukiem

    • 9 5

  • Niech lepiej się pochwali ile pracownicy w Polsce w reserved zarabiają i jak piora mózg tym młodym ludziom tam, jakość nieadekwatna do cen, w USA to są ceny ciuchy markowe za grosZe, jakość b.dobra

    • 12 2

  • (1)

    Porównanie może się wydać śmieszne na początku, ale jakby się zastanowić to jest w tym racja, jedno to gdzie produkowane są produkty a drugie to gdzie powstaje cały ich projekt

    • 9 3

    • T

      Ale jak się zastanowić jeszcze trochę, to jednak smartfony są dużo bardziej innowacyjnymi produktami niż ciuchy. Tak to wszyscy, którzy zlecają produkcję w Azji byliby innowacyjni. Ja bym to raczej nazwał ponurą twarzą lokalizacji.

      • 0 0

  • "Marka Reserved to polski iPhone" (3)

    Śmiech na sali, jak ubrania które nie wytrzymują jednego sezonu można nazwać ubraniami?
    Pamiętam T-shirt kupiony kiedy robili jeszcze je w Polsce był nie zdarcia, a teraz? Szmaty tak ja te z H&M.
    Najpierw postawcie na jakość, na nie produkcję rzeczy które po kilku praniach nie nadają się do niczego.
    Mało kto wie ale twórca LPP jest z Kościerzyny i tam był pierwszy sklep Marka Piechockiego.

    • 15 5

    • oni ich nigdy nie szyli w Polsce (1)

      za to od zawsze cła za sprowadzane towary były u nich wyższe, niż sama cena importowanego ciucha

      • 2 3

      • Brawo ty!

        Cło to % wartości importowanego towaru. W przypadku spodni, bluz, swetrów z Chin 12%. Żeby to co napisałeś było prawdą musiałoby być powyżej 100. Ale to tylko antydumpingowe np na stal. Próbuj dalej...

        • 3 0

    • A nie w Sopocie? Pierwsza firma Mistral handlujaca materiala i firanami? 1 sklep na ul. Grunwaldzkiej a pozniej dom towarowy na monciaku.

      • 0 0

  • super firma. dba o rozwoj w Polsce. (3)

    Uwielbiam ubierac sie w ich salonach. Szyk i elegancja. Nawet ostatnio jak bylam w Londynie jak odwiedzalam mojego chlopaka Ahmeda to widzialam ich sklepw Londynie. Ludzie normalnie rozszarpywali sobie ich towar.

    • 2 14

    • darmo rozdawali uchodźcom?

      • 6 0

    • Izo - masz juz zajady ze smiechu?

      Z tych, którzy zaminusowali twoj wpis - biorąc go na serio?

      • 5 2

    • Poszla po bandzie...

      I do tego jest fantazja...

      • 2 0

  • pracuje w ich salonie i jestem bardzo zadowolona. (5)

    Umowa o prace, stawka bliska sredniej krajowej, szkolenia i premie za wyniki. Dbaja rowniez o rozwoj pracownika.

    • 8 10

    • (2)

      To czemu Ty się nie rozwinelas?

      • 10 4

      • prezesowi się nie spodobała:)

        • 3 0

      • Jest zadowolona...wystarczy...

        • 0 0

    • Masz podstawy 2600zl + bonusy za sprzedaz? :)

      • 0 1

    • Na bank

      • 3 0

  • kiedyś bym w to uwierzył... (5)

    dobre lata temu to robili w miarę porzadne rzeczy... dla przykładu mam koszulkę chyba z housa co ma z 10 lat (teraz to juz taka "do roboty" ;] ) i trzyma sie lepiej niż "szmata" kupiona w reserved pół roku temu i wyprana kilka razy..!!!
    Moze i mają ciekawy desing który kiedys mnie przyciągnął do ich marek ale w ostatnim czasie to chyba jakieś jakościowe nieporozumienie bo jak robocza koszulka w moim zakładzie pracy (FRUIT OF THE LOOM- pewnie za dyche :D ) trzyma sie o niebo lepiej a jest użytkowana w cięższych warunkach niż ta LPP-owska szmatka używana okazjonalnie....
    Po komentarzach widać że nie jeden zwracam na to uwagę ;)

    • 17 2

    • dres FRUIT OF THE LOOM z połowy lat 90-tych używam do dziś :)

      Z tamtych czasów przeżyła też w zakamarkach szafy bluza pseudobawełniana "marki" ROSS. Dziś mało kto pamięta, że od niej zaczynało LPP. Niemniej jednak wszystkie ciuszki FRUIT OF THE LOOM w naszej rodzince sprawdziły się na 100%, a te rodem niby z Łąkowej - z roku na rok gorsze.

      • 2 0

    • (3)

      No ja normalny facet. 182cm waga 90kg, w klacie 114cm, w pasie 94cm. I w reserved dostaiec jakies pasuajce spodnie... Nie mowiac juz o tshirtach. Jak chce obcisle rzeczy to ubieram legginsy, koszulke termo i... wsadam na rower.

      Bez kitu kroje nie dla facetow a na zniewiescialych chlopcow :)

      • 6 0

      • Kiedyś w Reserved mieściłem się w XXL - (2)

        teraz bez szans. Dlatego tam nawet nie zachodzę.

        • 4 0

        • (1)

          Pójdź do H&M czy innej sieciówki - też się nie zmieścisz

          • 0 0

          • Tam się w drzwiach nie zmieści.

            • 0 0

  • w LPP jakości brak

    • 15 3

  • Porównanie Reserved do Iphone - bardzo nietrafione,

    PR -owy samobój...
    Ta wypowiedź wzbudza u odbiorców rozbawienie, kpinę, szyderstwo, niesmak itd.

    • 23 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową -...

Najczęściej czytane