• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP zainwestuje miliony złotych w badania i rozwój marek

Robert Kiewlicz
23 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Sieć sklepów LPP obejmuje ponad 1,7 tys. salonów w 20 krajach. Łączna powierzchnia salonów LPP na świecie to prawie 1 mln m kw. Na zdjęciu sklep marki Reserved w Londynie. Sieć sklepów LPP obejmuje ponad 1,7 tys. salonów w 20 krajach. Łączna powierzchnia salonów LPP na świecie to prawie 1 mln m kw. Na zdjęciu sklep marki Reserved w Londynie.

- Reserved to marka rodzinna, odpowiedzialna społecznie, a co najważniejsze jest polskim odpowiednikiem amerykańskiego iPhone'a - twierdzi prezes LPP Marek Piechocki. Dlatego spółka chce inwestować w umocnienie pozycji Reserved jako polskiego przeboju eksportowego - zwiększy zatrudnienie i wyda 200 mln zł rocznie na badania i rozwój.


Co decyduje o zakupie odzieży danej marki?


Do 2018 roku LPP zamierza zatrudnić ponad tysiąc nowych pracowników oraz wydawać blisko 200 mln złotych rocznie w obszarze B+R (badania i rozwój). Ma być to zdaniem spółki sposób na zwiększanie globalnej konkurencyjności firmy W 2016 roku wartość eksportu LPP wyniosła 3 mld złotych.

- Jesteśmy firmą polską i tu są nasze korzenie. Tu zapadają strategiczne decyzje, projektowane są kolejne kolekcje, powstają koncepcje marek, tu płacimy należne podatki i tu mieszkają najwięksi akcjonariusze spółki - twierdzi Marek Piechocki, prezes LPP. - Marka Reserved to polski iPhone - polski projekt, polski produkt, marka, a najważniejsza jest przecież kreacja.
Czytaj też: Metki gdańskiej spółki LPP na gruzach fabryki w Bangladeszu

Jak twierdzi Piechocki, 65 proc. wartości produktu, jakim jest Reserved, powstaje w Polsce, w siedzibach LPP zlokalizowanych w Gdańsku, Krakowie i Warszawie. Składa się na to przede wszystkim wartość projektowania i przygotowania kolekcji, logistyki, marketingu, przygotowania i wdrożenia konceptów salonów czy standardów obsługi klienta, a także płacone przez LPP podatki, cła i innego rodzaju opłaty.

Sama produkcja odbywająca się w Bangladeszu czy Chinach, to według Piechockiego jedynie 35 proc. wartości produktu.

- To przede wszystkim wartość materiałów oraz samego uszycia produktu - twierdzi Piechocki. - W globalnej gospodarce wartość dodana produktu, mająca swe źródło w kreatywności firm, jest najważniejszym elementem przewagi konkurencyjnej. My tę wartość dodaną tworzymy tu, w Polsce, i eksportujemy ją dziś już do 19 krajów, w których obecne jest Reserved. W 2016 roku wartość naszego eksportu wyniosła 3 mld złotych. Te pieniądze wróciły do Polski i tutaj zostały zainwestowane.
Czytaj także: LPP uległo i przystąpiło do międzynarodowego porozumienia

Obecnie nad badaniami i rozwojem produktu pracuje w LPP 810 projektantów i innych osób zaangażowanych w przygotowanie produktu, które tworzą 40 tys. nowych projektów rocznie. Ponad 75 proc. z nich trafia następnie do produkcji. Drugi obszar związany jest z rozwojem doznań i doświadczeń zakupowych klientów. W Biurze Projektowym LPP w prace nad projektowaniem i wdrażaniem nowych rozwiązań wykorzystywanych w salonach poszczególnych marek zaangażowanych jest na co dzień 40 architektów i koordynatorów. Zespół ten wymyśla i testuje średnio 100 eksperymentalnych rozwiązań rocznie, wydatkując na ten cel ok. 10 mln złotych.

Trzecie pole działań firmy to nowe technologie i rozwój form sprzedaży, głównie e-commerce. Obecnie 250 programistów testuje i wdraża rozwiązania techniczne, mające podnieść skuteczność sprzedaży Reserved i innych marek w coraz szybciej zmieniających się realiach handlu detalicznego. Na ten cel LPP wydało w 2017 roku 60 mln złotych.

Więcej: Znaki towarowe LPP wracają z raju podatkowego do Polski

- Chcemy, aby do końca 2018 roku nad różnymi projektami badawczo-rozwojowymi pracowało u nas 2 tys. osób - mówi Piechocki.
Poza obszarem B+R LPP inwestuje również w rozwój swojej sieci sprzedaży w Polsce i za granicą. Do końca 2020 r. firma zamierza wydać na ten cel 1,5 mld złotych. Środki zostaną przeznaczone na utrzymanie i modernizację istniejących sklepów oraz otwarcia nowych salonów.

Miejsca

Opinie (169) 8 zablokowanych

  • Reserved to idealny sponsor dla Lechii. Jedno i drugie to taka sama padaka.

    • 9 2

  • Jakość i jeszcze raz jakość

    proponowałabym podnieść jakość materiałów , więcej porządnej wełny, mniej wściekłych kolorów. Jeśli się marzy o wielkości , trzeba tez zadbać o klasę rzeczy w rozsądnej cenie. A nie tylko tanio i syntetycznie. Ale miło,że firma rośnie, rozwija się i ciągle jest w Gdańsku.

    • 5 2

  • 200 mil zl rocznie na badania i rozwoj. ( B+R)

    W Pruszczu Gdanskim dalej niewolnictwo Polsko-Ukrainskie.

    • 14 1

  • panom naciągaczom z LPP życzę wyłącznie kolejnych Tallinderów ;)

    Działania typu kupowanie ustaw podatkowych, transferowanie zysków poza RP, wykorzystywanie niewolniczej pracy azjatyckich pracownic itp. są naganne. A mówienie o eksporcie w stosunku do międzymagazynowych przesunięć towarów do własnych sklepów zlokalizowanych poza granicami RP - nieetyczne.

    • 12 3

  • (5)

    Duży plus za to że wracają z produkcją do Polski.

    • 3 4

    • (3)

      oni tu NIGDY nie produkowali. Tu były wzorcownie, magazyny i "salony". Szyto pojedyncze sztuki na wzorcowniach, żeby Azjaci mieli prototypy. Jak masz inne informacje, to przekaż je choćby wywiadowi skarbowemu

      • 8 1

      • (2)

        Gdzieś była informacja że w 2017 w Polsce wyprodukują kilka milionów sztuk ubrań w kilkudziesięciu szwalnia. Taka liczba to wg. Ciebie wzorcownie?

        • 0 3

        • (1)

          Nigdy tu nie szyli, ubrania marki Tallinder miały byc szyte w Polsce, ale luksus w wydaniu LPP nie okazał sie byc sukcesem.

          • 3 1

          • "LPP zarządza obecnie pięcioma brandami: Reserved, Cropp, House, Sinsay i Mohito. Ta ostatnia w ciągu minionych dwóch lat przeszyła w Polsce 4 mln sztuk ubrań, czyli 15 proc. całości swojej produkcji. Do końca tego roku LPP zleci polskim szwalniom i zakładom uszycie 5 mln sztuk odzieży pod marką Mohito, a w 2018 roku ta wielkość ma się podwoić. W tym samym czasie dwukrotnie wzrośnie też produkcja ubrań Reserved, które zostaną uszyte w Polsce... W tej chwili w Polsce na potrzeby LPP pracuje już 50 zakładów odzieżowych, w których ponad 1000 pracowników szyje na pełny etat dedykowane kolekcje na zlecenia gdańskiej firmy."

            • 0 0

    • Przecież to zwykła ściema

      Jak wszystko inne co opowiadają właściciele o tej firmie... Ostatnio gdzieś czytałem o jakichś rzekomych podwyżkach dla pracowników, które niby miały miejsce jak zyski zaczęły spadać. Jakoś nikt z pracowników o nich nie słyszał, natomiast każdy słyszał o zwolnieniach, tyle że cichaczem i z szukaniem pseudo haków, żeby tylko nie trzeba było wypłacać odpraw. A te rzekome podwyżki zapewne zarząd dostał, więc kłamstwa nie ma - też w sumie pracownicy.

      • 3 2

  • Odpowiedzialni społecznie??? (3)

    Żart jakis! Ubrania szyte w Chinach i Bangladeszu, m.in. ich metki znaleziono w zawalonym budynku Rhana Plaza. Szkoda, ze nikt o tym nie pamięta, ani o wyzysku jaki wspiera kupując kolejna szmatę tej marki.

    • 10 1

    • (2)

      Widać nie wiesz jak działa biznes, teraz się przenoszą do Polski, a wcześniej szyć musieli gdzieś,a Polska miała za słabe moce przerobowe.

      • 1 2

      • Sorry, nie kupuje tego

        Mogli szyć w Polace, jest sporo firm, ktore szyją w Polsce lub Europie na godziwych warunkach i oferują świetne jakościowo ubrania. Szyć gdzies? Sweter wart 2$ u nas kosztuje 80 pln, za to ludzie, którzy go szyja zarabiają 10-20$ miesięcznie, a firma LPP (nie tylko oni) udają, ze ich to nie dotyczy.

        • 3 1

      • Hipokryzja i wyzysk

        A co mnie obchodzi działanie biznesu? Interesuje mnie to, ze ubrania, ktore noszę nie sa tworzone na krzywdzie ludzkiej i mają dobrą jakość. Mozna szyć w Chinach z nieszkodliwych materiałów i dbać o swoich pracowników niezależnie od tego, czy zbajdują sie w Europie czy w Azji. Dlatego nazywanie LPP firmą odpowiedzialną społecznie jest po prostu kłamstwem.

        • 2 1

  • Ja poprosze milion i powiem co zrobic aby bylo lepiej a slupki szly w gore

    Lepsza jakosc ubran :) Nie kupuje ubran reserved od chyba nastu lat. Po prostu kiepska jakosc. Pierwsze swetry i tshirty do tej pory sa w dobrym stanie. Pozniej jakosc zeszla na psy.

    Smialo powiem, ze uzywane ubrania north face, columbia, salomon czesto sa lepszej jakosci :) Koszula ralpha z allegro o wiele lepiej wyglada. Jak chce cos byle jakiego to kupuje za 10-15zl(nie bede podawac jakich firm).

    A co do UK. Primark rzadzi. Tanie i czasami byle jakie rzeczy ale mozna po prostu kupic, wyrzucic i za jakis czas kupic nowe. A w tk maxx uk to dopiero sa dobre promocje.

    • 10 1

  • Powtarzalność wzorów w Reserved to patologia, pominę fakt że na każdym ciuchu jest reklama Reserved.... (1)

    Bo fajnie jest stać w kasie obok typa w tej samej kurtce, lub spotkać na ulicy 3-4 osoby w tym samym T-shircie, itd, po tych kilku sytuacjach omijam szerokim łukiem Reserved...

    • 5 1

    • A to dobry wpis

      Nooo... moze byylaby wieksza sprzedaz w Reserved gdyby te ciuchy nie byly z logo hahaha

      • 0 0

  • Z czego wynika ta masa hate'u? Dobrze prosperujaca firma z GD, ... (5)

    ...jest coś fajnego co narodziło sie w Trójmieście, a część osób tylko narzeka i narzeka. Zła jakość? To co powiecie na buty bardzo popularnej marki na N. które poprzecieraly sie po kilku miesiącach normalnego miejskiego użtkowania albo spodenki z dużej sieci dużych sklepów sportowych na D. które po jednym sezonie i praniu zmieniły kolor z brązu na zieleń/khaki tudziez kurtkę wiatrówkę d/=\e ktora była tak wiatroodporna jak gumowy plaszcz przeciwdeszczowy (zero oddychalnosci). To tylko wybrane przypadki "jakości" z jakimi mialem styczność i żaden nie dotyczył LPP.

    • 7 4

    • Daj spokój...

      • 0 1

    • Wynika to z tego, żę.. (2)

      1. Jak ktoś ze mnie robi głupka takimi tekstami to zęby same wypadają
      2. Jak ktoś mówi jedno a robi drugie i pod twarzą kryje się człowiek nastawiany tylko na słupki to zęby bolą.
      3. Jak ktoś pisze o rozwoju a w Pruszczu pracownicy zatrudnieni są przez jakieś agencje pracy za śmieszne pieniądze.
      4. Jak ktoś tam pracował i widzi że kadra kierownicza to leśne dziadki które przytakują tylko prezesom pomimo tego, że nie mają racji.
      5. Jak ktoś kombinuje jak nie płacić podatków w Polsce tylko na Cyprze a potem próbuje zamieść wszystko pod dywan to co byś napisał ???

      Dla mnie to wcale nie jest dobra firma do pracy i rozwoju zwłaszcza w pruszczu Gdańskim

      • 6 4

      • Znam dobrego dentyste.

        • 0 0

      • ,, kadra kierownicza to leśne dziadki'' - niezły tekst:)

        • 0 0

    • Fala hate'u wynika z próby robienia z konsumentów idiotów

      Jest dużo zarzutów co do firmy
      Od lokalnych działań po globalne
      Nikt mi za consulting nie zapłaci
      więc musicie sami do tego dojść

      • 0 0

  • janusze, wszędzie janusze

    gdańska januszerka ruszyła już do hejtu :D dziwni ludzie w tym mieście, oj dziwni..

    • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane