- 1 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (69 opinii)
- 2 Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii (112 opinii)
- 3 Terminal instalacyjny. Budowa ma ruszyć jeszcze w tym roku (4 opinie)
- 4 Rozpoczęto budowę promu dla Norwegów (59 opinii)
- 5 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (8 opinii)
- 6 Zmiany w Grupie Baltic. Jest nowy zarząd (50 opinii)
Marka stworzona od podstaw
LPP SA to jedna z nielicznych polskich firm, która w niespełna kilkanaście lat stała się liderem w swojej branży i stworzyła 6 wiodących marek odzieżowych (Reserved, Cropp, Esotiq, House, Mohito i Promostars), obecnych na 12 różnych europejskich rynkach.
Historia LPP SA sięga początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego już wieku, kiedy to Marek Piechocki (dziś prezes LPP SA) i Jerzy Lubianiec (obecnie prezes Rady Nadzorczej) rozpoczęli działalność w branży odzieżowej, prowadząc wspólnie Przedsiębiorstwo Handlowe Mistral s.c. W 1995 roku powstało już LPP. Początkowo firma zaopatrywała hipermarkety w szyte w Azji t-shirty. Później postawiła jednak na rozwój własnej marki (Reserved) i zaczęła rozwijać własną sieć sprzedaży detalicznej.
W 1999 r. LPP SA osiągnęło przychody ze sprzedaży w wysokości 107 mln zł, natomiast zysk netto wyniósł 6 mln zł. Pierwszy salon Reserved powstał w 2000 roku, pod koniec 2001 roku było ich już 24. Dziś to ponad 270, i to nie tylko w Polsce, bo również w 10 innych europejskich krajach.
Kolejne lata to wejście LPP na warszawską giełdę (2001) i na zagraniczne rynki z marką Reserved: w 2002 roku do Estonii, Czech, na Węgry, a w 2003 na Litwę, Ukrainę i Słowację. 2004 rok to wykreowanie i wprowadzenie na polski, a potem na rosyjski rynek, nowej marki odzieżowej Cropp Town. Na przestrzeni kolejnych dwóch lat Cropp Town oferował swoje produkty już w Estonii, na Słowacji i na Łotwie (2005) oraz na Litwie, w Rosji i w Czechach (2006).
2007 rok to kolejny przełom w historii LPP. Spółka przekroczyła miliard złotych sprzedaży. W tym samym czasie premierę (w Polsce i za granicą) miała już trzecia własna marka - Esotiq (ekskluzywna bielizna), która wraz z dwoma pierwszymi wkroczyła w 2008 roku na kolejny europejski rynek. Tym razem była to Rumunia.
Obecnie LPP SA jest właścicielem sieci detalicznej, na którą składa się 140 salonów Reserved w Polsce i 130 salonów w 10 europejskich krajach, 168 salonów marki Cropp w Polsce i 70 salonów zagranicznych, 177 salonów House w Polsce i 110 za granicą, 53 salonów Mohito oraz 58 salonów Esotiq. Plany spółki są równie imponujące co przedstawiona tu historia.
Miejsca
Opinie (21) 1 zablokowana
-
2011-02-27 15:55
LPP
Cała sieć LPP wykorzystuje pracowników, którzy tyrają za niewielkie pieniądze , a wymagania wobec nich są wygórowane... Otrząśnijcie się, bo niedługo nikt nie ze chce u Was pracować!
- 14 0
-
2011-02-06 18:44
Dokładnie, nikt nie pisze jak tam się traktuje ludzi
A przede wszystkim pracowników którzy harują za śmieszne grosze, albo jak szybko zwalnia się zastępców, starszych sprzedawców, asystentów w celu "wyciszenia jakiejs sprawy" którą zawalił kierownik itp aby tylko dalej utrzymała się na swoim miejscu, albo jak co niektórzy kierownicy regionalni awansują swoich pracowników płci żeńskiej z etatu sprzedawcy na kierownika salonu w przeciągu paru miesięcy... i wiele innych
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.