• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Multimedia Polska wraca na GPW. Oferta publiczna jeszcze w tym roku

Robert Kiewlicz
26 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Vectra może kupić Multimedia Polska
Planowana oferta publiczna będzie obejmować akcje sprzedawane przez obecnych akcjonariuszy Multimedia Polska. Na sprzedaż wystawione zostanie do 49,2 proc. akcji spółki. Planowana oferta publiczna będzie obejmować akcje sprzedawane przez obecnych akcjonariuszy Multimedia Polska. Na sprzedaż wystawione zostanie do 49,2 proc. akcji spółki.

Gdyńska spółka Multimedia Polska chce wrócić na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka planuje przeprowadzenie oferty publicznej i będzie ubiegać się o dopuszczenie akcji do obrotu na rynku regulowanym GPW. W 2011 Multimedia Polska zdecydowała o wycofaniu swoich walorów z obrotu giełdowego, a jej większościowi akcjonariusze zawarli porozumienie dotyczące przeprowadzenia przymusowego wykupu akcji.


Co ma wpływ na wybór operatora telewizji satelitarnej ?


Na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych spółka zadebiutowała 13 listopada 2006 roku. Jednak w listopadzie 2011 zdecydowano o wycofaniu akcji z obrotu giełdowego. Formalną decyzję o wycofaniu spółki z giełdy podjęła także Komisja Nadzoru Finansowego.

Natychmiast po pojawieniu się informacji o wycofaniu akcji pojawiły się też spekulacje na temat sprzedaży firmy. Władze Multimedia Polska nie komentowały jednak tych doniesień. Nieoficjalnie mówi się, że poszukiwanie inwestora przez spółkę nie przyniosło skutku, a MP pilnie potrzebuje dofinansowania.

Planowana oferta publiczna będzie obejmować akcje sprzedawane przez obecnych akcjonariuszy Multimedia: M2 Investments Limited, Tri Media Holdings Limited, Dunaville Trading Limited oraz Collegium Anetta Kolasińska i Wspólnicy. Na sprzedaż wystawione zostanie do 49,2 proc. akcji Multimedia Polska. Przeprowadzenie oferty planowane jest na II kwartał 2014 roku, zależnie od warunków rynkowych.

Oferta publiczna oraz dopuszczenie i wprowadzenie akcji do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie są uzależnione od uzyskania wszystkich niezbędnych zezwoleń, w tym stosownych decyzji udzielonych przez Komisję Nadzoru Finansowego, rejestracji akcji spółki w Krajowym Depozycie Papierów Wartościowych oraz dopuszczenia i wprowadzenia akcji spółki do obrotu na rynku regulowanym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Większościowymi udziałowcami spółki są Tomek Ulatowski oraz Ygal Ozechov. Wraz z podmiotami powiązanymi posiadają 100 proc. udziałów w spółce YTD, LLC, z siedzibą w Wilmington, Delaware, USA, posiadającej 100 proc. udziałów w spółce M2 Investments Limited z siedzibą w Nikozji na Cyprze, która jest właścicielem 47.654.722 akcji Multimedia, stanowiących 51,94 proc. kapitału zakładowego spółki. Natomiast 41,71 proc. udziałów posiada Tri Media Holdings Ltd spółka kontrolowana przez Emerging Ventures Limited z siedzibą na Cyprze, a 6,35 proc. pozostali akcjonariusze.

Spółka Multimedia Polska jest jednym z głównych ogólnopolskich operatorów kablowych, obecnym na rynku od ponad 20 lat, dostawcą telewizji cyfrowej z wideo na żądanie, internetu szerokopasmowego i mobilnego oraz telefonii stacjonarnej i mobilnej.

Przychody Multimedia Polska w 2013 roku wyniosły 699,2 mln zł, co oznacza wzrost o 2 proc. w porównaniu do 2012 roku. Skorygowana EBITDA wzrosła w 2013 r. o 1,2 proc. i wyniosła 355,5 mln zł. Liczba dostarczonych usług na koniec roku wyniosła 1,54 mln i była na podobnym poziomie jak na koniec 2012 r.

- Dzięki przeprowadzonym inwestycjom zbudowaliśmy wysokiej jakości ogólnopolską infrastrukturę, która w połączeniu z rozpoznawalną marką, solidną bazą klientów i sprawną siecią sprzedaży otwiera przed nami nowe możliwości rozwoju - twierdzi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska. - Zgodnie z przyjętą strategią, rozszerzamy dotychczasowy model biznesowy o nowe usługi, aby spółka stała się integratorem usług niezbędnych dla domu i biura.

Grupa Multimedia Polska zainwestowała w 2013 r. 189,8 mln zł, z czego 175,0 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową i modernizacją sieci, wzrostem przepustowości szkieletu telekomunikacyjnego, a także wdrażaniem nowych usług. Pozostałe środki w kwocie 11,2 mln zł zostały przeznaczone na akwizycje.

Miejsca

Opinie (8)

  • Cypr, Delaware...

    kasiora sie im skonczyla i ida na gielde ogolic ludzi, na premie pewnie brakuje. do tego stopnia, ze obecni akcjonariusze pozbywaja sie swoich akcji, pewnie potem odkupia taniej jak cena spadnie. Skoro maja przychody na poziomie 699M i EBITDA 355,5M to jakim cudem maja klopoty finansowe? Chyba, ze maja jakies wielkie zobowiazania finansowe i odsetki zjadaja wszystkie zyski? W kazdym razie, lepiej na nich uwazac, pachnie tu walkiem finansowym.

    • 17 2

  • (1)

    zastanawiam się czy zainwestować w GPW czy w bilet miesięczny na SKM, proszę o poradę, gwarantuję udział w zyskach

    • 16 1

    • Sugeruję zainwestować w bilet SKM. Patrząc z perspektywy szarego zjadacza chleba brak biletu w przypadku spotkania nawet najbardziej uprzejmego kanara, może skończyć się utratą fizyczną gotówki w trybie przyśpieszonym i kilkugodzinnym obniżeniem poziomu erytrocytów kosztem zwiększonej produkcji adrenaliny odpowiedzialnej za stres.

      • 0 0

  • gdzie najłatwiej zgarnać kase na POlskiej smieciowej GPW

    sprzedajesz akcje a jak brakuje kasy to wypuszczasz nową edycje np bez prawa poboru.Rysiek z petro smiecia jest w tym specjalistą

    • 7 3

  • Proszę o odpowiedź

    Co one produkują ?

    • 3 1

  • Opinie może dać każdy, ale .... (1)

    Jak czytam takie dyrdymały "znawców" to .....

    Multimedia już była notowana na GPW, ale większościowi właściciele chcieli ją sprzedać, więc skupili akcje. Wystawili ją na sprzedaż, ale kupcy dawali zbyt mało i zmienili plany.
    Wartość Multimedii może wzrosnąć tylko poprzez konsolidację i akwizycję kolejnych małych i średniej wielkości operatorów. A na to potrzeba sporej gotówki. Taką najłatwiej znaleźć na GPW, bo inwestor będzie rozdrobniony i ....

    Za 2-3 lata znów będą próbowali skupić akcje i sprzedać firmę.
    Wtedy pewnie uzyskają wyższą cenę per klient, bo będzie sporo mniejsze rozdrobnienie.

    Chcecie tego czy nie, ale czeka nas w przyszłości oligopol także w kablówkach. Teraz w wielu miejscach jeszcze konkurencją dla tych potentatów są lokalne sieci, ale już nie długo .....
    I będziemy mieli zachód brak wyboru i nikła konkurencja i wyższe ceny.

    • 2 3

    • na zachodze akurat z tym problemu nie ma

      pomijając ostrą walkę między operatorami telefonii komórkowej, operatorów telewizyjnych i operatorów energetycznych (wszyscy świadczą usługi telefonii, telewizji i internetu), dochodzi znacznie większa kontrola złej komuny europejskiej na konkurencyjność i ochronę konsumenta. Wiec o nikłej konkurencji czy wyższych cenach jest argumentem nie trafionym.

      Co prawda europejska praktyka nijak się ma do rynku polskiego gdzie króluje kapitalizm feudalny i zmowy cenowe są na porządku dziennym, a państwo "robi dobrze" molochom niż ich małym i średnim konkurentom.

      • 0 0

  • Zycze tym dziadom jak najszybszego bakructwa nie i jeszcze raz nie dla multimedia

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane