- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (125 opinii)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (89 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 5 Jest umowa na czarter FSRU (20 opinii)
- 6 Energa z zyskiem za 2023 r. (94 opinie)
Na Forum Gospodarki Morskiej o portach i stoczniach
Unijna strategia "Blue Growth", "Zielone Porty", ustawa stoczniowa czy nowe rozwiązania regulacyjne UE i Polski to tylko niektóre tematy, o których dyskutować będzie branża morska z Polski i Europy już 14 października podczas Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2016. Podczas forum zaplanowane są też wystąpienia Marka Gróbarczyka, ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz prof. dr hab. Jerzego Hausnera.
Uczestnicy tegorocznego Forum będą mogli wziąć udział w czterech panelach: "Przemysły Morskie", "Porty Morskie", "Logistyka Morska", oraz "Ship Management". Forum odbędzie się w piątek, 14 października 2016 roku, w Centrum Konferencyjnym Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia, al. Zwycięstwa 96/98 .
W trakcie panelu Przemysły Morskie zaprezentowane zostaną doświadczenia krajów unijnych w realizacji strategii "Blue Growth", a także osiągi krajowe w tym zakresie wraz z możliwościami dalszego rozwoju programu w Polsce. Zaproszeni goście skupią się również na ustawie stoczniowej, budzącej w branży wiele nadziei, ale i też wątpliwości.
Dyskusje podczas panelu Logistyka Morska poświęcone zostaną nowemu Unijnemu Kodeksowi Celnemu, obowiązkowej weryfikacji wagi kontenerów w eksporcie (VGM), unijnym przepisom o pracy delegowanej i sprawom krajowym, takim jak zmiany przepisów podatkowych czy powołanie Krajowej Administracji Skarbowej.
Panel portowy zajmie się zdefiniowaniem obecnej roli portów w gospodarce Polski i regionów. Prowadzone dyskusje będą miały także na celu szerokie spojrzenie na kwestie związane z "Zielonymi Portami". Omówiony zostanie również wpływ strategii armatorów kontenerowych na polskie porty w kontekście postępującej konsolidacji linii żeglugowych i trwającego nieustannie wyścigu w budowie coraz większych statków.
Kierunki rozwoju i nowatorskie rozwiązania w Ship Managemencie przedyskutowane zostaną w trakcie panelu dedykowanego temu sektorowi. Polska spełnia wszystkie przesłanki, sprzyjające środowisku, jakiego potrzebuje nowoczesny Ship Management. Istotne więc będzie wskazanie inicjatyw i narzędzi, które pozwolą wykorzystać bogate możliwości do stworzenia w kraju shipmanagementowego zagłębia.
Udział w Forum jest bezpłatny. Więcej informacji o wydarzeniu oraz rejestracja na stronie www.forum.gdynia.pl.
Miejsca
Wydarzenia
Zobacz także
Opinie (19) 4 zablokowane
-
2016-10-10 10:25
Fora, panele, dyskusje, ... (5)
Tu zdjęcie jak faceci w gajerach i krawatach dyskutują m.in. o stoczniach a wcześniej na Trójmieście artykuł jak Stocznia Gdańska się (nadal) zwija. Widać od lat z dyskusji krawaciarzy nie wynika nic oprócz klęski polskiego przemysłu stoczniowego. Albo ktoś to robi specjalnie albo sami nieudacznicy tym się zajmują.
- 19 11
-
2016-10-10 11:21
Jacy jesteśmy ? (3)
Powyższy anonim gościa bez dorobku jako przykład malkontenctwa.Taka uroda.
- 9 4
-
2016-10-10 13:33
Za to twój komentarz jednoznacznie potwierdza tezy, zawarte w pierwszym wpisie.
- 2 4
-
2016-10-10 19:01
"bez dorobku" ? chciałeś chyba napisać bez pleców które wynoszą na stołki w spółkach skarbu państwa? co ty nim wiesz? poza tym że prawda którą napisał cię ubodła?
- 2 1
-
2016-10-12 08:53
Nie oczekuj wiele od trolla trójmiasto.pl, który pisze o "klęsce polskiego przemysłu stoczniowego".
Zero pojęcia o obecnym stanie tej branży gospodarki, a informacje na temat stoczni ma sprzed 10 lat.
- 1 1
-
2016-10-10 17:15
Fakt
Na pierwszym planie faktycznie siedzi jeden z naczelnych zamykaczy polskich stoczni, który załatwił stocznie w Gdynia, potem gdańską a teraz stara się z kolesiami załatwić Remontową. Z resztą przy zgodzie jej właściciela PS, który już całkiem chyba ogłupiał i szamoce się jak rybacwyjęta z wody.
- 5 1
-
2016-10-10 13:11
stocznia gdańska się nie zwija (1)
tylko część zadłużenia spłacili w zamian za zbędne nieruchomości, które stały puste od lat
- 4 6
-
2016-10-10 13:13
Hausner i Gróbarczyk
ciekawe czy razem wystapią w panelu jakimś ?
- 1 0
-
2016-10-10 15:27
Gróbarczyk - cymbał i szkodnik polskiej gospodarki morskiej
Inaczej mówiąc, typowy pisowiec, który swoje dyletanctwo przekłada na naszą gospodarczą praktykę, ze szkodą dla Polski, z konsekwencjami trudnymi do naprawienia w następnych latach. Jedyną nadzieją jest odłożenie w czasie jego najgłupszych pomysłów ze względów finansowych, co, paradoksalnie, może być pozytywnym skutkiem pisowskich rozbuchanych obietnic socjalnych.
- 12 4
-
2016-10-10 16:37
może by się w końcu wzięli do roboty a nie tylko dyskutują bezowocnie!!!
- 5 2
-
2016-10-10 20:33
(1)
A tymczasem na DCT 2 w Gdańsku zawitały pierwsze kontenerowce. Najbliższe lata to będzie walka o przetrwanie gdynskich terminali kontenerowych
PS Oczywiście artykułu na trojmiasto.pl brak...- 8 3
-
2016-10-10 21:53
2 oceaniki w tym samym czasie
- 5 2
-
2016-10-10 20:44
Jak co roku kolko wzajemnej adoracji
:)
- 4 4
-
2016-10-11 20:52
no nie !- ludzie ! o czym wy tyle lat dyskutujecie !?... (1)
nie ma portów ,nie ma stoczni nie ma polskich armatorów wszystko rozszabrowane wyprzedane, polskiej gospodarki morskiej w ogóle nie ma !-mjejsca byłych Polskich {!} firm pozajmowali obcy -najmując tylko polską siłe roboczą pracującą pod ich nadzorem ,wleźli tu obcy armatorzy MSC ,Hapag Loyd i inni robią tu doskonałe geszefy wożą to co kiedys PLO czują się tu jak ryby w wodzie ! - A nasze pajace tylko dyskutują, dyskutują , i to ile już lat ?...na koniec coś dla "pokrzepienia - nie dawno w Hamburskim Morgen poscie w artykule o gospodarce morskiej pojawiło się takie oto zdanie ;- "jeszcze w drugiej połowie lat 70-tych do hamburskiego portu było 300 zawinięć polskich statków rocznie"!...
- 2 8
-
2016-10-12 08:56
Nie ma stoczni? Nie ma portów? To przepraszam kto pracuje w Gdyni, Gdańsku, Szczecinie?
Zielone ludziki robią na terenach postoczniowych? Pełno firm prowadzi swoją działalność, a ten, że niczego nie ma.
- 7 0
-
2016-10-12 18:41
Fajnie ale gdzie są zakłady pracy?
- 0 1
-
2016-10-13 00:12
Porty morskie są w 100% wydzierżawione rożnym inwestorom w tym około 98% to inwestorzy zagraniczni. Zostały tylko zarządy portów które pobierają dzierżawę za swoje tereny, więc jakie to forum? Zjazd sprzedawczyków. Wstyd że całą gospodarkę morską oddali za bezcen obcemu kapitałowi, a dokerzy( i nie tylko) zostali niewolnikami w własnym kraju.
- 1 1
-
2016-10-13 08:10
powinno się przedyskutować głównie sprawe gdyńskiego Woterfrontu !....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.