• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najnowsze masowce PŻM z klasą Polskiego Rejestru Statków

erka
22 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy prezes Polskiego Rejestru Statków
11 października 2012 w japońskiej stoczni Tsuneishi odbyło się wodowanie pierwszego z serii 82-tysięczników Polskiej Żeglugi Morskiej - m/v "Karpaty". To największy masowiec, jaki pływał w całej 61 letniej historii PŻM. 11 października 2012 w japońskiej stoczni Tsuneishi odbyło się wodowanie pierwszego z serii 82-tysięczników Polskiej Żeglugi Morskiej - m/v "Karpaty". To największy masowiec, jaki pływał w całej 61 letniej historii PŻM.

Polski Rejestr Statków będzie sprawował nadzór nad najnowszą serią statków Polskiej Żeglugi Morskiej budowanych obecnie w japońskiej stoczni Tsuneishi.


Do eksploatacji m/v "Karpaty" wejdzie na początku 2013 roku. Znajdzie na nim zatrudnienie 22 polskich marynarzy. Do eksploatacji m/v "Karpaty" wejdzie na początku 2013 roku. Znajdzie na nim zatrudnienie 22 polskich marynarzy.

Polska Żegluga Morska zakończy w przyszłym roku, zainicjowany w 2005 roku program odnowy tonażu. 11 października 2012 w japońskiej stoczni Tsuneishi odbyło się wodowanie pierwszego z serii 82-tysięczników Polskiej Żeglugi Morskiej - m/v "Karpaty". To największy masowiec, jaki pływał w całej 61 letniej historii PŻM i jednocześnie największy statek, jaki obecnie należy do polskich armatorów.

Statek należy do grupy tonażowej określanej jako kamsarmax (największy, jaki może wpłynąć do portu Kamsar w Gwinei). Jego długość wynosi 229 m, szerokość 32 m, a zanurzenie 14,4 m. Jednorazowo może przewieźć 82 tys. ton ładunku (węgla, rudy żelaza, zboża itd.). Do eksploatacji m/v "Karpaty" wejdzie na początku 2013 roku. Znajdzie na nim zatrudnienie 22 polskich marynarzy. Do końca 2013 roku zostaną zbudowane jeszcze trzy kamsarmaksy (82 tys. DWT), którym nadane będą nazwy:"Sudety", "Beskidy" oraz "Tatry".

Kamsarmaksy ze stoczni Tsuneishi są światowym bestsellerem. Do tej pory armatorzy z całego świata zamówili ich już ponad 200. Za ich popularnością stoi przede wszystkim wysoka jakość wykonania oraz rozwiązania obniżające konsumpcję paliwa (specjalny profil dziobu i rufy, zwiększający opływowość), a także redukujące emisję CO2. Z kolei poziom bezpieczeństwa zwiększa specjalna budowa mostka kapitańskiego z dużymi oknami, ułatwiającymi obserwację.

Dzięki zrealizowaniu całego programu inwestycyjnego, średnia wieku floty Polskiej Żeglugi Morskiej spadnie do około 10 lat. Tak niski średni wiek statków armator osiągnął po raz pierwszy od 1989 roku. Polska Żegluga Morska współpracuje nieprzerwanie z Polskim Rejestrem Statków od czasu swojego powstania, a więc od 1951 r.
erka

Miejsca

Opinie (74)

  • (1)

    poza tym stocznie japońskie sa jednymi z lepszych obecnie na świecie do których to należą statki pżm : jak iryda, isa, isadora

    • 8 11

    • zgadza się, jeziorowce lata swoje mają a trzymają się bardzo dobrze.

      • 0 1

  • dobre statki

    dobre statki japońce budują, wysoka jakość ale wnętrze ubogie (chyba, że postęp nastąpił). Zorientowani o tym wiedzą...

    • 0 1

  • polskie pod obca banderą :(

    Szkoda że znowu Biało-Czerwona nie będzie widoczna na rufie:(

    • 3 0

  • porąbało was?

    Jak kurka w Japonii, u nich jakoś można statki budować a u nas kurka? Co stocznie upadają z braku zleceń? Chyba już naprawde tego kraju nie ma?

    o***** POLAKA DAJ ZARABIAĆ JAPOŃCĄ!!!!!

    • 2 2

  • syf (3)

    a czemu te barki nie byli zbudiwani w Polskiej stoczni.... a bo my już przecież nie mamy polskich stoczni, a nasi stoczniowcy pracują w zagranicznych firmach w naszym jeszcze kraju jako ciecie i stróże...

    • 19 4

    • zapytaj straganiarza dlaczego gacie kt. nosisz są szyte w chinach (2)

      może zrozumiesz...

      • 3 2

      • Niemcy, Norwedzy i inni za zachodzie stocznie mają....... (1)

        Powiesz, może że tam taniej i tańsza robocizna?
        Sam pomyśl...............

        • 0 1

        • Nie, technologia.

          A u nas ani technologia ani tania robocizna... Nikt u nas nie zamawia, bo to nie opłacalne, więc PŻM ma działać na swoją stratę?

          Niech ruszą tyłki i zrobią coś z tymi naszymi stoczniami, żeby były konkurencyjne.

          • 0 0

  • PŻM dziękujemy za zakup statków .................. w Japonii (3)

    • 20 12

    • sfinansujesz różnicę w cenie w własnej kieszeni? (2)

      bo ja nie mam zamiaru płacić

      • 7 4

      • odezwał się ten, który

        myśli, że ma wpływ na co są wydawane podatki i/lub myśli, że jest wielkim płatnikiem.

        • 0 2

      • Płacisz codziennie za inne historie

        tylko o tym sie nie pisze

        • 5 1

  • No i gitara (3)

    I tak dalej trzymać

    • 27 8

    • Myśl i trzymaj... (2)

      PŻM wszystkie statki zbudował za granicą..
      Żenada.

      • 4 2

      • PRS to nie jest jednoznaczne z Polskim Rejestrem Okrętowym

        Te statki będą pływały pod obcą banderą i tam będą odprowadzane podatki.
        Artykuł wyraźnie pomija ten aspekt problemu w naszej gospodarce morskiej. Polski Rejestr Okrętowy to takie "księgi wieczyste" dla statków i okrętów.
        Aby Polski Rejestr Okrętowy mógł funkcjonować jachty pełnomorskie w żegludze komercyjnej są nawet w nim zarejestrowane. Robią ilość dla statystyki. Z kolei nasze statki towarowe uciekają pod tańsze bandery.

        • 3 1

      • moze olo glosowal na po

        • 2 1

  • nowy statek PZM

    jedno tylko pytanie czemu ten statek zbudowano w Japonii ? W Polsce zniszczono przemysł okrętowy nie wiem może celowo ? Teraz niszczy się stocznie remontowe
    gdyńskiej Nauty już praktycznie nie ma ( zasługa w tym ARP i MARS oraz niestety tak jak zawsze to było związkowcy przyłożyli rękę do tego w zamian za jakieś obietnice).
    Obecnie w stoczni Nauta trwa proces likwidacji ,- pardon - przekształceń własnościowych spółek (czytaj niszczenia) kolesie obsiedli stocznię niczym szarańcza a doświadczenie mają zniszczyli już Stocznię Gdynia, Stocznię Marynarki Wojennej teraz przyszedł czas na Nautę byle zgarnąć trochę kasy,
    Dziś w Naucie nie liczy się wiedza i doświadczenie, umiejetności musisz być
    BMW - bierny, mierny ale wierny.

    • 5 2

  • piękny jest!

    ciekawe kiedy zawita do Gdyni

    • 1 1

  • A dlaczego żadnego nie nazwą "Góry Świętokrzyskie"? (7)

    Farby żałują czy polskich znaków się wstydzą?

    • 18 2

    • Byłby niezły ubaw na radiu (2)

      Coś jak "Polska Walczaka" lub "Zjemia Sieszynka"

      • 2 1

      • najlepsza

        Najlepsza była "Kopalnia Grzybów". Szczególnie Niemcy z Ost frontu nie mogli się nadziwić.Bo trochę po Polsku kumali.

        • 5 0

      • ubaw w eterze

        Chyba najlepszy ubaw był przy "Lipsk nad Biebrzą",no i "Kopalnia Moszczenica" też była fajna!

        • 3 0

    • (2)

      A może nie można używać własnych znaków w międzynarodowej żegludze? Mieliby z tym problem w różnych portach świata. Tak samo jak my moglibyśmy mieć problem z chińskimi znakami.

      • 1 3

      • O, rly? (1)

        Bataliony Chłopskie, Stanisław Kulczyński, Ziemia Łódzka, Cieszyńska, Górnośląska (!!!), Orlęta Lwowskie, Polska Walcząca, Solidarność...
        Na burcie i w papierach oczywiście bez polskich znaków, ale się da!

        • 8 1

        • Gdzieś mi ostatnio mignął na AIS...

          ...Generał Grot-Rowecki :)

          • 2 0

    • w nazwach nie może być olskich znaków

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane