• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nogami platformy "Petrobaltic" zajmie się prokuratura

Robert Kiewlicz
16 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Spółka Petrobaltic od 2014 roku borykała się z przebudową i co rusz korygowała zakres prac do wykonania na platformie "Petrobaltic".

Spółka Petrobaltic od 2014 roku borykała się z przebudową i co rusz korygowała zakres prac do wykonania na platformie "Petrobaltic".

Zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa w związku z remontem platformy "Petrobaltic" trafiło do Prokuratury Regionalnej w Gdańsku. Za zawiadomieniem stoi obecny zarząd Petrobalticu, który zarzuca byłym władzom niegospodarność i straty szacowane na kilkadziesiąt milionów złotych.


Czy Petrobaltic powinien zwiększać wydobycie ropy ze złóż morskich?


O kłopotach z przebudową platformy "Petrobaltic" informowaliśmy już kilkakrotnie. Natomiast w marcu 2016 podaliśmy informację, że zakupione wcześniej elementy nóg platformy po kolejnej optymalizacji przebudowy okazały się zbędne, a spółka szuka chętnych na zakup tych elementów. Spółka od 2014 roku borykała się z przebudową platformy i co rusz korygowała zakres prac do wykonania. Sam remont rozpoczął się dopiero w kwietniu 2016 roku.

Po zmianie zarządu spółki Petrobaltic, nowe władze postanowiły znaleźć winnych tej sytuacji. W listopadzie 2016 roku zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa trafiło do Prokuratury Regionalnej w Gdańsku.

- W ocenie obecnego zarządu spółki zawarto niekorzystny kontrakt na przebudowę platformy "Petrobaltic". Koszty poniesione przez firmę, związane z samym zakupem niewykorzystanych nóg platformy, szacowane są na kilkadziesiąt milionów złotych. Ma to istotny wpływ na realizację całego procesu przebudowy platformy, jak i pełnego zagospodarowania złoża B8. Sprawa została złożona do prokuratury przez obecny zarząd Lotos Petrobaltiku, który w ten sposób broni interesów spółki i dąży do uruchomienia docelowego wydobycia ropy naftowej i gazu ziemnego ze złoża B8 - czytamy w oficjalnym oświadczeniu zarządu Petrobalticu.
Czytaj też: Lotos musiał zmienić plany, by nie dopłacać do każdej baryłki ropy

Przypomnijmy. Pierwszą umowę na przebudowę platformy "Petrobaltic" podpisano pod koniec października 2014 roku. Zająć się nią miały: Energomontaż - Północ Gdynia, Stocznia Remontowa Nauta i stocznia Crist związane z Grupą MARS. Nim prace na platformie na dobre się rozpoczęły, zamawiający, czyli Lotos, wycofał się z umowy. Oficjalnie chodziło o dołujący kurs ropy naftowej, w związku z czym Lotos musiał znacznie ograniczyć prace dotyczące przebudowy platformy. Szacowane koszty przebudowy zmniejszyły się o kilkadziesiąt procent.

Ogłoszono więc drugi przetarg i pod koniec kwietnia 2015 roku wybrano ponownie ofertę złożoną przez konsorcjum spółek z Grupy MARS: Energomontaż-Północ Gdynia i Stocznia Remontowa Nauta. Druga oferta została złożona przez spółkę Crist SA. Kolejnym etapem miało być zawarcie umowy z wybranym wykonawcą, które planowane było na 30 kwietnia 2015 roku. Terminów tych jednak nie dotrzymano. Umowa podpisana została dopiero 23 czerwca 2015 roku, jednak mogła wejść w życie dopiero po spełnieniu przez Lotos warunków dotyczących uruchomienia finansowania. Co się nie udało.

W trzecim przetargu, w lutym 2016 roku, wystartowała tylko jedna firma - Gdańska Stocznia Remontowa. Lotos odrzucił jednak tę ofertę i unieważnił postępowanie, ponieważ GSR odmówiła zaakceptowania harmonogramu płatności przedstawionego przez Lotos. Po upływie terminu złożono też jeszcze jedna ofertę - stoczni Crist.

Ostatecznie po trzech nieudanych przetargach i licznych zmianach dotyczących zakresu prac przebudowa platformy ruszyła w kwietniu 2016 roku, a kontrakt trafił do stoczni Nauta.

Pierwszą umowę na przebudowę platformy "Petrobaltic" podpisano pod koniec października 2014 roku.

Miejsca

Opinie (48) 6 zablokowanych

  • Przyszło czerwone skur...syństwo w onucach ze wschodu i nie ma się co dziwić opinii pracowników że muszą sprzątać w toalecie przed skorzystaniem szczotką po tym jak Pan prezes wyszedł z toalety.
    Żenada jaki poziom prezentują sobą
    A gdzie tutaj mowa o rozwoju firmy heh?
    Kto niby ma nią zarządzać? Taki gość?
    Dobrze ktoś wspomniał o Pani kadrowej i działalności tej pani.

    • 2 1

  • (11)

    Dziękujemy byłemu prezesowi za wypompowanie pieniedzy do Norwegii oraz gigantyczną przebudowę ktora pochłonęła kolejne kredyty pod zastaw poszły środki trwałe jak statki. Takiego skurwy synstwa to nie bylo w historii prtrobalticu. Czekamy na to ze były zarząd zostanie postawiony do odpowiedzialności prawnej. Proszę się tez wziasc za panią kadrowà ktora sobie interpretuje prawo na swoją modlę jeszcze nie zostały wyciągnięte z tego tytułu konsenkwecje duscyplinujące. To jest kpina z do ktorej dopuszczono się przez 10 lat firma stała się wydmuszką a była w czołówce firm przynoszących zyski. Desant byłych ubekow kacykow rozłożył ją na łopatki.Poczatkiem rozkładu była konsolidacja z Lotosem potem szło juz jak po maśle. Utsorcing czyli podnoszenie kosztów na świadczone usługi a ostatni numer to umowa z Rozetti Marine projekt przebudowy platformy 29 mil euro. Chyba juz nikt nie panuje nad tą przebudową. To bedzię najdroższa przebudowa platformy w Europie.

    • 88 13

    • Kto wie jak nazywa się święta trójca 3miasta ?

      stawiam browar jak ktoś zgadnie !

      • 0 2

    • (1)

      Wypompowanie pieniądze do Norwegii dają kilkanaście razy więcej wydobycia niż marne B3 które ledwo zipie i B8 które jest na krawędzi katastrofy

      • 2 4

      • Tylko trafiają do spółki w Norwegii a nie do RP wiesz jakie transzy były przesyłane do LotosNorge w nie których miesiącach 30 mil $ a ostatni rok 2015 transze szły z Litwy z Geonafta. Wszystko można sprawdzić w internecie

        • 2 0

    • Krytyka n ie zwalnia od błędów (1)

      Ludzie jak już bluźnicie to chociaż piszcie poprawnie. Widać, że ten kto pisał ten komentarz związany jest badź był z Petrobalticiem. Pisze się Rosetti Marino

      • 2 0

      • Wspaniałe ze taki dociekliwy jestes. Wiesz ile kosztuje utrzymanie mieszkania dla przedstawicieli Reosetti z Ravenny

        • 5 0

    • Sowa (4)

      Sowa jest OK

      • 4 12

      • no nie do końca (2)

        • 5 0

        • (1)

          Szczególnie w interpretowane prawa pracy jest dobra. Ale na swoją korzyść a argumenty masz bardzo słabe. Jak wręczyła Paszy świadectwo pracy to płakała jak mała dziewczynka.

          • 12 0

          • Chciałbym to zobaczyć

            To musiało być wzruszające.

            • 5 0

      • Chyba jako ptak

        • 5 0

    • Ja-ro-slaw! Ja-ro-slaw! Ja-ro-slaw! Ja-ro-slaw! Ja-ro-slaw! Ja-ro-slaw!

      • 7 17

  • Ekipa Paszkowicza i Olechnowicza (5)

    przyjdzie zapłacić osobiście za brak kompetencji.

    • 39 26

    • Koszt niepotrzebnych nikomu nóg to 40 milionów zł. + koszt przechowywania który ciąż rośnie. (3)

      Koszty " nowoczesnego zarządzania " ekipy Paszkowicza i Olechnowicza (rozbicie Petrobalticu na spółki córki ) idą w miliardy .

      • 20 3

      • Łapcie pieniądze póki wiatr wszystkich nie zamiótł

        • 0 0

      • Dobre (1)

        A wczoraj na strategii bylo, ze wszystko dziala?

        • 7 1

        • Rotacja pracowników i nikczemność

          Żercy dobrych ludzi: Subcio, ZP w randze DN, Mareczek R. ( piksele na twarz). Taka karma, że te podłości do nich wracają.

          • 5 2

    • Zgłoszenie bez szans w sądzie.

      Ale ma przykryć jakieś aktualne świństwo lub aferę. Można tylko zgadywać o co chodzi; wyrzynanie się Dojnej Zmiany- poleciał główny kadrowy trójmiejskich pisowców Marchlewicz, aferę z brakiem kompetencji nowo zatrudnionych w LOTOS Kolej, może wpadki z ostatnimi zakupami ropy irańskiej?

      • 2 0

  • Ja tam swoje zarobilem...

    Piaskarz-malarz

    • 0 0

  • Nogi do samej podłogi?... (2)

    Ja tam nie chcę oglądać niczyich nóg nad program, bardzo bym za to chciał dowiedzieć się, czy my w ogóle jeszcze jesteśmy krajem morskim na taką skalę, jak było to w sławnych latach 1945-89? Zapatrzeni nie wiem w co - pozwoliliśmy wyeliminować się z łowisk dalekomorskich, zaprzepaściliśmy żeglugę liniową, nie ma nas na rynku morskiej turystyki, piejemy z zachwytu przy wejściu do służby trzeciorzędnej klasy okręcików... do jasnej morskiej cholery, to nie tak miało wyglądać!!! Coraz mniej mi się to wszystko podoba.

    • 13 0

    • RP i dostęp do morza

      Zwracam uwagę na prezentowany pogląd iż Świat dzieli się na kraje z dostępem do morza (bogate i z perspektywami)
      i kraje bez dostępu do morza (te pozostałe) . Polska ma dostęp do morza choć nie wykorzystuje tego faktu. Nasi włodarze ("hreczkosieje" piszę fonetycznie -kolokwialnie - to od gryki) prezentują pogląd "Polska od morza odsunąć się nie da - Polska od morza odsunie się sama" .

      • 2 0

    • Nie stresuj się tak. Wypijmy za błędy...

      • 0 0

  • O sprawiedliwości , przywróć wiarę w siebie

    Panie Michale !!!
    Panie Ziobro !!!
    Panie Prokuratorze !!!
    Panie Ministrze Sprawiedliwości !!!

    ile Pan potrzebujesz jeszcze informacji ?
    Yme, Rosetti Marino, nieszczęsne nogi ......
    ile dowodów potrzebujesz na utopioną kasę? naszą kasę, polską Kasę !!!

    Larum Grają !!! Ojczyzna w potrzebie !!!
    a ty nie działasz? nie wstajesz? za miecz sprawiedliwości nie chwytasz?
    co się stało z Tobą żołnierzu ????

    • 13 6

  • lepiej niech się zajmie całą PO a nie tylko nogami

    • 6 8

  • no to pasza ma ciepło

    dobrze że mu 10+ jako tako wyszło (chociaż nie jego rękoma), ale tam też z kosztami pojechał...

    • 10 1

  • Błędem było połączenie !

    • 9 1

  • Petrobaltic i Lotos Petrobaltic, o co chodzi z niby podobną nazwą? (1)

    Dwie platformy o zbliżonych nazwach. Zastanawiałem się dlaczego nie można było inaczej nazwać Monitora zwanego Karaluchem czyli Platformy Lotos Petrobaltic. Po to aby każdy mylił te platformy. Zaćmienie zamierzone?

    • 4 0

    • to chyba ty masz zaćmienie!

      A jakbyś wiedział ile na świecie jest statków z pierwszą częścią firmy w nazwie to byś padł na zawał chyba. Wpisz sobie np. Mersk albo Stena i zobaczysz. Więc 3 czy ile oni tam mają tych platform to pikuś bo każdy i tak nazywa drugim członem wiec są platformy Petrobaltic, Beta i Lotos

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane