- 1 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (5 opinii)
- 2 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (83 opinie)
- 3 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (32 opinie)
- 4 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
- 5 150 mld zł na elektrownię jądrową (178 opinii)
- 6 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (89 opinii)
Nowa Stena Ebba. Najpierw do Remontowej, a od stycznia na trasę
Stena Ebba, najnowszy prom szwedzkiego armatora, który ma pływać na trasie Gdynia-Karlskrona już w poniedziałek, 21 listopada, przybędzie do Gdańska. Zanim zabierze pierwszych pasażerów przejdzie przegląd w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
Na początku września tego roku na trasę w regularne rejsy wypłynęła Stena Estelle, pierwszy z najnowszych promów Stena Line. Dziś już wiemy, że siostrzana jednostka, czyli Stena Ebba wejdzie w grafik rejsów już w styczniu przyszłego roku. Pierwszy rejs zaplanowano na 2 stycznia o godz. 21.
- Rezerwacje na nowy statek są już dostępne przez naszą stronę internetową - poinformowała nas Agnieszka Zembrzycka, rzecznik prasowy Stena Line Polska.
Wcześniej jednostka przejdzie przegląd w Gdańskiej Stoczni Remontowa, do której ma trafić już w poniedziałek 21 listopada.
Prom właśnie zakończył najdłuższy etap swojej podróży do Europy z chińskiej stoczni i już powinien wypływać z Wielkiej Brytanii, po postoju i rozładunku. A dlaczego zatrzymano się w brytyjskim porcie? Okazuje się, że po drodze prom wykonał już swoje pierwsze zadanie. W Yantai, w chińskiej prowincji Shandong, statek Stena Ebba został w pełni załadowany i wypłynął w swój pierwszy rejs do Europy. Ładunek składał się m.in. z setek pojazdów elektrycznych zmierzających właśnie do Wielkiej Brytanii.
Psuje się rękaw dla pasażerów w nowym terminalu promowym
Mając długość 240 m, Stena Ebba jest o 36 m dłuższa od pozostałych trzech E-Flexerów - Stena Edda, Stena Embla i Stena Estrid - eksploatowanych przez Stena Line. Jest siostrzaną jednostką promu Stena Estelle. Nowy prom ma pojemność frachtową 3,6 tys. m i zapewnia miejsce dla 1,2 tys. osób. Stena Ebba, mając 240 m długości i zwiększoną pojemność - o 50 proc. więcej kabin - może zabrać o 30 proc. więcej pasażerów i 15 proc. więcej ładunku w porównaniu z obecnie kursującymi promami na trasie Gdynia-Karlskrona. Promy Stena Line wcześniej pływające z Gdyni mają tylko 186 m długości (Stena Vision, Stena Sprint, Stena Nordica).
Podobnie jak wszystkie statki typu E-Flexer ma zoptymalizowaną konstrukcję kadłuba, śruby napędowej i sterów dla zwiększenia wydajności. Jest to także jednostka, która w przyszłości może być przystosowana do zasilania paliwem alternatywnym.
Wśród cech wyróżniających E-Flexery od innych jednostek znajdą się m.in:
- Sprawny załadunek i rozładunek dzięki rampom przejazdowym na dwóch poziomach.
- Do 30 proc. większa wydajność energetyczna w porównaniu ze statkami we flocie, dzięki optymalnej konstrukcji kadłubów, śrub napędowych, gruszek dziobowych i sterów.
- Wszystkie pięć statków jest przystosowanych do zasilania gazem, co pozwala na zmianę paliwa na metanol lub LNG.
- Dwa najnowsze statki będą wyposażone tak aby podczas zawinięć do portów mogły korzystać z zasilania z lądu, co pozwoli na ograniczenie emisji. Podłączenie do sieci elektrycznej umożliwi również w przyszłości konwersję na hybrydowy system akumulatorowy.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-11-16 20:30
Jak zlikwidują z trasy promy Vision i Spirit (5)
To na tych nowych będzie totalna nuda, nie ma tam co robić. Tylko się nabzdrynkolić i przespać cały rejs.
- 17 13
-
2022-11-20 11:50
Czyli czili (1)
Czyli to, co drajwy z tyrów lubio najbardziej
- 0 0
-
2022-11-23 22:33
Hmm
Nie mierz wszystkich swoją miarą
- 0 0
-
2022-11-17 12:17
To czekamy na nowe i bardziej przyjazne turyście te z PŻB (1)
- 5 1
-
2022-11-17 20:54
Tak jak te obecne "przyjazne turyście"
- 1 0
-
2022-11-16 23:12
Spać?
Znów będą ładować po 2 osoby do kabiny..i jak tu spać!!!
- 5 4
-
2022-11-23 15:35
Swoj
Stare są ok zobaczymy jakie będą nowe
- 0 0
-
2022-11-17 18:09
Czyli frachty też będą tańsze o 30%?
Bo z tego co widzę, ten prom to taki trochę "economic Class" wszystko nowe ale do starszych promów nie ma podjazdu?
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.